Wiadomości

Stellantis wycofuje się z budowy fabryki akumulatorów w Kanadzie. W tle walka na subsydia rządowe

autor Tomasz Nowicki
2023-05-22
Wiadomości

Nie będzie targów motoryzacyjnych w Brukseli w 2024 roku. Renault wyraża rozczarowanie

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-27
Wiadomości

Renault Polska zaprasza na 2. edycję EV Experience, największy test samochodów elektrycznych w Polsce

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-24
Nowy Fiat Panda 2024- wnętrze
Wiadomości

Fiat prezentuje wnętrze nowego modelu na rok 2024. Czy tak będzie wyglądała Panda?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-23
Wiadomości

Renault i Valeo podpisały umowę o rozwoju pojazdów definiowanych programowo

autor Tomasz Nowicki
2023-05-24
DS

DS 7 E-Tense 4×4 360 KM: za kierownicą najmocniejszego francuskiego SUVa

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-22
Wiadomości

Renault Alaskan: stworzony dla ludzi czynu! Wersja reżyserska reklamy

autor Tomasz Nowicki
2023-05-25
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM – crossover dla kobiety? Test kobiecym okiem. Opinie, spalanie, komfort, jazda, wady i zalety.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-19
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 6 minut
197 6
A A
16

Citroën C3 Aircross to wygodny, obszerny samochód, które może się spodobać. Czy będzie odpowiedni dla kobiety? Na to pytanie spróbowała odpowiedzieć Hania.

Od wielu lat jeżdżę francuskimi samochodami. Lubię je, bo są piękne, stylowe, mają w sobie coś, co sprawia, że czuję się w nich dobrze. Samochód, którym jeżdżę ma być komfortowy i do mnie pasować. Citroën i Peugeot potrafią znaleźć kompromis między emocjami i potrzebami kobiety, a nowoczesną technologią. Kilka lat temu miałam Peugeota 407, dzisiaj jeżdżę następcą, modelem 508. Ostatnio miałam okazję kilka dni pojeździć Citroën C3 Aircross.

Obserwując ostatnie trendy w motoryzacji, zauważam wśród znanych marek tendencję do kopiowania wzajemnie od siebie pomysłów. Coraz trudniej zauważyć detale charakterystyczne dla danego producenta, a samochody produkuje się seryjnie na dużą skalę i mają trafiać w jakieś masowe gusta. W poszukiwaniu piękna wolę jednak coś oryginalnego, coś co będzie piękne i mnie (trochę!) wyróżni. Francuzi mają to do siebie, że potrafią nawet z banalnych i znanych kształtów wyczarować coś oryginalnego, delikatnego, ładnego. Nic dziwnego, bo francuska szkoła projektowania jest w światowej czołówce. Coś, co nigdy nie uda się Niemcom, którzy preferują ciężkie kształty, coś co nigdy nie uda się Amerykanom, którzy szukają inspiracji na Starym Kontynencie, świetnie działa we Francji.

Może ten wstęp wyda Wam się nieco przydługi, ale chciałam pokazać różnicę w moim postrzeganiu świata motoryzacji. Nigdy nie zrozumiem zachwytów nad jakąś „ergonomią wnętrza” czy „pewnością prowadzenia”, o której piszą pisma motoryzacyjne. Panowie, zapominacie o kobietach! Co z tego, że coś wam się wydaje ergonomiczne, skoro jest ciężkie, nijakie i zwyczajnie brzydkie! Może wam się to podoba, mnie zdecydowanie nie…

Citroën jest inny. Pierwszy kontakt z tym samochodem wydał się ożywczym powiewem powietrza w tej samochodowej masówce, którą obserwuję na ulicach. Jest masywny, ale stylistyczne dodatki powodują, że nadwozie sprawia wrażenie finezyjnego. Jest wysoki, ale nie przytłacza. A przede wszystkim jest pełen radości. Takich pozytywnych emocji, które powodują, że oglądanie go z zewnątrz jest przyjemnością. Zawsze mam na czym zawiesić oko. Myślicie, że przesadzam? Postawcie C3 Aircrossa obok zwykłego samochodu. Jest różnica?

Citroën jest też inny w środku. Dwukolorowe wnętrze zasługuje na dłuższą opowieść. Tutaj można się poczuć trochę tak, jakbyśmy znaleźli się w ładnie zaprojektowanym domu. To skojarzenie przyszło mi do głowy, gdy usiadłam pierwszy raz w fotelu kierowcy. Jest on niesamowicie wygodny! Wręcz relaksujący, taki, jak powinien być wygodny mebel w domu. Mam też tu swój mały telewizor, za pomocą którego steruje różnymi funkcjami oraz modne kolorowe dodatki. Jest ładnie i spójnie tak, jakby ktoś od początku do końca tworzył jedną koncepcję. No i sam dobór kolorów powodował, że czułam się tu dobrze, przyjaźnie.

C3 Aircross wyglądający na kompaktowy z zewnątrz, w środku daje sporo miejsca nad głową. Wszelkie potrzebne do szczęścia (i bezpiecznej jazdy!) przyciski, pedały, pokrętła i inne, są sensownie umiejscowione i łatwo dostępne.

Zachwycił mnie panoramiczny obraz za szklanym dachem, który pozwala cieszyć się podróżą w świetle księżyca. Bardzo spodobał mi się wysuwany ekran podający aktualną prędkość, ustawienia tempomatu i kolejne wskazanie kierunku z nawigacji.

Wracając z jednej z tras w kierunku Warszawy, już bez nawigacji, znaną sobie doskonale trasą, słuchając jedynie muzyki z iTunes podłączonego poprzez bluetooth, komputer pokładowy zaalarmował w pewnym momencie, że z aktualną ilością paliwa przejadę tylko 80 km. Ale to nie wszystko! W tej samej sekundzie samoczynnie uruchomiła się nawigacja, z zaznaczoną trasą do najbliższej stacji paliw znajdującej się na mojej drodze! Sprawdziłam co się stanie, gdy ją minę (była tuż, tuż). Nawigacja ponownie pokazała kolejną na trasie, stację paliw. Chętnie skorzystałam z tej podpowiedzi.

Przez pierwsze dni testowania Aircrossa nieustannie porównywałam go z testowanym rok wcześniej Peugeotem 3008, na korzyść tego drugiego. Po uzmysłowieniu sobie sporej różnicy w cenie pomiędzy nimi musiałam jednak przyznać, że C3 Aircross jako znacznie tańszy model w swojej półce cenowej też robi wrażenie. Znacznie lżejszy, a dzięki temu z mniejszą pojemnością silnika, zachowywał się bardzo dynamicznie i żwawo reagował na moje pomysły w trakcie jazdy.

Nie spodziewałam się, że tak lekkie auto będzie tak dobrze trzymało się jezdni. Moje wrażenia potwierdzili też przyjaciele, których zabrałam na przejażdżkę. Ja miałam wówczas okazję sprawdzić na własnej skórze wrażenia z jazdy jako pasażer, co było równie przyjemne.

Z racji niezbyt dużej pojemności silnika i mocy 130 KM, nie przekraczałam zbytnio dozwolonej prędkości na autostradzie. Model ten mogę śmiało polecić tym, dla których bezpieczna jazda jest najwyższym priorytetem. Przy próbie jazdy z prędkością 160 km/h we wnętrzu zaczynało robić się głośno, co nie pozwalało swobodnie korzystać z zestawu głośnomówiącego.

Podsumowując, po prawie tygodniu spędzonym z Aircrossem, muszę przyznać, że producent dopracował go do perfekcji. Model ten z pewnością zadowoli gusta tych, którzy nie zadowalają się przeciętnością, lecz szukają kompromisu pomiędzy finezją, ekonomią i przyjemnością podróżowania.

Citroena C3 Aircross 1.2 Shine testowała dla Was Hania.
Na zdjęciach testerka we własnej osobie.


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

2023-05-28

UOKiK: 35 Citroënów Jumper III do serwisu

2023-05-26

Citroën Ami w Polsce! Rozmawiamy z właścicielem modelu. „To była miłość od pierwszego wejrzenia”

2023-05-25

Przełom na rynku samochodów osobowych? Dostępność aut wzrosła dwukrotnie, a ceny zaczęły się stabilizować

2023-05-25
Tagi: aircrossC3Citroen
Udostepnij79Tweet44Udostepnij12
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Nowy Peugeot 508 face lifting

    Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?

    1119 udostępnienia
    Udostepnij 448 Tweet 280
  • Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?

    4112 udostępnienia
    Udostepnij 1645 Tweet 1028
  • Przegląd rynku. Tanie używane kombi Renault do 20 tysięcy złotych: Laguna III i Megane III

    421 udostępnienia
    Udostepnij 168 Tweet 105
  • Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

    358 udostępnienia
    Udostepnij 143 Tweet 90

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster Comfort 1.5 dCi 110 KM – komfort jest. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-09-24
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster II 2021 po faceliftingu – raport z jazd nowym wcieleniem popularnego SUV-a. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-05
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C1 1.0 68 KM – mały stylowy samochód do miasta

autor Jędrzej Chmielewski
2014-02-26
Peugeot 3008
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 1.6 180 KM – moda na SUV-y nie jest wcale taka zła. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-06-01
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C1 1.0 VTi 68 KM – najładniejszy miejski samochód marki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-04-07

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?
  • Kierowca - Przegląd rynku. Tanie używane kombi Renault do 20 tysięcy złotych: Laguna III i Megane III
  • Łukasz - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?
  • Lopel - Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?
  • CITRO - Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nadciągają podwyżki cen paliw. Korekta już w przyszłym tygodniu?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?

Zobacz też

Dacia Duster Delta 4×4 – przyciąga wzrok i radzi sobie w terenie

Pułapki wakacyjnych podróży

Użytkowe modele Peugeot nagrodzone w What Car? Van Awards

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
16
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.