Nissan Micra 2026
Wiadomości

Nowy Nissan Micra w szczegółach. Model powraca do segmentu B jako elektryk

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
renault clio esprit alpine
Wiadomości

Nowe Renault Clio Esprit Alpine 2025. Co ma i ile kosztuje w topowej wersji? Cennik maj 2025

autor Gabi Rusek
2025-05-23
citroen berlingo van Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Citroën Berlingo VAN 2025 z silnikiem diesla 1.5 HDi?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen ulotka e1747457679850 Wiadomości
Wiadomości

Citroën rozkleja ulotki z tajemniczym ufoludkiem. O co chodzi?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
citroen cx athena 2 Wiadomości
Wiadomości

Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Peugeot 3008
Wiadomości

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
peugeot 3008 1 2 Wiadomości
Wiadomości

50 młodych kobiet pojedzie na Perspektywy Women in Tech Summit 2025 dzięki Stellantis i Fundacji Edukacyjnej Perspektywy

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Renault Twingo GT 0.9 TCe 110 KM EDC – szalony maluch. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2017-08-17
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
568
A A
20
IMG 0807 Wiadomości

Renault postanowiło wydobyć trochę pikanterii ze swojego najmniejszego modelu samochodu. Jednostka napędowa została wzbogacona o bardziej imponujące parametry mocy i momentu obrotowego, a zespół stylistów zadbał o to, by samochód się wyróżniał. Nie jest to już zwykłe miejskie Twingo, ale samochód, który zostawi wszystkich innych przedstawicieli swojego gatunku za sobą. Do testów otrzymaliśmy Twingo GT!

Egzemplarz pochodził prosto z linii montażowej i spokojnie można powiedzieć, że był pachnący świeżością. Twingo posiadało jeszcze dowód tymczasowy, a na liczniku widniało niewiele ponad 20 km. Maluch miał więc okazję odbyć swoją pierwszą dłuższą podróż w rękach Francuskie.pl.

IMG 0875 WiadomościOd zwykłego Twingo, model odróżniają kontrastujące z barwą nadwozia elementy. Samochód prezentuje się świeżo i wręcz młodzieńczo. Nasz testowy model był czarny z wyróżniającymi się pomarańczowymi lusterkami, spoilerem oraz pasami na nadwoziu. Można zamówić także pojazd w równie ciekawej wersji z odwrotnymi proporcjami barwnymi tzn. pomarańczowy model z czarnymi wstawkami. Zmiany zewnętrzne w stosunku do Twingo pozbawionego znaczka GT nie opierają się jednak wyłącznie na kolorystyce. Samochód otrzymał specjalne 17-calowe felgi aluminiowe, dodatkowy wlot powietrza po boku, a z tyłu umieszczono dwie pojedyncze chromowane końcówki układu wydechowego. Oznaczenia GT oraz Renault Sport rozwiewają już wszelkie wątpliwości z jakim pojazdem mamy do czynienia.

IMG 0864 WiadomościCzy model zwraca uwagę? Tak, ale zazwyczaj przyczyniał się do ukradkowych, sympatycznych spojrzeń i uśmiechów osób obserwujących pojazd, choć jeden z przechodniów zainteresował się Twingo GT dużo bardziej. Oglądał pojazd każdej możliwej strony, z góry, z dołu i zerkał do wnętrza. Wydawało się jakby nie mógł uwierzyć, że taki model naprawdę istnieje. Niestety nie zdążyliśmy dotrzeć do wnikliwego obserwatora, by spytać o wrażenia.

Samochód jest dostępny w wersji 5-drzwiowej, ale producent skutecznie ukrył klamki tylnych drzwi. Jest to ciekawy zabieg, który potrafi zmylić. Kilku przewożonych pasażerów dziwiło się, że druga para drzwi istnieje.

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

IMG 0800 WiadomościNajwiększą ciekawość w Twingo GT budziło to, co właściwie wprawia w ruch tego mini demona. Postaram się rozwiać te wątpliwości. Otóż samochód korzysta z 3-cylindrowej jednostki napędowej TCe turbo o pojemności 898 cm3. Silnik generuje 110 KM mocy przy 5750 obr/min oraz 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000 obr./min. Jest to o 40 KM oraz prawie 80 Nm więcej niż w podstawowej wersji miejskiego malucha lub o 20 KM i 35 Nm więcej od najmocniejszego Twingo pozbawionego znaczka GT. Jednostka została umieszczona z tyłu, dzięki czemu zawracanie, czy manewrowanie w ciasnych zaułkach jest niezwykle przyjemną sprawą. Model jest wyjątkowo zwrotny. Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami wynosi 8,59 m.

Po uruchomieniu silnika, do naszych uszu dobiegnie nieco niższe niż można oczekiwać od miejskiego modelu brzmienie. Na krótkich odcinkach taki pomruk potrafi dostarczyć dużo radości i spotęguje wrażenie, że mamy do czynienia z modelem stworzonym przez Renault Sport. Podczas jazdy z prędkością autostradową i pokonywania większej ilości kilometrów, podróż na pokładzie Twingo może okazać się trochę męcząca pod względem akustycznym. Słyszalny jest silnik i dźwięki otoczenia. Ponadto podczas szybszej jazdy samochód jest wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Model został jednak stworzony z myślą o krótszych dystansach.

Samochód ma obniżone o 20 mm i sztywniejsze zawieszenie w porównaniu do zwykłego Twingo, dzięki czemu lepiej trzyma się drogi. Mimo tej zmiany, po nawierzchni o gorszej jakości wciąż będziemy podróżować w komforcie. Ubytki nie dają się pasażerom we znaki.

IMG 0844 WiadomościJednostka testowego modelu została połączona z automatyczną skrzynią z podwójnym sprzęgłem EDC o sześciu przełożeniach, która przekazuje napęd na tylne koła. Zmiana biegów następuje szybko i sprawnie. Z takim zestawem napędowym rozpędzenie Twingo GT od 0 do 100 km/h trwa 10,4 sekundy, czyli o 0,8 sekundy wolniej niż egzemplarz ze skrzynią manualną, za to o 4,1 sekundy szybciej niż bazowa wersja Twingo. Maksymalna prędkość modelu wynosi 182 km/h.

Samochód dostarczy dużo radości na krótkich odcinkach. Po naciśnięciu pedału gazu do samego końca następuje wprawdzie trwające ułamki sekund wyczekanie na reakcję silnika, ale maluszek i tak potrafi zaskoczyć zrywnością. Po zapaleniu się zielonego światła na skrzyżowaniu, Twingo GT chętnie, zwinnie startował i kilka razy udało mu się zostawić w tyle zdziwionych kierowców.

20170804 094432 WiadomościRenault Twingo GT w rękach Francuskie.pl pokonało łącznie 700 km, większość dystansu przebiegała w trasie z pustym bagażnikiem i jedną osobą na pokładzie, aczkolwiek towarzystwo pasażerów również się zdarzyło. Średnie spalanie, które pokazał komputer na koniec testu wynosiło 8 l/100 km. Mniej więcej jedna trzecia dystansu została pokonana z włączonym trybem Eco. Producent podaje zużycie w cyklu mieszanym na poziomie 5,3 l/100 km.

Kierownica ma dużą średnicę, czym różni się od modeli kojarzonych z bardziej sportowym charakterem. Układ kierowniczy, nie należy do tych, którymi operujemy „jednym palcem”. Wymaga użycia odrobiny siły, aczkolwiek odpowiedź pojazdu na ruchy kierownicą powinna być bardziej bezpośrednia. Przedni fotel jest wygodny, a pozycja za kółkiem wysoka. Prowadząc Twingo GT raczej nie powinniśmy narzekać na słabą widoczność, zarówno przez przednią szybę, jak i w lusterkach. Dla osobnika o wzroście 172 cm miejsca jest wystarczająco. Na przednim fotelu zasiadł także pasażer o wzroście 192 cm. Gdyby był jeszcze o 1-2 cm wyższy, dotykałby podsufitki. Mniejsza przestrzeń nad głową, to rezultat zainstalowania otwieranej części dachowej. Z takiego gadżetu trudno jednak zrezygnować w samochodzie, który ma dostarczać przyjemności z szybszej jazdy. Rozsuwany dach sprawi, że frajdy będzie jeszcze więcej. ;-)
20170731 201921 WiadomościW samochodzie znajdziemy dużą podstawkę na smartfon, pod którą kryje się niewielki schowek. Zmieścimy do niego na przykład okulary przeciwsłoneczne lub rękawiczki. Znajduje się on zaraz na wyciągnięcie ręki prowadzącego samochód, ale jego obecność powoduje, że najbliższym otoczeniu kierowcy nie znajdziemy podstawki na kubek z kawą.

20170803 173351 WiadomościBagażnik ma pojemność 219 litrów. Po złożeniu tylnych foteli maksymalna przestrzeń zwiększa się do 980 litrów. W ten sposób uzyskujemy także płaską podłogę, na której łatwiej ulokujemy wszystkie nasze zakupy. Sposób otwierania bagażnika może być mylący. Przycisk nie znajduje się na klapie, tylko nieco niżej. W jednym miejscu otwieramy bagażnik, a klapę podnosimy w innym, ale można do tego przywyknąć.

20170731 201351 WiadomościSportowy charakter we wnętrzu Twingo GT to zasługa dodatków stylistycznych. W takim otoczeniu podróżuje się z dużą przyjemnością. Czarne wnętrze rozjaśniono białymi i pomarańczowymi pasami na tapicerce oraz odznaczającymi się na czarnym tle szwami. Z białą wstawką na kierownicy świetnie komponuje łuk centralnie położonego prędkościomierza. Design jest ciekawy i dostarcza czytelnych informacji kierowcy. W modelu zainstalowano także sportowo wyglądające aluminiowe pedały oraz specjalne dywaniki. Niewielka gałka automatu została przeszyta grubą, wyczuwalną nicią i dobrze wpasowuje się w dłoń.

Ile kosztuje Twingo GT? Samochód ze skrzynią automatyczną EDC można zamówić od 61 900 zł. Cena wydaje się dosyć wysoka jak za miejski model, ale jeśli komuś zależy wyłącznie na oszczędnościach, to zawsze może zdecydować się na atrakcyjniejszy cenowo, ale też spokojniejszy wariant pojazdu. Bazowa wersja Twingo jest dostępna bowiem od 36 400 zł, ale model nie da już takiej przyjemności jak wersja usportowiona. Z kolei na Twingo GT z manualną skrzynią biegów trzeba przeznaczyć przynajmniej 55 900 zł. Za co zapłacimy dodatkowo?

  • Otwierany dach materiałowy – 3500 zł
  • Lakier metalizowany/specjalny – 1600/1700 zł
  • Schowek pod tylnym siedzeniem – 150 zł
  • Pakiet Connect & Go (system multimedialny R-LINK Evolution, kamera cofania, konsola środkowa ze złączem USB) – 3500 zł
  • Pakiet Relaks (przednie fotele podgrzewane, isofix przedniego fotela pasażera) – 1000 zł

IMG 0710 WiadomościRenault Twingo GT to najszybsza wersja malucha, jaką dostaniemy w salonach francuskiego producenta, która w dodatku prezentuje nowoczesny i atrakcyjny styl. Połączenie modelu miejskiego z pojazdem o aspiracjach do szybszej jazdy, zapewnia wiele pozytywnych emocji. Niewielki i niezwykle zwrotny samochód z łatwością dopasuje się do ciasnych miejsc parkingowych i zawróci w wąskiej uliczce. Jeśli przyjdzie nam na to ochota, możemy wycisnąć z Twingo GT dużo więcej energii, co sprawi że na twarzy kierowcy często zagości uśmiech. Krótkie proste, żwawe zakręty, czy szybkie pokonywanie ronda to środowisko, w którym Twingo GT czuje się znakomicie, a kierowca jeszcze lepiej.

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 0875 WiadomościIMG 0791 WiadomościIMG 0785 WiadomościIMG 0776 WiadomościIMG 0753 WiadomościIMG 0750 WiadomościIMG 0723 WiadomościIMG 0722 WiadomościIMG 0714 WiadomościIMG 0710 Wiadomości20170804 094432 WiadomościIMG 0792 WiadomościIMG 0796 WiadomościIMG 0870 WiadomościIMG 0864 WiadomościIMG 0844 WiadomościIMG 0843 WiadomościIMG 0807 WiadomościIMG 0803 WiadomościIMG 0802 WiadomościIMG 0801 WiadomościIMG 0800 WiadomościIMG 0798 Wiadomości20170803 173507 Wiadomości20170803 173351 Wiadomości20170731 205544 Wiadomości20170731 201435 Wiadomości20170731 201358 Wiadomości20170731 201351 Wiadomości20170731 201342 Wiadomości20170731 201253 Wiadomości20170731 201239 Wiadomości20170731 201211 Wiadomości20170731 200834 Wiadomości20170731 200823 Wiadomości20170731 200748 Wiadomości20170731 201453 Wiadomości20170731 201500 Wiadomości20170731 202109 Wiadomości20170731 202034 Wiadomości20170731 202016 WiadomościRenault Twingo GT20170731 201757 Wiadomości20170731 201655 Wiadomości20170731 201630 Wiadomości20170731 201601 Wiadomości20170731 201549 Wiadomości20170731 201541 Wiadomości20170731 200734 Wiadomości
5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultTwingo
Udostepnij209Tweet131Udostepnij37
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3540 udostępnienia
    Udostepnij 1416 Tweet 885
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1832 udostępnienia
    Udostepnij 733 Tweet 458
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3320 udostępnienia
    Udostepnij 1328 Tweet 830

Testy samochodów

Nowy Peugeot 508 SW
Testy

Test: nowy Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi 130 KM EAT8. Najoszczędniejsze i najpiękniejsze kombi klasy średniej na świecie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-11-06
01. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości
Testy

Test: Renault Koleos Initiale Paris 2.0 dCi 175 KM 4×4 X-Tronic. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-09-03
berling 1 2 eat 3 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Berlingo – Ile pali silnik 1.2 130 KM PureTech z automatyczną skrzynią biegów na autostradzie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-03-14
ds 4 phev 225 km 3 Wiadomości
Testy

Test: DS 4 Cross 1.6 PHEV 225 KM – najbardziej luksusowy samochód kompaktowy z noktowizorem!

autor Małgorzata Kozikowska
2024-03-06
01. Test Peugeot 208 z Silnikiem Roku 2015 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.2 PureTech 110 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-09-26

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Sebastien Loeb przekazał półmilionowe C4 drugiej generacji szczęśliwemu klientowi

Używany Citroën C3 III z dieslem. 4 ogłoszenia aut bezwypadkowych z polskiego rynku wtórnego

Dacia rośnie w całej Europie. Imponujący wzrost i nowa strategia miliona pojazdów

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
20
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz