Peugeot pracuje z wirtualną rzeczywistością od 20 lat, aby szybciej i skuteczniej wprowadzać innowacje.
Od dwóch dekad Peugeot wykorzystuje świat wirtualny, aby służyć światu rzeczywistemu, zaspokajać potrzeby swoich klientów i przygotowywać się do zrównoważonej mobilności jutra. Samochód koncepcyjny Peugeot Inception i system sterowania Hypersquare, dwa najnowsze projekty wykorzystujące technologie wirtualnej rzeczywistości, zostaną zaprezentowane podczas targów VivaTech, które odbędą się w Paryżu w dniach 22-25 maja 2024 r.
Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje i wyprzedaż
Peugeot zaczął wykorzystywać narzędzia wirtualnej rzeczywistości w procesie opracowywania swoich nowych modeli już w 2004 r., korzystając z najnowocześniejszych urządzeń, które właśnie zostały zainaugurowane na powierzchni 500 m2 w sercu ADN (Automotive Design Network), centrum projektowego Stellantis w Vélizy pod Paryżem.
Zobacz: wiadomości na temat samochodów Peugeot. Aktualności ze świata lwa, codziennie
„Zawód projektanta zmienił się niesamowicie w ciągu ostatnich kilku dekad, a w ciągu ostatnich 20 lat wirtualna rzeczywistość stała się niezbędnym narzędziem w codziennym życiu naszych zespołów. Narzędzie to pozwala nam odkrywać znacznie więcej kreatywnych ścieżek w krótszym czasie. To świetny partner w tworzeniu” – mówi Matthias Hossmann, dyrektor Peugeot Design.
CAVE 1 – narzędzie wirtualnej rzeczywistości
W 2004 roku, w którym otwarto centrum projektowe, stworzono CAVE 1 (cave z ang. jaskinia), główne narzędzie wirtualnej rzeczywistości używane przez Peugeot; wciągająca przestrzeń składająca się z 5 projektorów o rozdzielczości 1280 x 1024 pikseli, połączonych z pięcioma stałymi ekranami o wymiarach 2,90 x 2,32 metra. Zestaw tworzył sześcienną przestrzeń z obrazami wyświetlanymi na każdej ze ścian. Stworzyło to wciągające środowisko 3D dla użytkownika, w którym pojazdy lub komponenty mogły być realistycznie wyświetlane w ich oryginalnym rozmiarze. CAVE 1 stanowiło uzupełniające narzędzie projektowe w dziedzinie ergonomii i procesów produkcyjnych, zanim fizyczne modele zostały powołane do życia. Ułatwiło to zrozumienie projektów i ich wymianę między różnymi zespołami, umożliwiając szybszą realizację nowych możliwości szybkich zmian.
Zobacz: Testy samochodów Peugeot. Opinie, pomiary, spalanie
Oprócz CAVE 1, Holobench, wirtualny stół składający się z dwóch ekranów, wprowadził element świata rzeczywistego do wirtualnej rzeczywistości, który był wspierany przez haptyczne sprzężenie zwrotne. Oferowało to użytkownikowi dodatkowy wymiar: technologia siłowego sprzężenia zwrotnego umożliwiała wizualizację i symulację części wyodrębnionej z modelu cyfrowego.
Cave 2 – nowa generacja
W 2015 roku Peugeot osiągnął kolejny poziom i rozpoczął nowy rozwój w dziedzinie wirtualnej rzeczywistości: CAVE 2. To nowe, wciągające pomieszczenie wirtualnej rzeczywistości jest do dziś zainstalowane w sercu ADN i jest wykorzystywane przez kilka marek Stellantis. Sześć projektorów 4K (4096 x 2160 pikseli) wyświetla obrazy na 5 ekranach o szerokości 4,50 metra, wysokości 2,37 metra i głębokości 3,50 metra.
CAVE 2 oferuje bezprecedensową moc obliczeniową dzięki 30 komputerom z 70 kartami graficznymi. Ta moc obliczeniowa umożliwia po raz pierwszy pracę nad bardziej szczegółowymi detalami wystroju zewnętrznego i wewnętrznego, takimi jak panele i kombinacje kolorów.
W ciągu ostatnich 10 lat w CAVE 2 opracowano ponad 3000 projektów, w tym jeden z najnowszych projektów Peugeot: system sterowania Hypersquare. Był on prezentowany i testowany w różnych iteracjach, a do jego rozwoju przyczyniły się zespoły z działów projektowania, marketingu i produktu.
Peugeot Inception Concept uosabia wizję Peugeot dotyczącą przyszłych pojazdów elektrycznych dzięki kociej stylistyce i rewolucyjnemu wnętrzu, które obejmuje nową generację Peugeot i-Cockpit®. W kabinie zintegrowano najnowszy układ kierowniczy Hypersquare, przełomową technologię, która zmienia wrażenia z jazdy i przyjemność prowadzenia, zastępując tradycyjną kierownicę cyfrowym elektrycznym układem kierowniczym.
Najnowsze komentarze