Wiadomości

Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!

autor Tomasz Nowicki
2023-09-27
Nissan Concept 20-23
Wiadomości

Nowy Nissan Concept 20-23: kiedy projektanci dostają wolną rękę

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Citroen

Citroën świętuje 75. urodziny swojego najbardziej kultowego modelu: 2 CV

autor Tomasz Nowicki
2023-09-25
Wiadomości

Marka Peugeot na podium w 20. Wielkim Teście Salonów

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27
Wiadomości

Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-27
© Arnaud Taquet @ ContinentalProductions
Wiadomości

Ruszają zamówienia na nowego 7-miejscowego Citroëna C3 Aircross w Indiach. Cena od 51 tysięcy zł

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Co wybrać dla rodziny: używane kombi segmentu C czy D?

autor Maciej Mokwiński
2023-09-26

Najnowsze komentarze

  • Wacław - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma
  • Jeszcze Czekam - Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP
  • Kapelusznik - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Anonimowo - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Slawo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Slawo - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Slawo - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 308 GT Pack 1.2 130 KM. Solidny wybór i konkurent takich aut jak Volkswagen Golf, Ford Focus czy Toyota Corolla. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-01-30
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania 14 minut
1.5k 32
A A
6

Peugeot 308 obecny jest już kilka lat na rynku. GT Pack to topowa wersja, która może się podobać. Ciemne stylizowane dodatki, wygodne wnętrze z piękną tapicerką, niezłe wyciszenie i komfort jazdy a przy tym dynamiczny i oszczędny silnik. Jeździliśmy 308 GT Pack po całej Polsce i bardzo nam przypadł do gustu.

Peugeot 308 GT Pack zadebiutował w 2019 roku. Jest to wersja po faceliftingu, która ma m.in. cyfrowy kokpit i nieco zmienioną stylistykę. Auto jest godne uwagi i dobrze się sprzedaje na rynkach zachodnich. W 2019 roku na europejskie drogi wyjechało ponad 140 tysięcy Peugeotów 308 w różnych wersjach.

Zobacz: polski konfigurator Peugeot 308

Peugeot 308 GT Pack – z zewnątrz

Niskie nadwozie, dynamiczne linie, klasyczna sylwetka kompaktu. W wersji GT Pack ciemne elementy nadwozia, piękne ciemne felgi i oznakowanie z tyłu, sugerujące, że to najwyższa wersja wyposażenia. Do tego obłędny niebieski kolor, który sprawiam że auto naprawdę wyróżnia się na ulicy.

Samochód prezentuje się pięknie. I chociaż wzór grilla nie pochodzi z najnowszej linii, to reflektory FULL LED powodują, że całość jest nowoczesna a w nocy nie ma przed autem ciemnych miejsc.

Z tyłu mamy charakterystyczne lwie pazury na lampach i oczywiście znaczek GT a całości tego wyglądu dopełnia zderzak ze sportowym akcentem w postaci prostokątnych wylotów wydechu.

Peugeot 308 GT Pack – wnętrze

Po otwarciu drzwi pierwsze co przyciąga spojrzenia to piękna tapicerka z alcantary z czerwonymi przeszyciami. Jest ciemnografitowego koloru i wygląda świetnie. W dotyku jest wyjątkowo przyjemna a czerwone przeszycia powtórzone są na kokpicie. Alcantara połączona jest ze wstawkami ze skóry ekologicznej po bokach foteli. Pewnym minusem (dla estetów) takiej ciemnej tapicerki jest widoczność na niej różnego rodzaju drobinek, które gromadzą się przy dłuższym użytkowaniu.

W wersji GT Pack mamy aluminiowe pedały hamulca, gazu i sprzęgła oraz podstawkę na lewą nogę – ładnie rozjaśniają dół samochodu, który jest dodatkowo rozjaśniony ciepłym, miękkim światłem.

Projekt wnętrza ma już swoje lata, ale moim zdaniem nie zestarzał się w ogóle. W takim odbiorze pomaga wprowadzony niedawno cyfrowy kokpit. Wszystko jest spójne, wręcz minimalistyczne. Podkreślenia wymagają bardzo dobrej jakości materiały. Wszystko jest dobrze spasowane, przyjemne w dotyku i wizualnie spójne. To bardzo duża zaleta tego samochodu. Wiele konkurencyjnych marek ma bowiem problem z konstruowaniem środka z zupełnie różnych elementów, jakby niepasujących do siebie. Peugeot jest jednolity. Minimalizm przejawia się czystymi liniami kokpitu, brakiem nadmiernej ilości przycisków i pewną designerską konsekwencją.

Bardzo lubię koncepcję i-cockpit i uważam to za rozwiązanie genialne. Nieco mniejsza kierownica dodaje sportowego wrażenia, prowadzenie auta jest łatwe a całość sprawia wrażenie, że siedzimy w jakimś sportowym bolidzie. Po chwili przyzwyczajania się, trudno już wrócić do normalnego samochodu. Cieszę się, że Peugeot kontynuuje rozwój tego rozwiązania, bo z jednej strony ono mocno wyróżnia te samochody, z drugiej uprzyjemnia jazdę.

Fotele Peugeot 308 są niezwykle wygodne. Nawet przy dłuższym podróżowaniu przyjemnie w nich zasiąść i po prostu być. Są duże, wygodne, zapewniają odpowiednie podparcie a w tej wersji mają też delikatny masaż. Nie jest to pełen masaż, który znamy z modelu 508 czy 3008, ale wystarcza by obniżyć napięcie podczas jazdy. Na tylnej kanapie bez problemu usiądzie nawet wysoki kierowca, chociaż 308 nie jest rekordzistą w swojej klasie, to jednak i tutaj można jechać całkiem wygodnie.

W środku zwracają też uwagę ładne wkomponowane detale. Sporo tu polerowanego metalu, wszystko jest osadzone solidnie, sprawia wrażenie wysokiej jakości. Bardzo dobrze brzmi audio, tutaj firmy Denon. Reprezentuje pełen zakres tonalny, dobrze uwypuklono średnicę a bas jest miękki, nie męczy. Pod tym względem Peugeotowi należy się spore uznanie. Co ważne, radio ma dobrą czułość, nawet daleko poza miastem nie gubi stacji a streaming muzyki działa bez zarzutu.

Jedyne w zasadzie moje zastrzeżenie do wnętrza dotyczy miejsca na kubek lub butelkę. Jest ono (przynamniej bardzo pomysłowo) schowane w tunelu środkowym, ale zaprojektowano tylko jedno miejsce. Pasażer musi więc coś ze swoim kubkiem zrobić.

Obsługę większości funkcji samochodu realizuje się poprzez dotykowy ekran. Kiedyś Peugeot, jako prekursor, był trochę za to krytykowany, dzisiaj takie dotykowe sterowanie jest standardem i nie nastręcza trudności. Ja osobiście nie mam z tym problemu, są jednak osoby, które wolałyby fizyczne pokrętła.

Sam system obsługi jest bardzo prosty w obsłudze, dostęp do radia, nawigacji czy właśnie sterowania temperaturą intuicyjny i nie wymaga w zasadzie specjalnego przygotowania. Peugeot 308 dobrze współpracuje z telefonem a dźwięk z zestawu głośnomówiącego jest dobrej jakości.

Wyposażenie Peugeot 308 GT Pack

BEZPIECZEŃSTWO
  • 6x poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtynowe)
  • Pakiet Side Security
  • Pakiet VisioPark
  • Hamulec postojowy elektryczny (FSE)
  • Pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie (3-punktowe dla wszystkich siedzeń)
  • Pasy bezpieczeństwa w pierwszym rzędzie z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
  • Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) w drugim rzędzie siedzeń
  • ABS z AFU, ASR, ESP, REF
  • Czujniki parkowania przód + tył + reflektory przednie przeciwmgłowe
  • Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology
  • Hill Assist – system wspomagający pokonywanie podjazdów
  • Mechaniczna blokada otwarcia tylnych drzwi przez dzieci
SIEDZENIA
  • Zagłówki w drugim rzędzie siedzeń (x3) z regulacją wysokości
  • Tylna kanapa ze składanym i dzielonym asymetrycznie oparciem
  • Fotele przednie sportowe
STYL ZEWNĘTRZNY
  • Tylny zderzak z podwójną końcówką wydechu (GT trapezoidalne)
  • Klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze nadwozia
  • Przedni zderzak z chromowanym żebrowaniem osłony chłodnicy
  • Chromowane listwy okienne
  • Szyby boczne tylne i tylna przyciemniane
SYSTEMY AUDIO I KOMUNIKACJI
  • Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV
  • Peugeot i-Cockpit® z panelem wirtualnych zegarów 10”
  • Multimedialny Ekran Dotykowy
KOMFORT
  • Adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Gniazdo 12V w dolnej części deski rozdzielczej przy dźwigni zmiany biegów
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Przednia szyba akustyczna
  • Regulacja kolumny kierownicy manualna w dwóch płaszczyznach
  • Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera
  • Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie i tylne
  • Lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta
  • Podłokietnik centralny z przodu + schowek
  • Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie + zintegrowane migacze
  • Wspomaganie kierownicy elektryczne
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML
STYL WEWNĘTRZNY
  • Tapicerka siedzeń z alcantary i skóry ekologicznej TEP
  • Kierownica 3-ramienna wykończona skórą licową
  • Pedały i progi wykończone aluminium
OPCJE
  • Pakiet Side Security
  • Tapicerka siedzeń z alcantary i skóry ekologicznej TEP
  • Pakiet Alcantara
  • Felgi aluminiowe 18″ Diamant
  • Fotele przednie sportowe
  • Zestaw naprawczy koła
KOŁA
  • Felgi aluminiowe 18″ Diamant
PAKIETY
  • Pakiet Widoczność
  • Pakiet Drive Assist + Pakiet Safety Plus
  • Pakiet Sport

Jak jeździ Peugeot 308 GT Pack

Pod maską zamontowano silnik 1.2 o mocy 130 KM z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Auto jest stosunkowo dobrze wyciszone i dynamiczne. Zawieszenie sprawdza się na polskich drogach całkiem dobrze, nie jest ani zbyt twarde, ani zbyt miękkie i stanowi niezły kompromis pomiędzy jedną a drugą charakterystyką. Przy dynamicznej jeździe średnie spalanie wyniosło 7,9 litra na 100 kilometrów na całej trasie testowej, wliczając w to autostradę. Z minusów silnik, jeśli zaczniemy wykorzystywać wyższe obroty, robi się nieco głośny powyżej 3.500 obrotów.
Samochód pewnie wchodzi w zakręty i dobrze trzyma się drogi. Dzięki nieco mniejszej kierowcy manewrowanie jest ułatwione a przy ostrzejszej jeździe można się poczuć jak w samochodzie sportowym. Pod względem zachowania pod obciążeniem i bez Peugeot 308 z tym silnikiem zdaje się nie zauważać, że ktoś się dosiada. Charakterystyka silników 1.2 PureTech jest zbliżona do diesla i duży moment obrotowy mamy do dyspozycji już od dolnego zakresu obrotów. Co ważne, dłuższa jazda, nawet kilkusetkilometrowe, nie męczy. To zasługa m.in. wygodnych foteli i dobrej pozycji za kierownicą. Przyjemnie się obcuje ze spójnym wnętrzem 308, które jest dobrej jakości.

Podsumowanie

Peugeot 308 GT Pack to bardzo przyjemny w prowadzeniu, szybki samochód z oszczędnym silnikiem. Samochód z zewnątrz wygląda bardzo klasycznie, co dla wielu osób będzie zaletą. W środku odrobina designerskiego szaleństwa, wygoda i solidne materiały. Zawieszenie ma bardzo dobrze dobrane nastawy do naszych dróg, auto jest dopracowane i sprawdzone. Wersja GT Pack to może nieco za dużo dla typowego nabywcy kompaktu, ale warto zajrzeć samemu do konfiguratora 308 i sprawdzić czy znajdzie się odpowiednią ofertę.

Peugeot prowadzi aktualnie zimową wyprzedaż Winter Drive – samochody dostępne od ręki można sprawdzić na oferty.peugeot.pl.

Peugeot 308 kontra Volkswagen Golf, Ford Focus i Toyota Corolla. Dane techniczne

Peugeot 308 oferuje największy bagażnik spośród tych czterech aut, dobrze wypada pod względem szerokości wnętrza (bijąc pod tym względem Golfa i Corollę). Kompaktowe wymiary i dobre możliwości przewozowe to jego duża zaleta.

Peugeot 308
Volkswagen Golf VIII
Ford Focus
Toyota Corolla
długość
4253
4283
4378
4370
szerokość
1804
1789
1825
1790
wysokość
1457
1491
1452
1435
rozstaw osi
2620
2619
2700
2640
bagażnik
398
381
375
361

Cena Peugeot 308 GT Pack 2020

Wszystko co dobre musi kosztować i nie inaczej jest w przypadku Peugeot 308 GT Pack. Samochód ze 130-konnym silnikiem z manualną skrzynią biegów, w kolorze niebieskim (dopłata ponad 3000 zł) kosztuje 114.750 zł. Nasza wersja miała jeszcze ogromny szklany dach (dopłata 2000 zł), masaż w fotelach i kilka innych dodatków, które podnoszą cenę do ponad 120 tys. zł.

Jak kształtują się ceny za inne wersje można samemu sprawdzić w polskim konfiguratorze 308.

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za udostępnienie auta do testu.

Więcej zdjęć znajduje się poniżej.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.7 10 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

2023-09-29

Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie

2023-09-28

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

2023-09-28

Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach

2023-09-27
Tagi: 308Peugeot
Udostepnij538Tweet336Udostepnij94
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3423 udostępnienia
    Udostepnij 1369 Tweet 856
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1664 udostępnienia
    Udostepnij 666 Tweet 416
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1298 udostępnienia
    Udostepnij 519 Tweet 325
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    3787 udostępnienia
    Udostepnij 1515 Tweet 947

Testy samochodów

Renault - testy i opinie

Test: Renault Master Furgon 2.3 dCi Quickshift – z rampą załadunkową. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-04-25
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.2 130 KM dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-06-11
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Elle 1.2 82 KM – z miłości do piękna. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-09-13
Opel - testy i opinie

Test: Opel Crossland Ultimate 1.2 130 KM – po liftingu wygląda lepiej. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-29
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Lodgy 1.5 dCi 110 KM – duży samochód dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-06-25

Najnowsze komentarze

  • Wacław - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma
  • Jeszcze Czekam - Dacia Jogger z dobrym wynikiem w teście Green NCAP
  • Kapelusznik - Nowy Citroën C3 tuż przed debiutem jeździ po publicznych drogach
  • Anonimowo - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Slawo - Kadrowa karuzela w Stellantis wciąż się kręci
  • Slawo - Trzy miejskie auta Stellantis za nie więcej niż 130 euro miesięcznie
  • Slawo - Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma

Zobacz też

Nowa odsłona Peugeot 4008 w 2021. Ten samochód nie będzie oferowany w Europie

Nowe Renault Zoe – cena modelu na rynku niemieckim

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 39/2007

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.