Lider portugalskiego rynku motoryzacyjnego od 2021 roku, Stellantis, stale zwiększa swoją sprzedaż na terenie tego zachodnioeuropejskiego kraju. Według danych ACAP, w kwietniu Stellantis prowadził pod względem sprzedaży samochodów w Portugalii na wszystkich rynkach, oferując tam samochody marek Abarth, Alfa Romeo, Citroën, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Maserati, Opel i Peugeot.
Stellantis zakończył kwiecień sprzedażą w Portugalii ogółem 4.901 pojazdów, osiągając wiodący udział w rynku na poziomie 24,1%, co stanowi 2,4 punktu procentowego więcej niż w kwietniu ubiegłego roku.
W szczególności w minionym miesiącu Grupa sprzedała 3.482 samochody osobowe, generując udział w rynku na poziomie 20,1% oraz 1.419 lekkich aut użytkowych, co przełożyło się na znaczący udział rynkowy wynoszący 46,8%, zapewniając tym samym koncernowi pozycję lidera także w tych dwóch obszarach rynku.
Lider sprzedaży samochodów w 100% elektrycznych
Stellantis przyspiesza wysiłki, aby zapewnić każdemu czystą, bezpieczną i dostępną mobilność, oferując coraz bardziej kompleksową i najnowocześniejszą ofertę, zdolną zaspokoić niemal wszystkie potrzeby klientów prywatnych i profesjonalnych.
Oprócz bycia liderem na rynku ogółem, bez względu na rodzaj napędu, w kwietniu Grupa wyróżniała się także wiodącą sprzedażą samochodów w 100% elektrycznych w Portugalii z liczbą 529 sztuk i udziałem na poziomie 16,8% (VP+LCV). 481 z tych samochodów elektrycznych to samochody osobowe, segment, w którym przodują także marki Grupy, osiągając udział na poziomie 17,1%.
Skumulowane wyniki od stycznia do kwietnia
W pierwszych czterech miesiącach roku marki Stellantis w dalszym ciągu zwiększały swoją sprzedaż i osiągnęły łącznie 24.580 samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych, co przekłada się na udział w rynku na poziomie 28,3%, co plasuje Stellantis na czele całego rynku portugalskiego (samochody osobowe + lekkie pojazdy użytkowe).
Dwa inne sukcesy warte zapamiętania, to więcej niż co czwarty pojazd sprzedawany w Portugalii pochodzi od jednej z marek Stellantis, oraz fakt, iż koncern jako jedyna grupa, umieścił cztery marki wśród 10 najchętniej kupowanych przez Portugalczyków: Peugeot jest marką wiodącą, za nim uplasował się Citroën na 5. miejscu, Opel na 9. miejscu i Fiat na 10. miejscu.
Od stycznia do kwietnia 2024 Stellantis zarejestrował w Portugalii 19.527 pojazdów osobowych, co stanowi wiodący udział na poziomie 25,6% (w porównaniu z 24,9% w tym samym okresie 2023 roku). W segmencie lekki pojazdów użytkowych Stellantis odnotował 5.052 rejestracje i utrzymuje znaczącą przewagę nad rywalami z udziałem w rynku na poziomie 47,6%. Innymi słowy, praktycznie połowa pojazdów użytkowych kupowanych przez profesjonalistów pochodzi z marek Stellantis.
Na rynku pojazdów czterokołowych Citroën jest numerem 1 pod względem sprzedaży od chwili jego wprowadzenia na rynek. W tym roku (od stycznia do kwietnia) w Portugalii znalazło nabywców 180 egzemplarzy Ami, co przełożyło się na udział w tym segmencie rynku na poziomie 36,5%.
Wyniki te stanowią kolejny krok w realizacji planu Dare Forward 2030 firmy Stellantis, łączącego cel, jakim jest zostanie niekwestionowanym liderem elektryfikacji w Portugalii i na świecie, osiągnięcie 100% sprzedaży pojazdów elektrycznych zasilanych akumulatorami (BEV) w Europie i 50% w USA do 2030 roku.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; grafika: Stellantis; zdjęcia: archiwum
Najnowsze komentarze