poniedziałek, 8 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroen C1 II generacji (2014 -) Alternatywa dla transportu miejskiego

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-10
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
817 34
7
Używany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,
730
UDOSTĘPNIEŃ
2.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

W czasach, kiedy musimy zasłaniać twarze nie wiedząc, z której strony czai się wirus, posiadanie własnych czterech kółek nabiera więcej sensu niż poruszanie się komunikacją miejską. Wśród ofert samochodów miejskich natrafimy na Citroena C1, bliźniaka Toyoty Aygo i Peugeot 108, żwawego francuza o interesującym wyglądzie i przystępnej cenie.

Zmiana była ogromna! Do używanego Citroena C1, którego odebrałam w Auto Centrum Golemo, przesiadłam się z modelu C5 i po pierwszych kilometrach w krakowskim zgiełku poczułam… ulgę. Nie zrozumcie mnie źle Citroen C5 to wyjątkowo komfortowy model i idealny towarzysz na długą trasę, jeśli jednak wjedziemy w miejski gąszcz, zawracanie lub postawienie samochodu w ciasnym prostokącie miejsca parkingowego, może być udręką. Citroen C1 o długości zaledwie 3466 mm w zatłoczonym Krakowie jest niczym zbawienie i w wielu miejscach bez wysiłku zawróci „na raz” nie wymagając skomplikowanych operacji. Wprawdzie C1-ce nie zaszkodziłoby większe wspomaganie kierownicy, ale model i tak posłuży nam do szybkiego i sprawnego poruszania się po mieście.Citroen C1 2014

Fantazyjny maluch

Citroenowi raczej nie brakuje fantazji w projektowaniu samochodów i przy kreśleniu miejskiego malucha, styliści również zadbali o zgrabną sylwetkę oraz oryginalny design z owalnymi „owadzimi” oczami. Wnętrze technologicznego bliźniaka Peugeot 108 i Toyoty Aygo prezentuje się ładnie, ale skromnie. Sporo jest twardych, plastikowych elementów a z tyłu mamy jedynie uchylane a nie otwierane szyby. Miało być tanio i prosto, no to jest. Nutę szaleństwa dostrzeżemy w kolorowych pasach na tapicerce i okrągłym liczniku. Wyświetlacz za kierownicą jest czytelny i dostarcza podstawowych informacji takich jak: przebieg, aktualne i średnie zużycie paliwa, przejechany dystans, zasięg, temperatura oraz średnia prędkość.

Citroen zastosował fotele z dosyć dobrym podparciem bocznym, zintegrowanymi zagłówkami i manualną regulacją odległości, wysokości oraz pochylenia oparcia. Miejsca nad głową jest wystarczająco nawet dla wyższych osób a dostęp do elementów regulacyjnych, bardzo dobry. Samochód spod znaku szewronów jak na swoje niewielkie wymiary jest zadziwiająco przestronny z tyłu. Dla dwóch pasażerów o wzroście ok. 170 cm, miejsca na kolana i nad głową powinno być w sam raz.

Prosty, ale ergonomiczny

Pojazd posiada półkę na smartfon, który ułożymy w pozycji częściowo pochylonej oraz dwa cup-holdery z przodu i jeden z tyłu, ale na tym nie koniec. W kieszeniach drzwi zmieścimy małe butelki z wodą a w schowku po stronie pasażera kilka drobiazgów oraz napój w wyznaczonej do tego celu okrągłej wnęce. Citroena C1 wyposażono w elektrycznie otwierane przednie szyby, gniazdo zapalniczki, USB, Aux, Bluetooth oraz manualną klimatyzację, która w testowym egzemplarzu wymagała opieki ze względu na niezbyt zachęcający zapach docierający z nawiewów do mojego nosa.

Citroen C1 II generacji był początkowo oferowany w dwóch wersjach 3 i 5-drzwiowej, ale zgodnie z rynkowym trendem, większą popularnością cieszyła się bardziej praktyczna opcja i tym samym pozostała w ofercie dłużej. 5-drzwiowy model jest też częściej spotykany w komisach. Ciekawymi wersjami są: Airscape z otwieraną górną częścią zadaszenia (w nawiązaniu do Citroena 2CV) oraz model z kolorowymi lusterkami bocznymi.

Bagażnik C1 ma pojemność 196 litrów, które wystarczą, aby zapakować torbę sportową na basen lub siłownię oraz siatki z zakupami po wizycie w galerii handlowej. Jeśli potrzebujemy większej przestrzeni, oparcia tylnych foteli złożymy, nawet z poziomu bagażnika. W ten sposób zwiększymy pojemność transportową naszego pojazdu do 780 litrów. Do podniesienia tylnej klapy służy niewielki, wystający i tym samym niezbyt wygodny w użyciu przycisk.Citroen C1

Citroen wyprodukował dwie generacje modelu C1. Pierwsza zadebiutowała w 2005 roku i została zastąpiona kolejną w roku 2014. Testowy egzemplarz, którego otrzymaliśmy do testów dzięki uprzejmości Auto Centrum Golemo w Krakowie pochodzi z rocznika 2017 a jego przebieg wynosił 42.400 km. Stan trzylatka możemy określić jako bardzo dobry. Oprócz drobnej rysy ma lakierze i kilku plamek na tapicerce (no cóż każdemu może zdarzyć się coś wylać ;-)), wnętrze nie miało widocznych śladów użytkowania i raczej nie powinniśmy mieć kłopotów ze znalezieniem zadbanych egzemplarzy na rynku wtórnym.

Citroen C1 z silnikiem 1.2 PureTech to mały wariat

Citroen C1 został stworzony do miasta, ale napędzany jednostką 1.2 PureTech o mocy 82 i maksymalnym momencie obrotowym, staje się małym, miejskim demonem. Pojazd jest lekki, zrywny i z łatwością wystartuje ze świateł a prędkość 100 km/h uzyska po upływie 11 sekund. C1 służył nam głownie do jazdy w mieście i poza nim, ale na autostradę również wjechaliśmy. Wartość 140 km/h nie stanowi dla C1 żadnego problemu, mało tego, producent deklaruje, że maluch rozpędzi się do 171 km/h. Benzynowy silnik współpracuje z 5-biegową manualną przekładnią o długich drogach prowadzenia i poprawnej precyzji. Po pokonaniu testowym Citroenem C1 ponad 320 km uzyskaliśmy średnie spalanie 5,2 l/100 km, czyli o prawie 1 litr więcej niż podaje producent, ale podczas testu nie zwracaliśmy specjalnej uwagi na ekonomię. Uzyskanie wartości poniżej 5 l/100 km nie powinno być wyzwaniem.

Citroen C1 nie należy do modeli awaryjnych i raczej długo cieszy swoich właścicieli nienaganną pracą. W pojazdach mogą zdarzać się problemy ze szczelnością drzwi, opadającymi szybami oraz wadliwą pompą wody. Kłopotów może przysporzyć układ wydechowy oraz wersje z automatem, dlatego lepiej zdecydować się skrzynię manualną.

Na rynku wtórnym oprócz silnika 1.2 Pure Tech znajdziemy silniki benzynowe 1.0 VTi o mocy 68 lub 72 KM. Propozycje II generacji z początku produkcji są wyceniane na 15-18 tys. zł. Ceny Citroena C1 z testowym 82-konnym silnikiem przekraczają 20 tys. zł. Za nowszy samochód z rocznika 2019 możemy zapłacić ok. 40 tys. zł. W związku z głównie miejskim użytkowaniem pojazdy nie mają wielkich przebiegów. Najwyższy, jaki udało nam się znaleźć w chwili pisania tego tekstu to 151 tys. km. Tańszą opcją w zakupie może okazać się I generacja. Oferty na rynku wtórnym rozpoczynają się od ok. 4 tys. zł.Używany Citroen C1 (2005-2014), C1 II

Czy warto kupić C1?

Obawa przed zakażeniem może skłonić nas do przesiadania się z autobusów i tramwajów na samochód. Citroen C1 może być więc wyborem z rozsądku, ale atrakcyjny design i żywe, przyciągające uwagę wersje kolorystyczne sprawią, że oprócz własnego środka transportu otrzymamy samochód, który zwróci na siebie uwagę. C1 nie powinien przysporzyć nam większych problemów w eksploatacji, nie jest specjalnie łakomy na paliwo a zakup używanego kilkulatka nie powinien być bolesny dla naszego portfela. Poza tym co własne cztery kółka, to własne.

Plusy:

  • Zwrotność, niewielkie wymiary, łatwe parkowanie
  • Praktyczne wnętrze,
  • Dynamiczny silnik
  • Sporo miejsca z przodu
  • Przystępna cena i bogata oferta zadbanych egzemplarzy z niskim przebiegiem

Minusy:

  • Słabe wyciszenie wnętrza
  • Można odczuwać wibracje silnika we wnętrzu
  • Niewygodny przycisk otwierania bagażnika

Citroen C1 II 2014 – dane techniczne:

  • Długość: 3466 mm
  • Szerokość (lusterka rozłożone): 1884 mm
  • Wysokość: 1460 mm
  • Masa własna: 865 kg
  • Pojemność silnika: 1199 cm³
  • Moc silnika: 82 KM(60 kW)
  • Maksymalny moment obrotowy: 116 Nm przy 2750 obr/min
  • Przyspieszenie od 0 do 100km/h: 11 s
  • Prędkość maksymalna: 171 km/h
  • Minimalna pojemność bagażnika: 196 l
  • Maksymalna pojemność bagażnika: 780 l
  • Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami: 9,6 m
  • Średnie spalanie (dane producenta): 4.3 l/100km

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Używany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,Citroen C1
3 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 108C1CitroenGolemoPeugeotużywane
Udostepnij292Tweet183Udostepnij51
Poprzedni

Citroen C4 Cactus – lepsze osiągi i niższe zużycie po 60.000 km

Następny

Hopium: napędzany wodorem francuski konkurent modelu Tesla S. 1000 kilometrów zasięgu i 500 KM mocy!

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Hopium: napędzany wodorem francuski konkurent modelu Tesla S. 1000 kilometrów zasięgu i 500 KM mocy!

Wyprzedaż w Renault rozpoczęta. Korzyści nawet do 26.000 zł

Peugeot 306 z niezawodnym silnikiem HDi o mocy 90 KM przejechał 666.000 km, właściciel chce zrobić milion

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Daniel - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Anonimowo - Stellantis trzecim najbardziej dochodowym producentem świata. Lepszy niż Toyota, Volkswagen i Hyundai
  • Zbyslav - Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Anonimowo - Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Tom - Dacia pozostanie przystępna cenowo. Tylko LPG i hybrydy, nie będzie żadnej elektryfikacji gamy
  • Tomasz O - Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Przemek - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Andrzej - Renault Kadjar i niepokojący świst przy szybszej jeździe. Jaka przyczyna?
  • Leszek - Citroën C6 to samochód dla ludzi niezwykłych. Wywiad z Tomkiem Nowakiem


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Peugeot 205 z polską ekipą w turystycznym rajdzie przez całą Europę. Karolina i Adam wkrótce zawitają do Polski
  • Nowy Citroën C5 X: jego siła tkwi w komforcie, designie i napędzie. „Zrobił na mnie największe wrażenie w 2022 r.”
  • Nowa Alfa Romeo Tonale oficjalnym samochodem Festiwalu Filmu i Sztuki BNP Paribas Dwa Brzegi
  • Dacia Sandero i Jogger z sukcesami w Irlandii
  • DS 4 wygrywa z Audi A3 w teście Auto Express
  • Uruchamianie używanego samochodu po wieloletnim postoju
  • Używana Dacia z salonu z gwarancją do 3 lat. Ceny już od 15 tysięcy zł
  • DS 7 Crossback z benzynowym silnikiem 180 KM w podróży do Włoch. Ile spalił ten luksusowy SUV?
  • Holding 1 zamierza kupić Renault Retail Group Warszawa
  • Nowe modele Renault z Rescue Code. Karta ratownicza fabrycznie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.