„Lancia. La storia di una rinascita” to cotygodniowy, składający się z trzech rozdziałów serial dokumentalny, mający zabrać widzów w podróż do 27 listopada, rocznicy urodzin marki Lancia.
Podróż w kierunku kolejnych kroków renesansu marki rozwija się między przeszłością a przyszłością, a Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia, pełniący rolę narratora, omawia 3 kluczowe główne tematy, takie jak dziedzictwo, mobilność i design, wraz z różnymi gośćmi w każdym odcinku.
„Lancia ma historię potężnych wartości. Z jednej strony to piękne samochody o ponadczasowym designie, z drugiej zaś innowacje i technologia. Opierając się na tym stuletnim dziedzictwie, zaprojektowaliśmy Lancię przyszłości w imię zrównoważonego designu: nowoczesne auta, stworzone do poruszania się po europejskich miastach teraźniejszości i przyszłości. Powracając do naszej tradycji, stawiając zrównoważony rozwój na pierwszym miejscu, stworzyliśmy ponadczasowy język projektowania, który przetrwa co najmniej kolejne 100 lat. To nie przypadek, że naszym celem jest, aby co najmniej 50% wszystkiego, czego można dotknąć wewnątrz nowego Ypsilona – który pojawi się na początku przyszłego roku – pochodziło z recyklingu lub nadawało się do recyklingu” – mówi Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia.
Drugi odcinek, nakręcony w Centro Stile w Turynie, podkreśla centralne znaczenie technologii i zrównoważonego rozwoju, dwóch filarów napędzających proces elektryfikacji marki, zgodnie z planem strategicznym Stellantis „Dare Forward 2030”. Zrównoważony rozwój staje się zatem wspólnym wątkiem, który łączy dwie dziedziny: samochody i środowisko miejskie. Przejście na mobilność elektryczną oferuje również wyjątkową okazję do ponownego przemyślenia współczesnych miast. CEO marki Lancia zgłębia te tematy w towarzystwie Waltera Mariotti, dyrektora redakcyjnego Domus, z udziałem innych gości, takich jak Danila Giordano, Stellantis Color & Material Manager i Rossella Guasco, wiceprezes Stellantis, Color & Material Design.
Połączenie tradycji Lancii związanej z dobrym samopoczuciem na pokładzie, dbałością o szczegóły, elegancją i komfortem oraz wykorzystaniem zasad gospodarki o obiegu zamkniętym, innowacyjnych i zrównoważonych materiałów pochodzących z recyklingu i nadających się do recyklingu, tchnie życie w zrównoważony design. Koncepcja, która obejmuje Sustylenability by Lancia, słowo złożone z „zrównoważonego rozwoju” i „stylu”, aby zdefiniować charakterystyczny język projektowania Lancia Pu+Ra HPE.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. Opinie, pomiary i spalanie
Dzięki współpracy z wybitnymi markami „Made in Italy”, w wyrafinowanym wnętrzu samochodu koncepcyjnego Lancii zastosowano zrównoważone materiały, zgodnie z wartościami określonymi w 10-letnim planie strategicznym marki. Jednym z przykładów tego procesu jest reinterpretacja kultowego materiału historycznego, takiego jak panno Lancia, któremu nadano nową tożsamość dzięki eklektycznemu współczesnemu materiałowi: aksamitowi.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie
W oparciu o połączenie zrównoważonej mobilności i intuicyjnej technologii, samochody przyszłości Lancii będą nie tylko w 100% elektryczne, ale także zagwarantują zasięg ponad 700 km, bardzo niskie zużycie paliwa i zerową emisję spalin. Innowacja w imię mobilności zaowocuje również ultraszybkim czasem ładowania poniżej 10 minut, dzięki czemu będziesz mógł zaspokoić swoje codzienne potrzeby.
Najnowsze komentarze