W roku 2017 pan Krzysztof kupił w salonie nową Dacię Duster 1.6 SCE z fabryczną instalacją LPG. Dzisiaj na liczniku ma ponad pół miliona kilometrów i jedzie dalej. Jak wyglądała eksploatacja i niezawodność?
Duster w kolorze białym został zakupiona w grudniu 2017 roku w polskim salonie. Do przebiegu 100.000 kilometrów samochód był serwisowany w ASO. Później właściciel zdecydował się głównie na samodzielny serwis, zwłaszcza że auto jest stosunkowo proste w budowie i nie wymaga dużej wiedzy technicznej ani skomplikowanego osprzętu.
Zobacz: Wiadomości na temat Dacii. Codziennie nowe, aktualne, ciekawe
Wymiana materiałów eksploatacyjnych
Okresy wymian poszczególnych elementów i materiałów eksploatacyjnych wyglądały następująco
- Olej co 12 – 15 tysięcy kilometrów,
- Klocki – co 100 tysięcy kilometrów,
- Tarcze i bębny – co 200 tysięcy kilometrów,
- Świece – co 200 tysięcy kilometrów.
Zobacz: Testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
Naprawy, wymiany, awarie
- Alternator – po 120 tysiącach kilometrów a później 240 tysiącach, ten drugi pracuje do teraz,
- Końcówki drążków, sworznie , drążek stabilizatora co około 100 tysięcy kilometrów,
- Regeneracja głowicy – po 440 tysiącach kilometrów,
- Wymiana listwy gazu – po 460 tysięcach kilometrów,
- Gumy stabilizatora – po 480 tysiącach kilometrów,
- Awaria pompy wspomagania – po 490 tysięcach kilometrów,
- Uszkodzenie klamki wewnętrznej drzwi kierowcy – po 495 tysiącach kilometrów,
- Uszkodzenie i wymiana chłodnicy oraz sprzęgła klimatyzacji – po 499 tysiącach kilometrów,
Stan samochodu po pół miliona kilometrów?
Ocena samochodu po takim przebiegu
Podsumowanie oczami użytkownika
- Może go naprawiać każdy w garażu.
- Wytrzymały
- Ekonomiczny około 8-11l gazu na 100km
- Duży prześwit
- Tani w eksploatacji
- Słaba jakość materiałów w środku auta
- Głośny przy większych prędkościach
- Mała dynamika
- Brak izolacji cieplnej i akustycznej
Najnowsze komentarze