2018 - EZ-PRO
Wiadomości

Autonomiczne autobusy ruszą wkrótce we Francji dzięki Renault

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Wiadomości

Kampania nowego Peugeot 3008 z wyjątkowym odzewem w internecie

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-01
Wiadomości

Citroën opanuje Międzyzdroje. Święto francuskiej motoryzacji już w długi czerwcowy weekend

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-04
Wiadomości

Przyjdź na spotkanie z kierowcami Peugeot w Le Mans i wygraj bilety na wyścig

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-31
Nowy Peugeot e-2008
Wiadomości

Peugeot ujawnił cennik modelu 2008 po face liftingu 2023 we Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2023-06-02
Wiadomości

Podwójne punkty dla zespołu BWT Alpine F1 Team po Grand Prix Hiszpanii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-06-05
Wiadomości

Silnik 2.0 HDi 8V w samochodach Citroën i Peugeot. Opinie, eksploatacja, koszty

autor Maciej Mokwiński
2023-06-01
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: Nowy Peugeot 3008 Hybrid4 „Black Pack” 300 KM – hybrydowy SUV z wnętrzem premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-21
w Peugeot - testy i opinie, Testy, Wiadomości
Czas czytania 8 minut
2.9k 90
A A
11
Peugeot 3008 HYbrid4

Od premiery Peugeot 3008 II generacji minęły już ponad 4 lata, ale francuski SUV wciąż jest jak dla mnie wzorem elegancji i komfortu samochodowych wnętrz. Tym modelem po prostu chce się jeździć, a gdy na zewnątrz minusowe temperatury i dudniący wiatr, trudno z własnej nieprzymuszonej woli wychylić głowę z pojazdu, ale jak obowiązek, to obowiązek ;-) Testujemy hybrydową wersję Peugeot 3008 HYbrid o mocy 300 KM.

Peugeot 3008 w 2020 roku przeszedł face lifting, który jak sama nazwa wskazuje, wpłynął głównie na twarz kompaktowego modelu. Testowy egzemplarz dodatkowo otrzymał zestaw czarnych dodatków Black Pack zarezerwowany dla najwyższej wersji wyposażeniowej. Chromowanymi elementami zawładnął klimat ciemności. Czarny jest grill, zderzaki, listwy okienne i relingi dachowe. Nawet lew na osłonie chłodnicy zmienił swoje umaszczenie. W wiadomym odcieniu wykończono również 19-calowe felgi o wzorze Washington. Czerń w Peugeot 3008 HYbrid4 kontrastuje z nadwoziem w barwie Biały Nacre, ale zagorzali miłośnicy ciemnej strony mocy, mogą zamówić coś co bardziej odzwierciedla mrok duszy, na przykład lakier Czarny Nera. Dodatki w barwie nocy kosztują. Zestaw, choć ma charakter, wiąże się z wydatkiem 3000 zł.

Zobacz Test: Nowy DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 SO CHIC – luksus z odrobiną szaleństwa Peugeot 3008 Hybrid4 Black Pack

Pakiet Black Pack zmienia samochód wyłącznie na zewnątrz, ale gdy zaznaczymy odpowiednie okienko w konfiguratorze, znajdziemy również bardziej adekwatną kolorystycznie tapicerkę. W samochodzie, który testowaliśmy czarną skórę rozjaśnia szara alkantara pokrywająca fragmenty deski rozdzielczej, boczków drzwi i foteli. Tapicerkę przeszyto rudo-brązową nicią. Peugeot zadbał o wysoką jakość materiałów wykończeniowych, jest coś dla oczu i dla dotyku a całość prezentuje się bardzo elegancko. Kabinę rozświetla kojące niebieskie podświetlenie.Peugeot 3008 HYbrid4 wnętrze, interior

Wnętrze Peugeot 3008 trzyma poziom

Peugeot nie zdecydował się na odnowienie wnętrza pojazdu, ale dla 3008 to akurat zaleta. Kabina francuskiego modelu jeszcze długo nie zasłuży na miano „mało nowoczesnej”, „wysłużonej”, czy „starej”, chyba że właściciel pojazdu bardzo się o to postara ;-) Wykorzystane materiały wykończeniowe są na znacznie wyższym poziomie niż u wielu konkurentów. W kategorii „wnętrze” Peugeot mógłby startować w szranki nawet z niektórymi samochodami klasy premium. W Peugeot 3008 wszystko zdaje się być na swoim miejsc, cieszy ergonomia fortepianowych przycisków i-Cockpitu, która zmniejsza konieczność szukania poszczególnych funkcji wzrokiem.

Mała kierownica wygodnie leży w dłoniach i sprawia wrażenie, jakbyśmy siedzieli w samochodzie sportowym. Podobne odczucia można mieć w odniesieniu do fotela kierowcy, który dokładnie otula ciało, ale w porównaniu z kubełkami daje znacznie więcej komfortu, zwłaszcza przy jeździe na długich trasach. Idealną pozycję gwarantuje elektryczna regulacja w 8 płaszczyznach, możliwość ustawienia części lędźwiowej, nachylenia siedziska i wysokości pasa bezpieczeństwa. Kierowca jest dodatkowo rozpieszczany podgrzewaniem i masażem. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze podgrzewanej kierownicy.

Większy ekran dotykowy

Jedyną widoczną nowością we wnętrzu odświeżonego Peugeot 3008 jest 10-calowy ekran dotykowy znajdujący się na desce rozdzielczej. Niby większy, ale powierzchnia robocza, z której korzystamy przy obsłudze nawigacji oraz innych funkcji i tak wypada podobnie, jak u poprzednika. Po bokach cały czas wyświetlają się ustawienia klimatyzacji. Tak, jakby Peugeot chciał zrekompensować brak manualnego panelu w samochodzie. Wyświetlacz nie działa z zawrotną prędkością, do jakiej przyzwyczaiły nas smartfony, ale jest poprawnie.

W Peugeot 3008 nie powinno brakować miejsca nawet wyższym kierowcom, chyba że wybierzemy wersję ze szklanym dachem, który częściowo ogranicza przestrzeń nad głową. Podłoga z tyłu jest płaska a po odsunięciu fotela kierowcy do samego końca, z tyłu wciąż wygodnie będzie podróżował dorosły pasażer, co czyni 3008 przestronnym, rodzinnym autem.

Bagażnik

W porównaniu z wersją spalinową, mamy mniejszy, choć wcale nie mały bagażnik. Pod tylną klapą znajduje się przestrzeń o pojemności 395 litrów (520 l w wersji spalinowej). 25 litrów Peugeot przeznaczył na schowek dla kabli do ładowania. Po złożeniu oparć tylnych foteli przestrzeń wzrasta do 1357 litrów (1482 l w wersji spalinowej). Podłoga nie jest zupełnie płaska, oparcia lekko odstają po złożeniu, ale położenie przedmiotów w głębi samochodu nie stanowi problemu.Peugeot 3008 HYbrid4 bagażnik

W pobliżu kierowcy i jego kompana nie zabraknie zakamarków do przechowywania drobnych przedmiotów. Schowek po stronie pasażera jest wprawdzie niewielki, ale do dyspozycji mamy otwierany podłokietnik, jest miejsce na kluczyk, chusteczki i oczywiście na smartfon. Opcjonalnie, za 400 zł zamówimy ładowarkę indukcyjną, która niweluje konieczność wożenia ze sobą kabla do ładowania, choć ten przyda nam się do połączenia smartfona za pomocą systemów Android Auto i Apple Car Play. Z przodu i z tyłu umieszczono po jednym gniazdku 12V i po dwa cup-holdery (z tyłu w podłokietniku). W przedniej części pojazdu mamy jedno gniazdo USB. Dwa dodatkowe dla pasażerów siedzących z tyłu, dostaniemy w standardzie dopiero od wersji GT.Peugeot 3008 HYbrid4 Black Pack

Bez drgań i szarpnięć

Nowy Peugeot 3008 HYbrid4 korzysta z benzynowej jednostki o pojemności 1,6 litra, która generuje 200 KM oraz z dwóch silników elektrycznych o mocy: 110 KM z przodu i 113 KM z tyłu. Łączna moc pojazdu wynosi 300 KM, jest więc wyższa niż oferuje nowy Nissan Qashqai, czy Hyundai Tucson. Więcej mocy niż u Peugeota znajdziemy za to u Volkswagena. Układ napędowy pracuje bez drgań, szarpnięć i nieprzyjemnego wycia silnika benzynowego na wysokich obrotach. Rezerwa energii pozwala za każdym razem ruszać na prądzie a więc z płynnością i w kompletnej ciszy, nawet jeśli wyświetlacz pokazuje 0 km zasięgu. Dołączenie spalinowej jednostki nie burzy harmonii jazdy, ale za to zwiększa potencjał. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa w najmocniejszej wersji 3008 tylko 6,1 sekundy. Maksymalnie rozpędzimy model do 235 km/h lub w trybie elektrycznym do 135 km/h Francuski SUV zwinnie wchodzi w zakręty, ale nie traci komfortu na wyboistej drodze.

Przy poprzednim teście Peugeot 3008 HYbrid4 ładowaliśmy samochód z gniazdka i korzystaliśmy z funkcji e-Save, która regeneruje energię silnikiem spalinowym, ale jednocześnie wpływa na podwyższenie zużycia paliwa. Tym razem sprawdziliśmy, jak wypada spalanie przy jeździe na dłuższym odcinku, bez możliwości podpięcia auta do prądu. Po pokonaniu 800 km, komputer pokazywał wynik 8,3 l/100 km. Biorąc pod uwagę zimowe warunki, wynik można uznać za zadowalający. Na początku testu wyświetlacz informował o zasięgu 600 km, ale do momentu zapalenia się rezerwy udało nam się pokonać 430 km.

Jeśli dużo podróżujemy na długich trasach, wizyty na stacji będą częstsze niż w wersji spalinowej, ponieważ mamy do dyspozycji mniejszy zbiornik paliwa. W hybrydzie bak ma pojemność 43 litrów, w wersji bez silnika elektrycznego jest to o 10 litrów więcej. Braki częściowo rekompensuje akumulator o pojemności 13,2 kWh, który według danych producenta wystarcza na pokonanie do 59 km w trybie elektrycznym. 10 litrów paliwa wystarczyłoby, by zajechać dalej, ale komfort, cisza w kabinie i błyskawiczna reakcja na naciśnięcie pedału w hybrydzie i tak zrekompensują nam częstsze tankowanie.

Czy warto?

Peugeot 3008 HYbrid4 kosztuje w polskich salonach 197.500 zł (zobacz cennik) i jest dostępny od wersji Allure. Jeśli zamierzamy zamówić najwyższy wariant z pakietem Black Pack rachunek wzrośnie do 225.400 zł. Nie jest to niestety mało, jednak Peugeot daje nam za tę kwotę może nie idealny, ale bliski ideału samochód w segmencie kompaktowych SUV-ów o wyróżniającym się wyglądzie i eleganckim wnętrzu, który przekonuje komfortem i dynamiką.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 3008 HYbrid4Peugeot 3008 HYbrid4 Black PackPeugeot 3008 Hybrid4 Black PackPeugeot 3008 HYbrid4 wnętrze, interiorPeugeot 3008 HYbrid4 bagażnik
2.6 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

50 taksówek Citroën i Peugeot na wodór rusza na ulice Paryża

2023-06-06

Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008

2023-06-06

Dacia Duster Extreme wysoko oceniona! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 22-23/2023

2023-06-06

Rejestracje nowych aut w Polsce po 5 miesiącach 2023 roku

2023-06-05
Tagi: 3008Peugeot
Udostepnij1033Tweet646Udostepnij181
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

11 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować

    1921 udostępnienia
    Udostepnij 768 Tweet 480
  • Francuskie media: Carlos Tavares to samozwańczy psychopata efektywności!

    1084 udostępnienia
    Udostepnij 434 Tweet 271
  • DS 9 to konkurent BMW 5, Audi A6 i Mercedesa klasy E. „Wyposażenie i komfort topowych limuzyn”. Nasz wywiad

    2566 udostępnienia
    Udostepnij 1026 Tweet 642
  • Renault Espace jako kamper z… wanną. Tego jeszcze nie było!

    1271 udostępnienia
    Udostepnij 508 Tweet 318

Testy samochodów

DS 5
DS - testy i opinie

Test: używany DS 5 2.0 BlueHDi 180 KM po czterech latach. Ciekawsza alternatywa dla Passata. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-04
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM – czy warto kupić ten samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-06-01
Renault - testy i opinie

Test: Renault Arkana E-Tech – pierwsza jazda. Czy warto kupić hybrydę? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-15
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot RCZ – pierwsze wrażenia z jazdy. To jest lepsze niż Audi!. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-05-20
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Logan 1.6 87 KM 2006 – duży tani duży samochód, tani w naprawach i utrzymaniu. Opinie, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-07-26

Najnowsze komentarze

  • Właściciel siódmego francuza - Trend wzrostowy nie słabnie: Alfa Romeo rośnie w Niemczech o 134%
  • Roman - Supersamochody w Polsce i kierowca bez wyobraźni. Pędził ponad 200 km/h po zatłoczonej autostradzie A1
  • Zigi - Francuskie media: Carlos Tavares to samozwańczy psychopata efektywności!
  • Tomasz - Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008
  • Anonimowo - Rejestracje nowych aut w Polsce po 5 miesiącach 2023 roku
  • Janek - Kosiarka pod maską Dacii Duster? Przejedź się takim 1.0, zanim zaczniesz krytykować
  • Anonimowo - Peugeot prezentuje nowy panoramiczny i-Cockpit. Trafi we wrześniu do nowego 3008

Zobacz też

Peugeot Cycles na Salonie Samochodowym w Paryżu – premiera czterech nowych rowerów i uruchomienie sprzedaży internetowej

Stronniczy przegląd prasy: „Turbo Test” nr 03/2010

Jak działały fabryki Citroena we Francji przed wojną? W Europie nie miały konkurencji!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
11
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.