Mitsubishi Outlander PHEV Bartłomiej Topa
Wiadomości

Bartłomiej Topa w nowym Mitsubishi Outlander PHEV. „306 KM naprawdę czuć”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
dacia bigster 2025 1 Wiadomości
Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen ulotka e1747457679850 Wiadomości
Wiadomości

Citroën rozkleja ulotki z tajemniczym ufoludkiem. O co chodzi?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
106. Miedzynarodowy Zlot Citroena w Toruniu ICCCR 2024 parada na Bulwarze Filadelfijskim Citroen C6 Wiadomości
Wiadomości

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Dacia Logan
Wiadomości

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

autor Gabi Rusek
2025-05-20
uzywane Wiadomości
Wiadomości

Używany samochód od pierwszego właściciela za 4000 zł. Czy to możliwe?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143
Wiadomości

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Opel Astra 1.5 Diesel 122 KM. Czy rywal Renault Megane jest wart uwagi? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-04-09
w Testy, Opel - testy i opinie, Opel
Czas czytania 7 minut
639
A A
3
Opel Astra

Opel Astra nie jest jeszcze aż tak „francuski” jak jego młodsza siostra Corsa, ale kompaktowy model przeszedł ostatnio drobny, sezonowy face lifting. Sprawdziliśmy, jak radzi sobie niemiecki kompakt z 3-cylindrowym silnikiem Diesla o pojemności 1.5 litra oraz mocy 122 KM.

Opel próbuje nas przekonać, że coś w Astrze się zmieniło, ale na pierwszy rzut oka możemy mieć pewne wątpliwości. Z zewnątrz samochód jest prawie dokładną kopią, spotykanego jakże często na naszych drogach kompaktu, ale przecież nikt nie oczekiwał, że zwykłym „liftem” Opel sprawi, że Astra nagle stanie się ikoną stylu. Pojazd wygląda tak, jak wyglądał, czyli po prostu dobrze, ale nie będzie zwracał na siebie powszechnej uwagi. Nie wyglądem Astra zdobywa klientów dlatego niemiecka marka tylko delikatnie przeprojektowała listwę w przedniej części pojazdu, zderzak i… to by było na tyle.

Styliści Opla na pewno postarają się bardziej podczas prac nad kolejną generacją, która będzie już dzieliła platformę z nowym Peugeot 308 a pod maską zadebiutują silniki Grupy PSA. Aktualnie niemiecki producent proponuje zupełnie nowe, ale własne jednostki napędowe opracowane w Russelsheim, które mają emitować mniej CO2. Wśród nich jest 3-cylindrowy diesel o pojemności 1.496 cm³, który zainstalowano pod maską testowanego przez nas modelu. Jego emisja wynosi 118 g/km.Opel Astra 1.5 Diesel 122

Dobrze czuje się w trasie

Opel Astra zadowala kierowcę dynamiczną reakcją na naciśnięcie pedału gazu, ale pod warunkiem, że pozwolimy silnikowi się „rozkręcić”. Łatwo o zdławienie silnika w niskim zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy 300 Nm Astra osiąga w przedziale 1.750-2.500 obr/min. Pierwsze 100 km/h ukazuje się na liczniku po upływie 10,2 sekundy, model osiągnie także drugą setkę a nawet więcej. Maksymalna wartość, jaką można zobaczyć na prędkościomierzu wynosi bowiem 210 km/h. Dźwięk silnika w tym samochodzie ma osobliwe brzmienie, które nawet przy utrzymaniu właściwego przełożenia, sprawia wrażenie, jakby wymagana była redukcja.

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Jan Ptacek mianowany wiceprezesem działu Renault LCV Business Unit

2025-05-23

122-konną jednostkę połączono z 6-biegową manualną skrzynią biegów, do której precyzji nie mamy nic do zarzucenia, choć ma specyficzny, leniwy charakter pracy. Astra pokonała w naszej redakcji 1000 km z czego 80% po drogach ekspresowych i autostradzie. Kompaktowy model nie ma zbyt wielkiego apetytu na paliwo dlatego sprawdzi się podczas długich podróży. Komputer pokładowy pod koniec testu informował o średnim zużyciu na poziomie 5,4 l/100 km. Różnica wobec danych uzyskanych według cyklu WLTP (4,4 do 4,7 l/100 km) wynosi ok. 1 litra. Łagodniejsza trasa i większy nacisk na ekologię pozwoli zejść poniżej 5 l/100 km.IMG 7079 scaled Wiadomości

Astra kontra francuski komfort

Opel Astra nie ukontentuje miłośników miękkiego francuskiego zawieszenia, progi zwalniające i nawierzchnia gorszej jakości pod kołami samochodu nie pozostaną niezauważone dla pasażerów siedzących w kabinie, ale coś za coś. Model świetnie prowadzi się w trasie, do tego sprawnie i dokładnie wchodzi nawet w ostrzejsze zakręty. Precyzji nie możemy odmówić również układowi kierowniczemu. Komfort podczas jazdy zapewnia rewelacyjny moim zdaniem fotel kierowcy AGR, w którym wyregulujemy właściwie wszystko co tylko chcemy, częściowo manualnie a częściowo elektrycznie. Fotel posiada regulację odległości, wysokości, pochylenia oparcia, odcinka lędźwiowego (elektryczna), wysuwane siedzisko oraz regulację wysokości siedziska (elektryczną). Jak dla mnie mistrz ;-) Opel Astra

Przedni prawy fotel przesuwa się daleko do tyłu i nawet wysokim kierowcom pozostanie jeszcze zapas. A jak jest z tyłu? Za kierowcą o wzroście 192 cm bez problemu zmieściłam się ja, o wzroście 172 cm i to w dodatku bez dotykania kolanami fotela przede mną. Przestrzeń w jest więc dużym plusem tego samochodu.

Wnętrze Astry przekonuje nas, że wkrótce nadejdzie czas na wymianę generacji. Nie jest supernowoczesne, ani supermiękkie, ale za to praktycznie. Za kierownicą znalazły się analogowe, czytelne zegary, które umieszczono w tubach z białym wnętrzem i chromowanymi obwódkami. Pomiędzy prędkościomierzem a obrotomierzem widoczny jest niewielki wyświetlacz z danymi dotyczącymi jazdy. Jego obsługa nie jest zbyt intuicyjna, ale być może jest to po prostu kwestia przyzwyczajenia.IMG 7139 scaled Wiadomości

Gdzie położyć smartfon?

7-calowy wyświetlacz dotykowy został wbudowany w deskę rozdzielczą. Ekran działa nie za szybko i nie za wolno, ale bez wyraźnych opóźnień czy zawieszania. Nawet nawigację Astry udało się ustawić, jak na samochodowy system, w dosyć szybkim tempie. Z łatwością połączymy również nasz smartfon z systemami Android Auto oraz Apple Car Play. Pozostaje jeszcze tylko jeden problem: gdzie położyć telefon? Półeczka w Astrze nie będzie w stanie pomieścić większych urządzeń. Właściwie jedyną rozsądną opcją jest schowek w podłokietniku, w którym opcjonalnie za 600 zł może znaleźć się ładowarka indukcyjna. W modelu nie zabrakło cup-holderów, podświetlanych lusterek w osłonach słonecznych i lampek do czytania z tyłu. Klimatyzację obsłużymy manualnie, za pomocą pokręteł z wyświetlaniem temperatury.

Wnętrze Astry łatwo ustawimy w zależności od ilości osób, które znajdą się na pokładzie lub wielkości bagażu. Fotele składają się z lekkością, a po pozbyciu się oparć, uzyskamy płaską niczym stół podłogę bagażnika. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi od 370 do 1.210 litrów. Nie brakuje haczyków na zakupy.IMG 7123 scaled Wiadomości

Ile kosztuje Opel Astra po face liftingu?

Opel Astra w wersji podstawowej z silnikiem 1.2 Turbo o mocy 110 KM został wyceniony w polskiej ofercie marki na 70.900 zł, czyli porównywalnie do otwierającego cennik Peugeot 308 (PureTech 110), a także o 3 tys. zł więcej niż najtańsze Renault Megane (TCe 115) przed liftingiem. Do testów otrzymaliśmy Astrę z silnikiem Diesla 1.5 w trzecim wariancie wyposażenia GS Line, który według aktualnego cennika kosztuje 89.000 zł w standardowym wyposażeniu. Opcje dodatkowe wymienione poniżej zwiększają cenę do 101.500 zł.

  • Lakier szary Cosmic, metaliczny – 2.300 zł
  • Pakiet Navi 1 (Multimedia Navi, reflektory przeciwmgielne, tylna kamera – 3.950 zł
  • Przyciemniane szyby z tyłu – 800 zł
  • Klimatyzacja elektroniczna dwustrefowa – 1.500 zł
  • Dojazdowe koło zapasowe – 400 zł
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu – 1.850 zł
  • Tylne światła LED – 900 zł
  • Chromowana listwa wzdłuż okien bocznych – 800 zł

Do wyposażenia dołożyłabym jeszcze elektrycznie składane lusterka. Dla wersji GS Line są dostępne z pakietami dodatków.

Czy warto kupić Astrę?

Być może Astra nie zachwyci miłośników nowoczesnych linii nadwoziowych a wnętrzu i multimediom przydałby się już powiew świeżości, ale nie da się ukryć, że kompakt Opla to bardzo praktyczny samochód, który ma wiele zalet. Największą z nich jest komfortowy fotel kierowcy. Pojazd ma mnóstwo przestrzeni wewnątrz zarówno dla kierowcy, jak i pasażerów siedzących z tyłu, znakomitą ergonomię części bagażowej i zadowalającą dynamikę niezbyt zgłodniałej paliwa jednostki napędowej.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 7076 WiadomościIMG 7123 WiadomościIMG 7125 WiadomościIMG 7126 WiadomościIMG 7129 WiadomościIMG 7130 WiadomościIMG 7132 WiadomościIMG 7133 WiadomościIMG 7135 WiadomościIMG 7136 WiadomościIMG 7138 WiadomościIMG 7139 WiadomościIMG 7140 WiadomościIMG 7141 WiadomościIMG 7120 WiadomościIMG 7117 WiadomościIMG 7116 WiadomościIMG 7079 WiadomościIMG 7080 WiadomościIMG 7084 WiadomościIMG 7085 WiadomościOpel AstraIMG 7097 WiadomościIMG 7101 WiadomościIMG 7104 WiadomościIMG 7106 WiadomościIMG 7109 WiadomościIMG 7111 WiadomościIMG 7112 WiadomościIMG 7114 WiadomościIMG 7142 Wiadomości
1 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultOpel308MeganeAstra
Udostepnij246Tweet140Udostepnij39
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3467 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1762 udostępnienia
    Udostepnij 705 Tweet 441
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1380 udostępnienia
    Udostepnij 552 Tweet 345
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3269 udostępnienia
    Udostepnij 1308 Tweet 817

Testy samochodów

ds 7 performance line francuskie pl 103 Wiadomości
Testy

Test: DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 KM – luksusowa awangarda w klasie premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-05-23
03. Nowy Renault Talisman dCi 200 EDC Initiale Paris – elegancja i technologia 1 Wiadomości
Testy

Test: Renault Talisman dCi 200 KM EDC Initiale Paris – elegancja i technologia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-31
peugeot 208 2012 01 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.6 eHDi 115 KM – test samochodu dla kobiety okiem kobiecym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2012-06-24
Peugeot 308 SW Plug In Hybrid 225 20 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW Plug-In Hybrid 225 KM. Oszczędne ładowalne kombi dla rodziny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-11-01
dacia duster 1 2 125KM TCE 1 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 4×4 1.2 TCe 125 KM – mocny i modny SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-03-13

Najnowsze komentarze

  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

Zobacz też

Renault odnotowało spadek sprzedaży o 30% w pierwszym półroczu 2022. Powodem wycofanie się z Rosji

C6 najlepszy w teście komfortu jazdy

Typa Rally Team przed 55 Rajdem Barbórka Warszawska

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz