Właściciele samochodów Citroën C3 i DS3, wyprodukowanych w latach 2009-2019, powinni zgłosić się do ASO. Citroën ogłosił masową kampanię wycofywania tych modeli z powodu problemu z poduszkami powietrznymi.
Wadliwe japońskie poduszki powietrzne firmy Takata są powodem akcji serwisowej dla modeli C3 oraz DS3. Te modele powinny trafić do serwisu na ich wymianę. „Bezpieczeństwo naszych klientów jest naszym priorytetem”, oświadczył rzecznik Citroëna .
Wady poduszek powietrznych
Głównym powodem wycofania pojazdów jest konieczność wymiany wadliwych poduszek powietrznych. Jak wyjaśnia rzecznik, z czasem i pod wpływem ciepła właściwości gazu, który napełnia poduszkę powietrzną, „ulegają pogorszeniu”. W razie wypadku, w którym poduszki powietrzne się uruchomią, mogą one pęknąć zbyt dużą siłą, raniąc pasażerów pojazdu”.
Skala problemu
Kampania wycofywania obejmuje ponad 605.777 pojazdów w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej. W samej Francji problem dotyczy prawie 247.000 samochodów, w tym 180.764 modeli Citroën C3 i 65.049 modeli DS3.
Co zrobić, jeśli posiadasz Citroën C3 lub DS3?
Jeśli jesteś właścicielem jednego z wycofywanych modeli, skontaktuj się z najbliższym dealerem Citroëna lub DS, aby sprawdzić swój samochód i umówić się na naprawę. Należy tak zrobić niezależnie od źródła pochodzenia pojazdu. Kontakt z ASO powinien obejmować także aktualizację danych kontaktowych, aby w przyszłości serwis mógł bezpośrednio przekazywać informacje o ewentualnych akcjach naprawczych.
Producent nie zaleca jazdy z wadliwą poduszką powietrzną.
Na tej stronie (KLIKNIJ TUTAJ) można sprawdzić czy auto jest objęte kampanią przywoławczą.
Najnowsze komentarze