• Najnowsze

Test: Peugeot 308 GT Pack. Solidny wybór i konkurent takich aut jak Volkswagen Golf, Ford Focus czy Toyota Corolla

2021-01-30
Citroen Ami 6

Citroën Ami 6: „mały wielki samochód” obchodzi 60 urodziny

2021-04-22
Dacia Logan tuning Prior Design

Ale tuning! Dacia Logan w ekstremalnie sportowej wersji

2021-04-22

Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler

2021-04-22

Stojąc na desce chce opłynąć Wielką Brytanię. Wspiera go Peugeot

2021-04-22

Nowy Peugeot 508 PSE już wkrótce w Krakowie!

2021-04-21
DS 9

Luksusowy DS9 w Krakowie. Relacja z premiery

2021-04-21
Opel Insignia face lifting

Opel: następca modelu Insignia będzie czymś oryginalnym

2021-04-21

Peugeot 308 II – wstrzymanie produkcji i wycofanie i-Cockpitu 3D

2021-04-21

Amicale Citroën Pologne zaprasza: czerwcowy zlot i parada klasyków nad morzem. Długi weekend z Citroënem!

2021-04-21
Opel Manta GSe ElektroMOD (2021)

Nowy Opel Manta dostanie napęd elektryczny i przód Mokki. Debiut już wkrótce

2021-04-20

Masz oldtimera lub youngtimera Citroëna? Przyjedź na zlot i paradę nad morzem! 3-6 czerwca 2021

czwartek, 22 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 GT Pack. Solidny wybór i konkurent takich aut jak Volkswagen Golf, Ford Focus czy Toyota Corolla

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2021-01-30
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania14 mins read
975 30
6
862
UDOSTĘPNIEŃ
2.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Test: nowy Renault Captur E-Tech – z hybrydą wśród SUV-ów

Test: nowa Dacia Spring po pierwszej jeździe. Czy najtańszy elektryk wkrótce opanuje ulice dużych miast?

Test: Nowy Renault Captur 1.5 Blue dCi z automatyczną skrzynią biegów EDC

Peugeot 308 obecny jest już kilka lat na rynku. GT Pack to topowa wersja, która może się podobać. Ciemne stylizowane dodatki, wygodne wnętrze z piękną tapicerką, niezłe wyciszenie i komfort jazdy a przy tym dynamiczny i oszczędny silnik. Jeździliśmy 308 GT Pack po całej Polsce i bardzo nam przypadł do gustu.

Peugeot 308 GT Pack zadebiutował w 2019 roku. Jest to wersja po faceliftingu, która ma m.in. cyfrowy kokpit i nieco zmienioną stylistykę. Auto jest godne uwagi i dobrze się sprzedaje na rynkach zachodnich. W 2019 roku na europejskie drogi wyjechało ponad 140 tysięcy Peugeotów 308 w różnych wersjach.

Zobacz: polski konfigurator Peugeot 308

Peugeot 308 GT Pack – z zewnątrz

Niskie nadwozie, dynamiczne linie, klasyczna sylwetka kompaktu. W wersji GT Pack ciemne elementy nadwozia, piękne ciemne felgi i oznakowanie z tyłu, sugerujące, że to najwyższa wersja wyposażenia. Do tego obłędny niebieski kolor, który sprawiam że auto naprawdę wyróżnia się na ulicy.

Samochód prezentuje się pięknie. I chociaż wzór grilla nie pochodzi z najnowszej linii, to reflektory FULL LED powodują, że całość jest nowoczesna a w nocy nie ma przed autem ciemnych miejsc.

Z tyłu mamy charakterystyczne lwie pazury na lampach i oczywiście znaczek GT a całości tego wyglądu dopełnia zderzak ze sportowym akcentem w postaci prostokątnych wylotów wydechu.

Peugeot 308 GT Pack – wnętrze

Po otwarciu drzwi pierwsze co przyciąga spojrzenia to piękna tapicerka z alcantary z czerwonymi przeszyciami. Jest ciemnografitowego koloru i wygląda świetnie. W dotyku jest wyjątkowo przyjemna a czerwone przeszycia powtórzone są na kokpicie. Alcantara połączona jest ze wstawkami ze skóry ekologicznej po bokach foteli. Pewnym minusem (dla estetów) takiej ciemnej tapicerki jest widoczność na niej różnego rodzaju drobinek, które gromadzą się przy dłuższym użytkowaniu.

W wersji GT Pack mamy aluminiowe pedały hamulca, gazu i sprzęgła oraz podstawkę na lewą nogę – ładnie rozjaśniają dół samochodu, który jest dodatkowo rozjaśniony ciepłym, miękkim światłem.

Projekt wnętrza ma już swoje lata, ale moim zdaniem nie zestarzał się w ogóle. W takim odbiorze pomaga wprowadzony niedawno cyfrowy kokpit. Wszystko jest spójne, wręcz minimalistyczne. Podkreślenia wymagają bardzo dobrej jakości materiały. Wszystko jest dobrze spasowane, przyjemne w dotyku i wizualnie spójne. To bardzo duża zaleta tego samochodu. Wiele konkurencyjnych marek ma bowiem problem z konstruowaniem środka z zupełnie różnych elementów, jakby niepasujących do siebie. Peugeot jest jednolity. Minimalizm przejawia się czystymi liniami kokpitu, brakiem nadmiernej ilości przycisków i pewną designerską konsekwencją.

Bardzo lubię koncepcję i-cockpit i uważam to za rozwiązanie genialne. Nieco mniejsza kierownica dodaje sportowego wrażenia, prowadzenie auta jest łatwe a całość sprawia wrażenie, że siedzimy w jakimś sportowym bolidzie. Po chwili przyzwyczajania się, trudno już wrócić do normalnego samochodu. Cieszę się, że Peugeot kontynuuje rozwój tego rozwiązania, bo z jednej strony ono mocno wyróżnia te samochody, z drugiej uprzyjemnia jazdę.

Fotele Peugeot 308 są niezwykle wygodne. Nawet przy dłuższym podróżowaniu przyjemnie w nich zasiąść i po prostu być. Są duże, wygodne, zapewniają odpowiednie podparcie a w tej wersji mają też delikatny masaż. Nie jest to pełen masaż, który znamy z modelu 508 czy 3008, ale wystarcza by obniżyć napięcie podczas jazdy. Na tylnej kanapie bez problemu usiądzie nawet wysoki kierowca, chociaż 308 nie jest rekordzistą w swojej klasie, to jednak i tutaj można jechać całkiem wygodnie.

W środku zwracają też uwagę ładne wkomponowane detale. Sporo tu polerowanego metalu, wszystko jest osadzone solidnie, sprawia wrażenie wysokiej jakości. Bardzo dobrze brzmi audio, tutaj firmy Denon. Reprezentuje pełen zakres tonalny, dobrze uwypuklono średnicę a bas jest miękki, nie męczy. Pod tym względem Peugeotowi należy się spore uznanie. Co ważne, radio ma dobrą czułość, nawet daleko poza miastem nie gubi stacji a streaming muzyki działa bez zarzutu.

Jedyne w zasadzie moje zastrzeżenie do wnętrza dotyczy miejsca na kubek lub butelkę. Jest ono (przynamniej bardzo pomysłowo) schowane w tunelu środkowym, ale zaprojektowano tylko jedno miejsce. Pasażer musi więc coś ze swoim kubkiem zrobić.

Obsługę większości funkcji samochodu realizuje się poprzez dotykowy ekran. Kiedyś Peugeot, jako prekursor, był trochę za to krytykowany, dzisiaj takie dotykowe sterowanie jest standardem i nie nastręcza trudności. Ja osobiście nie mam z tym problemu, są jednak osoby, które wolałyby fizyczne pokrętła.

Sam system obsługi jest bardzo prosty w obsłudze, dostęp do radia, nawigacji czy właśnie sterowania temperaturą intuicyjny i nie wymaga w zasadzie specjalnego przygotowania. Peugeot 308 dobrze współpracuje z telefonem a dźwięk z zestawu głośnomówiącego jest dobrej jakości.

Wyposażenie Peugeot 308 GT Pack

BEZPIECZEŃSTWO
  • 6x poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtynowe)
  • Pakiet Side Security
  • Pakiet VisioPark
  • Hamulec postojowy elektryczny (FSE)
  • Pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie (3-punktowe dla wszystkich siedzeń)
  • Pasy bezpieczeństwa w pierwszym rzędzie z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
  • Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) w drugim rzędzie siedzeń
  • ABS z AFU, ASR, ESP, REF
  • Czujniki parkowania przód + tył + reflektory przednie przeciwmgłowe
  • Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology
  • Hill Assist – system wspomagający pokonywanie podjazdów
  • Mechaniczna blokada otwarcia tylnych drzwi przez dzieci
SIEDZENIA
  • Zagłówki w drugim rzędzie siedzeń (x3) z regulacją wysokości
  • Tylna kanapa ze składanym i dzielonym asymetrycznie oparciem
  • Fotele przednie sportowe
STYL ZEWNĘTRZNY
  • Tylny zderzak z podwójną końcówką wydechu (GT trapezoidalne)
  • Klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze nadwozia
  • Przedni zderzak z chromowanym żebrowaniem osłony chłodnicy
  • Chromowane listwy okienne
  • Szyby boczne tylne i tylna przyciemniane
SYSTEMY AUDIO I KOMUNIKACJI
  • Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV
  • Peugeot i-Cockpit® z panelem wirtualnych zegarów 10”
  • Multimedialny Ekran Dotykowy
KOMFORT
  • Adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Gniazdo 12V w dolnej części deski rozdzielczej przy dźwigni zmiany biegów
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Przednia szyba akustyczna
  • Regulacja kolumny kierownicy manualna w dwóch płaszczyznach
  • Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera
  • Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie i tylne
  • Lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta
  • Podłokietnik centralny z przodu + schowek
  • Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie + zintegrowane migacze
  • Wspomaganie kierownicy elektryczne
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML
STYL WEWNĘTRZNY
  • Tapicerka siedzeń z alcantary i skóry ekologicznej TEP
  • Kierownica 3-ramienna wykończona skórą licową
  • Pedały i progi wykończone aluminium
OPCJE
  • Pakiet Side Security
  • Tapicerka siedzeń z alcantary i skóry ekologicznej TEP
  • Pakiet Alcantara
  • Felgi aluminiowe 18″ Diamant
  • Fotele przednie sportowe
  • Zestaw naprawczy koła
KOŁA
  • Felgi aluminiowe 18″ Diamant
PAKIETY
  • Pakiet Widoczność
  • Pakiet Drive Assist + Pakiet Safety Plus
  • Pakiet Sport

Jak jeździ Peugeot 308 GT Pack

Pod maską zamontowano silnik 1.2 o mocy 130 KM z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Auto jest stosunkowo dobrze wyciszone i dynamiczne. Zawieszenie sprawdza się na polskich drogach całkiem dobrze, nie jest ani zbyt twarde, ani zbyt miękkie i stanowi niezły kompromis pomiędzy jedną a drugą charakterystyką. Przy dynamicznej jeździe średnie spalanie wyniosło 7,9 litra na 100 kilometrów na całej trasie testowej, wliczając w to autostradę. Z minusów silnik, jeśli zaczniemy wykorzystywać wyższe obroty, robi się nieco głośny powyżej 3.500 obrotów.
Samochód pewnie wchodzi w zakręty i dobrze trzyma się drogi. Dzięki nieco mniejszej kierowcy manewrowanie jest ułatwione a przy ostrzejszej jeździe można się poczuć jak w samochodzie sportowym. Pod względem zachowania pod obciążeniem i bez Peugeot 308 z tym silnikiem zdaje się nie zauważać, że ktoś się dosiada. Charakterystyka silników 1.2 PureTech jest zbliżona do diesla i duży moment obrotowy mamy do dyspozycji już od dolnego zakresu obrotów. Co ważne, dłuższa jazda, nawet kilkusetkilometrowe, nie męczy. To zasługa m.in. wygodnych foteli i dobrej pozycji za kierownicą. Przyjemnie się obcuje ze spójnym wnętrzem 308, które jest dobrej jakości.

Podsumowanie

Peugeot 308 GT Pack to bardzo przyjemny w prowadzeniu, szybki samochód z oszczędnym silnikiem. Samochód z zewnątrz wygląda bardzo klasycznie, co dla wielu osób będzie zaletą. W środku odrobina designerskiego szaleństwa, wygoda i solidne materiały. Zawieszenie ma bardzo dobrze dobrane nastawy do naszych dróg, auto jest dopracowane i sprawdzone. Wersja GT Pack to może nieco za dużo dla typowego nabywcy kompaktu, ale warto zajrzeć samemu do konfiguratora 308 i sprawdzić czy znajdzie się odpowiednią ofertę.

Peugeot prowadzi aktualnie zimową wyprzedaż Winter Drive – samochody dostępne od ręki można sprawdzić na oferty.peugeot.pl.

Peugeot 308 kontra Volkswagen Golf, Ford Focus i Toyota Corolla. Dane techniczne

Peugeot 308 oferuje największy bagażnik spośród tych czterech aut, dobrze wypada pod względem szerokości wnętrza (bijąc pod tym względem Golfa i Corollę). Kompaktowe wymiary i dobre możliwości przewozowe to jego duża zaleta.

Peugeot 308Volkswagen Golf VIIIFord FocusToyota Corolla
długość4253428343784370
szerokość1804178918251790
wysokość1457149114521435
rozstaw osi2620261927002640
bagażnik398381375361

Cena Peugeot 308 GT Pack 2020

Wszystko co dobre musi kosztować i nie inaczej jest w przypadku Peugeot 308 GT Pack. Samochód ze 130-konnym silnikiem z manualną skrzynią biegów, w kolorze niebieskim (dopłata ponad 3000 zł) kosztuje 114.750 zł. Nasza wersja miała jeszcze ogromny szklany dach (dopłata 2000 zł), masaż w fotelach i kilka innych dodatków, które podnoszą cenę do ponad 120 tys. zł.

Jak kształtują się ceny za inne wersje można samemu sprawdzić w polskim konfiguratorze 308.

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za udostępnienie auta do testu.

Więcej zdjęć znajduje się poniżej.

Galeria

Newsletter

2.7 10 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 308Peugeot
Udostepnij345Tweet216Udostepnij60
Poprzedni

Peugeot, Citroen, Opel: wysoka cena aut elektrycznych to nie największy problem

Następny

Nowa Dacia Sandero 1.0 TCe 90 najlepszym samochodem miejskim według What Car?

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Nowa Dacia Sandero 1.0 TCe 90 najlepszym samochodem miejskim według What Car?

Płyn wspomagania układu kierowniczego bez tajemnic

Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia Sandero z klimatyzacją?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Obywatel MK o Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler
    • Andrzej o Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!
    • Piotr o Nowa Dacia Sandero po testach Euro NCAP. Jaki wynik?
    • Przecież o Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!
    • Kelso o Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!
    • ToJa o Luksusowy DS9 w Krakowie. Relacja z premiery
    • mk o Test: Peugeot 5008 1.6 180 KM EAT8 po faceliftingu – przyjazny SUVan o drapieżnym wyglądzie
    • Maciej o Dacia jak Volvo i lepsza od Nissana i Seata. Sprzedaż w marcu wzrosła o 67%!
    • Borys o Nowy DS 4 – ile kosztuje francuski konkurent Audi A3?
    • Borys o Nowy DS 4 – ile kosztuje francuski konkurent Audi A3?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Citroën Ami 6: „mały wielki samochód” obchodzi 60 urodziny
    • Ale tuning! Dacia Logan w ekstremalnie sportowej wersji
    • Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler
    • Stojąc na desce chce opłynąć Wielką Brytanię. Wspiera go Peugeot
    • Nowy Peugeot 508 PSE już wkrótce w Krakowie!
    • Luksusowy DS9 w Krakowie. Relacja z premiery
    • Opel: następca modelu Insignia będzie czymś oryginalnym
    • Peugeot 308 II – wstrzymanie produkcji i wycofanie i-Cockpitu 3D
    • Amicale Citroën Pologne zaprasza: czerwcowy zlot i parada klasyków nad morzem. Długi weekend z Citroënem!
    • Nowy Opel Manta dostanie napęd elektryczny i przód Mokki. Debiut już wkrótce


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    6
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.