Stellantis oraz chińska firma CATL ogłosiły dziś podpisanie protokołu ustaleń dotyczącego lokalnych dostaw ogniw i modułów akumulatorowych LFP do zasilania produkcji pojazdów elektrycznych Stellantis w Europie. Aby dalej wspierać agresywną strategię elektryfikacji koncernu, obie firmy rozważają możliwość utworzenia spółki joint venture z równoważnym wkładem.
MoU określa długoterminową współpracę między CATL i Stellantis na dwóch strategicznych frontach: budowanie odważnej mapy drogowej technologii w celu wspierania najnowocześniejszych pojazdów elektrycznych Stellantis oraz identyfikowanie możliwości dalszego wzmacniania łańcucha wartości baterii.
„Porozumienie z CATL w sprawie chemii akumulatorów LFP jest kolejnym elementem naszej długoterminowej strategii ochrony swobody mobilności dla europejskiej klasy średniej” – powiedział Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis. „CATL jest liderem branży w tym sektorze, a wraz z naszymi kultowymi markami pojazdów dostarczymy naszym klientom innowacyjną i dostępną technologię akumulatorów, pomagając nam jednocześnie osiągnąć nasz cel zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 roku”.
Zobacz: Wiadomości ze świata motoryzacji. Codziennie
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z podniesienia naszej współpracy ze Stellantis na nowy poziom. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu Stellantis w produkcji samochodów i zaawansowanej technologii akumulatorów CATL, wierzymy, że partnerstwo będzie decydującym krokiem na drodze obu stron do osiągnięcia celów neutralności węglowej” – powiedział Robin Zeng, prezes i dyrektor generalny CATL. „Będziemy nadal dostarczać bardziej konkurencyjne i zrównoważone rozwiązania dla naszych partnerów, aby promować globalną transformację energetyczną”.
Charakteryzująca się długą żywotnością i wysoką stabilnością termiczną, technologia LFP może umożliwić Stellantis oferowanie wysokiej jakości, trwałych i niedrogich pojazdów elektrycznych w samochodach osobowych, crossoverach i SUV-ach w segmentach B i C.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów
W ramach planu strategicznego Dare Forward 2030, Stellantis ogłosił plany osiągnięcia 100% udziału w sprzedaży samochodów osobowych z napędem elektrycznym (BEV) w Europie oraz 50% udziału w sprzedaży samochodów osobowych i lekkich ciężarówek BEV w Stanach Zjednoczonych do 2030 roku. Stellantis jest na dobrej drodze, aby do 2038 r. stać się korporacją o zerowej emisji dwutlenku węgla netto. Stellantis gromadzi szereg partnerstw, aby zapewnić stabilne, niskoemisyjne dostawy kluczowych materiałów dla swojej zelektryfikowanej przyszłości.
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze