Dzień w liczbach
Czasy okrążeń
Wyścig sprinterski: Esteban P13 (1 min 42.191 s); Pierre P15 (1 min 42.017 s)
Kwalifikacje: Esteban P13 (1 min 35.223 s); Pierre P15 (1 min 35.463 s)
Wypowiedzi
Esteban Ocon:
„Ogólnie rzecz biorąc, był to dobry dzień w porównaniu z tym, gdzie byliśmy wczoraj i w poprzednich wyścigach. Mieliśmy solidny wyścig i w sprincie zdobyliśmy cztery pozycje. To nasza najlepsza pozycja wyjściowa w tym roku i oba samochody weszły do Q2, więc z tej perspektywy jest to satysfakcjonująca sesja. To mały krok w wydajności, ale nie bez znaczenia. Patrząc na czasy, nadal pozostaje duża różnica w stosunku do tych, które są przed nami. Widząc, jak opony zachowywały się w wyścigu sprinterskim, degradacja była dość wysoka, ale możliwa do opanowania, więc miejmy nadzieję, że da nam to szansę na walkę przez cały wyścig i na ostatnich okrążeniach. Przeanalizujemy dostępne opcje strategiczne i postaramy się poczynić postępy w jutrzejszym Grand Prix”.
Pierre Gasly:
„Jestem szczęśliwy, że mogę wrócić do Chin po tak długim czasie. To bardzo wyjątkowy tor i wspaniale jest widzieć wszystkich fanów na trybunach. Wyścig sprinterski obfitował w wiele wydarzeń, ale dla nas był to solidny wynik. Wprowadziliśmy dość agresywne zmiany w ustawieniach przed kwalifikacjami i wiedzieliśmy, że to będzie trudna sesja, ponieważ jak dotąd trudno było nam dostać się do drugiej części czasówki w tym sezonie. Cieszę się więc, że udało nam się jak dotąd spędzić czysty weekend, poprawiając osiągi i rozumienie opon pomiędzy poszczególnymi sesjami. Jutro wyścig będzie bardzo interesujący, szczególnie pod względem degradacji opon. Będziemy nadal mocno naciskać i jutro spróbujemy wyciągnąć z samochodu jak najwięcej”.
Julian Rouse:
„Obydwaj kierowcy wykonali świetną robotę, zarządzając zmienionym formatem Sprintu. Esteban i Pierre pojechali czysty wyścig sprinterski, poza tym obaj po raz pierwszy w tym sezonie awansowali do drugiej części sesji kwalifikacyjnej. Podwójny występ w Q2 pokazuje, że zespół robi pewne postępy, ale wiemy, że przed nami wciąż dużo pracy, ponieważ różnica w stosunku do pozostałych jest nadal dość duża. To będzie interesujący wyścig, szczególnie biorąc pod uwagę degradację, którą widzieliśmy podczas wyścigu sprinterskiego. Kierowcy dobrze zarządzali oponami i utrzymali je przy życiu do samego końca, pozwalając im na wykonywanie manewrów na ostatnich okrążeniach, które mogą mieć kluczowe znaczenie w jutrzejszym Grand Prix. W ciągu nocy dokładnie przeanalizujemy różne strategie dotyczące opon, aby móc poczynić postępy w wyścigu”.
źródło: Alpine Katowice Pietrzak
Najnowsze komentarze