Renault Captur E-Tech engineered full hybrid spędził w naszej redakcji blisko półtora tygodnia. Okazał się zaskakujący pod względem spalania, mimo wyjątkowo dynamicznej ostrej jazdy nie chciał przekroczyć pewnego magicznego poziomu. Jakiego?
Renault Captur E-Tech w najwyższej wersji wyposażenia, z szyberdachem włącznie, trafił do nas na testy i z miejsca zaczął jeździć. Ponad półtora tysiąca kilometrów później spisujemy wrażenia z jazdy.
Na zewnątrz
Renault miało spore wyzwanie po niezwykle udanym Renault Captur I – zrobić coś nowego i nie zepsuć sukcesu. Udało się, nadwozie II odmiany Captura jest dojrzalsze, nieco większe, dobrze pasuje do aktualnej mody na crossovery i SUVy.
Z przodu wita nas masywny grill i duże logo i złoty pas idący pod nim. Ma ożywiać sylwetkę, chociaż trochę dyskusyjny jest akurat wybór złota, no ale niech będzie. Złoty pas biegnie potem przez cały bok a kończy się trochę wirtualnie na końcówkach wydechów. Renault polubiło dawać czarny grill i czarne logo, nie wiedzieć trochę czemu – warto by się nim pochwalić i być może ten złoty by bardziej pasował właśnie tam? Ale pozostawiając już może kolorystykę to nadwozie może się podobać: jest zgrabne, ma dobre proporcje
W wersji E-Tech otrzymujemy eleganckie 18” felgi, które również mają złoty, ale tutaj dość dyskretny, akcent. W palecie kolorów wersji E-Tech nie ma jednak żadnego ciepłego koloru – mamy tutaj mnóstwo odcieni szarości i dwukolorowych zestawów a przecież Captur tak dobrze wygląda w czerwieni!
Wnętrze
Wnętrze Renault Captur jest obszerne i wygodne. To duży plus przy dość kompaktowych rozmiarach nadwozia. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, fotele zapewniają wygodne oparcie i podparcie boczne. Kierowca ma wszystko w zasięgu ręki. Z przodu szarość i czerń kokpitu są ożywione srebrnymi wstawkami na kierownicy, desce i na obrotowych pokrętłach klimatyzacji – która tu jest jednostrefowa.
A jak już jesteśmy przy klimatyzacji, to warto podkreślić, że błyskawicznie rozpoczyna pracę i kilkaset metrów od startu mamy już przyjemny chłodek w środku.
O tym, że mamy do dyspozycji najwyższą wersję E-Tech świadczy m.in. złota obwódka na kierownicy oraz litera E na czarnym tle u jej dołu. Złote są również pojedyncze elementy nawiewów. Selektor biegów jest elektroniczny i jeśli można by trochę ponarzekać, to mógłby stawiać odrobinę większy opór. Przed kierowcą znajdują się cyfrowe zegary, można je skonfigurować według własnych potrzeb, do wyboru jest kilka rodzajów tarcz oraz wiele kombinacji wyświetlanych informacji.
Ciekawa sytuacja panuje z tyłu – tym autem bez problemu pojedzie 4 rosłych pasażerów, nawet gdy z przodu kieruje ktoś wysoki, równie wysoka osoba usiądzie za nim. Osoby z tyłu mają do dyspozycji dwa złącza USB typu A oraz nawiew ze środkowego tunelu. Wykończenie tyłu jest ciemne i tutaj przydałoby się trochę rozjaśniających wstawek.
Tapicerka to połączenie materiału i sztucznej skóry dobrej jakości. Zwracają uwagę staranne przeszycia białe i złote. W oparciach foteli do dyspozycji pasażerów są siatki na drobne przedmioty. Nie ma podłokietnika.
Przesuwana kanapa tylna
To rozwiązanie, które jest dość zaskakujące w takiej klasie samochodów – mamy do dyspozycji przesuwaną (całą) kanapę. Jeśli potrzeba większej ilości miejsca na bagaż a jedziemy aktualnie we dwójkę, można ją przesunąć sporo do przodu i w ten sposób wygospodarować dodatkową cenną przestrzeń w bagażniku. Siedzenia oczywiście się składają.
Szyberdach
W testowanej przez nas wersji mieliśmy szyberdach – który bardzo się przydaje, gdy trzeba szybko przewietrzyć samochód po długim postoju. Jego roleta jest ręczna, ale już otwieranie elektryczne. Mimo obecności szyberdachu z tyłu bez problemu usiądzie wysoka osoba (do 190 cm), ponieważ wypukłość mechanizmu kończy się pośrodku.
Uwaga – gdy zamówisz szyberdach nie będzie relingów!
Bagażnik
Oprócz wspomnianej już możliwości zwiększenia miejsca kosztem pasażerów, bagażnik ma bardzo wygodną podwójną podłogę, która pozwala zachować porządek. Klapa unosi się wysoko o wkładanie przedmiotów jest bezproblemowe.
Jazda
Czym wyróżnia się Renault Captur E-Tech 145? To na pewno płynny i mocny napęd hybrydowy. Tym autem naprawdę daje się dość dynamicznie i oszczędnie jeździć. Przyspieszenie jest płynne, silnik spalinowy wchodzi do akcji w momencie, gdy musi, większość czasu mamy do czynienia z cichą i przyjemną pracą.
Samochód płynnie pokonuje nierówności a dla testu przepuściliśmy go przez najgorsze ulice Gdańska, Bydgoszczy i Warszawy. Nawet na bruku jest nieźle i w miarę cicho. Brawa dla konstruktorów.
Wyciszenie jest tutaj też lepsze niż w nowym Clio. Jazda na autostradzie z przepisowymi prędkościami nie stanowi żadnego problemu, w kabinie można rozmawiać. Przyspieszanie, mimo że jest to w końcu połączenie elektryka i klasycznego wolnossącego silnika – nie sprawia żadnych problemów.
Aktywny tempomat działa bez zarzutu
Ponieważ nasze samochody testowe dużo jeżdżą, to na długich dystansach używamy aktywnego tempomatu. W przypadku Captura E-Tech rozwiązanie to działa tak jak trzeba – płynnie (zdaje sobie sprawę z faktu, że to słowo padło w teście wiele razy, ale to wyjątkowo dobrze pasuje do natury tego auta). W połączeniu z utrzymywaniem pasa ruchu odciąża kierowcę i zwiększa bezpieczeństwo jazdy.
System wspomagania wyjeżdżania tyłem
Dostępny jako opcja (w pakiecie) taki system ostrzegania do tej pory był domeną raczej dużo droższych aut. Teraz można go mieć w Renault Captur i cóż można napisać – sprawdza się znakomicie. Wystarczy lekko wysunąć tył auta by mieć informację o tym czy coś nadjeżdża.
Spalanie
Chyba najbardziej zaskakująca część testu. Za kierownicą posadziliśmy osoby o raczej ciężkiej nodze i nie udało nam się „wyrobić” średniej wyższej niż 6,1 litra na całym dystansie, który wyniósł półtora tysiąca kilometrów, z czego około 800 kilometrów autostrada i to raczej z gatunku tej bardziej dynamicznej jazdy, 500 kilometrów drogi podmiejskie i około 200 kilometrów w miastach.
Spalanie sprawdziliśmy tankując samochód do pełna i sprawdzając przejechany dystans od tankowania.
Wady Renault Captur?
Captur to bardzo dopracowany samochód. Jeśli można by wskazywać jakieś wady, to przydałaby się do wyboru jaśniejsza tonacja wnętrza, bo jest dość ciemna i mimo karbonowego wzoru obicia wypadałoby to trochę rozświetlić nie tylko taśmami LED.
Wspomniany już selektor biegów mógłby nieco ciężej chodzić.
Kolorystyka zewnętrzna mogłaby z kolei być nieco bardziej stonowana, nie każdemu przypadną do gustu te złote wstawki.
Poza tym solidne, oszczędne auto i naprawdę trudno się do czegoś przyczepić.
Cena i wyposażenie
Renault Captur rozpoczyna się w cenniku od skromnych 87.200 zł za wersję equlibre z silnikiem TCe 90 KM. Za 89.500 zł też zamówić TCe 100 KM z fabryczną instalacją gazową i jest to faktycznie częsty wybór klientów w Polsce – uwielbiamy samochody, którymi można tanio jeździć.
Wersja E-Tech engineered full hybrid, a to topowy model w gamie, jest droższa, jej cena zaczyna się od 131.800 zł. Pod maską otrzymamy 145-konną hybrydę, kolory wymagają dopłaty odpowiednio 2200 zł lub 2800 zł w przypadku dwukolorowego dachu. Tapicerkę można tu mieć materiałową tylko i wyłącznie a wnętrze w ciemnych tonacjach.
Pakiety i opcje
Pakiet advanced driving – 4500 zł
- kierownica podgrzewana
- aktywny regulator-ogranicznik prędkości z funkcją Stop &Go
- system kontroli martwego pola
- easy pilot – asystent jazdy w korku i na autostradzie
- system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem
Pakiet premium sound BOSE 9,3″ – 3500 zł
- easy link 9,3″ z nawigacją i system nagłośnienia BOSE
I jest to opcja zdecydowanie warta zamówienia.
Pakiet augmented vision – 2500 zł
- kamera 360°
- Easy Park Assist – system wspomagania parkowania przód/tył/bok
Dach szklany otwierany – 3000 zł
Podgrzewanie przednich foteli – 1000 zł
Skonfiguruj swojego Renault Captur teraz
Podsumowanie – Renault Captur hybryda
Maksymalnie doposażony Captur z hybrydą kosztuje 147 tysięcy zł. Za te pieniądze otrzymamy bardzo dobrze wyposażone, wygodne i szybkie auto, które znajduje się rozmiarami na pograniczu klasy B i C, ale realnie oferuje bardzo dużo miejsca, także z tyłu. W zasadzie jedyny element, który może nas nieco ograniczać to bagażnik, typowy dla tej klasy.
Poza tym trudno mu coś zarzucić – solidny, dopracowany produkt. Renault oferuje obecnie bardzo ciekawe promocje, z których zdecydowanie warto skorzystać, jeśli planujecie akurat Captura.
Wyposażenie wersji E-Tech engineered
-
wzór felgi RS line 18″
-
oświetlenie tablicy rejestracyjnej
-
klamki drzwi w kolorze nadwozia
-
nadwozie dwukolorowe
-
lusterka w kolorze lśniącej czerni lub kolorze dachu
-
obręcze kół ze stopu metali lekkich 18″
-
szyby tylna i boczne przyciemniane
-
oznakowanie sport E-Tech engineered
-
elementy ozdobne R.S. line wewnętrzne i zewnętrzne
-
elementy ozdobne RS line zewnętrzne
-
bezprzewodowa replikacja smartfona (Android Auto i Apple CarPlay)
- mapa Europy wersja standardowa
-
cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 10,25″
-
easy link 9,3″ z nawigacją,
-
wyjmowana podłoga bagażnika
-
szyby przednie regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
-
filtr kabinowy węglowy
-
szyby tylne regulowane elektrycznie z włącznikiem impulsowym
-
automatyczny hamulec postojowy z funkcją Auto-Hold
-
konsola pływająca
-
mocowania fotelików ISOFIX
-
lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne bezramkowe
-
kierownica pokryta skórą
-
fotel kierowcy i pasażera z regulacją manualną wysokości/wzdłużną/oparcia
-
kanapa tylna przesuwna, dzielona w układzie 1/3 – 2/3
-
karta Renault Hands Free
-
tapicerka materiałowa dla wersji E-Tech Engineered
-
system automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
-
czujnik deszczu
-
system wspomagania ruszania pod górę
-
regulator-ogranicznik prędkości
-
kamera cofania
-
zestaw do naprawy uszkodzonej opony
-
system wspomagania parkowania przód/tył
-
funkcja ECO
-
klimatyzacja automatyczna jednostrefowa
-
system wspomagania nagłego hamowania
-
poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
-
poduszki powietrzne z możliwością odłączenia
-
sygnał niezapiętych pasów
-
aktywny system wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów
-
kurtyny powietrzne
-
system kontroli bezpiecznej odległości
-
system utrzymywania pasa ruchu
-
funkcja połączenia alarmowego e-Call
-
system ostrzegania o nadmiernej prędkości
Dane techniczne
- Prędkość maksymalna (km/h) – 170
- Przyspieszenie 0-100 km/h (s) – 10,6
- Średnica zawracania (m) – 11,1
- Maksymalna masa całkowita zespołu pojazdów (kg) – 2646
- Maksymalna masa przyczepy bez hamulca (kg) – 715
- Maksymalna masa przyczepy z hamulcem (kg) – 750
- Maksymalna ładowność (kg) – 421
- Minimalna masa pojazdu gotowego do jazdy (bez opcji) (kg) – 1363
- Maksymalna masa całkowita pojazdu (kg) – 1896
- Długość całkowita (mm) – 4227
- Szerokość całkowita (mm) – 1797
- Prześwit pojazdu (mm) – 174
- Bagażnik min (dm3) – 305
Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testu.
Najnowsze komentarze