sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Renault Twizy – osobliwy maluch, który zaparkuje wszędzie

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-09-02
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
257 5
0
Renault Twizy
238
UDOSTĘPNIEŃ
748
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Jeszcze żaden z testowanych przeze mnie samochodów nie wzbudzał tak wielkiego zainteresowania i pozytywnych emocji jak malutkie Renault Twizy. Elektryczny model powstał przede wszystkim z myślą o jeździe w dużym, zatłoczonym mieście, ale czy dobrze sprawdzi się w tej roli?

W czasach, gdy prawie każdy segment samochodów staje się większy trudno zrozumieć istnienie w ofercie tak małego modelu jak Renault Twizy. Ten osobliwy wehikuł trudno z całkowitą dozą pewności określić słowem „auto” i pewnie mało kto zauważyłby ten wynalazek na drodze, gdyby styliści Renault nie zadbali o osobliwy design, który przypomina bardziej eksperymentalny łazik księżycowy niż samochód. A czym jest Twizy według prawa? Model posiada homologację pojazdów czterokołowych (L6e) a za kierownicą może zasiąść osoba posiadająca dokument prawa jazdy kategorii B lub B1.Renault Twizy

Parkowanie zmorą w mieście? Nie dla Renault Twizy

Pokraczny mały pojazd z okrągłymi reflektorami mierzy zaledwie 2.338 mm długości i pomieści maksymalnie dwie osoby. Kierowca i pasażer być może nie doświadczą na pokładzie Twizy wyjątkowych doznań w zakresie komfortu, ale w zamian model oferuje możliwość szybkiego przemieszczania się z jednego końca miasta na drugi i zaparkowanie w miejscach zbyt ciasnych dla większości samochodów.

Mało tego, Twizy wciśnie się właściwie wszędzie: wjedzie w poprzek zwykłego miejsca parkingowego i niczym element układanki wpasuje się w lukę pozostawioną nieopatrznie między pojazdami stojącymi wzdłuż chodnika. Parking pod centrum handlowym okazał się znakomitym torem testowym, dzięki któremu doszliśmy do wniosku, że na jednym wydzielonym białymi liniami prostokącie moglibyśmy postawić dwa, a nawet trzy Twizy, gdybyśmy akurat przypadkiem dysponowali nieco większą flotą tych pojazdów. Zatłoczone centrum dużego miasta to środowisko, w którym testowany przez nas model czuje się najlepiej i kiedy inni kierowcy wciąż będą krążyć w poszukiwaniu wolnej przestrzeni dla swojego kompaktowego SUV-a, czy kombi, Twizy nie będzie miał żadnego problemu z zaparkowaniem, a my szybko załatwimy swoje sprawy na mieście.

Nasze parkingowe manewry oraz jazda po mieście zdołały wzbudzić spore zainteresowanie wśród przechodniów oraz innych kierowców i muszę przyznać, że jeszcze żaden model testowy nie przyciągał aż takiej uwagi jak Renault Twizy. Nie jest to wprawdzie model młody, zadebiutował przecież w roku 2012, ale wciąż prezentuje się ciekawie, może wręcz uchodzić za wyraz ekstrawagancji swojego właściciela. Pojazd skupiał na sobie zaciekawione spojrzenia, wzbudzał uśmiechy na twarzach i pytania o cenę, zasięg i właściwości jezdne. Nawet podczas postoju na światłach do moich uszu doszło pytanie przez otwartą szybę sąsiedniego samochodu: jak się „tym czymś” jeździ?

No właśnie – jak?

Do wnętrza Renault Twizy dostaniemy za pomocą otwieranych do góry drzwi, które chcąc nie chcąc kojarzą się z modelami marki Lamborghini. W przypadku małego francuza mamy jednak do czynienia z inną kategorią mocy i prędkości, ale rozwiązanie ze „skrzydłami” okazuje się praktyczne i ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Dostęp do pojazdu mamy zarówno z lewej, jak i z prawej strony, co daje dodatkowe ułatwienie nawet w ciasnych przestrzeniach miejskich. Z przodu miejsca wystarczy dla kierowcy o średnim w zroście, wysokie osoby mogą odczuwać pewne przestrzenne braki nad głową. Miejsce dla pasażera zostało przewidziane za kierowcą, ale pozycja nie należy do przesadnie eleganckich i komfortowych – trzeba siedzieć w rozkroku ze względu na mocowanie przedniego fotela ograniczające przestrzeń na nogi.

Zasięg Twizy na jednym ładowaniu wynosi katalogowo 100 km, ale po zajęciu miejsca za kierownicą wyświetlało się tylko 75 km. Im wyższa prędkość, tym szybciej kurczy się liczba dostępnych km na ekranie. Podczas hamowania pojazd odzyskuje część utraconej energii. Obsługa pojazdu ogranicza się do pedału gazu i hamulca oraz przycisków automatycznej skrzyni biegów do przodu i do tyłu. Hamulec ręczny ma postać dźwigni zlokalizowanej pod deską rozdzielczą.

Napęd Twizy pochodzi od silnika elektrycznego o mocy 13 kW (17 KM) oraz maksymalnym momencie obrotowym 57 Nm. Niewielki model bez ociągania potrafi ruszyć z miejsca i szybko włączyć się do ruchu, co czasem może wprowadzić w zdumienie kierowców, którzy nie spodziewają się, że maluch Renault może zostawić ich w tyle. Aby na liczniku pojawiła się wartość 45 km/h potrzeba 6,1 sekundy, a maksymalnie Twizy rozpędzi się do 80 km/h, co zajmuje wprawdzie trochę czasu, ale podczas testu udało nam się tę wartość osiągnąć. Renault Twizy jest wyposażone w akumulator o pojemności 6,1 kWh, który możemy ładować za pomocą zwykłego gniazdka domowego (220 V). Aby napełnić baterię potrzeba 3,5 godziny.

Mały, zwinny, ale…

Nie grzeszy komfortem. Nie jest to wprawdzie model, w którym będziemy spędzać długie godziny i pokonywać dalekie trasy, raczej tylko krótkie odcinki w obrębie jednego miasta, ale i tak wyposażenie jest wyjątkowo skromne. Wnętrze Renault Twizy zostało wykończone prosto do granic możliwości. Na pokładzie na próżno szukać radia, czy klimatyzacji, a wyposażenie ogranicza się do niewielkiego ekranu, który wyświetla stan naładowania akumulatora oraz dystans, jaki jeszcze pozostał do całkowitego wyczerpania baterii.

Fotel to po prostu miejsce do siedzenia, układ kierowniczy nie ma wspomagania, a testowe Renault nie posiadało szyb bocznych. Podczas ładnej pogody taki brak nie powinien przeszkadzać, jest nawet całkiem przyjemny, aczkolwiek w dużym ruchu brakuje izolacji od hałasu innych pojazdów. Jazda Twizy w zimie będzie wymagała dodatkowego wyposażenia w postaci kurtki, czapki i szalika ;-) Szyby wykonane z pleksi można zamówić opcjonalnie w cenie 1.699 zł. Co ciekawe w standardzie nie znajdziemy nawet drzwi bocznych, a ich zakup wiąże się z wydatkiem 1.500 zł. Zmorą dla Twizy okazały się progi zwalniające, a przyszło nam ich pokonać dosyć sporo. Na pokładzie małego Renault jest sztywno, twardo i poza gładkim asfaltem odczujemy właściwie każdą nierówność.

Ile kosztuje Renault Twizy?

Cena modelu wynosi 53.200 zł co może wydawać się dużo jeśli weźmiemy pod uwagę, że w tej cenie uda nam się dostać pełnowymiarowy samochód, ale jazda Twizy daje nam pewne przywileje. Po pierwsze mało który model będzie aż tak ekstrawagancki, a po drugie elektryczny napęd daje nam możliwość jazdy bus pasem oraz parkowania za darmo w strefach płatnego parkowania. Ponadto małe Renault można znaleźć w dużo niższej cenie w ogłoszeniach na rynku wtórnym.

Renault Twizy jest pojazdem, który będzie służył podczas codziennych dojazdów do pracy, a jeśli w ciągu dnia często musicie zmieniać lokalizację, to Twizy pozwoli łatwiej i szybciej zaparkować w mieście. Model sprawdzi się też w wypożyczalniach samochodów, na terenach firm i kompleksów budynków położonych na rozległych obszarach oraz w wakacyjnych kurortach.

 

Małgorzata Kozikowska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Twizy
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: elektryczne RenaultRenaultTwizy
Udostepnij104Tweet56Udostepnij16
Poprzedni

Kompletna gama filtrów Sogefi dla nowego Alpine A110S

Następny

Citroën we Francji w sierpniu 2019 r.

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Citroën we Francji w sierpniu 2019 r.

Renault

Szef Renault zainteresowany ogniwami wodorowymi

2019 Opel Corsa-e

Nowy Opel Corsa-e – ile trwa ładowanie elektrycznego modelu?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • R70 - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Michal - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.