Citroën wydaje się podążać drogą, która wyznaczyła marka Dacia w najnowszych modelach, chociaż nieco zmodyfikował swoją receptę. Ma to być samochód może nie budżetowy, ale wyróżniający się i oferujący coś, czego nie ma konkurencja. I to ma szansę zadziałać.
Kiedy Andre Citroën rozpoczynał swoją przygodę z motoryzacją i postanowił stworzyć fabrykę samochodów, wyraźnie widział swój cel: auto przystępne cenowo, dla każdego. Cała Francja a potem cała Europa miała jeździć pojazdami z szewronem. Udało się, bo jego samochody były nie tylko tanie, ale też użyteczne i dobrze wyglądały. Nieustannie je rozwijał, ulepszał, zmieniał, starał się by oferowały wysoki komfort jazdy – by być na czele, zachowując niskie koszty zakupu i eksploatacji. Tak wyglądały początki marki.
Citroën dzisiaj wraca do korzeni, czego symbolicznym wyrazem jest powrót logo z lat dwudziestych. Wraca też do tradycji tworzenia aut niedrogich i komfortowych. W sensie ceny powtarza to, co zaproponowała klientom Dacia. Nieco inaczej pozycjonuje swój produkt, bo można w nim znaleźć najnowsze technologie a uproszczenia dotyczą raczej różnorodności w ramach jednego modelu, stąd mniej możliwości personalizacji.
Ta droga zaczęła się wraz z nowym Citroënem C3. Oglądaliśmy ten model statycznie, jazdy próbne będziemy mieli okazję przeprowadzić dopiero za kilka tygodni, ale nawet ta prezentacja pokazała nam, że auto ma potencjał: ma modny kształt, dużo przestrzeni w środku, oferuje komfortowe wnętrze i jest znacznie bardziej praktyczne niż poprzednik. Cena? Ta sama.
Zobacz: wiadomości na temat aut marki Citroën. Codziennie nowe, ciekawe, aktualne
Teraz jesteśmy świadkami premiery Citroëna C3 Aircrossa. 7 miejsc w segmencie B SUV to rewolucja, przynajmniej na skalę europejską. My już ten samochód, tyle że w wersji na rynki wschodzące, czyli Indie i Amerykę Południową, widzieliśmy w czasie wizyty w Chennai kilka tygodni temu – i wiemy, że jest to bardzo dobra oferta. Nieduży, ale wygodny i przestronny. Bardzo praktyczny a przy tym niedrogi. Ma być… tańszy niż poprzednik.
Zobacz: testy samochodów marki Citroën. Opinie, pomiary, spalanie
Citroën idzie w dobrą stronę. To czego może brakować, to większy wybór jednostek napędowych – przydałaby się nieco mocniejsza benzyna lub hybryda. Ale te decyzje w koncernie zapadają obecnie i być może wkrótce gama jednostek napędowych się powiększy.
Zobacz: promocje i wyprzedaże Citroëna w Polsce
Obserwujemy z zaciekawieniem tego „nowego” Citroëna bo w poszukiwaniu swojego miejsca marka wybrała drogę ciekawą i mogącą przynieść pozytywne efekty. Ocenimy to po poziomie sprzedaży, ale zapowiada się dobrze!
Najnowsze komentarze