Nowe Renault Megane Grandtour jest bardzo eleganckie. Auto wyróżnia się elegancką, dynamiczną sylwetką, funkcjonalnością i przestronnym wnętrzem. Jest produkowane w zakładzie w Palencii (Hiszpania), na tej samej linii co hatchback i coupe, co pozwoli wykorzystać wszystkie ulepszenia wprowadzone w procesie produkcji.
I. ELEGANCKA I DYNAMICZNA SYLWETKA
Nowe Renault Megane Grandtour, uzupełniające gamę Megane, wyróżnia się rasową i elegancką linią, świadczącą o przemyślanym podejściu stylistycznym od samego początku realizacji tego programu. Jego sportowy wygląd zrywa z konwencjonalnym i często użytkowym stylem większości kombi w tym segmencie. Nie odbywa się to jednak kosztem funkcjonalności, możliwości załadunku i zmiany konfiguracji wnętrza, na których zależy klientom tego typu wersji nadwoziowych.
Zwiększenie rozstawu osi o 62 mm w stosunku do Megane daje w efekcie harmonijną i spójną bryłę, podkreśloną czystą, wyraźnie zarysowaną linią. Linia ta biegnie płynnie i dynamicznie wzdłuż boków nadwozia aż do tylnych świateł.
Opadający dach, mocno pochylona tylna szyba, wydłużone ku tyłowi szyby boczne dodają sylwetce elegancji i rasowego charakteru. Chromowane relingi dachowe podkreślają płynne linie nadwozia. Tył samochodu potwierdza wrażenie elegancji: kształt tylnej szyby lepiej eksponuje logo, zagięte tylne światła, podzielone na dwie części, z których jedna jest umieszczona na klapie, stanowią charakterystyczny znak rozpoznawczy tego kombi. Mocno zarysowane nadkola oraz duża, kształtna bryła samochodu podkreślają wrażenie mocy i solidności.
II. DUŻE WYMIARY POZWALAJĄCE ZAPEWNIĆ KOMFORT WSZYSTKIM PASAŻEROM
Dzięki długości 4,56 m Nowe Renault Megane Grandtour może wygodnie pomieścić 5 dorosłych osób z bagażami.
Kierowca i pasażer siedzący z przodu dysponują dużą ilością miejsca – wysokość mierzona od siedzenia do dachu pod kątem 14° wynosi 890 mm, a szerokość nad podłokietnikami − 1.475 mm, co jest jedną z najlepszych wartości w segmencie.
Starannie dopracowano ergonomię miejsca kierowcy. Każdy kierowca, niezależnie od swego wzrostu i masy, znajdzie idealną pozycję ciała za kierownicą dzięki licznym możliwościom regulacji siedzenia: regulacji wysokości w zakresie 70 mm (najlepsza wartość w segmencie), regulacji wzdłużnej w zakresie 240 mm, regulacji podparcia lędźwiowego i kąta pochylenia oparcia oraz wysokości i głębokości ustawienia zagłówka.
Kierownica jest regulowana w dwóch płaszczyznach: wysokości w zakresie 5,1° oraz głębokości w zakresie 45 mm. Łatwiejszy jest również dostęp do pedałów – pedał hamulca jest szerszy o 30 mm i odsunięty o 10 mm od pedału gazu, co ułatwia odnalezienie pedału i umożliwia szybsze naciśnięcie go podczas hamowania.
Zwiększenie rozstawu osi o 62 mm w stosunku do hatchbacka jest również korzystne z punktu widzenia komfortu pasażerów siedzących z tyłu. Promień na wysokości kolan wynosi 218 mm (o 61 mm więcej niż w hatchbacku), co jest jedną z najlepszych wartości w segmencie.
III. PRZESTRONNE WNĘTRZE I MOŻLIWOŚĆ ZMIANY KONFIGURACJI SPEŁNIAJĄCE POTRZEBY KAŻDEGO KLIENTA
Nowe Renault Megane Grandtour posiada jeden z największych w segmencie bagażnik o pojemności 524 dm³ (w tym 38 dm³ pod podłogą). W zależności od potrzeb, jednym ruchem ręki można zwiększyć jego pojemność do 1.600 dm³. Dzięki możliwości zmiany konfiguracji wnętrza, można załadować przedmioty o długości nawet do 2.550 mm.
Dostęp do bagażnika jest łatwiejszy niż w Megane II Grandtour dzięki obniżeniu progu załadunku. Znajduje się on teraz na wysokości 561 mm nad ziemią i należy do najniższych w segmencie.
Bagażnik jest nie tylko łatwo dostępny i pojemny, ale również praktyczny. Można go podzielić na dwie części, za pomocą półsztywnej ścianki, którą można podnieść lub zablokować jednym ruchem. Pozwala to umieścić małe przedmioty blisko otworu bagażnika w wydzielonej przestrzeni. Dwa dodatkowe schowki pod podłogą o łącznej pojemności 5 l są doskonałym miejscem na np. trójkąt sygnalizacyjny i kamizelkę odblaskową.
Pod drugą podłogą bagażnika znajduje się dodatkowy schowek o pojemności 33 dm³ pozyskany dzięki rezygnacji z koła zapasowego. Nowe Renault Megane Grandtour jest w standardzie wyposażone w zestaw naprawczy do opon, przy czym pełnowymiarowe koło zapasowe można zamówić w opcji.
Wnętrze Nowego Renault Megane Grandtour oferuje liczne możliwości zmiany konfiguracji, które spełnią potrzeby każdego klienta:
– składane oparcie tylnej ławki w układzie 1/3 – 2/3 umożliwia powiększenie przestrzeni bagażnika jednym ruchem ręki. Płaska, lekko pochylona powierzchnia załadunku umożliwia wsunięcie bagażu na złożone oparcie bez napotykania przy tym na żadną przeszkodę;
– składane w stolik oparcie przedniego fotela pasażera, w połączeniu z płaską powierzchnią utworzoną przez złożone oparcie tylnej ławki pozwala na przewóz przedmiotów o długości nawet 2.550 mm;
– pełne złożenie tylnej ławki dzielonej w układzie 1/3 – 2/3: odchylając siedzenie do przodu
i składając oparcie możemy uzyskać płaską podłogę i zwiększyć pojemność załadunku do 1.516 dm³.
Nowe Renault Megane Grandtour posiada również wyjmowaną roletę przykrywającą bagażnik. W przypadku konieczności załadowania dużych przedmiotów można ją złożyć i umieścić w specjalnym schowku, znajdującym się za złożonymi siedzeniami.
Pasażerowie mają do dyspozycji 25 l schowków w kabinie, w tym schowek w desce rozdzielczej (9 l), konsolę centralną (5,6 l), kieszenie w przednich i tylnych drzwiach, schowki w podłodze przed fotelem kierowcy i pasażera oraz kieszenie w oparciach przednich foteli.
IV. PRAKTYCZNE I PRZYSTĘPNE TECHNOLOGIE
Nowe Renault Megane Grandtour posiada bardzo bogate, zaawansowane technologicznie wyposażenie, będące nowością w segmencie kompaktowych kombi:
- Dwa wbudowane systemy nawigacji sterowane za pomocą joysticka w konsoli centralnej: Carminat TomTom® i Carminat Bluetooth® DVD.
Carminat TomTom® to pierwszy na rynku wbudowany system nawigacji satelitarnej w cenie poniżej 2.000 PLN, wprowadzony w Nowym Clio i Grand Scenicu. Opracowany we współpracy z firmą TomTom, liderem w segmencie przenośnych systemów nawigacji. Carminat TomTom® posiada wszelkie funkcje, jakich użytkownik oczekuje od nawigacji, wśród nich: dokładne mapy prezentowane na dużym ekranie (5,8’’), informacje o ruchu z wybieraniem trasy alternatywnej, informacje o ważnych miejscach (POI), ostrzeżenia o stałych radarach (zależnie od kraju) oraz wiele możliwości indywidualnego ustawienia parametrów. Dzięki karcie SD użytkownik może w prosty sposób aktualizować system Carminat TomTom®, pobierając za pomocą komputera nowe dane do nawigacji
z dedykowanej strony internetowej.
Drugi system (dostępny w zależności od kraju) to Carminat Bluetooth® DVD – wysokiej klasy system nawigacji wbudowany w deskę rozdzielczą z 7-calowym ekranem, centralnym panelem sterującym, wysokiej klasy radiem 140 W ze zmieniarką na 6 płyt CD z możliwością odczytu pliku mp3/WMP oraz systemem rozpoznawania mowy do sterowania nawigacją i telefonicznym zestawem głośnomówiącym Bluetooth®. - Innowacyjna tablica rozdzielcza z zespołem zegarów z podwójnym systemem wyświetlania, obejmująca analogowy obrotomierz i cyfrowy wyświetlacz centralny. Zapewnia szybszy i dokładniejszy odczyt informacji oraz lepszą kontrolę prędkości samochodu. Na centralnym wyświetlaczu widoczne są również nowatorsko rozwiązane, kolorowe wskazania ogranicznika-regulatora prędkości.
- Automatyczny hamulec postojowy samoczynnie uruchamia się w momencie wyłączenia silnika i jest zwalniany przy uruchamianiu pojazdu, poprzez zwykłe naciśnięcie pedału gazu.
- Karta hands free umożliwiająca otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu oraz samoczynne zablokowanie drzwi po oddaleniu się osoby posiadającej kartę od samochodu.
- System audio 3D Sound by Arkamys® zapewniający przestrzenny i czysty dźwięk dzięki uwzględnieniu materiałów użytych do wykończenia kabiny oraz jej kształtu. Dźwięk może być dostosowany do ilości oraz rozmieszczenia osób znajdujących się w kabinie.
V. WYSOKIEJ KLASY ZACHOWANIE NA DRODZE
Jazda Nowym Renault Megane Grandtour w pełni spełnia oczekiwania wynikające z dynamicznej sylwetki − auto szybko i precyzyjnie reaguje na polecenia kierowcy i zachowuje się w pełni przewidywalnie. Nowe Renault Megane Grandtour wyposażone jest w rozwiązania techniczne typowe dla gamy Megane:
- z przodu, zawieszenie typu McPherson połączone z widlastą ramą podsilnikową nowej konstrukcji. Konstrukcja umożliwia ograniczenie przemieszczenia ramy w stosunku do podwozia i gwarantuje większą precyzję prowadzenia.
- Z tyłu sprężysta oś o programowanym ugięciu wykonana z zamkniętego kształtownika. Jest lżejsza i mniejsza od konstrukcji wielodrążkowej, co pozwala na zwiększenie sztywności przy skrętach przy jednoczesnym zmniejszeniu masy.
Sztywność stabilizatorów poprzecznych zwiększono o 6% w celu uzyskania podobnej stabilności jak w hatchbacku pomimo znacznie większej masy. Odpowiednie dobranie sprężystości sprężyn zawieszenia (21 mm/100 DaN z przodu, podobnie jak w hatchbacku i 22 mm/100 DaN z tyłu – o 10% większej niż w hatchbacku) oraz stopnia amortyzacji pozwoliło na ograniczenie pionowych ruchów nadwozia, co zapewnia optymalną stabilność. Kąt przechyłu bocznego w Nowym Renault Megane Grandtour wynosi 0,42°/ms-2 i jest identyczny jak w hatchbacku, podczas gdy w Megane II Grandtour wynosił 0,48°/ms-2. Dzięki temu mamy wrażenie, że samochód płasko pokonuje zakręty.
Nowe Renault Megane Grandtour jest wyposażone we wszystkie zwiększające precyzję prowadzenia rozwiązania wprowadzone w Megane:
– większa precyzja prowadzenia: sztywność poprzeczna widlastej ramy podsilnikowej jest 3-krotnie większa niż w Megane II Grandtour,
– lepszy kompromis między precyzją prowadzenia i komfortem tylnego zawieszenia dzięki rozdzieleniu funkcji tłumienia drgań i prowadzenia poprzez zastosowanie metalowo-gumowych łożysk,
– modyfikacja elektrycznego wspomagania układu kierowniczego, zapewniająca większą precyzję i szybkość reakcji (indukcyjny czujnik momentu obrotowego, szersze pasmo przenoszenia układu sterowania silnikiem wspomagania, częstsze odświeżanie danych przez blok układu wspomagania) oraz lepsze wyczucie drogi (dzięki odpowiednim, zmiennym parametrom wspomagania).
W celu zwiększenia osiągów i poprawy parametrów pracy dostępne są trzy rozmiary kół w zależności od silnika:
– 15-calowe z oponami 195/65,
– 16-calowe z oponami 205/55,
– 17-calowe z oponami 205/50 i 225/45.VI. PRZYJAZNE DLA ŚRODOWISKA SILNIKI O DOSKONAŁYCH OSIĄGACH
Nowe Renault Megane Grandtour dysponuje szeroką ofertą silników i skrzyń biegów spełniającą nowe oczekiwania klientów pod względem osiągów, zużycia paliwa, emisji spalin i kosztów eksploatacji.
Silniki dCi
Oferta silników wysokoprężnych obejmuje 8 jednostek, będących doskonałym
odzwierciedleniem stałego dążenia Renault do ulepszania produktów w celu zaoferowania klientom najlepszej na rynku relacji parametrów użytkowych do ceny i kosztów eksploatacji.
W zależności od rynku, niektóre silniki mogą być zasilane biodieslem B30. - Silnik 1.5 dCi dostępny w 4 wersjach o różnej mocy
Nowe Renault Megane Grandtour jest wyposażone w silnik wysokoprężny o pojemności 1.5 l, ceniony ze względu na niskie spalanie i komfort jazdy. Blok silnika o pojemności skokowej 1.461 cm³ występuje w czterech poziomach mocy z filtrem cząstek stałych lub bez filtra: dCi 85 i dCi 90 FAP, współpracujących z 5-biegową skrzynią mechaniczną; dCi 105 i dCi 110 FAP z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
Na początku przyszłego roku w wersjach z silnikiem dCI 110 FAP pojawi się skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem DCT.Silniki te wyróżniają się wysoką dynamiką oraz niską emisją CO2, dzięki czemu spełniają kryteria programu Renault eco²:
– 116 g/km w przypadku silnika dCi 90 FAP
– 118 g/km w przypadku silnika dCi 85
– 120 g/km w przypadku silnika dCi 105
– 126 g/km w przypadku silnika dCi 110 FAPRegenerację filtra cząstek zapewnia dodatkowy wtryskiwacz w układzie wydechowym. Odbywa się ona w sposób niezauważalny dla użytkownika.
Silniki te są niezwykle oszczędne – zużycie paliwa w cyklu mieszanym mieści się w przedziale od 4,4 l/100 km do 4,8 l/100 km, co w połączeniu z 60-litrowym zbiornikiem paliwa zapewnia zasięg 1.200 km.
- Silnik dCi 130
Dostępny zarówno z filtrem cząstek stałych jak i bez filtra, współpracuje z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Ta jednostka o pojemności skokowej 1.870 cm³ rozwija maksymalną moc 130 KM
(96 kW) dostępną od 3.750 obr./min oraz moment obrotowy 300 Nm dostępny już od 1.750 obr./min.W silniku wprowadzono szereg istotnych zmian poprawiających jego osiągi:
– nowa konstrukcja zaworów turbosprężarki o zmiennej geometrii przyczynia się do skrócenia czasu reakcji silnika i szybszego uzyskania pełnej mocy;
– wtryskiwacze mają dodatkowy otwór (7 otworów zamiast 6), co zapewnia lepsze spalanie (precyzyjniejsze rozpylenie) umożliwiające zwiększenie osiągów przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa i emisji spalin;
– nowe świece zapewniają bardzo szybki rozruch zimnego silnika;
– piąty wtryskiwacz umiejscowiony przed filtrem cząstek stałych powoduje, że proces regeneracji, polegający na spalaniu zgromadzonych w filtrze cząstek, nie wymaga od kierowcy spełnienia żadnych warunków, tak jak to było poprzednio.W celu dalszej poprawy dynamiki zwiększono zakres obrotów, w których jest dostępny wysoki moment obrotowy, a ulepszony system mocowania zapewnia cichszą pracę silnika.
Dzięki wprowadzonym zmianom silnik dCi 130 zapewnia wyjątkową przyjemność jazdy, przy jednoczesnym utrzymaniu zużycia paliwa na niskim poziomie (5,1 l/100 km w cyklu mieszanym).
Silnik − dCi 130 jest jedynym silnikiem w tej kategorii o emisji CO2 poniżej 140 g/km (134 g/km w przypadku dCi 130 i 135 g/km dla dCi 130 FAP), co powinno umożliwić jego nabywcom skorzystanie z ulg podatkowych w niektórych krajach.
- Silnik 2.0 dCi dostępny w 2 poziomach mocy
Ofertę silników wysokoprężnych uzupełnia jednostka o pojemności 2.0 l dostępna w 2 poziomach mocy: dCi 150 FAP z automatyczną skrzynią biegów i dCi 160 FAP z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Jest to najlepszy wysokoprężny silnik 4-cylindrowy w gamie Megane pod względem sprawności działania przekładającej się na wysoką moc i moment obrotowy. Dzięki turbo o zmiennej geometrii i dopracowanej aerodynamice kanałów cechuje się dużą szybkością reakcji, osiągając maksymalny moment obrotowy 360 Nm w przypadku wersji dCi 150 oraz 380 Nm w wersji dCi 160 już od 2.000 obr./min. Doskonale pracuje również na obrotach do 5.000 obr./min.Jednostka ta wyróżnia się cichą pracą, będącą wynikiem starannego dopracowania konstrukcji silnika:
– dwa wałki wyważające zapewniają skuteczne tłumienie drgań typowych dla silników 4-cylindrowych,
– podwójne amortyzowane koło zamachowe tłumi hałasy związane z nierówną pracą silnika,
– łańcuch rozrządu również zapewnia wyższą kulturę pracy,
– konstrukcja dolnych partii silnika ma za zadanie w optymalnym stopniu pochłaniać jego drgania poprzez zastosowanie rusztu wykonanego z aluminium, żeliwnego bloku o wydłużonym płaszczu bocznym oraz miski olejowej i obudowy rozrządu z blachy przekładkowej,– osłona common rail jest wyłożona pianką, co zmniejsza nagrzewanie się górnej części silnika.
Pomimo swojej mocy silnik 2.0 l dCi jest cichy i wyróżnia się umiarkowanym zużyciem paliwa. Według danych homologacyjnych wynosi ono w cyklu mieszanym 5,9 l/100 km w przypadku wersji dCi 160 z 6-biegową skrzynią mechaniczną i 6,6 l/100 km w przypadku dCi 150 z 6-przełożeniową skrzynią automatyczną.
Silniki benzynoweOferta silników benzynowych obejmuje łącznie 6 jednostek napędowych, w tym nowy silnik 130 (Turbo Control Efficency).
- Nowy silnik TCe 130
Jednostka ta, opracowana w ramach Aliansu Renault-Nissan, jest doskonałym przykładem doświadczenia obu grup w dziedzinie downsizingu. Jest to dynamiczny, oszczędny i przystępny cenowo silnik. Z pojemności 1.397 cm³ uzyskuje moment obrotowy silnika 2.0 l (190 Nm), moc typową dla jednostki o pojemności 1.8 l (130 KM – 96 kW) przy zużyciu paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 6,5 l/100 km (według danych homologacyjnych).Osiągi te zostały uzyskane między innymi dzięki:
– dopracowaniu aerodynamiki kanałów, co pozwala zoptymalizować spalanie poprzez wytworzenie zawirowania strumienia dolotowego w komorze,
– zastosowaniu zmiennego układu przestawnego wałka rozrządu, co zapewnia bezpieczną rezerwę mocy w szerokim zakresie obrotów,
– obniżeniu masy silnika dzięki aluminiowej misce olejowej, co wpływa na mniejsze zużycie paliwa.Ten dynamiczny i mocny silnik jest również bardzo cichy, m.in. dzięki zastosowaniu podwójnego, amortyzowanego koła zamachowego, tłumiącego drgania silnika.
TCe 130 jest dostępny z 6-biegową skrzynią mechaniczną.
- Silnik 1.6 16V dostępny w 2 poziomach mocy
Nowe Megane Grandtour dysponuje również silnikiem 1.6 l w wersji o mocy 100 KM z 5-biegową skrzynią mechaniczną oraz w wersji o mocy 110 KM z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Na niektórych rynkach jest również dostępna wersja o mocy 110 KM zasilana bioetanolem E85, współpracująca z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Silniki te wyróżniają się dynamiką i elastyczną pracą w najniższych zakresach obrotów, dużym zapasem mocy na wysokich obrotach oraz cichą pracą niezależnie od obrotów, zapewniając godną uwagi przyjemność jazdy. - Silnik 2.0 16V 140 KM CVT
Silnik wolnossący 2.0 16V rozwija moc 140 KM (103 kW) przy 6.000 obr./min i osiąga moment obrotowy 195 Nm przy 3.750 obr./min.
Współpracuje z bezstopniową skrzynią biegów CVT (Continuously Variable Transmission) opracowaną przez Alians Renault-Nissan, zapewniającą jeszcze wyższy komfort jazdy z uwagi na brak zmiany przełożeń i związanych z nimi spadków przyspieszenia. Ponadto dzięki starannemu dopracowaniu konstrukcji, skrzynia CVT oferowana przez Renault należy do najlepszych w tej kategorii pod względem wrażeń przy przyspieszeniu i zwiększaniu obrotów. - Silnik TCe 180
Silnik TCE 180 jest nowym wariantem jednostki benzynowej o pojemności skokowej 1.998 cm³ z turbodoładowaniem, zapewniającym niespotykany komfort prowadzenia samochodu.
Osiągający maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 2.250 obr./min silnik wykazuje się wyjątkowo szybką reakcją na naciśnięcie na pedał gazu oraz doskonałą elastycznością pracy w niskim zakresie obrotów, dzięki zastosowaniu turbosprężarki typu twin scroll w połączeniu z układem przestawnym wałka rozrządu dla zaworów ssących, co przyspiesza doprowadzenie powietrza do silnika i wzrost obrotów turbiny. Turbosprężarka reaguje natychmiast przy lekkim wciśnięciu pedału gazu, i to już od 1.200 obr./min. Silnik TCE 180 współpracuje z mechaniczną skrzynią 6-biegową.Bardziej elastyczny program przeglądów
Wprowadzone ulepszenia dotyczą nie tylko przyjemności z jazdy i osiągów, ale również programu przeglądów. Przebiegi między przeglądami zostały w przypadku Nowego Renault Megane Grandtour wydłużone do 2 lat lub 30 tys. km, co się przekłada na niższe koszty przeglądów dla klienta.
Przeglądy silników wysokoprężnych
2.0 dCi
1.9 dCi
1.5 dCi 105-110
1.5 dCi 90
1.5 dCi 85
Przegląd/ wymiana oleju/filtra oleju
30 000 km / 2 lata z systemem OCS*
20 000 km / 2 lata
Pasek napędu osprzętu
160 000 km / 6 lat
Pasek rozrządu
160 000 km / 6 lat
Filtr powietrza
30 000 km / 4 lata
60 000 km / 4 lata
90 000 km / 4 lata
80 000 km / 4 lata
Filtr paliwa
60 000 km/4 lata
Filtr przeciw
pyłkowy
30 000 km / 2 lata
20 000 km / 2 lata
Płyn chłodzący
120 000 km / 4 lata
Płyn hamulcowy
120 000 km / 4 lata
Kontrola klimatyzacji
Bezobsługowa***
Na zielono zaznaczono zmiany w stosunku do Megane II GrandtourPrzeglądy silników benzynowych
TCe 180
TCe 130
2.0 l 16V
1.6 l 16V
Przegląd/ wymiana oleju/filtra oleju
30 000 km / 2 lata z systemem OCS*
Pasek napędu osprzętu
120 000 km / 6 lat
150 000 km / 6 lat
120 000 km / 6 lat
Pasek rozrządu
120 000 km / 6 lat
Łańcuch rozrządu – nie wymaga wymiany
120 000 km / 6 lat
Filtr powietrza
60 000 km / 4 lata
90 000 km / 4 lata
60 000 km / 4 lata
90 000 km / 4 lata
Filtr przeciwpyłkowy
30 000 km / 2 lata
Świece
60 000 km
120 000 km
60 000 km
Płyn chłodzący
120 000 km / 4 lata
Płyn hamulcowy
120 000 km / 4 lata
Kontrola klimatyzacji
Gwarancja na cały okres eksploatacji samochodu
Na zielono zaznaczono zmiany w stosunku do Megane II Grandtour
* OCS: Oil Control System, układ obsługiwany przez blok elektroniczny silnika pozwalający na wydłużenie przebiegów między przeglądami, korzystny dla klientów w przypadku nietypowego użytkowania samochodu. Przy obliczaniu przebiegu do przeglądu jest uwzględniania prędkość samochodu i ilość obrotów silnika.
VII. PODSTAWOWE CECHY GAMY MEGANE: BEZPIECZEŃSTWO, JAKOŚĆ, POSZANOWANIE ŚRODOWISKA - CAŁE DOŚWIADCZENIE RENAULT W DZIEDZINIE BEZPIECZEŃSTWA
Podobnie jak inne modele gamy Megane, Nowe Renault Megane Grandtour jest liderem pod względem bezpieczeństwa czynnego i biernego.Renault przywiązuje priorytetowe znaczenie do technologii o najwyższej efektywności w celu zapobiegania wszelkiemu ryzyku wypadku, korygowania w przypadku wystąpienia niespodziewanej sytuacji na drodze i ochrony pasażerów w razie zderzenia. Badania, oparte na analizie wypadków drogowych (badania ośrodka LAB1), pozwalają Renault na oferowanie produktów dostosowanych do rzeczywistych sytuacji na drodze.
Zapobieganie
Liczne elementy wyposażenia wspomagają kierowcę w przewidywaniu niebezpiecznych sytuacji na drodze:
– kontrolka zapięcia pasa bezpieczeństwa na wszystkich 5 miejscach,
– system kontroli ciśnienia w oponach,
– reflektory kierunkowe bi-ksenonowe ze zmianą kierunku wiązki świateł mijania na zakrętach,
– automatyczne włączanie świateł,
– automatyczne uruchamianie wycieraczek,
– regulator-ogranicznik prędkości.Korygowanie
Nowe Renault Megane Grandtour jest wyposażone w systemy wspomagające prowadzenie: ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania, wspomaganie nagłego hamowania, system ESC (Electronic Stability Control) z dodatkową funkcją kontroli podsterowności.Ponadto Nowe Renault Megane Grandtour dysponuje jednym z najlepszych układów hamulcowych w swojej kategorii. Jest wyposażone w wentylowane hamulce tarczowe o średnicy 280 mm z przodu i 260 mm z tyłu. Nawet po wielokrotnym hamowaniu, te potężne hamulce umożliwiają zatrzymanie Nowego Renault Megane Grandtour jadącego z prędkością 100 km/h na odcinku 39 m, co jest jedną z najlepszych dróg hamowania wśród samochodów w tym segmencie. Wersje z silnikami TCe 180, dCi 150 i dCi 160 są wyposażone z przodu w tarcze o jeszcze większej średnicy (296 mm), zwiększające sprawność hamowania.
Ochrona
W zakresie bezpieczeństwa biernego Nowe Renault Megane Grandtour jest wyposażone we wszystkie rozwiązania, które pozwoliły modelowi hatchback zdobyć maksymalną ocenę 37 p. na 37 możliwych w cash-teście EuroNCAP i to we wszystkich kategoriach pojazdów2:
– konstrukcję ze strefami kontrolowanego zgniotu pochłaniającą energię w razie zderzenia,
– System Renault Protection trzeciej generacji obejmujący urządzenia zapobiegające tzw. nurkowaniu (podwójny napinacz pasa bezpieczeństwa, ogranicznik napięcia pasa i poduszki powietrzne dostosowujące działanie do siły zderzenia,
– podwójne czujniki uderzeń bocznych i dwukomorowe poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową, miednicę i jamę brzuszną, wprowadzone w Lagunie III i dostępne w całej gamie Megane,
– 3-punktowy system mocowania Isofix do montażu fotelików dla dzieci na bocznych miejscach
z tyłu,
– zagłówki nowej generacji z prowadnicami wsuwanymi w zagłówek, a nie w oparcie, co zapewnia lepszą ochronę kręgów szyjnych w przypadku uderzenia w tył pojazdu. -
- W NOWYM RENAULT MEGANE GRANDTOUR WYKORZYSTANO POSTĘP OSIĄGNIĘTY W CAŁEJ GAMIE RENAULT W ZAKRESIE JAKOŚCI I TRWAŁOŚCI
Nowe Renault Megane Grandtour cechuje się wysoką jakością widoczną w wykończeniu i dopasowaniu elementów nadwozia oraz doborze materiałów.
Podobnie jak w pozostałych modelach gamy Megane, w procesie produkcji Nowego Megane Grandtour zastosowano nową technologię laserowego spawania dachu z bokami nadwozia, co pozwoliło na wyeliminowanie listew dachowych. Poprawia to również wytrzymałość konstrukcji i jakość wykończenia.
Szczególną uwagę poświęcono tylnym światłom, które zostały podzielone na dwie części, aby zachować szeroki, kwadratowy otwór bagażnika. Ich sierpowaty kształt oraz powtarzający się wzór rombu podkreślają dużą precyzję montażu.
W kabinie zastosowano wysokiej jakości, przyjemne w dotyku wytrzymałe materiały. Niezwykle starannie dopracowano elementy dekoracyjne i wstawki tekstylne. Warto również zwrócić uwagę na wykończenie bagażnika – czysty i precyzyjny wykrój otworu oraz grubą i idealnie dopasowaną wykładzinę bagażnika.
-
- SAMOCHODY PRZYJAZNE DLA ŚRODOWISKA − ZNAK RENAULT ECO²
Ograniczona masa, starannie dopracowana aerodynamika Nowego Renault Megane Grandtour i oferta silników wyróżniających się niskim zużyciem paliwa i kompatybilnych z biopaliwami świadczą o zaangażowaniu Renault w ochronę środowiska.Program Renault eco² jest efektem dążenia Renault do ograniczenia niekorzystnego oddziaływania samochodów na środowisko z uwzględnieniem całego ich cyklu życia. Określa 3 kryteria:
1. Emisja CO2 na poziomie poniżej 140 g/km lub możliwość zasilania biopaliwami.
2. Produkcja w zakładzie posiadającym certyfikat ISO 14001, będący świadectwem dążenia do ograniczenia niekorzystnego oddziaływania na środowisko.
3. Możliwość powtórnego wykorzystania 95% masy pojazdu po wycofaniu go z eksploatacji i zastosowanie min. 5% tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu w projektowanym samochodzie.Nowe Renault Megane Grandtour jest produkowane w zakładzie w Palencii, posiadającym certyfikat ISO 14001. 95% jego masy nadaje się do powtórnego wykorzystania, a 11% tworzyw użytych w jego konstrukcji stanowią tworzywa pochodzące z recyklingu, co daje średnio 22 kg.
Siedem wersji Nowego Renault Megane Grandtour spełnia wszystkie 3 kryteria znaku
Renault eco²: dCi 85, dCi 90 FAP, dCi 105, dCi 110 FAP, dCi 130, dCi 130 FAP i 1.6 l 110 KM na bioetanol.Pod koniec 2009 roku zostanie wprowadzona wersja LPG, która w niektórych krajach powinna uprawniać do ulg podatkowych.
Ponadto stała optymalizacja osiągów silnika dCi 110 powinna do końca 2009 roku pozwolić na obniżenie poziomu emisji CO2 do 120 g/km.
Niskie zużycie paliwa i emisja CO2 bez wpływu na przyjemność płynącą z jazdy i osiągi są m.in. efektem dążenia do ograniczenia masy pojazdu (pomimo jego większych rozmiarów i bogatszego wyposażenia) oraz optymalizacji aerodynamiki.
Ponieważ zużycie paliwa i emisja CO2 zależy również od stylu jazdy, wszystkie wersje z silnikami benzynowymi są wyposażone we wskaźnik zmiany biegów, a wersje z silnikami wysokoprężnymi – w filtr cząstek stałych. Włączenie się kontrolki wskazuje na idealny moment zmiany biegu, ułatwiając w ten sposób przyjęcie ekologicznego stylu prowadzenia i optymalne wykorzystanie osiągów silnika.
VIII. ESTETYCZNE I PRAKTYCZNE AKCESORIA
Nowe Renault Megane Grandtour proponuje szeroką ofertę akcesoriów umożliwiających personalizację samochodu oraz podnoszących komfort i ułatwiających użytkowanie.
- Estetyka
Nowe Renault Megane Grandtour dysponuje licznymi akcesoriami umożliwiającymi personalizację kabiny i wyglądu zewnętrznego.Wśród elementów pozwalających na personalizację stylistyki zewnętrznej znajdują się:
– ozdobny grill podkreślający rasowy wygląd samochodu i upodobniający go do przodu Nowego Megane Coupe,
– aluminiowe obręcze kół w matowym grafitowym kolorze o średnicy 15’’, 16’’ i 17’’,
– zestaw sportowy obejmujący przedni spoiler, spoilery progowe oraz nakładki na tylne narożniki.W pełni modułowa oferta pozwala spełnić potrzeby każdego klienta. Nakładki na progi przednich drzwi o wyglądzie aluminium poprawiają estetykę, a jednocześnie chronią progi.
- Funkcjonalność
Dostępne są dwa typy haków holowniczych:
– wyprofilowany hak przeznaczony do ciągłego, intensywnego użytku,
– hak z końcówką, którą można zdemontować bez użycia narzędzi – praktyczne rozwiązanie w przypadku intensywnego użytkowania, pozwalające jednocześnie zachować estetykę samochodu dzięki możliwości szybkiego i łatwego zdemontowania końcówki.Oprócz chromowanych relingów, dostępnych w standardzie lub w opcji w zależności od poziomu wyposażenia, Nowe Renault Megane Grandtour może być wyposażone w poprzeczki dachowe z zabezpieczeniem przed kradzieżą.
Nowe Renault Megane Grandtour oferuje również szeroki wybór dywaników tekstylnych lub gumowych (zestaw 4 dopasowanych do kształtu podłogi dywaników) oraz dwustronne wykładziny gumowo-tekstylne idealnie dopasowane do wymiarów bagażnika. Dostępna jest również wykładzina (nieprzeznaczona do ciągłego użytkowania) zapewniająca skuteczne zabezpieczenie bagażnika przed zabrudzeniem podczas weekendowych wyjazdów. Wykładzinę można złożyć i schować w niewielkim pokrowcu, gdzie będzie czekała na kolejne użycie.
Oferta schowków obejmuje centralny przenośny schowek na tylne siedzenie, który może pełnić jednocześnie funkcję schowka i podłokietnika. Jest on mocowany pasem bezpieczeństwa na środkowym miejscu z tyłu (produkt był poddany crash-testom przez Renault), ma dwie kieszenie i jest wyjmowany, można go więc przenieść jak torbę.
IX. ZAKŁAD PRODUKCYJNY W PALENCIIZakład w Palencii zatrudnia 2.720 pracowników, a jego moc produkcyjna wynosi niemal 210.000 samochodów rocznie przy pracy na dwie zmiany.
Elastyczność instalacji produkcyjnych umożliwiła uruchomienie produkcji Nowego Megane Grandtour na tej samej linii co Nowe Megane i Megane Coupe, przy jednoczesnym utrzymaniu produkcji poprzednich modeli Megane. Palencia dysponuje nowoczesnymi instalacjami produkcyjnymi, przystosowanymi do obsługi płyty podłogowej Megane. Przed rozpoczęciem produkcji Megane II przeprowadzono inwestycje w lakierni i na wydziale blacharni. Dzięki temu można było wykorzystać niemal 30% już istniejących instalacji, zapewniających wysoki poziom jakości, co pozwoliło ograniczyć niezbędne w zakładzie inwestycje do 190 mln euro.
Większość inwestycji dotyczyła poprawy jakości wykończenia i trwałości samochodów. Organizacja procesu produkcji umożliwia jednoczesne wprowadzenie modeli Nowego Megane oraz kontynuację produkcji modeli poprzedniej generacji.
Na wydziale blacharskim wprowadzono nową technologię laserowego spawania dachu. Zapewnia ona wyższą jakość łączenia, poprawiając zarówno wygląd jak i trwałość samochodu. Jej zaletą jest nie tylko maksymalne zmniejszenie szczeliny między poszczególnymi elementami nadwozia, ale też większa oszczędność energii, spaw jest mocniejszy, a jednocześnie instalacja zajmuje mniej miejsca. Do podniesienia jakości przyczynia się również większa ilość spoin (o 160 więcej niż w poprzednich modelach Megane). Na wydziale blacharskim zainstalowano również około stu nowych robotów,
co zwiększa ich ilość do 450 i pozwala na optymalną organizację produkcji wielu zróżnicowanych wersji.Na montowni pojawiło się nowe, w pełni zautomatyzowane stanowisko montażu szyb. Zapewnia niezwykle szybki i precyzyjny montaż tylnej szyby. Gwarantuje doskonałą szczelność, a także poprawia jakość wykończenia oraz trwałość poszczególnych części. Dzięki temu robotowi tylne szyby Nowego Megane, zdecydowanie różniące się kształtem od szyby poprzedniej generacji, mogą być montowane na tej samej linii, bez spowalniania tempa produkcji.
Ponad milion euro zainwestowano w system zapobiegający pomyłkom przy montażu
(Poka−Yoke), zainspirowany rozwiązaniami stosowanymi w Nissanie. Zapewnia on prawidłowość montażu, zwłaszcza w przypadku części mających wpływ na bezpieczeństwo, takich jak poduszki powietrzne czy pasy bezpieczeństwa. System został już wprowadzony w innych zakładach Grupy (Sandouville, Novo Mesto), a rygorystyczne kontrole jakości przeprowadzane na każdym etapie operacji udowodniły przy okazji wprowadzania innych modeli, że jest niezwykle skuteczny. Jakość każdego nowo wprowadzonego modelu jest wyższa niż poprzedniego.Zapewniono również odpowiednie przeszkolenie pracowników zakładu w celu uzyskania jak najwyższej jakości już w momencie uruchomienia produkcji.
W celu zagwarantowania jak najwyższego poziomu jakości już przy produkcji pierwszych samochodów pracownicy z Palencii spotkali się z pracownikami z innych zakładów Grupy, jak np. Novo Mesto w Słowenii czy Sandouville we Francji, co pozwoliło im skorzystać z doświadczeń związanych z udanym wprowadzeniem do produkcji innych modeli (Nowe Twingo, Nowa Laguna).
Niemal 150 pracowników zakładu zostało oddelegowanych w 2007 roku do Technocentre (Guyancourt) w celu przygotowania się do wprowadzenia Nowego Megane. Pracowali wraz z konstruktorami tego modelu nad uwzględnieniem wymogów produkcyjnych już w fazie projektowej. Ambitny plan szkoleń obejmował 50.000 godzin nauki najlepszych praktyk i procesów podnoszących jakość stosowanych w Grupie dla operatorów zakładu w 2008 roku. We wszystkich wydziałach, łącznie z logistyką, przeprowadzono również szkolenia doskonalące zdolności manualne i umożliwiające lepsze opanowanie operacji montażowych oraz zręczniejsze operowanie częściami.
Poprawiono również ergonomię stanowisk pracy. Wprowadzono m.in. sanki o regulowanej wysokości, które umożliwiają operatorom unikanie niewygodnych pozycji ciała przy pracy, podnosząc tym samym produktywność i jakość czynności montażowych.
1 Laboratorium Badań nad Wypadkami, Biomechaniki i Zachowań Ludzkich PSA Peugeot-Citroën i Renault.
2 Ocena uzyskana za ochronę dorosłych pasażerów podczas crash-testów EuroNCAP przeprowadzonych pod koniec 2008.Źródło: Renaut Polska.
Najnowsze komentarze