Fiat 600,
Wiadomości

Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
citroen renault volkswagen Wiadomości
Wiadomości

Niemcy byli w szoku. Renault 19 16V prawie pokonał Volkswagena Golfa GTI w teście

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Alfa Romeo Junior
Wiadomości

Alfa Romeo Junior i Junior Zagato 1600 na zlocie Forza Italia 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
renault scenic Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
citroen c5 aircross chiny 01 Wiadomości
Wiadomości

Maxime Picat ostrzega: Zachodnie marki samochodów znikną z Chin

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
fiat titano ruszyla produkcja w cordoba automotive hub 1 Wiadomości
Wiadomości

Fiat Titano 2.2 MultiJet – ruszyła produkcja w Córdoba Automotive Hub

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-14
Fiat Ducato
Wiadomości

Fiat Ducato jako karetka. 300 nowych samochodów w Hiszpanii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Megane GT 1.6 TCe 205 KM – sport na co dzień. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-07-09
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
2.1k
A A
24
20180619 112908 Wiadomości

Praktyczny i szybki, komfortowy, ale dobrze trzymający się drogi – chyba nie ma samochodu idealnego i podczas poszukiwań odpowiedniego modelu, często trzeba iść na pewien kompromis. Jednym z pojazdów, który próbuje zatrzeć granicę pomiędzy dwoma biegunami: sportowym i funkcjonalnym jest Renault Megane GT. Samochód sprawdziliśmy podczas testów porównawczych magazynu Auto Rok.

Magazyn Auto Rok zorganizował kolejną edycję testów porównawczych, na których zgromadzono wszelkiej maści hatchbacki: mniejsze, większe, te bardziej ekonomiczne i te o sportowej duszy. Do dyspozycji dziennikarzy oddano kilka ciekawych Renówek. Wśród nich wyróżniały się Megane RS oraz Clio RS, które zresztą budziły mnóstwo emocji. Ba! Po samochody ustawiały się kolejki chętnych, co zresztą wcale mnie nie dziwi. Jako że Megane RS jeździłam już na torze w Poznaniu, a Clio RS niedawno trafił do naszej redakcji na intensywny test, zostawiliśmy najbardziej sportowych przedstawicieli gamy Renault tym, dla których testy porównawcze były jedyną okazją, by się tymi samochodami przejechać. Zresztą stanie w kolejce nie należy do moich ulubionych czynności. Lepiej spożytkować ten czas w jedyny sensowny moim zdaniem sposób, a mianowicie: na jeździe samochodem. Zamiast RS-ek zabrałam kluczyki do Renault Megane GT, które również i słusznie, może kojarzyć się z nieco większymi emocjami za kierownicą. Model już dawno nie gościł na łamach dziennika francuskie.pl, a przecież również jest godny naszego zainteresowania.IMG 3110 Wiadomości

Sportowy klimat

Renault Megane GT jest modelem, który potrafi zwinnie przyspieszać, ale nie jest na tyle sportowy, by zostać nazwany Megane RS. Mimo to budzi wystarczająco dużo emocji, by pod pojazdem podpisał się dział Renault Sport. Wizualnie różni się od potulnej wersji Megane kilkoma drobiazgami dodanymi do nadwozia, większymi kołami i ciekawym wzorem felg, a także atrakcyjnym wnętrzem.20180619 114531 Wiadomości

Po zajęciu miejsca za kierownicą moją uwagę przyciągnęła czarna tapicerka wykonana ze skóry oraz alkantary naznaczona niebieskimi akcentami. Kolorystyka stwarza wręcz kojącą atmosferę na pokładzie samochodu. Wnętrze zostało ładnie skomponowane, materiały dobrze do siebie przylegają i są przyjemne w dotyku. Samochód ma dawać namiastkę uczucia, jakiego możemy doświadczyć na torze wyścigowym. Aby uzyskać sportowy klimat, zainstalowano sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami i dodano logo GT oraz znak Renault Sport. Zamiast przycisku Eco, pod ekranem dotykowym mamy do dyspozycji tryb RS dla bardziej bezpośredniej charakterystyki jazdy. Fotel ciasno otula ciało i jest wykonany prawie „na wymiar”. Mocno podpiera boki, świetnie trzyma w zakrętach, aczkolwiek większe i szersze ode mnie osoby mogłyby narzekać na brak swobody za kierownicą. Do dyspozycji kierowcy jest duży, czytelny i niezbyt skomplikowany w obsłudze pionowy ekran systemu multimedialnego.

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Przestrzeń i funkcjonalność

Kompaktowy hatchback, bez względu na znaczek, który ma w nazwie, wcześniej czy później, będzie musiał posłużyć do transportu kilku osób oraz sporego bagażu. Czy model Megane GT można nazwać funkcjonalnym? Na tylnej kanapie Megane GT zmieszczą się, bez narzekania na pogniecione kolana dwie, niezbyt wysokie osoby. Pasażerowie hojniej obdarzeni wzrostem mogą odczuwać braki w przestrzeni na nogi oraz nad głową. Pojemność bagażnika wynosi 434 litrów, co jest całkiem przyzwoitym wynikiem. Jeśli złożymy oparcia tylnych foteli, pod tylną klapą uzyskamy 1247 litrów przestrzeni. Jeśli zamierzamy pakować większe gabarytowo przedmioty może nam przeszkadzać wysoki próg załadunku.

Trzy fazy testowe

Trasa testowa była połączeniem nawierzchni o niezbyt dobrej jakości z fragmentem biegnącym przez przyjemne, zwłaszcza dla Megane GT zakola oraz niewielki odcinek drogi ekspresowej. Podczas pokonywania części pierwszej odrobinę trzęsło, ale zawieszenie dzielnie znosiło nierówności, na pokładzie nie odczuwało się nieprzyjemnych skoków ani nadmiernych hałasów. Z kolei drugi etap był środowiskiem, w którym ten samochód czuł się najlepiej. 20180619 112845 Wiadomości

Renault Megane GT trudno wyprowadzić z równowagi, z chęcią poddaje się gwałtownym ruchom kierownicom i przy kolejnym „prawo-lewo”, zwinnie lawiruje w zakrętach. Tę właściwość możemy zawdzięczać m.in. systemowi czterech kół skrętnych 4Control, który znajdziemy również w Talismanie i Megane RS. System pozwala uzyskać większy promień skrętu przy niższych prędkościach, a przy szybszej jeździe wrażenie prawie jedności pojazdu z nawierzchnią. W efekcie otrzymujemy jednocześnie łatwy do zaparkowania i zwinny w zakolach pojazd. W modelu Megane GT, system 4Control jest oferowany w standardowym wyposażeniu.

A pod maską kryje się…

Samochód jest napędzany za pomocą 1,6-litrowego silnika benzynowego TCe o mocy 205 KM, który produkuje 280 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2400 obr/min. Rozpędzenie modelu od 0 do 100 km/h trwa za kierownicą Megane GT 7,1 sekundy. Maksymalna wartość, jaką ujrzymy na liczniku wynosi 230 km/h. Jednostka współpracuje z 7-biegową automatyczną skrzynią EDC. To połączenie pozwala na uzyskanie dynamicznego przyspieszenia, a przekładnia skutecznie radzi sobie z redukcją oraz zmianą biegu na wyższy po otrzymaniu odpowiedniego sygnału od prawej stopy. Na wzór pojazdów sportowych przy kierownicy umieszczono łopatki służące do zmiany biegów według własnego uznania. Niektórzy kierowcy docenią również manualny hamulec ręczny. Średnie spalanie podawane przez producenta wynosi 6 l/100 km, ale miłośnicy dynamicznej jazdy będą się musieli liczyć wyższymi wartościami.IMG 3120 Wiadomości

Ile kosztuje Megane GT?

Podstawowa wersja modelu w wersji GT kosztuje 103.499 zł, co według informacji z oficjalnego cennika jest ceną promocyjną. Za tę kwotę dostajemy bogato wyposażony samochód, aczkolwiek możemy dobrać tutaj kilka atrakcyjnych opcji, które będą miłe dla oka oraz uprzyjemnią użytkowanie samochodu. Wśród nich znajdziemy: otwieraną przednia część zadaszenia, za którą zapłacimy 3500 zł, tapicerkę z alkantary (5300 zł), metalizowany lakier 2800 zł, system multimedialny z 8,7-calowym wyświetlaczem i rozszerzoną mapą Europy (1000 zł) oraz lakier metalizowany i pakiety bezpieczeństwa (cena zależy od wersji).

Renault Megane GT pozwala kierowcy na korzystanie z uroków szybkiej, zręcznej jazdy po ostrych zakrętach a jednocześnie potrafi być komfortowym samochodem w codziennym użytkowaniu. Zaletami Megane GT jest przede wszystkim wygląd zewnętrzny, atrakcyjnie skomponowane wnętrze, świetne trzymanie w zakrętach oraz dobra reakcja na naciśnięcie pedału gazu. Minusem jest niezbyt przestronne wnętrze pojazdu.

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20180619 110956 Wiadomości20180619 113622 Wiadomości20180619 113656 Wiadomości20180619 114531 Wiadomości20180619 114539 Wiadomości20180619 114552 Wiadomości20180619 115054 Wiadomości20180619 115108 Wiadomości20180619 121336 Wiadomości20180619 121455 WiadomościIMG 3095 WiadomościIMG 3096 WiadomościIMG 3110 WiadomościIMG 3117 WiadomościIMG 3119 WiadomościIMG 3120 Wiadomości20180619 113553 Wiadomości20180619 113510 Wiadomości20180619 112845 Wiadomości20180619 112908 Wiadomości20180619 112915 Wiadomości20180619 113103 Wiadomości20180619 113228 Wiadomości20180619 113237 Wiadomości20180619 113244 Wiadomości20180619 113257 Wiadomości20180619 113308 Wiadomości20180619 113319 Wiadomości20180619 113328 Wiadomości20180619 113346 Wiadomości20180619 113421 Wiadomości20180619 113433 Wiadomości20180619 113447 WiadomościIMG 3122 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: RenaultMegane
Udostepnij721Tweet451Udostepnij126
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
24 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4117 udostępnienia
    Udostepnij 1647 Tweet 1029
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1154 udostępnienia
    Udostepnij 462 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    348 udostępnienia
    Udostepnij 139 Tweet 87
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    580 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

peugeot rcz 2016 1 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot RCZ 1.6 THP 200 KM – sportowy samochód francuski w najlepszym stylu, produkowany w… Austrii. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-08-29
Citroen C5 Tourer
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroen C5 Tourer 2.0 HDi 163 KM – mistrz komfortu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-06-23
ds7 crossback 101 Wiadomości
DS - testy i opinie

Test: Blondynka w premium – DS7 Crossback 1.6 PureTech 225 KM – mój pierwszy raz z… DS. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-05-18
03. Nowy Renault Talisman dCi 200 EDC Initiale Paris – elegancja i technologia 1 Wiadomości
Testy

Test: Renault Talisman dCi 200 KM EDC Initiale Paris – elegancja i technologia. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-31
Nowy Peugeot e 208 Futuristic and Young 25 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot e-208 136 KM: pierwsza jazda miejskim samochodem elektrycznym. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Tomasz Nowicki
2021-06-05

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Lexus skopiował i-cockpit Peugeot? Francuski producent może zdecydować się na pozew

Rumunia: kraj pięknych krajobrazów i królestwo marki Dacia

Peugeot 5008, to dobry minivan! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45-46/2020

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
24
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz