Duster zmienił swój design. Zachowuje wszystkie walory estetyczne, które sprawiły, że poprzednie generacje odniosły taki sukces, w szczególności solidny charakter SUV-a, ale przenosi je dalej i mocniej, przyjmując nową tożsamość projektową Dacii. Nowy Duster z dumą prezentuje swój nowy design.
„Jeszcze przed rozpoczęciem prac nad stylizacją nowego Dustera, pracowaliśmy nad jego proporcjami, aby nadać mu mocną postawę… Znalezienie odpowiednich proporcji na początku pozwala uniknąć konieczności uciekania się do sztuczek stylistycznych później” – opisuje proces projektowy David Durand, szef designu marki.
Zobacz: Wiadomości na temat Dacii. Codziennie nowe, aktualne, ciekawe
Ta filozofia Dacii odnosi się również do projektu nowego Dustera. Projektanci rozpoczęli pracę od prostych brył: przedziału pasażerskiego, maski, błotników itp. Następnie połączyli wszystkie te elementy w jeden kształt. Następnie połączyli wszystkie te elementy w czysty, ostry sposób, aby nadać modelowi nowoczesny, dobrze skonstruowany styl, z celowo napiętymi, asertywnymi liniami.
Prostota kształtów i objętości przyczynia się do siły projektu: bardzo pionowy przód, nadkola z czystymi fazowanymi krawędziami, szeroka tylna klapa z tyłu, boczne okna, które rozciągają się jednym ruchem od dziobu do rufy, gdyby chcieć użyć terminologii znanej ze statków.
Zobacz: Testy samochodów Dacia. Pomiary, opinie, spalanie
Nowy Duster jest stylowo chroniony oryginalnym pasem, który biegnie dookoła pojazdu, bez żadnych przerw: boczne osłony progów rozciągają się na emblematyczne elementy identyfikacyjne nowego Dustera, a następnie wokół nadkoli, które są połączone z przednim i tylnym pasem. Komunikat projektowy jest jasny: nowy Duster to auto bardziej wytrzymałe niż kiedykolwiek!
Boczne osłony progów, osłony nadkoli, elementy identyfikacji, trójkąty przedniego zderzaka i progi tylnego zderzaka są wykonane z nowego, wytrzymałego materiału zaprojektowanego przez inżynierów Dacia i firmę chemiczną LyondellBasell: Starkle®. Zaprezentowany w samochodzie koncepcyjnym Manifesto, Starkle® składa się w 20% z materiałów pochodzących z recyklingu. Ten skład powoduje, że białe cząsteczki dają efekt rozjaśnienia, który Dacia chciała pokazać, unikając stosowania dodatkowej farby.
Zobacz: nowe samochody Dacia. promocje, wyprzedaże
„Staraliśmy się stworzyć prawdziwą spójność projektową między wyglądem zewnętrznym a wnętrzem. Stylistyka kabiny jest napięta, solidna i daje prawdziwe poczucie ochrony.” – dodaje David Durand.
Wrażenie to oddaje nowa deska rozdzielcza, która jest wysoka i pionowa oraz zawiera szeroki panel czołowy. Spójność ze stylem nadwozia wyraża się również w kształcie otworów wentylacyjnych, inspirowanych stylistyką nadkoli.
Podobnie jak w przypadku nadwozia, również we wnętrzu nie zapomniano o tym, co najważniejsze, czyli o użyteczności. Szczególną uwagę zwrócono na ergonomię, z centralnym 10,1-calowym ekranem umieszczonym w polu widzenia kierowcy i nachylonym pod kątem 10° w jego kierunku. Nowe sterowanie automatyczną skrzynią biegów w połączeniu z silnikiem HYBRID 140 jest wyjątkowo intuicyjne. Kierownica z dwoma płaskimi powierzchniami na górze i na dole jest bardzo wygodna w użyciu, a jednocześnie ułatwia wsiadanie.
„Duster nie byłby Dusterem bez przemyślanego, praktycznego wnętrza, które ułatwia użytkownikom codzienne życie. Wszystko zostało zaprojektowane tak, abyś czuł się jak w domu, nawet jeśli jest to dom na kołach” – podsumowuje David Durand.
źródło: Dacia
Najnowsze komentarze