• Najnowsze
Używany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,

Test: Używany Citroen C1 II generacji (2014 -) Alternatywa dla transportu miejskiego

2020-10-10
Citroen C5 X

Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach

2021-04-14
Alpine F1

Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine

2021-04-14

Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021

2021-04-14

Test: Nowy Renault Captur 1.5 Blue dCi z automatyczną skrzynią biegów EDC

2021-04-14

Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku

2021-04-14

Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany

2021-04-13

Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?

2021-04-13

Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie

2021-04-13

Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai

2021-04-13

Grupa Renault wraz z partnerami tworzy Software Republique

2021-04-13
środa, 14 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroen C1 II generacji (2014 -) Alternatywa dla transportu miejskiego

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-10-10
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania8 mins read
423 18
7
Używany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,
378
UDOSTĘPNIEŃ
1.3k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Test: Nowy Renault Captur 1.5 Blue dCi z automatyczną skrzynią biegów EDC

Dacia Duster 2018 1.5 dCi 4×4 – opinie i spalanie: do miasta i na autostradę?

Test: Peugeot 5008 1.6 180 KM EAT8 po faceliftingu – przyjazny SUVan o drapieżnym wyglądzie

W czasach, kiedy musimy zasłaniać twarze nie wiedząc, z której strony czai się wirus, posiadanie własnych czterech kółek nabiera więcej sensu niż poruszanie się komunikacją miejską. Wśród ofert samochodów miejskich natrafimy na Citroena C1, bliźniaka Toyoty Aygo i Peugeot 108, żwawego francuza o interesującym wyglądzie i przystępnej cenie.

Zmiana była ogromna! Do używanego Citroena C1, którego odebrałam w Auto Centrum Golemo, przesiadłam się z modelu C5 i po pierwszych kilometrach w krakowskim zgiełku poczułam… ulgę. Nie zrozumcie mnie źle Citroen C5 to wyjątkowo komfortowy model i idealny towarzysz na długą trasę, jeśli jednak wjedziemy w miejski gąszcz, zawracanie lub postawienie samochodu w ciasnym prostokącie miejsca parkingowego, może być udręką. Citroen C1 o długości zaledwie 3466 mm w zatłoczonym Krakowie jest niczym zbawienie i w wielu miejscach bez wysiłku zawróci „na raz” nie wymagając skomplikowanych operacji. Wprawdzie C1-ce nie zaszkodziłoby większe wspomaganie kierownicy, ale model i tak posłuży nam do szybkiego i sprawnego poruszania się po mieście.Citroen C1 2014

Fantazyjny maluch

Citroenowi raczej nie brakuje fantazji w projektowaniu samochodów i przy kreśleniu miejskiego malucha, styliści również zadbali o zgrabną sylwetkę oraz oryginalny design z owalnymi „owadzimi” oczami. Wnętrze technologicznego bliźniaka Peugeot 108 i Toyoty Aygo prezentuje się ładnie, ale skromnie. Sporo jest twardych, plastikowych elementów a z tyłu mamy jedynie uchylane a nie otwierane szyby. Miało być tanio i prosto, no to jest. Nutę szaleństwa dostrzeżemy w kolorowych pasach na tapicerce i okrągłym liczniku. Wyświetlacz za kierownicą jest czytelny i dostarcza podstawowych informacji takich jak: przebieg, aktualne i średnie zużycie paliwa, przejechany dystans, zasięg, temperatura oraz średnia prędkość.

Citroen zastosował fotele z dosyć dobrym podparciem bocznym, zintegrowanymi zagłówkami i manualną regulacją odległości, wysokości oraz pochylenia oparcia. Miejsca nad głową jest wystarczająco nawet dla wyższych osób a dostęp do elementów regulacyjnych, bardzo dobry. Samochód spod znaku szewronów jak na swoje niewielkie wymiary jest zadziwiająco przestronny z tyłu. Dla dwóch pasażerów o wzroście ok. 170 cm, miejsca na kolana i nad głową powinno być w sam raz.

Prosty, ale ergonomiczny

Pojazd posiada półkę na smartfon, który ułożymy w pozycji częściowo pochylonej oraz dwa cup-holdery z przodu i jeden z tyłu, ale na tym nie koniec. W kieszeniach drzwi zmieścimy małe butelki z wodą a w schowku po stronie pasażera kilka drobiazgów oraz napój w wyznaczonej do tego celu okrągłej wnęce. Citroena C1 wyposażono w elektrycznie otwierane przednie szyby, gniazdo zapalniczki, USB, Aux, Bluetooth oraz manualną klimatyzację, która w testowym egzemplarzu wymagała opieki ze względu na niezbyt zachęcający zapach docierający z nawiewów do mojego nosa.

Citroen C1 II generacji był początkowo oferowany w dwóch wersjach 3 i 5-drzwiowej, ale zgodnie z rynkowym trendem, większą popularnością cieszyła się bardziej praktyczna opcja i tym samym pozostała w ofercie dłużej. 5-drzwiowy model jest też częściej spotykany w komisach. Ciekawymi wersjami są: Airscape z otwieraną górną częścią zadaszenia (w nawiązaniu do Citroena 2CV) oraz model z kolorowymi lusterkami bocznymi.

Bagażnik C1 ma pojemność 196 litrów, które wystarczą, aby zapakować torbę sportową na basen lub siłownię oraz siatki z zakupami po wizycie w galerii handlowej. Jeśli potrzebujemy większej przestrzeni, oparcia tylnych foteli złożymy, nawet z poziomu bagażnika. W ten sposób zwiększymy pojemność transportową naszego pojazdu do 780 litrów. Do podniesienia tylnej klapy służy niewielki, wystający i tym samym niezbyt wygodny w użyciu przycisk.Citroen C1

Citroen wyprodukował dwie generacje modelu C1. Pierwsza zadebiutowała w 2005 roku i została zastąpiona kolejną w roku 2014. Testowy egzemplarz, którego otrzymaliśmy do testów dzięki uprzejmości Auto Centrum Golemo w Krakowie pochodzi z rocznika 2017 a jego przebieg wynosił 42.400 km. Stan trzylatka możemy określić jako bardzo dobry. Oprócz drobnej rysy ma lakierze i kilku plamek na tapicerce (no cóż każdemu może zdarzyć się coś wylać ;-)), wnętrze nie miało widocznych śladów użytkowania i raczej nie powinniśmy mieć kłopotów ze znalezieniem zadbanych egzemplarzy na rynku wtórnym.

Citroen C1 z silnikiem 1.2 PureTech to mały wariat

Citroen C1 został stworzony do miasta, ale napędzany jednostką 1.2 PureTech o mocy 82 i maksymalnym momencie obrotowym, staje się małym, miejskim demonem. Pojazd jest lekki, zrywny i z łatwością wystartuje ze świateł a prędkość 100 km/h uzyska po upływie 11 sekund. C1 służył nam głownie do jazdy w mieście i poza nim, ale na autostradę również wjechaliśmy. Wartość 140 km/h nie stanowi dla C1 żadnego problemu, mało tego, producent deklaruje, że maluch rozpędzi się do 171 km/h. Benzynowy silnik współpracuje z 5-biegową manualną przekładnią o długich drogach prowadzenia i poprawnej precyzji. Po pokonaniu testowym Citroenem C1 ponad 320 km uzyskaliśmy średnie spalanie 5,2 l/100 km, czyli o prawie 1 litr więcej niż podaje producent, ale podczas testu nie zwracaliśmy specjalnej uwagi na ekonomię. Uzyskanie wartości poniżej 5 l/100 km nie powinno być wyzwaniem.

Citroen C1 nie należy do modeli awaryjnych i raczej długo cieszy swoich właścicieli nienaganną pracą. W pojazdach mogą zdarzać się problemy ze szczelnością drzwi, opadającymi szybami oraz wadliwą pompą wody. Kłopotów może przysporzyć układ wydechowy oraz wersje z automatem, dlatego lepiej zdecydować się skrzynię manualną.

Na rynku wtórnym oprócz silnika 1.2 Pure Tech znajdziemy silniki benzynowe 1.0 VTi o mocy 68 lub 72 KM. Propozycje II generacji z początku produkcji są wyceniane na 15-18 tys. zł. Ceny Citroena C1 z testowym 82-konnym silnikiem przekraczają 20 tys. zł. Za nowszy samochód z rocznika 2019 możemy zapłacić ok. 40 tys. zł. W związku z głównie miejskim użytkowaniem pojazdy nie mają wielkich przebiegów. Najwyższy, jaki udało nam się znaleźć w chwili pisania tego tekstu to 151 tys. km. Tańszą opcją w zakupie może okazać się I generacja. Oferty na rynku wtórnym rozpoczynają się od ok. 4 tys. zł.Używany Citroen C1 (2005-2014), C1 II

Czy warto kupić C1?

Obawa przed zakażeniem może skłonić nas do przesiadania się z autobusów i tramwajów na samochód. Citroen C1 może być więc wyborem z rozsądku, ale atrakcyjny design i żywe, przyciągające uwagę wersje kolorystyczne sprawią, że oprócz własnego środka transportu otrzymamy samochód, który zwróci na siebie uwagę. C1 nie powinien przysporzyć nam większych problemów w eksploatacji, nie jest specjalnie łakomy na paliwo a zakup używanego kilkulatka nie powinien być bolesny dla naszego portfela. Poza tym co własne cztery kółka, to własne.

Plusy:

  • Zwrotność, niewielkie wymiary, łatwe parkowanie
  • Praktyczne wnętrze,
  • Dynamiczny silnik
  • Sporo miejsca z przodu
  • Przystępna cena i bogata oferta zadbanych egzemplarzy z niskim przebiegiem

Minusy:

  • Słabe wyciszenie wnętrza
  • Można odczuwać wibracje silnika we wnętrzu
  • Niewygodny przycisk otwierania bagażnika

Citroen C1 II 2014 – dane techniczne:

  • Długość: 3466 mm
  • Szerokość (lusterka rozłożone): 1884 mm
  • Wysokość: 1460 mm
  • Masa własna: 865 kg
  • Pojemność silnika: 1199 cm³
  • Moc silnika: 82 KM(60 kW)
  • Maksymalny moment obrotowy: 116 Nm przy 2750 obr/min
  • Przyspieszenie od 0 do 100km/h: 11 s
  • Prędkość maksymalna: 171 km/h
  • Minimalna pojemność bagażnika: 196 l
  • Maksymalna pojemność bagażnika: 780 l
  • Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami: 9,6 m
  • Średnie spalanie (dane producenta): 4.3 l/100km

Galeria

Używany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,Citroen C1

Newsletter

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 108C1CitroenGolemoPeugeotużywane
Udostepnij151Tweet95Udostepnij26
Poprzedni

Citroen C4 Cactus – lepsze osiągi i niższe zużycie po 60.000 km

Następny

Hopium: napędzany wodorem francuski konkurent modelu Tesla S. 1000 kilometrów zasięgu i 500 KM mocy!

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Hopium: napędzany wodorem francuski konkurent modelu Tesla S. 1000 kilometrów zasięgu i 500 KM mocy!

Wyprzedaż w Renault rozpoczęta. Korzyści nawet do 26.000 zł

Peugeot 306 z niezawodnym silnikiem HDi o mocy 90 KM przejechał 666.000 km, właściciel chce zrobić milion

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • jaro o Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany
    • Adam o Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • MS o Nowa Dacia Bigster w wersji Access. Budżetowy 7-miejscowy SUV
    • Toper o Nowy Citroën C5 X w szczegółach. Sedan, kombi i crossover w jednym (informacje, zdjęcia, film)
    • adam o Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai
    • Pablo o Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai
    • Rafał o Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • John o Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?
    • FioleK o Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Nowy Citroën C5 X wystawiony w barwnej scenerii w Chinach
    • Alpine F1 x Felipe Pantone – artystyczna wizja bolidu Alpine
    • Nowy Citroën C4 kontra Škoda Scala – kto wygra? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 15/2021
    • Test: Nowy Renault Captur 1.5 Blue dCi z automatyczną skrzynią biegów EDC
    • Citroën: 90 lat temu rozpoczęła się słynna Żółta Ekspedycja śladem Jedwabnego Szlaku
    • Mandaty dla kierowców pójdą w górę. Rząd szykuje zmiany
    • Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, Opel i DS – jaka sprzedaż w pierwszych 10 dniach kwietnia?
    • Nowy DS 9 robi wrażenie! Flagowy model DS Automobiles już w Krakowie
    • Nissan ujawnia cennik nowego modelu Qashqai
    • Grupa Renault wraz z partnerami tworzy Software Republique


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    7
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.