Renault Espace 2025
Wiadomości

Nowe Renault Espace ma już polski cennik. Ile kosztuje 7-miejscowy SUV po face liftingu?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-07
citroen audi Wiadomości
Wiadomości

Citroën kontra Audi. „Po 6 latach znów w benzyniaku – i już wiem, czemu kocham elektryki”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-10
jeep prezentuje nastepna generacje modelu grand cherokee 2026 1 Wiadomości
Wiadomości

Jeep prezentuje następną generację modelu Grand Cherokee 2026

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-09
leapmotor t03 Wiadomości
Wiadomości

Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-10
dacia 1 2 Wiadomości
Wiadomości

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

autor Tomasz Nowicki
2025-05-11
dacia duster von redust Wiadomości
Wiadomości

Dacia przechodzi do ofensywy – nowy silnik 1.8 155 KM Full Hybrid trafi pod maskę takich modeli jak Duster i Jogger. Kiedy?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-09
fiat 600 Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najtańszy nowy Fiat 600 w Polsce? Sprawdzamy cenę samochodu ze znaczkiem Made in Poland

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-11

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: DS 7 Crossback 1.6 225 KM – francuski luksusowy SUV oczami kobiety. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-22
w Testy, DS - testy i opinie
Czas czytania 421 minut
672
A A
16
hanna golunska 2 Wiadomości

Sporo czasu upłynęło od mojego poprzedniego testu, kiedy to miałam przyjemność opisać swoje wrażenia z jazdy Citroenem C3 Aircross. Tym razem zostałam postawiona przez  redakcję francuskie.pl przed koniecznością podjęcia błyskawicznej decyzji: Hania, mamy nowy DS7 do testów od dzisiaj, bierzesz? TAK!!!… – A po cichu myślę sobie, cóż to za auto, ten jakiś DS?!… Ale SMS z potwierdzeniem już wysłany, decyzja podjęta, klamka zapadła.

Jadąc po odbiór mam tylko nadzieję, że nie okaże się on mniejszy od C3 Aircrossa, ponieważ za mniejszymi pojazdami już nie przepadam. Jako, że nazwa marki DS jest dla mnie kompletną nowością, więc decyduję się podejść do testu okiem laika, niczym czysta biała kartka niezmącona żadnym nastawieniem ani opiniami innych. Nie zamierzam udawać eksperta motoryzacji, ponieważ nim nie jestem! Jestem za to miłośniczką wszelkich nowinek technologicznych, solidności i wyrafinowanego wyglądu przedmiotów ułatwiających codzienne funkcjonowanie, a zwłaszcza samochodów. Kocham piękno i jestem orędowniczką mało popularnej w naszym kraju teorii, że auto może być jednocześnie piękne, mocne i funkcjonalne.

Dojechałam na miejsce i oto on

Na pierwszy rzut oka DS7 zaskoczył mnie rozmiarem, ponieważ nie myślałam że jest aż tak duży i było to pozytywne zaskoczenie! Tym bardziej, że bryła samochodu jest zgrabna i zwarta, o miłych dla oka liniach i idealnych proporcjach. W wieczornym świetle ciemny głęboki granat lakieru wydaje się prawie czarny, co dodaje mu obiecującej tajemniczości. Na powitanie, po kliknięciu w przycisk kluczyka, auto wita mnie uroczym akcentem w postaci obracających się światełek ledowych w przednich reflektorach, no coś pięknego! Projektantom należą się za to ogromne brawa. Ten drobny, finezyjny detal, rozbudza moje nadzieje na to, co zastanę w środku.

Ogrom przestrzeni w środku

Clipboard02 3 WiadomościPo zajęciu miejsca kierowcy, tym co uderza zmysły w pierwszej kolejności jest ogrom przestrzeni w środku oraz bardzo ergonomiczny rozkład wszystkich jego składowych. Wersja DS7, którą testuję, jest na najwyższym poziomie wyposażenia, co widać, słychać i czuć… dotykając miękką ciemnografitową skórę, którą pokryte są nie tylko fotele i kierownica, ale też wewnętrzna część drzwi oraz fragment kokpitu. Dodatkowym i bardzo efektowym elementem są przeszycia skóry w kształcie rombów i trójkątów, co cieszy moje oko, ponieważ pierwszy raz widzę taki styl wykończenia.

Warto przeczytać!

ds kradziez 01 Wiadomości

DS 7 Crossback padł ofiarą przestępców. Złodzieje zdjęli z samochodu drzwi, zderzak, atrapę i lampy!

2025-05-11
dni klasyki maj berling 2025 1 Wiadomości

Luksusowy DS N°8 i Citroën 2CV na Dniach Klasyki w Berlinie. Jeszcze można je oglądać

2025-05-11

Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa

2025-05-10

Prezydencki DS N°8 2025: pierwszy na świecie elektryczny samochód oficjalny głowy republiki

2025-05-08

Panie i panowie projektanci, pełen szacunek i uznanie! Wnętrze urządzone jest pierwszorzędnie, wygląd jest na najwyższym poziomie. I robi ogromne wrażenie, przynajmniej na mnie – wcześniej nie widziałam jeszcze auta, które byłoby tak zaprojektowane i wykonane.

Wysublimowany kokpit

Clipboard03 3 WiadomościW centralnej części deski rozdzielczej umiejscowiony jest spory ekran przypominający tablet, intuicyjny i łatwy w obsłudze. Bardzo wrażliwy na dotyk, błyskawicznie reaguje na każde moje dotknięcie, co zapewne jest też zasługą zwinnego oprogramowania pod spodem.
Szczególną uwagę zwróciłam na fakt, że dostęp do tabletu jest wręcz idealny z pozycji kierowcy, gdyż nie muszę się specjalnie wychylać.

Zachwyca mnie wysublimowany minimalizm kokpitu. Ktoś idealnie to wszystko opracował, wszystkie detale perfekcyjnie do siebie pasują i całość wygląda niezwykle elegancko i z klasą. Wisienką na torcie jest analogowy zegarek, wysuwający się płynnie po uruchomieniu silnika. Po zgaszeniu silnika, w równie płynny sposób, ruchem obrotowym w dół, wtapia się w tło.

Dźwignia skrzyni biegów, w wersji automatycznej 8-biegowej, ma oryginalny kształt, niczym spłaszczony od góry joystick, lekko pochylony do przodu. Wykorzystywałam ten element do opierania na nim nadgarstka, gdy korzystałam z ekranu dotykowego podczas jazdy. Dzięki temu kliknięcia w ekran były precyzyjne. Ciekawe, czy taki był zamysł twórców wnętrza, czy może to po prostu przypadek?

Szybki, zwinny, komfortowy

Ale dość już tych zachwytów nad designem. Panie i Panowie, pora ruszyć na drogi! Biorąc pod uwagę solidny rozmiar auta, które na oko wygląda na około 2 tony (a waży tylko 1,5!), nastawiam się na powolny i ciężki pierwszy “krok” i znowu miłe zaskoczenie. SUV jest zwinny jak gazela, a ja właśnie czuję, co to znaczy 225 koni mechanicznych pod maską. Uśmiech towarzyszy mi już podczas całej dalszej jazdy. Prowadzi się niezwykle płynnie, a jego duży rozmiar nie stanowił problemu nawet podczas przeciskania się przez wąskie uliczki starych części miasta. DS7 ma zresztą sporo ułatwień dla kierowcy, wykrywa przeszkody z przodu i z boku.

Kolejny dzień wyznaczam na nieco dalszą podróż i sprawdzenie SUV-a na autostradzie. W podróż zabieram pomocnika w osobie mojego 10-letniego siostrzeńca i ruszamy na pokaz lotniczy do 43 bazy lotnictwa morskiego w Gdyni. Samochód sunie po jezdni niczym poduszkowiec, z tą jednak różnicą, że sprawia wrażenie przyspawanego do podłoża. Zarówno mój pasażer i ja czujemy się komfortowo i bezpiecznie. Zwracam uwagę na spalanie, ponieważ gdy zaczęłam test średnia na wyświetlaczu pokazywała 9,3 l / 100 km. Postanawiam jechać maksymalnie ekonomicznie, poza tym osoba ukochanego siostrzeńca na pokładzie dodatkowo motywuje do spokojnej i bezpiecznej jazdy. Staram się nie przekraczać 140 km/h. Jedynie przy wymijaniu wolniejszych pojazdów pozwalam sobie na bardziej dynamiczne przyspieszenie. Po dojechaniu do obwodnicy Trójmiasta, średnia spalania spadła już do 9,2 i zastanawiam się czy na zakończenie testu uda mi się zejść do 9,0.

Clipboard04 1 WiadomościAle dosyć tego dobrego, właśnie pakujemy się w spory korek. Nawigacja TomTom robi co może, podpowiadając coraz to bardziej wymyślne skróty, wysila się nawet w przypadku znalezienia objazdów z czasem krótszym o minutę. Ach, ta nadgorliwość ;) W końcu jedna z podpowiedzi podaje rozsądny lepszy czas i zjeżdżamy pierwszym zjazdem, by po paru minutach w miarę płynnej jazdy (ruch nadal był gęsty) utknąć w gdyńskim korku już na dobre. Ale nam to nie przeszkadza, gdyż auto jest komfortowe, a my rozmawiamy o samolotach, które mamy nadzieję zobaczyć na pokazie i słuchamy muzyki podłączonej z iPhone’a, ładującego baterię na bezprzewodowej półeczce pod tabletem komputera pokładowego. Pełen relaks! Nawet w korku jest przyjemnie i miło. Pomału zbliżamy się do terenu lotniska i są!

Właśnie przeleciała nad nami para SU-22, a dzięki szybie w dachu auta, widzimy je jak na dłoni, gdy po zakręcie wracają na lotnisko.To co mnie uderza w tamtym momencie to niesamowite wyciszenie DS7! Przy zamkniętych oknach w aucie dźwięk jest wyraźnie słabszy, a przelatujące myśliwce najlepiej mi to uzmysłowiły. Resztę pokazu decydujemy się spędzić w samochodzie koło lotniska, ponieważ szyba w dachu daje nam perfekcyjną widoczność, a my jednocześnie unikamy zmoknięcia w deszczu.

Budzi zainteresowanie

Teraz, gdy praktycznie stoimy w miejscu, nie sposób nie zauważyć, jakie zainteresowanie wśród innych kierowców i przechodniów wzbudza nasz SUV. Wiele osób się po prostu za nim ogląda. Siostrzeniec dostaje zadanie wyłapania wśród mijanych samochodów innego DS-a, ciekawi nas czy spotkamy nawet inny model tej marki, ale nic z tego, nie widzimy żadnego do końca mojej przygody z tym modelem. To też wskazówka dla producenta – marka jest w Polsce chyba mało rozpoznawalna. Warto to zmienić!

Czas zjechać z asfaltu

Pora na kolejny etap testu. Wpisuję w nawigację nowy cel podróży, czyli miejscowość Bojano, do której dojazd prowadzi krętymi i mocno wyboistymi polnymi drogami. Pasy zapięte, jesteśmy gotowi na solidne niewygody, pamiętając jak mocno czuć nierówności tych dróg w każdym innym samochodzie. Przy okazji, ktoś coś wspominał o napędzie na 4 koła? DS7 tego nie posiada ponieważ nie ma takiej potrzeby. Francuski SUV jest dowodem, że można osiągnąć idealny kompromis pomiędzy stworzeniem samochodu na autostradę, do miasta i na polne drogi. Umówmy się, do jazdy off-road kupuje się inne auta ;) Wkraczamy na pierwsze piaszczyste nierówności i przy prędkości 50 km/h nie czujemy żadnego dyskomfortu! Nie ma znaczenia, jak bardzo wyboisty jest fragment drogi, gdyż DS7 po prostu sunie majestatycznie, trochę jakby wygładzał przed sobą drogę.

2jAAAD3AAAwG4= WiadomościMoże to autosugestia, ale wydaje mi się, że takiego efektu nie było chyba w żadnym aucie, którym jeździłam, francuskim, niemieckim, japońskim ani szwedzkim! Pomaga tu DS Active Scan Suspension, kamera analizuje stan nawierzchni a komputer dopasowuje parametry zawieszenia.

Niezależnie od tego jak to zrobiono, z każdym pokonywanym kilometrem drogi, coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że jest to samochód bardzo komfortowy. Francuzi wymawiają “DS” prawie identycznie jak słowo “déesse”, a po francusku znaczy to “bogini”. I coś w tym na pewno jest.

Powrót do Warszawy upływa szybko, za szybko… Płynna jazda mogłaby trwać nieco dłużej. Nadal jadę w miarę spokojnie, staram się nie przekraczać prędkości 140-150 km/h, co po dojechaniu do stolicy daje efekt w postaci obniżenia się wartości średniego spalania do 9,0 l i o to mi chodziło.

Wygodne parkowanie

I na koniec parę słów o szukaniu miejsca postojowego i manewrowaniu. Kamery tylne i widok z góry na parkujący samochód to dzisiaj prawie standard a już na pewno w tej klasie. Standard czy nie, ale pomaga mi szybko zaparkować w każdym wybranym miejscu, a DS7 Crossback ma zaskakująco mały promień skrętu. Wyłączam silnik, otwieram drzwi, by wysiąść i zaskoczenie! Siedzenie kierowcy delikatnie odsuwa się w tył zwiększając ilość miejsca na nogi, aby wysiadanie było jeszcze bardziej komfortowe. I jak tu się nie zakochać?

Podsumowanie. Plusy dodatnie.

Podsumowując, jak mogę określić francuskiego SUV-a? Pierwsza myśl, jaka przychodzi mi do głowy to, że jest to samochód rzeczywiście dla mnie. Zachwyca mnie sylwetka, niezwykłe eleganckie wnętrze i styl jazdy, który może być albo dynamiczny lub majestatyczny i komfortowy, w zależności od mojego nastroju. Czuje się w nim pewnie i bezpiecznie. Z pełnym przekonaniem polecam go osobom, które mają swoje zdanie i nie boją się wyróżniać z tłumu. DS to taki klejnot wśród marek samochodowych.

DS 7 Crossback

Tekst: Hanna Gołuńska
Na zdjęciach testerka we własnej osobie ;)

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Clipboard02 3 WiadomościClipboard03 3 WiadomościClipboard04 1 WiadomościClipboard05 1 WiadomościClipboard06 1 Wiadomościhanna golunska 2 Wiadomości
3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DS Automobiles7 Crossback
Udostepnij421Tweet155Udostepnij43
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4644 udostępnienia
    Udostepnij 1858 Tweet 1161
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2696 udostępnienia
    Udostepnij 1078 Tweet 674
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1489 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1424 udostępnienia
    Udostepnij 570 Tweet 356

Testy samochodów

Nowa Dacia Duster 2022
Testy

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 KM z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-02-26
renault clio 2023 facelifting hybrid 145 32 Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio E-Tech Full Hybrid 145 KM. Piekielnie oszczędna hybryda, jazda o kropelce

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-03
002. Opel Crossland – po liftingu wyglada lepiej Wiadomości
Testy

Test: Opel Crossland Ultimate 1.2 130 KM – po liftingu wygląda lepiej. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-29
01. Peugeot 308 SW Active EAT6 1.6 BlueHDi 120 KM SS Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW Active EAT6 1.6 BlueHDi 120 KM S&S. Pali 4 litry na setkę a w 2016 nowy kosztował 90 tysięcy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-12-30
01. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 KM Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.2 130 EAT6 – duże rodzinne kombi kompaktowe. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-03-28

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Dacia Duster bardziej satysfakcjonująca niż Tesla i Toyota. Właściciele samochodów wybrali

Rodzina Peugeot restrukturyzuje swoje inwestycje. Poważne zmiany w portfolio?

Rajd Niemiec: Ósme z rzędu zwycięstwo Loeba i Eleny

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
16
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz