PureTech 130
Wiadomości

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
r5 02 Wiadomości
Wiadomości

Nowe Renault 5 w Norwegii. „Śniegu prawie u nas nie ma”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
ds 7 ds 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy luksusowy DS 3 będzie SUVem i otrzyma nową platformę

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17
Owen Bronson captured third place in the 2025 Stellantis Drive for Design Contest. Beginning in mid-March this year, the Stellantis North America design team called upon high school students from around the U.S. to enter the 13th annual contest and to create their dream Chrysler brand vehicle.
Wiadomości

Ogłoszono zwycięzców konkursu Stellantis Drive for Design 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
uzywane Wiadomości
Wiadomości

Używany samochód od pierwszego właściciela za 4000 zł. Czy to możliwe?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroen C1 1.2 82 KM II generacji (2014 -) Alternatywa dla transportu miejskiego. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-10
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
1.8k
A A
7
Używany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,

W czasach, kiedy musimy zasłaniać twarze nie wiedząc, z której strony czai się wirus, posiadanie własnych czterech kółek nabiera więcej sensu niż poruszanie się komunikacją miejską. Wśród ofert samochodów miejskich natrafimy na Citroena C1, bliźniaka Toyoty Aygo i Peugeot 108, żwawego francuza o interesującym wyglądzie i przystępnej cenie.

Zmiana była ogromna! Do używanego Citroena C1, którego odebrałam w Auto Centrum Golemo, przesiadłam się z modelu C5 i po pierwszych kilometrach w krakowskim zgiełku poczułam… ulgę. Nie zrozumcie mnie źle Citroen C5 to wyjątkowo komfortowy model i idealny towarzysz na długą trasę, jeśli jednak wjedziemy w miejski gąszcz, zawracanie lub postawienie samochodu w ciasnym prostokącie miejsca parkingowego, może być udręką. Citroen C1 o długości zaledwie 3466 mm w zatłoczonym Krakowie jest niczym zbawienie i w wielu miejscach bez wysiłku zawróci „na raz” nie wymagając skomplikowanych operacji. Wprawdzie C1-ce nie zaszkodziłoby większe wspomaganie kierownicy, ale model i tak posłuży nam do szybkiego i sprawnego poruszania się po mieście.Citroen C1 2014

Fantazyjny maluch

Citroenowi raczej nie brakuje fantazji w projektowaniu samochodów i przy kreśleniu miejskiego malucha, styliści również zadbali o zgrabną sylwetkę oraz oryginalny design z owalnymi „owadzimi” oczami. Wnętrze technologicznego bliźniaka Peugeot 108 i Toyoty Aygo prezentuje się ładnie, ale skromnie. Sporo jest twardych, plastikowych elementów a z tyłu mamy jedynie uchylane a nie otwierane szyby. Miało być tanio i prosto, no to jest. Nutę szaleństwa dostrzeżemy w kolorowych pasach na tapicerce i okrągłym liczniku. Wyświetlacz za kierownicą jest czytelny i dostarcza podstawowych informacji takich jak: przebieg, aktualne i średnie zużycie paliwa, przejechany dystans, zasięg, temperatura oraz średnia prędkość.

Citroen zastosował fotele z dosyć dobrym podparciem bocznym, zintegrowanymi zagłówkami i manualną regulacją odległości, wysokości oraz pochylenia oparcia. Miejsca nad głową jest wystarczająco nawet dla wyższych osób a dostęp do elementów regulacyjnych, bardzo dobry. Samochód spod znaku szewronów jak na swoje niewielkie wymiary jest zadziwiająco przestronny z tyłu. Dla dwóch pasażerów o wzroście ok. 170 cm, miejsca na kolana i nad głową powinno być w sam raz.IMG 7477 scaled Wiadomości

Prosty, ale ergonomiczny

Pojazd posiada półkę na smartfon, który ułożymy w pozycji częściowo pochylonej oraz dwa cup-holdery z przodu i jeden z tyłu, ale na tym nie koniec. W kieszeniach drzwi zmieścimy małe butelki z wodą a w schowku po stronie pasażera kilka drobiazgów oraz napój w wyznaczonej do tego celu okrągłej wnęce. Citroena C1 wyposażono w elektrycznie otwierane przednie szyby, gniazdo zapalniczki, USB, Aux, Bluetooth oraz manualną klimatyzację, która w testowym egzemplarzu wymagała opieki ze względu na niezbyt zachęcający zapach docierający z nawiewów do mojego nosa.

Citroen C1 II generacji był początkowo oferowany w dwóch wersjach 3 i 5-drzwiowej, ale zgodnie z rynkowym trendem, większą popularnością cieszyła się bardziej praktyczna opcja i tym samym pozostała w ofercie dłużej. 5-drzwiowy model jest też częściej spotykany w komisach. Ciekawymi wersjami są: Airscape z otwieraną górną częścią zadaszenia (w nawiązaniu do Citroena 2CV) oraz model z kolorowymi lusterkami bocznymi.

Bagażnik C1 ma pojemność 196 litrów, które wystarczą, aby zapakować torbę sportową na basen lub siłownię oraz siatki z zakupami po wizycie w galerii handlowej. Jeśli potrzebujemy większej przestrzeni, oparcia tylnych foteli złożymy, nawet z poziomu bagażnika. W ten sposób zwiększymy pojemność transportową naszego pojazdu do 780 litrów. Do podniesienia tylnej klapy służy niewielki, wystający i tym samym niezbyt wygodny w użyciu przycisk.Citroen C1

Citroen wyprodukował dwie generacje modelu C1. Pierwsza zadebiutowała w 2005 roku i została zastąpiona kolejną w roku 2014. Testowy egzemplarz, którego otrzymaliśmy do testów dzięki uprzejmości Auto Centrum Golemo w Krakowie pochodzi z rocznika 2017 a jego przebieg wynosił 42.400 km. Stan trzylatka możemy określić jako bardzo dobry. Oprócz drobnej rysy ma lakierze i kilku plamek na tapicerce (no cóż każdemu może zdarzyć się coś wylać ;-)), wnętrze nie miało widocznych śladów użytkowania i raczej nie powinniśmy mieć kłopotów ze znalezieniem zadbanych egzemplarzy na rynku wtórnym.

Citroen C1 z silnikiem 1.2 PureTech to mały wariat

Citroen C1 został stworzony do miasta, ale napędzany jednostką 1.2 PureTech o mocy 82 i maksymalnym momencie obrotowym, staje się małym, miejskim demonem. Pojazd jest lekki, zrywny i z łatwością wystartuje ze świateł a prędkość 100 km/h uzyska po upływie 11 sekund. C1 służył nam głownie do jazdy w mieście i poza nim, ale na autostradę również wjechaliśmy. Wartość 140 km/h nie stanowi dla C1 żadnego problemu, mało tego, producent deklaruje, że maluch rozpędzi się do 171 km/h. Benzynowy silnik współpracuje z 5-biegową manualną przekładnią o długich drogach prowadzenia i poprawnej precyzji. Po pokonaniu testowym Citroenem C1 ponad 320 km uzyskaliśmy średnie spalanie 5,2 l/100 km, czyli o prawie 1 litr więcej niż podaje producent, ale podczas testu nie zwracaliśmy specjalnej uwagi na ekonomię. Uzyskanie wartości poniżej 5 l/100 km nie powinno być wyzwaniem.IMG 7485 scaled Wiadomości

Citroen C1 nie należy do modeli awaryjnych i raczej długo cieszy swoich właścicieli nienaganną pracą. W pojazdach mogą zdarzać się problemy ze szczelnością drzwi, opadającymi szybami oraz wadliwą pompą wody. Kłopotów może przysporzyć układ wydechowy oraz wersje z automatem, dlatego lepiej zdecydować się skrzynię manualną.

Na rynku wtórnym oprócz silnika 1.2 Pure Tech znajdziemy silniki benzynowe 1.0 VTi o mocy 68 lub 72 KM. Propozycje II generacji z początku produkcji są wyceniane na 15-18 tys. zł. Ceny Citroena C1 z testowym 82-konnym silnikiem przekraczają 20 tys. zł. Za nowszy samochód z rocznika 2019 możemy zapłacić ok. 40 tys. zł. W związku z głównie miejskim użytkowaniem pojazdy nie mają wielkich przebiegów. Najwyższy, jaki udało nam się znaleźć w chwili pisania tego tekstu to 151 tys. km. Tańszą opcją w zakupie może okazać się I generacja. Oferty na rynku wtórnym rozpoczynają się od ok. 4 tys. zł.Używany Citroen C1 (2005-2014), C1 II

Czy warto kupić C1?

Obawa przed zakażeniem może skłonić nas do przesiadania się z autobusów i tramwajów na samochód. Citroen C1 może być więc wyborem z rozsądku, ale atrakcyjny design i żywe, przyciągające uwagę wersje kolorystyczne sprawią, że oprócz własnego środka transportu otrzymamy samochód, który zwróci na siebie uwagę. C1 nie powinien przysporzyć nam większych problemów w eksploatacji, nie jest specjalnie łakomy na paliwo a zakup używanego kilkulatka nie powinien być bolesny dla naszego portfela. Poza tym co własne cztery kółka, to własne.

Plusy:

  • Zwrotność, niewielkie wymiary, łatwe parkowanie
  • Praktyczne wnętrze,
  • Dynamiczny silnik
  • Sporo miejsca z przodu
  • Przystępna cena i bogata oferta zadbanych egzemplarzy z niskim przebiegiem

Minusy:

  • Słabe wyciszenie wnętrza
  • Można odczuwać wibracje silnika we wnętrzu
  • Niewygodny przycisk otwierania bagażnika

Citroen C1 II 2014 – dane techniczne:

  • Długość: 3466 mm
  • Szerokość (lusterka rozłożone): 1884 mm
  • Wysokość: 1460 mm
  • Masa własna: 865 kg
  • Pojemność silnika: 1199 cm³
  • Moc silnika: 82 KM(60 kW)
  • Maksymalny moment obrotowy: 116 Nm przy 2750 obr/min
  • Przyspieszenie od 0 do 100km/h: 11 s
  • Prędkość maksymalna: 171 km/h
  • Minimalna pojemność bagażnika: 196 l
  • Maksymalna pojemność bagażnika: 780 l
  • Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami: 9,6 m
  • Średnie spalanie (dane producenta): 4.3 l/100km
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 7426 WiadomościIMG 7477 WiadomościIMG 7478 WiadomościIMG 7479 WiadomościIMG 7482 WiadomościIMG 7484 WiadomościIMG 7485 WiadomościIMG 7486 WiadomościIMG 7487 WiadomościIMG 7491 WiadomościIMG 7492 WiadomościIMG 7471 WiadomościIMG 7468 WiadomościIMG 7430 WiadomościIMG 7432 WiadomościUżywany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,IMG 7435 WiadomościIMG 7436 WiadomościIMG 7444 WiadomościIMG 7454 WiadomościCitroen C1IMG 7465 WiadomościIMG 7467 WiadomościIMG 7493 Wiadomości
3.6 5 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Spoticar, używane samochody

Samochody używane Spoticar z nową kampanią w Polsce. „Myśl odważnie. Działaj rozważnie”

2025-05-20
Citroen Basalt,

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

2025-05-20

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

2025-05-20

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

2025-05-20
Tagi: używane108GolemoPeugeotCitroenC1
Udostepnij634Tweet397Udostepnij111
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4123 udostępnienia
    Udostepnij 1649 Tweet 1031
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1157 udostępnienia
    Udostepnij 463 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    358 udostępnienia
    Udostepnij 143 Tweet 90
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

010. Druga generacja Dacii Duster Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 1.5 dCi. Oszczędny SUV terenowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-05-18
Citroe DS3 do wygrania w konkursie PlayStation Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS3 1.6 HDi 92 KM – luksusowy samochód w prawie każdym calu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-06
ds7 set 01 37 Wiadomości
Testy

Test: luksusowy DS 7 Crossback E-Tense 4×4 300 KM: Un jour an Louvre. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-12-13
big Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 2012 – pierwsza jazda. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-04-07
Nowy Peugeot e 208 Futuristic and Young 25 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot e-208 136 KM: pierwsza jazda miejskim samochodem elektrycznym. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

autor Tomasz Nowicki
2021-06-05

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Trzy nagrody dla Peugeot w konkursie Automobile & Enterprise

Grand Prix Hiszpanii 2024 – zapowiedź weekendu wyścigowego

Peugeot startuje z nową akcją w autoryzowanych serwisach

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz