samochód, serwis, części
Wiadomości

Dlaczego niektóre części w samochodzie wymieniamy parami?

autor Maciej Mokwiński
2025-05-15
dacia duster journey 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot 208 Wiadomości
Wiadomości

Cztery załogi Peugeot wystartowały w rajdzie Futures Contproduct Classic Rally Morava. Debiut modelu e-Partner

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot 408 1 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis nie ma zamiaru łączyć się z Renault. John Elkann ucina spekulacje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
citroen ulotka e1747457679850 Wiadomości
Wiadomości

Citroën rozkleja ulotki z tajemniczym ufoludkiem. O co chodzi?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
dacia bigster 1 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG. Oferuje możliwości rodzinnego SUV-a w cenie samochodu z niższego segmentu.

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
ram 1500 Wiadomości
Wiadomości

Ram przekazuje dwa nowe pick-upy 1500 V6 Biturbo Gabrielowi Medinie – surfującemu mistrzowi świata

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Arkana E-Tech – pierwsza jazda. Czy warto kupić hybrydę? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-15
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 11 minut
922
A A
9
Renault Arkana E Tech – pierwsza jazda 27 Wiadomości

Nie każdy lubi hybrydy, a wiele osób wręcz uważa hybrydy typu plug-in za pozbawione ekonomicznego sensu. Z taką opinią można, rzecz jasna, polemizować, ale i łatwo ją poprzeć. Renault prowadzi zakrojoną na szeroką skalę elektryfikację swoich pojazdów. Proponuje samochody elektryczne, hybrydy plug-in, hybrydy zwykłe, a nawet mikrohybrydy. Najnowsze dziecko marki – SUV coupe Arkana – jest przedstawicielem dwóch z tych gałęzi. Dwóch ostatnich, o których wspomniałem. A to znaczy, że ma atrakcyjne, jak na hybrydy, ceny.

Zanim jednak przejdę do cen napiszę co nieco o tej hybrydzie pracującej pod atrakcyjnym, według wielu. Nadwoziem Renault Arkana. Nie licząc mikrohybryd, jakie spotkacie np., w klasycznych, wyłącznie benzynowych Arkanach, Renault stosuje bowiem dwa rozwiązania w pełni hybrydowe. Pierwsze znajdziecie w Clio V. To hybryda co do idei podobna, jak na przykład w Toyotach. Drugie, to hybrydy plug-in dostępne początkowo tylko w Capturze II i w Megane IV Grandtour, a teraz także w hatchbacku Megane. Rozsądek nakazywałby więc podejrzewać, że skoro Arkana jest największym ze wspomnianych wyżej modeli, będzie miała rozwiązanie plug-in. A tak nie jest.

Dlaczego? Powód może się wydać zaskakujący. Producent uważa – nie bez racji – że nadwozie coupe kojarzy się ze sportem i osiągami. Hybrydy plug-in charakteryzuje zaś dość wysoka masa. Nierzadko jest to o dobrych 300 kg, a nawet więcej, w porównaniu z analogicznymi modelami w wersjach wyłącznie spalinowych. A masa zabija, a w najlepszym razie mocno ogranicza sportowe osiągi. Doskonałym przykładem tego, jak niewielka masa auta czyni z tego auta cudowną zabawkę do dynamicznej jazdy, jest Alpine A110. Ten stylowy samochód ma standardowo tylko 252 KM z silnika 1.8 TCe, ale dzięki przemyślanej konstrukcji i masie poniżej 1.100 kg okazuje się wspaniałym kompanem na wielu drogach. A przecież ten sam silnik 1.8 TCe, ale o mocy 300 KM, pracuje na przykład pod maską Renault Megane R.S. W Alpine wystarcza jego „spokojniejsza” wersja, a i tak każdy kilometr jest ekscytujący!

To właśnie z tego powodu Arkana nie ma wersji plug-in. Przedstawiciele marki z Francji, z którymi łączyliśmy się podczas premiery prasowej, nie wykluczają wprawdzie plug-ina, ale uzależniają to jedynie od zapotrzebowania wyrażanego przez klientów. Nie spodziewają się jednakże, by popyt wymusił podaż. Arkana trafia bowiem w gusta ludzi, którym podoba się sylwetka, ale niekoniecznie gotowi są dopłacić do wersji ładowalnej. Praktyka pokazuje, że taka dopłata jest zwykle niemała. Ale technika pozwala. Płyta podłogowa, na której powstaje Arkana, jak najbardziej na takie źródło napędu pozwala.

To dobry moment, by wspomnieć o planach Renault. Do roku 2025 marka zamierza wprowadzić na rynek 14 modeli gamy E-Tech. Połowa z tych modeli będzie miała napęd elektryczny. Również połowa będzie operować w szeroko pojętym segmencie C. To obejmie również kompaktowe SUV-y. Segment C w Europie, to wciąż niemal 40% całkowitej sprzedaży aut osobowych. W Polsce – blisko 52%! Segment C-SUV stanowi w tym 55% sprzedaży w Europie (w Polsce 43,7%). Nic dziwnego, że Arkana jest kompaktowym SUV-em coupe. I nie ma co rozpaczać, że powstaje na platformie CMF-B, która dotychczas była wykorzystywana głównie do budowy aut segmentu B. To platforma modułowa, która pozwala na stosowanie nie tylko różnych napędów, ale i aut naprawdę różnej wielkości. Popatrzcie na Arkanę – uwierzycie że jest dłuższa od Kadjara? Oto porównanie najważniejszych wymiarów zewnętrznych:

model
Arkana
Kadjar
długość
4.568 mm
4.489 mm
szerokość
1.821 mm
1.836 mm
wysokość
1.576 mm
1.613 mm
rozstaw osi
2.720 mm
2.646 mm

Arkana jest więc o niemal 8 cm dłuższa od Kadjara, o 1,5 cm od niego węższa i o 3,7 cm niższa, za to ma o blisko 7,5 cm większy rozstaw osi. Nie sposób więc nie zaliczyć jej do samochodów segmentu C.

Warto przy okazji zauważyć, że Arkana ma większy od Kadjara bagażnik. Ten SUV coupe mieści w kufrze 513 litrów, a w wersji hybrydowej wartość ta spada bardzo nieznacznie – do 480 litrów. To i tak wciąż więcej, niż w Kadjarze (472 litry).

Za wspomnianą przynależnością do segmentu C idą także ceny. Kadjar startuje aktualnie z poziomu 92.900 zł, ale by być bardzie sprawiedliwym podam cenę ze skrzynią EDC – która w Arkanie oferowana jest w standardzie. Najtańszy Kadjar z taką przekładnią (wersja Zen) i 140-konnym silnikiem (bazowym dla Arkany i Kadjara) wyceniany jest aktualnie na 105.900 zł. Arkana startuje z pułapu 111.900 zł, i to jest kwota za auto z takim samym silnikiem TCe 140 i skrzynią EDC, również w specyfikacji Zen. Realnie więc Arkana jest droższa od Kadjara o 6.000 zł. Dopłata do wersji hybrydowej w Arkanie wynosi 8.000 zł. Oto cennik Renault Arkana na polskim rynku:

wersja
Zen
Intens
R.S. Line
TCe 140 EDC
111.900 zł
122.900 zł
134.900 zł
TCe 160 EDC
–
126.900 zł
138.900 zł
E-Tech 145
119.900 zł
130.900 zł
142.900 zł

Wersja 160-konna trafi do produkcji w październiku.

I to najwyraźniej nie są zaporowe ceny. Rosyjską wersję Arkany bazującej na tej samej płycie, na której powstaje Duster, od 2019 roku zamówiło już ponad 30.000 klientów. W Korei na bliźniaczego do europejskiej Arkany Samsunga XM3 zdecydowało się już 38.000 osób. W Europie na ten dopiero co wprowadzony do oferty model złożono już 20.000 zamówień. Nic dziwnego, skoro już w standardzie oferowane jest całkiem bogate wyposażenie, w tym m.in. światła Full LED z przodu i z tyłu, czy 8 poduszek powietrznych, które pomogły autu uzyskać pięć gwiazdek w testach EuroNCAP.

Podczas jazd próbnych dla polskich dziennikarzy zaoferowano nam najbogatsze wersje Arkany – R.S. Line. To faktycznie atrakcyjnie wystylizowane auto. Łatwo je poznać po czarnej podsufitce, czerwonym listeweczkom biegnącym w poprzek kokpitu, pseudokarbonowym wykończeniu deski rozdzielczej, perforowanej skórze na części wieńca kierownicy, czy tapicerce łączącej skórę TEP z alcantarą.

Renault Arkana E-Tech ma dwa silniki elektryczne i jeden spalinowy. Jeden z elektryków pracuje przede wszystkim jako synchronizator pozostałych jednostek napędowych. Silnik benzynowy, to wolnossąca jednostka 1.6 generująca 94 KM mocy maksymalnej przy 5.600 obr./min.. Wspomaga ją 49-konny silnik elektryczny, który z kolei może liczyć na dodatkowych 20 KM z silnika-synchronizatora. Moc, oczywiście, nie sumuje się wprost, ale Arkana dysponuje 143 KM mocy systemowej. Akumulator trakcyjny ma pojemność 1,2 kWh i podaje napięcie o wartości 230 V. Czyli generalnie działa to tak, jak w Clio E-Tech. Napęd obwarowany jest mniej więcej 150 patentami, z których wiele czerpało z doświadczeń Renault w Formule 1.

Za przeniesienie napędu odpowiada skrzynia kłowa oferująca w sobie tylko znany sposób 15 przełożeń. Działa płynnie chyba, że zdecydujecie się nagle zwolnić – wówczas zdarzają się szarpnięcia związane z dynamiczną redukcją. Nie wpływają one jednak na płynność jazdy.

Znacznie ważniejsze jest to, że Arkana E-Tech zużywa wyraźnie mniej benzyny, niż auto napędzane 140-konnym benzyniakiem, nawet biorąc pod uwagę, że to mikrohybryda. W naszym teście Arkana TCe 140 potrzebowała średnio 7,7 l/100 km. Arkana E-Tech (a jeździłem kilkoma egzemplarzami i wszystkie podawały taki sam wynik po dotarciu na miejsce premiery z Warszawy – ok. 250 km) zadowalała się spokojnie o 2,5 litra mniejszym zapotrzebowaniem na benzynę! Średnia w trzech, czy czterech autach, to 5,2 l/100 km! Co więcej – gdyby nie droga ekspresowa, to bez trudu uzyskałbym wynik jeszcze niższy. Bez większych wyrzeczeń można zejść – w trasie! – poniżej 5,0 l/100 km. W mieście, gdzie przy sprzyjających warunkach i przewidywalnej jeździe oraz korzystaniu z trybu B skuteczniej odzyskującego energię, Arkana E-Tech jest w stanie pokonywać do 80% dystansu w trybie elektrycznym!

A jak jeździ hybrydowa Arkana? Ma to być model o sportowym charakterze i faktycznie ma nieco sprężystości w zawieszeniu, ale nie jest aż tak strasznie, jak „straszył” mnie attache prasowy Renault Polska tuż przed jazdami. Wytyczono nam trasę z Warszawy do Iławy, ale nie drogami szybkiego ruchu, lecz trasami alternatywnymi. Mogliśmy tam przetestować pracę zawieszenia i układu kierowniczego. Nie jest sportowo, choć pewne ciągotki w tym kierunku są. Ale nie zabijają one przyjemności prowadzenia Arkany i sporej dozy komfortu! I to na 18-calowych kołach i z 20-centymetrowym prześwitem.

Układ kierowniczy wspomagany całkowicie elektrycznie, zapewnia przyzwoitą komunikatywność. Nie jest zbyt bezpośredni i na pewno nie jest czuły w sportowy sposób, ale spójrzmy prawdzie w oczy – mamy do dyspozycji 143 KM w nieco ponad 1.300-kilogramowym samochodzie. Tu nie ma miejsca na sportowe doznania w sposób inny, niż wzrokowy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa według producenta 10,8 sekundy. To wynik całkiem normalny w tej klasie, ale sami przyznacie, że mało sprinterski. Arkana odpycha się dobrze, ale nie spektakularnie. Jeśli komuś zależy na osiągach, to lepiej niech wybierze którąś z wersji spalinowych. Ta, która jest już dostępna, potrzebuje 9,8 sekundy. Ta, która pojawi się jesienią (160-konna) ma przyspieszać do setki w czasie 9,1 sekundy, a obie wersje TCe rozpędzają się do prędkości 205 km/h. Odmiana hybrydowa osiąga jedynie 172 km/h (wszystko to są dane fabryczne). Jest to więc auto o sportowym sznycie, ale raczej spokojnym usposobieniu. Za to dzięki wyraźnie niższemu spalaniu i ograniczonym osiągom dojedzie dalej bez tankowania, bo wszystkie wersje mają taki sam, 50-litrowy zbiornik na benzynę.

Renault Arkana E-Tech, to dobrze wyposażony i atrakcyjnie wystylizowany C-SUV coupe. Na rynku realnie nie ma konkurencji. Trudno za taką uznać Citroëna C4, bo to jednak nie SUV. Pomyślałem sobie, że może najbliżej byłoby Arkanie do Toyoty C-HR, ale japońskie auto jest wyraźnie krótsze ima dużo mniejszy rozstaw osi. W zasadzie nie można wskazać bezpośredniego rywala dla Arkany. I to może być jej największa siła – oferując powiew świeżości może sobie zaskarbić serca wielu klientów. A że jest przy tym nieźle wyceniona, a w jej stylistyce jest masa drobnych, ale wyrazistych smaczków – skusi pewnie nawet w Polsce sporo ludzi. A co do smaczków – popatrzcie na linię oddzielającą przednie drzwi od tylnych. Ona jest kompletnie odmienna, niż w innych samochodach. Nie jest prosta, nie biegnie po łuku – ona jest łamana. To są te drobiazgi, które przyciągają do siebie nas, miłośników francuskiej motoryzacji. Warto odkryć te stylistyczne smaczki (a jest ich więcej!) w Arkanie, czy to hybrydowej, czy spalinowej. To naprawdę fajny i nader przestronny samochód!

 

 

tekst i zdjęcia: Krzysztof Gregorczyk; grafiki techniczne: Renault

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Arkana E Tech – pierwsza jazda 65 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 48 WiadomościRenault Arkana E-TechRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 46 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 45 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 44 WiadomościRenault Arkana E-TechRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 42 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 41 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 40 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 39 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 38 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 37 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 36 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 35 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 49 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 50 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 64 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 63 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 62 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 61 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 60 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 59 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 58 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 57 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 56 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 55 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 54 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 53 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 52 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 51 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 34 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 33 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 32 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 15 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 14 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 13 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 12 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 11 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 10 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 09 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 08 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 07 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 06 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 05 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 04 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 03 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 02 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 16 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 17 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 31 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 30 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 29 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 28 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 27 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 26 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 25 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 24 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 23 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 22 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 21 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 20 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 19 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 18 WiadomościRenault Arkana E Tech – pierwsza jazda 01 Wiadomości
4.2 5 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19
Tagi: RenaultArkanaE-Tech
Udostepnij319Tweet200Udostepnij56
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
9 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3113 udostępnienia
    Udostepnij 1245 Tweet 778
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1410 udostępnienia
    Udostepnij 564 Tweet 353
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4471 udostępnienia
    Udostepnij 1788 Tweet 1118
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    617 udostępnienia
    Udostepnij 247 Tweet 154

Testy samochodów

Peugeot e-5008
Testy

Test: Nowy Peugeot e-5008 w trasę i do miasta. Jeździłam 7-miejscowym elektrykiem spod znaku lwa

autor Małgorzata Kozikowska
2024-07-17
renault megane iii 2009 15 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane III Expression 1.5 85 KM dCi 2009 – sprawdzony kompakt z dużą dawką komfortu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-10-01
renault austral 2023 sesja 2 Wiadomości
Testy

Test: Renault Austral 160 KM kontra Mercedes GLB 250 okiem Australijczyka

autor Małgorzata Kozikowska
2023-08-27
peugeot 307sw r9.jpg Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 307 1.6 110 KM – kompaktowy lew z charakterem. Zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-22
Citroen C3 1.6 Flex Fuel
Wyprawy

Test: Citroën C3 1.6 120 KM Flex Fuel na brazylijskich drogach. Czy powinien trafić do Europy?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-07-21

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

Zobacz też

W tym kraju grupa Renault ma 44% udziałów w rynku i… nie jest to Francja

Peugeot 208 miał mieć swoją wersję cabrio. Do etapu produkcji nigdy nie doszło

Poślizg pod kontrolą

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
9
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz