Ram, marka koncernu Stellantis, prezentuje dzisiaj nowy samochód Ram 1500 RHO 2025. Oferuje on zwiększone możliwości terenowe i osiągi połączone. Wzmacnia wiodącą linię samochodów terenowych koncernu w Ameryce Północnej. Wprowadza również całkowicie nowy, mocniejszy i bardziej wydajny 3,0-litrowy silnik Hurricane High Output (H/O) Straight-Six Turbo (SST) o mocy 540 KM.
Całkowicie nowy Ram 1500 RHO z 2025 r. debiutuje dzisiaj na rynku i po raz kolejny umacnia pozycję Ram Truck jako lidera wśród samochodów terenowych w Ameryce Północnej. Jako najnowszy przykład w długiej linii wiodących ciężarówek wyczynowych, Ram 1500 RHO oferuje najlepszą wartość z większą mocą w przeliczeniu na dolara (129,60 USD) niż jakakolwiek inna oferta terenowa.
“Ram 1500 RHO 2025 to najnowszy rezultat nieustannego dążenia do zaprojektowania i dostarczenia trucka, która wchodzi do segmentu” – powiedział Tim Kuniskis, dyrektor generalny marki Ram – Stellantis. “Wszystko, czego nauczyliśmy się podczas opracowywania każdego trucka z legendarnej linii Ram, doprowadziło nas do najbardziej wydajnego lekkiego pick-upa, oferującego najlepszą wartość z większą mocą w przeliczeniu na dolara niż jakakolwiek inna oferta terenowa“.
Ram 1500 RHO 2025 jest napędzany całkowicie nowym 3,0-litrowym silnikiem Hurricane High Output (H/O) Straight-Six Turbo (SST) z rodziny Stellantis Hurricane Twin-turbo. 3,0-litrowy silnik Hurricane High Output osiąga moc 540 KM, zapewniając większą oszczędność paliwa i mniejszą emisję spalin, generując jednocześnie więcej mocy i momentu obrotowego niż inne wolnossące silniki V-8 i sześciocylindrowe silniki w segmencie lekkich pojazdów użytkowych.
Bezkompromisowe osiągi terenowe, moc i nieustępliwe możliwości
Całkowicie nowy 3,0-litrowy silnik Hurricane H/O SST jest najmocniejszym sześciocylindrowym silnikiem w tym segmencie. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów zapewnia szybką i precyzyjną zmianę biegów zarówno podczas normalnej, jak i wyczynowej jazdy.
Nowy układ napędowy jest o 68 kg lżejszy od poprzedniego modelu wyczynowego i charakteryzuje się bardziej zrównoważonym rozkłademmasy. Ram 1500 RHO 2025 korzysta z tego dzięki większej zwinności i szybszemu refleksowi.
System zasysania powietrza o wysokim przepływie obejmuje kanał pod maską, który odprowadza wodę i filtruje zanieczyszczenia przed dotarciem do silnika i pomaga ciężarówce oddychać tylko czystym, chłodnym powietrzem. Radialny filtr powietrza o dużej pojemności jest umieszczony w otwartej skrzynce, która umożliwia łatwy dostęp w celu szybkiego czyszczenia w terenie.
RHO posiada nowy układ wydechowy, który różni się od reszty linii Ram 1500. Ten układ wydechowy zawiera układ Sport Tune o niskim współczynniku tarcia z prawdziwymi podwójnymi rurami biegnącymi od przodu do tyłu auta.
Ram 1500 RHO jest wyposażony w aktywną skrzynię BorgWarner 48-13, która umożliwia pokonywanie wszelkich przeszkód terenowych i warunków pogodowych. Ta zmodyfikowana skrzynia posiada ulepszone elementy wewnętrzne dla zwiększenia wytrzymałości i trwałości. Ram 1500 RHO posiada niski zakres przełożeń 2,64:1 do jazdy po skałach i może być holowany na płasko w pozycji neutralnej.
Niezależne przednie zawieszenie z aktywnym tłumieniem drgań wykorzystuje trwałe aluminium nowej generacji, aby zachować ogólną wytrzymałość i trwałość. Niezależne przednie zawieszenie obejmuje unikalne przednie górne i dolne wahacze wykonane z kutego aluminium, ze szczególnym uwzględnieniem kątów wyprzedzenia i pochylenia kół podczas cyklu zawieszenia. Dłuższe, znacznie większe przednie górne i dolne wahacze zostały zaprojektowane z myślą o dodatkowym skoku koła i rozstawie osi. Zawieszenie charakteryzuje się na nowo zestrojonymi charakterystykami sprężyn, odbojami i kontrolą tłumienia, aby zapewnić lepsze osiągi i wytrzymałość.
Adaptacyjne amortyzatory Bilstein Black Hawk e2 wykorzystują precyzyjnie wykonaną, jednoczęściową konstrukcję ze sztywnego aluminium, która redukuje i rozprasza ciepło oraz stale dostosowuje siły tłumienia w celu optymalnej kontroli nadwozia i izolacji terenu. Amortyzatory adaptacyjne charakteryzują się solidną ochroną antykorozyjną, trwałym wykończeniem i kierunkowo obrobionymi żebrami chłodzącymi wyrównanymi z przepływem powietrza dla bardziej efektywnego chłodzenia.
Podwójne elektroniczne zawory proporcjonalne w sposób ciągły dostosowują siły tłumienia, zapewniając precyzyjną, niezależną kontrolę tłumienia dobicia i odbicia. Ładowany azotem zdalny zbiornik wykorzystuje formowane na gorąco, bezwyciekowe zamknięcie rurki, aby zapewnić maksymalną trwałość podczas ekstremalnych warunków na drodze i w terenie.
Aktywowane ciśnieniowo uszczelnienie Triple Rod zostało przetestowane w terenie pod kątem długotrwałej odporności na zanieczyszczenia i wycieki. Ram 1500 RHO wykorzystuje wąż wysokociśnieniowy w oplocie ze stali nierdzewnej, aby przeciwdziałać korozji i ścieraniu, będąc w stanie wytrzymać ciśnienie do 5800 PSI. Wysokowytrzymała, lekka osłona przeciwkamieniowa chroni tłoczysko przed odłamkami z drogi.
Adaptacyjne amortyzatory Bilstein Black Hawk e2 zostały dostrojone tak, aby zapewnić optymalną równowagę między prowadzeniem na drodze a wiodącymi w swojej klasie możliwościami terenowymi. Komfort jazdy, kontrola przechyłów nadwozia i prowadzenie zostały znacznie poprawione dzięki opatentowanemu systemowi zarządzania zawieszeniem Ram Active Terrain Dynamics, nowemu tuningowi amortyzatorów i strategii mocowania nadwozia.
Oprócz ulepszonego uretanowego odbojnika, wewnętrzne elementy adaptacyjnego amortyzatora wyczynowego Bilstein są wyposażone w trzystopniowy progresywny hydrauliczny system Jounce Control (Jounce Cut-off), który zapewnia kontrolę dobicia podczas najbardziej ekstremalnej kompresji. Wszystkie tryby jazdy mogą osiągnąć szczytowe tłumienie kompresji dla najbardziej ekstremalnych zdarzeń.
Tylna oś Dana 60 z w pełni pływającymi półosiami jest teraz standardowym wyposażeniem i obsługuje tylny mechanizm różnicowy z elektroniczną blokadą oraz 35-calowe opony. Wykorzystuje tłumik drgań osi, który zapewnia lepszą trakcję i kontrolę na nierównych nawierzchniach. Środkowa sekcja tylnej osi zapewnia zrównoważone osiągi, a blokowany mechanizm różnicowy zwiększa możliwości w terenie.
Ram 1500 RHO 2025 posiada tylne zawieszenie, które jest innowacyjne, trwałe i wyjątkowe. Większy skok kół oferowany przez RHO jest zarządzany bez zmniejszania przestrzeni ładunkowej na skrzyni. Adaptacyjne tłumienie i pięciowahaczowy układ zapewniają komfortowe właściwości jezdne niezależnie od nawierzchni drogi. Punkty ramy różnią się w porównaniu do standardowego Ram 1500, umożliwiając skok tylnej osi do 14 cali. Ram 1500 RHO oferuje ponad 40% dodatkowego skoku tylnych kół w porównaniu z pozostałymi modelami Ram 1500.
Ram 1500 RHO może pochwalić się prześwitem wynoszącym 30 cm.
Inspirowane osiągami wnętrze wyposażone w szereg najnowocześniejszych technologii
Ram 1500 RHO 2025 łączy nowe funkcje, technologię i autentyczne materiały premium z wydajnością, wiodącą w swojej klasie jakością, komfortem i trwałością. Zespół projektantów wnętrza wybrał najwyższej jakości tekstury, kolory i materiały, w tym ręcznie wykańczane panele instrumentów, aby zapewnić luksus w całym wnętrzu.
Ram 1500 RHO jest wyposażony w wysokiej jakości 12-kierunkowe skórzane fotele przednie z pamięcią ustawień, nową funkcją masażu i haftowanymi logo. Podgrzewane i wentylowane fotele kubełkowe i tylną kanapę pokryto skórą Natura Plus z perforowanymi zamszowymi akcentami. Grupy wyposażenia RHO i RHO Level 1 są standardowo wyposażone w średnie szwy Greystone i akcenty w kolorze Graphite Metallic. Grupa wyposażenia RHO Level 1 oferuje standardowe akcenty z włókna węglowego i dostępny pakiet czerwonych akcentów, w tym paski na siedzeniach, akcentujące szwy, perforowaną skórę i akcenty na grillu głośnika.
Zamontowana na konsoli wyczynowa manetka, która zawiera odlewany metalowy uchwyt główny owinięty półperforowaną skórą, nadaje się do dynamicznej jazdy, jaką oferuje RHO, jednocześnie maksymalizując przestrzeń do przechowywania. Aluminiowe łopatki zmiany biegów rozciągają się nad i pod szprychami kierownicy, umożliwiając kierowcy wybór odpowiedniego biegu opuszkami palców.
Przełącznik trybu jazdy został zintegrowany z deską rozdzielczą nad przełącznikami skrzyni rozdzielczej i oferuje różne tryby pracy: Auto, Tow, Mud/Sand, Rock, Snow, Sport, Baja, Custom, a także tryb Valet. Przycisk Launch Control jest łatwo dostępny dla kierowcy, znajduje się po prawej stronie przełączników skrzyni rozdzielczej i jest standardem w RHO. Każdy tryb jazdy oferuje unikalny ekran, który rozpryskuje się na 12,3-calowym wyświetlaczu cyfrowym, aby podkreślić, który tryb został wybrany.
Zaprojektowany jako najbardziej zaawansowany technologicznie pickup w historii, nowy 2025 Ram 1500 RHO jest wyposażony w szereg innowacyjnych funkcji w połączeniu z piątą generacją systemu Uconnect oferującego wygodę i połączone usługi, dzięki czemu klienci Ram są zaangażowani i poinformowani, a jednocześnie patrzą na drogę lub pustynną ścieżkę przed sobą.
Najnowsze komentarze