Duster, od momentu swojego debiutu na rynku w 2010 roku, stał się znaczącym sukcesem dla francuskiego koncernu motoryzacyjnego. Charakteryzując się przystępną ceną i dobrymi osiągami terenowymi, model szybko zdobył popularność na wielu rynkach w tym w Europie. Teraz, ze znaczkiem Renault, będzie produkowany w Turcji.
Po wycofaniu się Renault z Rosji, produkcja Dustera została tam wstrzymana. Dlatego koncern zdecydował się przenieść produkcję Dustera trzeciej generacji do fabryki w Bursie w Turcji. Umożliwi to kontynuację sprzedaży w krajach byłego Związku Radzieckiego (poza Rosją i Białorusią) oraz otworzy drogę do nowych rynków. Duster z Turcji będzie nosić logo Renault. Mimo to Dacia nadal będzie obecna na rynku tureckim, reszta gamy będzie produkowana w Rumunii.
Zobacz: nowe samochody Renault. Promocje i wyprzedaże
Denis Le Vot, dyrektor generalny marki Dacia, podkreślił, że decyzja o przeniesieniu produkcji do Turcji była podyktowana zarówno kwestiami kosztów oraz możliwościami fabryki w Bursie. „Produkcja w Turcji pozwala na redukcję kosztów, co jest kluczowe przy nie tak wysokich wolumenach sprzedaży i zwiększonej złożoności produkcji,” wyjaśnił Le Vot. To strategiczne posunięcie pozwoli także na obniżenie cen, co z kolei sprzyja konkurencyjności modelu na rynkach zewnętrznych.
Zobacz: aktualności motoryzacyjne ze świata Renault. Codziennie nowe, ciekawe
Renault Duster będzie po raz pierwszy eksportowany do Australii, co stanowi nowy krok w globalnej ekspansji modelu. Przeniesienie produkcji do Turcji, kraju niebędącego członkiem Unii Europejskiej, umożliwiło Renault dostosowanie się do innych standardów regulacyjnych, co jest kluczowe dla sprzedaży w różnych regionach świata. Ten ruch podkreśla również elastyczność Renault w dostosowywaniu się do zmieniających się warunków rynkowych i strategiczne podejście do globalnej produkcji i dystrybucji.
Zobacz: Testy samochodów Renault. Plusy, minusy, wady, zalety, opinie, spalanie
Najnowsze komentarze