Nowa Dacia Duster coraz bliżej dostaw i premiery w salonach. Marka kontynuuje sagę swojego kultowego bestsellera. Nowy Duster oznacza nowoczesną konstrukcję i lepsze osiągi dzięki platformie CMF-B. To także bardziej wytrzymałe nadwozie i asertywny design. Mamy też lepsze zdolności terenowe w wersji 4×4.
„Więcej Dustera niż kiedykolwiek”: nowy Duster jest częścią historii modelu, który stał się punktem odniesienia na rynku, a także prawdziwym symbolem marki Dacia i jej wartości: solidny i outdoorowy, niezbędny i fajny, ekologiczny. Narodzony w 2010 roku i odnowiony po raz pierwszy w 2017 roku, Duster pokazuje swoje nowe oblicze a wkrótce pojawi się w salonach.
Zobacz: Wiadomości na temat Dacii. Codziennie nowe, aktualne, ciekawe
Duster to prawdziwa historia sukcesu modelu, który w swojej 13-letniej karierze zdobył ponad 40 nagród i został wyprodukowany w ponad 2,4 miliona egzemplarzy. Przy stale rosnącej sprzedaży, do 2022 roku Duster był najlepiej sprzedającym się SUV-em w Europie, we wszystkich segmentach, na rynku samochodów prywatnych. Prawie 1000 Dusterów zjeżdża codziennie z linii produkcyjnych w fabryce Dacia w Pitesti w Rumunii – to mniej więcej jeden pojazd na minutę!
Zobacz: Testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
Elastyczna platforma CMF-B
Nowy Duster korzysta z platformy CMF-B, która jest sercem strategii przemysłowej Dacii. Ta konkurencyjna i niezwykle elastyczna platforma, wprowadzona w najnowszych modelach Sandero i Logan, a następnie przyjęta w modelu Jogger, oferuje marce dużą elastyczność i umożliwia jej realizację ambitnego planu produktowego w najbardziej wydajny ekonomicznie i przemysłowo sposób.
„Nowa platforma CMF-B jest kluczowym atutem dla rozwoju gamy Dacia, teraz i w przyszłości. Swój pełny potencjał demonstruje w nowym Dusterze, pojeździe wyposażonym w nowe zelektryfikowane układy napędowe oferujące najwyższy poziom wydajności i znacznie lepsze osiągi, przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjności i dostępności, które sprawiły, że odniósł on taki sukces.” -mówi Patrice Lévy Bencheton, Dacia Product Performance Director.
Zobacz: nowe samochody Dacia. promocje, wyprzedaże
Zastosowanie platformy CMF-B w nowym Dusterze oznacza, że oferuje on większą przestrzeń we wnętrzu niż poprzednia generacja, zarówno dla pasażerów, jak i bagażu, przy zachowaniu tej samej długości całkowitej wynoszącej 4,34 metra.
Z kolei zwiększając sztywność komponentów, pojazd osiąga znaczną redukcję przechyłów nadwozia (o 21% w wersji 4×2), co przekłada się na większą stabilność podczas pokonywania zakrętów i zmiany kierunku jazdy. Wersja 4×4 również korzysta z tego postępu, z 17% wzrostem wszechstronności. Zwiększona sztywność tylnej osi jest kompensowana podczas jazdy terenowej przez całkowicie nowy elektroniczny system zarządzania.
Ewoluowały również ustawienia tłumienia, przełożenie i prawa wspomagania układu kierowniczego oraz regulacja opon. Zostały one zmienione, aby zapewnić bardziej precyzyjną reakcję w różnych warunkach użytkowania. Hałas toczenia zmniejszył się średnio o – 2 dB, znacznie zmniejszając ogólny poziom hałasu wewnątrz pojazdu i zapewniając pasażerom przyjemniejsze wrażenia z jazdy. (-3db = 2 razy mniej hałasu!)
Platforma CMF-B stawia z kolei nowego Dustera na drodze do wykorzystania silników hybrydowych: mild hybrid oraz full hybrid.
Najnowsze komentarze