008. John Elkann Chairman of Stellantis i Olivier Francois CEO Fiata i CMO Stellantis Wiadomości
Wiadomości

John Elkann: Europa potrzebuje własnych tanich samochodów na wzór japońskich kei-carów

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
opel cudowne przesilenie Wiadomości
Wiadomości

Nowy Opel z rabatem do 45.000 zł! To się nazywa cudowne przesilenie, ale czasu mało!

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11
ds no 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS N°4 już dostępny w Holandii. Ujawniono ceny i specyfikację, 8 lat gwarancji

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13
renault 5 twoj styl 2025 2 Wiadomości
Wiadomości

Renault Polska świętuje z „Twoim Stylem” – elektryzująca premiera nowego Renault 5 E-Tech electric

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
citroen c4 x 2025 fl 4 Wiadomości
Wiadomości

Ile energii zużywa elektryczny nowy Citroën ë-C4 X 156 KM MAX FL 2025 w mieście latem?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-15
peugeot 205 gti Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 205 GTi: Mała bestia z lat 80., która dziś warta jest fortunę. Oto 10 powodów, dlaczego ten hot hatch to legenda

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
citroen c4 02 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën e-C4 kontra Volkswagen ID.3 – który elektryk lepszy dla rodziny? Porównanie według brytyjskiego Autocar

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-15

Najnowsze komentarze

  • Emeryt Marian - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Koleos 2.0 dCi Privilege 173 KM 4×4 2008 – tani SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2008-09-27
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 12 minut
988
A A
1
renault koleos 2008 Wiadomości

Renault Koleos to SUV z napędem 4×4. Samochód prezentuje się nieźle na drodze, w środku jest całkiem przestronny. To co, jedziemy? Zrobimy coś czego 90% użytkowników samochodów typu SUV nigdy nie robiło – wjedziemy jednym z nich w teren. Ale zanim to się stanie mam jeszcze chwilę żeby przyjrzeć się Koleosowi z bliska.

0948 14 Wiadomości

Mówią, że ze stylistyką samochodu jest jak z urodą kobiety – jedni wolą brunetki, a inni blondynki. Podobnie jest z Koleosem – na pierwszy rzut oka nie zachwyca urodą. Ot, taka sobie pseudo-terenowa zabawka na 4 kołach do tego bazująca na Nissanie X-Trail. I nie mam zamiaru nikogo przekonywać o urodzie tego samochodu. Mogę jedynie napisać, że stylistykę częściowo podyktowała wspólna płyta podłogowa z Nissanem oraz uwarunkowania terenowe, co przełożyło się na 27° kąt natarcia oraz 31° kąt zejścia. Robi wrażenie? Myślę, że tak.

0948 15 Wiadomości

Samochód, którym za chwilę wyruszymy w drogę, to wersja Privilege z silnikiem 2.0 dCi o mocy 173 KM, momencie obrotowym 360 Nm i manualną sześciostopniową skrzynią biegów. Jak przystało na samochody marki Renault drzwi otwieramy dotykając klamki. Nie ma konieczności wyjmowania karty, ponieważ samochód wyposażony został w system Hands Free.

0948 12 Wiadomości

Karta pozwala również na otwarcie samej klapy bagażnika oraz włączenie oświetlenia zewnętrznego.

Po otwarciu drzwi wita nas wnętrze, do którego użytkownicy limuzyn Renault przywykli. Design deski rozdzielczej cieszy oko, wykończenie i użyte materiały nie pozastawiają wiele do życzenia (opcjonalnie można zamówić skórzaną tapicerkę).

0948 01 Wiadomości

Konsola środkowa ładnie komponuje się ze stylistyką wnętrza, w oczy rzuca się od razu dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz radio, które wyposażone zostało w złącze zewnętrze 3,5 mm – pozwala to na podłączenie naszego ulubionego odtwarzacza mp3 lub – jakby to zasugerował dział marketingu Renault – naszego iPoda.

0948 10 Wiadomości

W tym samochodzie nawigacja jest opcją, dlatego w górnej części deski rozdzielczej zamiast kolorowego ekranu mamy wyświetlacz podający podstawowe parametry.

Miejsce pracy kierowcy również jest wykonane z dużą starannością. Obszyta skórą trójramienna kierownica leży bardzo dobrze w dłoniach. Na kierownicy mamy m.in. przyciski od sterowania tempomatem. Kolumna kierownicza regulowana jest w dwóch płaszczyznach, co w połączeniu z regulacją siedzenia pozwoli znaleźć dogodną pozycję każdemu kierowcy. Zegary są czytelne, a większość kontrolek informacyjnych usytuowana jest przy obrotomierzu. Pod prędkościomierzem znajduje się wyświetlacz, który niestety jeszcze nie rozmawia z nami po polsku, i po prawej stronie wskaźnik poziomu paliwa oraz temperatury silnika. Czysto i przejrzyście.

0948 17 Wiadomości
 

0948 18 Wiadomości

Zaglądając do tyłu samochodu nie zawiedziemy się. Pasażerowie tylnych siedzeń mają do dyspozycji regulowane oparcia tylnej kanapy, oraz kilka schowków (w tym pod nogami). Każdy usiądzie wygodnie, ponieważ miejsca na nogi i nad głową jest wystarczająco – niemniej koszykarzom polecałbym jednak miejsca z przodu. Nie byłbym sobą i prawdopodobnie firma Renault również, gdyby ergonomia wnętrza nie miała mankamentów, a ja przemilczałbym je. Zasadniczo są dwa, ale teraz wymienię tylko jeden – otwieranie wlewu paliwa. Kogo pokusiło, aby zamontować dźwignię na przednim słupku przy dźwigni otwierania maski – nie wiem. Nie zmienia to faktu, że przy tankowaniu chyba nie było kierowcy który by jej nie szukał obok fotela.

Wracając do wnętrza warto skupić się na bagażniku. Samo jego otwieranie przypomina już klapę typową dla terenówek.

Po naciśnięciu włącznika podnosi się górna cześć razem z szybą, a następnie ciągnąc za dźwignię opuszcza się dolna część klapy.

0948 11 Wiadomości
 

0948 13 Wiadomości

Wszystko działa sprawnie i nie wymaga użycia siły. Dużym plusem jest to, że dolną część klapy możemy z powodzeniem obciążyć bez obawy o jej urwanie. Z powodzeniem możemy sobie na niej usiąść lub położyć towar przy załadunku. A jeżeli okaże się, że nasz sprzęt do golfa jest zbyt długi i trzeba złożyć tylne siedzenia, to możemy to zrobić bez biegania wokół samochodu. Producent zamontował na krawędziach dźwignie które jednym pociągnięciem składają siedzenia!

0948 16 Wiadomości

Widziałem w samochodach już różne rozwiązania, ale to jest dla mnie kompletnym zaskoczeniem. Niestety rozwiązanie to jest obarczone pewnego rodzaju dyskomfortem. Aby system mógł działać, oparcia tylnej kanapy muszą swoje ważyć. Niestety waga ta staje się uciążliwa w momencie kiedy chcemy z powrotem złożyć siedzenia. Osoby o wątłej posturze (w tym ja) mogą mieć z tym problem, ponieważ złożenie oparcia wymaga użycia znacznej siły. I to właściwe drugi ergonomiczny mankament tego samochodu.

W bagażniku znajdziemy również pełnowymiarowe koło zapasowe, podnośnik, klucz i… klin! Tak – samochód na wyposażeniu posiada klin.

Mógłbym się jeszcze porozwodzić na temat wyposażenia, szklanych dachów, haczyków na zakupy, ale za chwilę mamy ruszać w teren, a tam takie elementy wyposażenia przestają mieć znaczenie.

Jest już mój pasażer – wsiadamy i ruszamy w drogę. Pierwsze wrażenie po odpaleniu Koleosa, to cisza i spokój. Komora silnika jest dobrze wytłumiona, a silnik pracuje bardzo przyjemnie. Wbijam pierwszy bieg, puszczam sprzęgło i… ten ważący ponad 1600 kg SUV rusza bez dodawania gazu! Jeżeli ktoś miał już do czynienia z nowymi jednostkami diesla wie, że ruszanie bez dodawania gazu jest prawie niemożliwie ponieważ samochód zwyczajnie gaśnie.

Wyjeżdżamy na drogę publiczną, która w polskich warunkach jest naturalnym torem testowym. Samochód zachowuje się stabilnie i wybiera nierówności drogi (ładnie to ująłem…) bez najmniejszego problemu. Chciałoby się rzec, że w końcu jest samochód, który toleruje nasze drogi, jednak to potrafi praktycznie każdy SUV – zaraz zobaczymy czy poradzi sobie, kiedy zjedziemy z asfaltu.

Po ok. 3 kilometrach przyszedł czas opuścić na chwilę „cywilizowane” drogi. Ponieważ pod koniec naszej trasy poruszaliśmy się już wąskimi ulicami prędkość podróżna spadła do mniej więcej 40 km/h. Zapominając o tym wjechałem tak w coś, co miało przypominać drogę. Już chciałem odruchowo przyhamować, ale samochód wytrzymał tą próbę i tak dojechaliśmy do pierwszej przeszkody.

Zadanie w teorii dość proste – zjechać do rzeki po betonowym, porośniętym trawą nasypie, przejechać przez rzekę i wyjechać podobnym nasypem z drugiej strony.

Ostatni raz przejazd ten robiłem jakiś rok temu samochodem terenowym i 2 miesiące temu quadem, jednak nie uspokoiło to specjalnie mojego pasażera. Do tego brak zabezpieczającego samochodu i moja znajomość Koleosa spowodowały, że obraliśmy ostatecznie łatwiejszą drogę. Tak więc polnymi drogami dojechaliśmy do wybetonowanego przejazdu przez rzekę, z którą autko poradziło sobie bez problem. Chwilę później przeprawialiśmy się drogą na skraju lasu gdzie co jakiś czas dochodziły nas dźwięki czujników parkowania. Na szczęście po lewej stronie znajduje się wyłącznik sytemu Park Assist co przydaje się bardzo podczas terenowej wyprawy.

Dalsza część trasy, to głównie poruszanie się po asfalcie. Najpierw dojazd do centrum handlowego, gdzie Koleos przyciągał spojrzenia przechodniów, a potem szybki przejazd drogą ekspresową i z powrotem wracamy w teren. Tym razem mamy przed sobą sztuczny nasyp przypominający trochę kamieniołom. Droga rozjeżdżona jest przez duże ciężarówki oraz koparki, więc o przejechaniu samochodem osobowym można zapomnieć. To już miejsce tylko dla SUVa.

0948 19 Wiadomości
 

0948 20 Wiadomości

Samochód w takich warunkach prezentuje się okazale – niczym z folderu reklamowego. Chyba zostanę dyrektorem kamieniołomu…

Warto tutaj zwrócić uwagę na nadwozie samochodu – jeszcze jakieś 15 minut temu jeździliśmy po rzece i lesie, a Koleos nie jest nawet specjalnie brudny.

Chwilę później zbliżamy się do kolejnej przeszkody, której wcześniej nie pokonywałem żadnym pojazdem. Z jednej strony mamy delikatny kamienisty zjazd do rzeki, z drugiej ostry podjazd po grząskim gruncie a całość dopełnia nieuregulowane dno rzeki. Na szczęście jest alternatywa wbicia biegu wstecznego i dlatego zabrałem się za ten podjazd.

0948 03 Wiadomości

Delikatnie zjeżdżam do rzeki i teraz najtrudniejsza część – podjazd muszę wziąć z taką prędkością , aby nie urwać zderzaka, ale również nie zatrzymać się, ponieważ wówczas pozostanie tylko wycofanie się.

Asekuracyjnie włączam blokadę napędu 4×4, która w rezultacie rozdziela napęd po równo na obie osie. I kiedy już przednimi kołami wdrapałem się do góry… zatrzymałem samochód. Teraz pozostanie zapewne tylko bieg wsteczny, ponieważ koła (przednie po trawie a tylne w wodzie) zaczną się ślizgać, ale samochód ku mojemu zdziwieniu jedzie do przodu!

0948 04 Wiadomości

Koleos posłusznie wdrapał się do góry nie uślizgując żadnego z kół! Podczas podjazdu pieczę nad przyczepnością trzymał system ESP oraz system wspomagajmy ruszanie pod górę, który aktywuje się automatycznie przy pokonywaniu podjazdu o nachyleniu większym niż 10%. Aby sprawdzić poprawność działania systemu podjazd ten wykonaliśmy dwukrotnie i w obu przypadkach samochód posłusznie wyjechał pod górę.

0948 05 Wiadomości

Ciekawostką wymagającą odnotowania jest również drugi system, niespotykany w samochodach tej klasy. Kontroluje on prędkość na zjeździe i pozwala na stabilny zjazd ze stałą prędkością ok. 7 km/h bez hamowania. Szczególnie przydatny w zimie podczas zjazdu ośnieżoną drogą – jeżeli ktoś widział na Youtube film, gdzie samochody bezwładnie zjeżdżają ze stromego zjazdu rozbijając się jedne na drugim, to wie o czym mówię.

0948 02 Wiadomości

Wróćmy jednak do naszego testu.

Po udanym podjeździe przyszedł czas na pokonanie przejazdu przez kolejną rzekę – tym razem z większą, niż zdrowy rozsądek by nakazywał, prędkością.

0948 06 Wiadomości
 

0948 07 Wiadomości
 

0948 08 Wiadomości

Warto przy tym zwrócić uwagę na sposób w jaki rozbryzguje się woda – fala nie zawija się gdzieś dokoła samochodu i w efekcie zarówno przednia jak i boczne szyby pozostają suche. Koleos zniósł próbę bez najmniejszego problemu – będąc przygotowanym na ewentualny uślizg przednich kół mocno się zawiodłem, ponieważ i tym razem nad całością czuwał system ESP (bardziej odważni kierowcy mogą go wyłączyć).

No i przyszedł czas na ostatni test…

Kolejny raz mieliśmy zaliczyć przejazd przez rzekę, a właściwe jechać po rzece. Jest to jeden z bardziej ulubionych przez mnie odcinków ponieważ regulowane dno rzeki jest na tyle śliskie, że ciężko się po nim chodzi nie mówiąc już o jeździe.

0948 09 Wiadomości

I tym razem również nie było niespodzianek – samochód poruszał się stabilnie, nie dało się odczuć również uślizgów tylnej osi na zakrętach.

Jak już wcześniej wspominałem miał to być ostatni test, po którym wracaliśmy już do salonu. Po drodze jednak napotkaliśmy na dwie przeszkody, które zmusiły nas do jazdy „na skróty”. Pierwszą z nich okazały się służby techniczne, które zablokowały jedyną asfaltową drogę. Zanim panowie zdążyli dojść do samochodu, żeby go przestawić, my już wyjechaliśmy przez przydrożny rów za nimi. Napiszę tylko tyle, że ich miny warte były tego przejazdu…

Drugą przeszkodą, jaką napotkaliśmy, był zatarasowany przejazd przez wyschnięte koryto rzeki. Droga była na tyle nieprzejezdna, że musieliśmy ominąć ją na przełaj przez nieuregulowany brzeg wyschniętej rzeki – również i z tą przeszkodą poradziliśmy sobie bez problemów.

Tym sposobem po przeszło godzinie wróciliśmy do Jaworza – cali, zadowoleni i mile zaskoczeni właściwościami autka z segmentu SUV. Renault Koleos udowodnił, że zasługuje na ty by nazywać go teRenówką, a do pierwszego podjazdu jeszcze wrócimy. Możecie być pewni.

Wnioski do wyciągnięcia z testu pozostawiam Wam, drodzy Czytelnicy.

Łukasz Florek vel. Sweeper

Dziękuję firmie Renault Mador-Gadocha za udostępnienie samochodu do testów..

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0948 02 Wiadomości0948 20 Wiadomości0948 14 Wiadomości0948 15 Wiadomości0948 12 Wiadomości0948 01 Wiadomości0948 10 Wiadomości0948 17 Wiadomości0948 18 Wiadomości0948 11 Wiadomości0948 13 Wiadomości0948 16 Wiadomości0948 19 Wiadomości0948 03 Wiadomości0948 04 Wiadomości0948 05 Wiadomości0948 06 Wiadomości0948 07 Wiadomości0948 08 Wiadomości0948 09 Wiadomości
2.3 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

symbioz espace Wiadomości

Dwa nowe silniki E-Tech 160 i 200 KM Full Hybrid dla Renault Symbioz i Espace!

2025-06-16
luca de meo Wiadomości

PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie

2025-06-16

Czy elektrycznym Renault Mégane można dojechać z Polski do Hiszpanii? „Zwykle pokonujemy ok 5000km w ciągu 9 dni”

2025-06-15

Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

2025-06-14
Tagi: RenaultKoleos
Udostepnij360Tweet225Udostepnij63
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2740 udostępnienia
    Udostepnij 1096 Tweet 685
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    3964 udostępnienia
    Udostepnij 1586 Tweet 991
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1555 udostępnienia
    Udostepnij 622 Tweet 389
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    11962 udostępnienia
    Udostepnij 4785 Tweet 2991

Testy samochodów

01. Renault Clio IV Grandtour Wiadomości
Testy

Renault Clio Grandtour GT 1.2 TCe 120 KM – radość i styl. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-05-29
citroen c5 sedan 2008 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 2.0 HDi 143 KM 2010 – najbardziej komfortowa limuzyna klasy D z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-21
Nowy Citroen C5 Aircross 2.0 177 KM - Indie
Testy

Test: Nowy Citroën C5 Aircross z… 2-litrowym dieslem. Jeździmy po Indiach i odkrywamy okolice Chennai

autor Małgorzata Kozikowska
2024-02-25
01. Renault Megane E Tech Electric – pierwsza jazda dajaca duzo radosci Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane E-Tech Electric – pierwsza jazda (dająca dużo radości). Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie energii.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-02-11
Citroen C4 2010 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 II 2010 – pierwszy test i wrażenia z jazdy, opinie, silniki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-01-22

Najnowsze komentarze

  • Emeryt Marian - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie

Zobacz też

Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje na Salone Auto e Moto d’Epoca

Citroën XM w oryginalnej wersji na sprzedaż. Komfortowo zawoził klientów w ostatnią podróż

Grand Prix Australii 2024 – zapowiedź weekendu wyścigowego

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz