008. John Elkann Chairman of Stellantis i Olivier Francois CEO Fiata i CMO Stellantis Wiadomości
Wiadomości

John Elkann: Europa potrzebuje własnych tanich samochodów na wzór japońskich kei-carów

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
peugeot 107 01 Wiadomości
Wiadomości

Używany Peugeot 107 z automatem od pierwszego właściciela? To może być dobra propozycja do miasta

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
Dacia Spring test łosia
Wiadomości

Nowa Dacia Spring w teście łosia. Jak poradziła sobie w porównaniu do poprzednika i Leapmotor T03?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-09
amel boubaaya Wiadomości
Wiadomości

Nowa twarz komunikacji Alpine. Amel Boubaaya przejmuje stery marki sportowej Renault

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
ds 4 automobiles Wiadomości
Wiadomości

Jak powstaje luksusowy DS 4 w Niemczech? 580 robotów i czujne oko człowieka – produkcja premium od kuchni

autor Tomasz Nowicki
2025-06-09
Peugeot 407
Wiadomości

Pracował przy kultowych modelach Peugeot i Renault. Zdradza tajemnice sukcesu kilku z nich!

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
test dacia jogger eco g 100 tani zakup tania jazda 13 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger Eco-G 100 LPG – tani zakup, tania jazda, użyteczność trudna do przecenienia

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-12

Najnowsze komentarze

  • Roman - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Marek - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Twizy – osobliwy maluch, który zaparkuje wszędzie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-09-02
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
1k
A A
2
Renault Twizy

Jeszcze żaden z testowanych przeze mnie samochodów nie wzbudzał tak wielkiego zainteresowania i pozytywnych emocji jak malutkie Renault Twizy. Elektryczny model powstał przede wszystkim z myślą o jeździe w dużym, zatłoczonym mieście, ale czy dobrze sprawdzi się w tej roli?

W czasach, gdy prawie każdy segment samochodów staje się większy trudno zrozumieć istnienie w ofercie tak małego modelu jak Renault Twizy. Ten osobliwy wehikuł trudno z całkowitą dozą pewności określić słowem „auto” i pewnie mało kto zauważyłby ten wynalazek na drodze, gdyby styliści Renault nie zadbali o osobliwy design, który przypomina bardziej eksperymentalny łazik księżycowy niż samochód. A czym jest Twizy według prawa? Model posiada homologację pojazdów czterokołowych (L6e) a za kierownicą może zasiąść osoba posiadająca dokument prawa jazdy kategorii B lub B1.Renault Twizy

Parkowanie zmorą w mieście? Nie dla Renault Twizy

Pokraczny mały pojazd z okrągłymi reflektorami mierzy zaledwie 2.338 mm długości i pomieści maksymalnie dwie osoby. Kierowca i pasażer być może nie doświadczą na pokładzie Twizy wyjątkowych doznań w zakresie komfortu, ale w zamian model oferuje możliwość szybkiego przemieszczania się z jednego końca miasta na drugi i zaparkowanie w miejscach zbyt ciasnych dla większości samochodów.

Mało tego, Twizy wciśnie się właściwie wszędzie: wjedzie w poprzek zwykłego miejsca parkingowego i niczym element układanki wpasuje się w lukę pozostawioną nieopatrznie między pojazdami stojącymi wzdłuż chodnika. Parking pod centrum handlowym okazał się znakomitym torem testowym, dzięki któremu doszliśmy do wniosku, że na jednym wydzielonym białymi liniami prostokącie moglibyśmy postawić dwa, a nawet trzy Twizy, gdybyśmy akurat przypadkiem dysponowali nieco większą flotą tych pojazdów. Zatłoczone centrum dużego miasta to środowisko, w którym testowany przez nas model czuje się najlepiej i kiedy inni kierowcy wciąż będą krążyć w poszukiwaniu wolnej przestrzeni dla swojego kompaktowego SUV-a, czy kombi, Twizy nie będzie miał żadnego problemu z zaparkowaniem, a my szybko załatwimy swoje sprawy na mieście.IMG 5373 Wiadomości

Warto przeczytać!

renault clio Wiadomości

TOP 10 najpopularniejszych samochodów w Turcji. Renault Clio i Fiat Egea wśród liderów

2025-06-12
renault twingo concept 22 Wiadomości

Renault i Stellantis z mocną reprezentacją. Automotive News Europe ogłosiło laureatów nagrody Rising Stars 2025

2025-06-11

Renault Polska świętuje z „Twoim Stylem” – elektryzująca premiera nowego Renault 5 E-Tech electric

2025-06-11

Nowy Renault Master to nie tylko transport towarów. 8 wersji do zadań specjalnych

2025-06-11

Nasze parkingowe manewry oraz jazda po mieście zdołały wzbudzić spore zainteresowanie wśród przechodniów oraz innych kierowców i muszę przyznać, że jeszcze żaden model testowy nie przyciągał aż takiej uwagi jak Renault Twizy. Nie jest to wprawdzie model młody, zadebiutował przecież w roku 2012, ale wciąż prezentuje się ciekawie, może wręcz uchodzić za wyraz ekstrawagancji swojego właściciela. Pojazd skupiał na sobie zaciekawione spojrzenia, wzbudzał uśmiechy na twarzach i pytania o cenę, zasięg i właściwości jezdne. Nawet podczas postoju na światłach do moich uszu doszło pytanie przez otwartą szybę sąsiedniego samochodu: jak się „tym czymś” jeździ?

No właśnie – jak?

Do wnętrza Renault Twizy dostaniemy za pomocą otwieranych do góry drzwi, które chcąc nie chcąc kojarzą się z modelami marki Lamborghini. W przypadku małego francuza mamy jednak do czynienia z inną kategorią mocy i prędkości, ale rozwiązanie ze „skrzydłami” okazuje się praktyczne i ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Dostęp do pojazdu mamy zarówno z lewej, jak i z prawej strony, co daje dodatkowe ułatwienie nawet w ciasnych przestrzeniach miejskich. Z przodu miejsca wystarczy dla kierowcy o średnim w zroście, wysokie osoby mogą odczuwać pewne przestrzenne braki nad głową. Miejsce dla pasażera zostało przewidziane za kierowcą, ale pozycja nie należy do przesadnie eleganckich i komfortowych – trzeba siedzieć w rozkroku ze względu na mocowanie przedniego fotela ograniczające przestrzeń na nogi.IMG 5369 Wiadomości

Zasięg Twizy na jednym ładowaniu wynosi katalogowo 100 km, ale po zajęciu miejsca za kierownicą wyświetlało się tylko 75 km. Im wyższa prędkość, tym szybciej kurczy się liczba dostępnych km na ekranie. Podczas hamowania pojazd odzyskuje część utraconej energii. Obsługa pojazdu ogranicza się do pedału gazu i hamulca oraz przycisków automatycznej skrzyni biegów do przodu i do tyłu. Hamulec ręczny ma postać dźwigni zlokalizowanej pod deską rozdzielczą.20190827 110806 Wiadomości

Napęd Twizy pochodzi od silnika elektrycznego o mocy 13 kW (17 KM) oraz maksymalnym momencie obrotowym 57 Nm. Niewielki model bez ociągania potrafi ruszyć z miejsca i szybko włączyć się do ruchu, co czasem może wprowadzić w zdumienie kierowców, którzy nie spodziewają się, że maluch Renault może zostawić ich w tyle. Aby na liczniku pojawiła się wartość 45 km/h potrzeba 6,1 sekundy, a maksymalnie Twizy rozpędzi się do 80 km/h, co zajmuje wprawdzie trochę czasu, ale podczas testu udało nam się tę wartość osiągnąć. Renault Twizy jest wyposażone w akumulator o pojemności 6,1 kWh, który możemy ładować za pomocą zwykłego gniazdka domowego (220 V). Aby napełnić baterię potrzeba 3,5 godziny.

Mały, zwinny, ale…

Nie grzeszy komfortem. Nie jest to wprawdzie model, w którym będziemy spędzać długie godziny i pokonywać dalekie trasy, raczej tylko krótkie odcinki w obrębie jednego miasta, ale i tak wyposażenie jest wyjątkowo skromne. Wnętrze Renault Twizy zostało wykończone prosto do granic możliwości. Na pokładzie na próżno szukać radia, czy klimatyzacji, a wyposażenie ogranicza się do niewielkiego ekranu, który wyświetla stan naładowania akumulatora oraz dystans, jaki jeszcze pozostał do całkowitego wyczerpania baterii.

Fotel to po prostu miejsce do siedzenia, układ kierowniczy nie ma wspomagania, a testowe Renault nie posiadało szyb bocznych. Podczas ładnej pogody taki brak nie powinien przeszkadzać, jest nawet całkiem przyjemny, aczkolwiek w dużym ruchu brakuje izolacji od hałasu innych pojazdów. Jazda Twizy w zimie będzie wymagała dodatkowego wyposażenia w postaci kurtki, czapki i szalika ;-) Szyby wykonane z pleksi można zamówić opcjonalnie w cenie 1.699 zł. Co ciekawe w standardzie nie znajdziemy nawet drzwi bocznych, a ich zakup wiąże się z wydatkiem 1.500 zł. Zmorą dla Twizy okazały się progi zwalniające, a przyszło nam ich pokonać dosyć sporo. Na pokładzie małego Renault jest sztywno, twardo i poza gładkim asfaltem odczujemy właściwie każdą nierówność.IMG 5366 Wiadomości

Ile kosztuje Renault Twizy?

Cena modelu wynosi 53.200 zł co może wydawać się dużo jeśli weźmiemy pod uwagę, że w tej cenie uda nam się dostać pełnowymiarowy samochód, ale jazda Twizy daje nam pewne przywileje. Po pierwsze mało który model będzie aż tak ekstrawagancki, a po drugie elektryczny napęd daje nam możliwość jazdy bus pasem oraz parkowania za darmo w strefach płatnego parkowania. Ponadto małe Renault można znaleźć w dużo niższej cenie w ogłoszeniach na rynku wtórnym.

Renault Twizy jest pojazdem, który będzie służył podczas codziennych dojazdów do pracy, a jeśli w ciągu dnia często musicie zmieniać lokalizację, to Twizy pozwoli łatwiej i szybciej zaparkować w mieście. Model sprawdzi się też w wypożyczalniach samochodów, na terenach firm i kompleksów budynków położonych na rozległych obszarach oraz w wakacyjnych kurortach.

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20190827 110407 WiadomościIMG 5363 WiadomościIMG 5364 WiadomościIMG 5366 WiadomościIMG 5369 WiadomościIMG 5370 WiadomościIMG 5373 WiadomościIMG 5376 WiadomościIMG 5378 WiadomościIMG 5380 WiadomościIMG 5361 WiadomościRenault Twizy20190827 110641 Wiadomości20190827 110707 Wiadomości20190827 110806 Wiadomości20190827 110858 Wiadomości20190827 111604 Wiadomości20190827 111720 Wiadomości20190827 111742 Wiadomości20190827 111803 Wiadomości20190827 112016 WiadomościIMG 5382 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultTwizyelektryczne Renault
Udostepnij363Tweet218Udostepnij61
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • citroen c5 aircross

    Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

    1397 udostępnienia
    Udostepnij 559 Tweet 349
  • Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

    1730 udostępnienia
    Udostepnij 692 Tweet 433
  • Renault Austral po face liftingu na jazdach testowych we Wrocławiu. SUV zmienił styl

    1190 udostępnienia
    Udostepnij 476 Tweet 298
  • Nowy Opel z rabatem do 45.000 zł! To się nazywa cudowne przesilenie, ale czasu mało!

    613 udostępnienia
    Udostepnij 245 Tweet 153

Testy samochodów

20140218 141309 300x225 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.6 HDi 92 KM – oszczędny mały samochód do miasta. Opinie, plusy, minusy, spalanie

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2014-02-25
01. Dacia Dokker Stepway – wygląda atrakcyjnie test Wiadomości
Testy

Test: Dacia Dokker Stepway 1.5 dCi 90 KM – użyteczny atrakcyjny samochód. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-03-16
ds 4 e tense 2022 hybryda 225 km eat 8 1 Wiadomości
Testy

Test: luksusowy hybrydowy kompakt DS 4 225 KM PHEV, konkurencja Audi A3, BMW 1 i Mercedesa A. Komfort, cisza i dynamika. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-20
dacia duster 100 km tce 18 Wiadomości
Testy

Test: Nowa Dacia Duster 1.0 TCe 100 KM – czy ten silnik da sobie radę z SUVem?  Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-04-03
peugeot 308 gti 270 117 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 GTi 260 KM i blondynka na pokładzie. Adam i He-Man w jednym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-06-13

Najnowsze komentarze

  • Roman - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Marek - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Świat” nr 13/2013

Używane Renault Clio III 1.5 dCI – pożegnanie z samochodem i początek czegoś nowego

Renault Trafic – świetna baza do specjalistycznych rozwiązań

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz