renault megane 3 Wiadomości
Wiadomości

Używany kabriolet na lato? Za ile można kupić auto w rozsądnym stanie – przegląd propozycji

autor Tomasz Nowicki
2025-06-14
Road trip to Renault Douai Factory
Wiadomości

Nowy Renault 5 z nagrodą ECOBEST 2025 – elektryczna ikona na nowo doceniona

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13
ds 7 Wiadomości
Wiadomości

Wyprzedaż DS Automobiles. Francuska klasa premium w promocji, tylko do 23 czerwca

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13
Citroen C-Crosser
Wiadomości

Citroën C-Crosser i Citroën Cruise Crosser. Czyli: jak wyobraźnia wybiega w przyszłość

autor Gabi Rusek
2025-06-12
co pokaze stellantis na chicago auto show 2025 dodge charger 5 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zmienia plany: fabryka w Belvidere wróci do życia, ale bez akumulatorów

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
008. John Elkann Chairman of Stellantis i Olivier Francois CEO Fiata i CMO Stellantis Wiadomości
Wiadomości

John Elkann: Europa potrzebuje własnych tanich samochodów na wzór japońskich kei-carów

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
peugeot 205 gti Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 205 GTi: Mała bestia z lat 80., która dziś warta jest fortunę. Oto 10 powodów, dlaczego ten hot hatch to legenda

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12

Najnowsze komentarze

  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Test: Dacia Logan 1.0 TCe LPG – ile przejedzie na dwóch zbiornikach? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-23
w Wiadomości, Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
6k
A A
20
Dacia Logan 1.0 TCe LPG

Gdy Dacia Logan trafiła w nasze ręce, na liczniku samochodu widniało zaledwie 14 km i do tego rachunku dodaliśmy ponad 1500 km. Dystans pozwolił na sprawdzenie zasięgu oraz właściwości jezdnych w mieście i na trasie. Logan imponuje autonomią. Ten samochód może jechać prawie bez końca ;-)

Na początku testu Dacia Logan informowała o 750 km zasięgu na benzynie oraz 450 km na gazie i jest to jak najbardziej jest do osiągnięcia a nawet udało nam się przejechać większy dystans. Podczas pokonywania kolejnych kilometrów wydawało się wręcz, że paliwo nie skończy nam się nigdy ;-) Logan pokonał trasę z Warszawy do Sopotu z zapasem LPG (pozostało 110 km zasięgu) a gdy znaleźliśmy się w okolicach Krakowa, w baku wciąż znajdowało się ponad pół zbiornika benzyny. Jak na segment B, autonomia sedana jest wprost imponująca.DSC 0181 scaled Wiadomości

Na długie trasy

Należę raczej do spokojnych kierowców dlatego jazdę Dacią Logan trudno nazwać specjalnie agresywną, ale nie chodziło też o oszczędzanie każdej kropli paliwa. Uruchamiany przyciskiem na konsoli centralnej tryb Eco przydał się dopiero, gdy zaświeciła się lampka rezerwy, czyli po przejechaniu 1264 km… Od wyruszenia z parku prasowego do tankowania Logan połknął 1323 km asfaltu a kierowcy, którzy lubią zabawę w eco jazdę pewnie zajechaliby jeszcze dalej.

Dwa zbiorniki pomieszczą łącznie 90 litrów paliwa (50 litrów benzyny i 40 litrów LPG). Oba wlewy znajdziemy z jednej strony i w dodatku pod tą samą klapką, dlatego tankowanie odbywa się szybko i bez gimnastyki przy samochodzie. Komputer pokładowy pojazdu informuje zarówno o zużyciu, jak i niedoborze każdego paliwa z osobna a na koniec testu raportował o średnim zapotrzebowaniu na 5,9 litrów benzyny i 8,8 litrów LPG na każde 100 km. Instalacja włoskiej firmy Landi Renzo, która jest zakładana w fabryce Dacii, pracuje płynnie i przełączała się prawie niezauważalnie.DSC 0239 scaled Wiadomości

Dacia Logan na autostradzie i drodze ekspresowej

Silnik pojemności 999 cm3, który znajduje się pod maską Logana generuje moc 100 KM oraz maksymalny moment obrotowy 170 Nm. Na benzynie wartości te są nieznacznie niższe (90 KM i 160 Nm). Jednostka TCe współpracuje z 6-biegową przekładnią manualną i poza koniecznością bardziej sugestywnego wrzucania pierwszego biegu, funkcjonowała bez zarzutu. Logan potrafi szybko włączyć się do ruchu i sprawnie nabiera prędkości, ale na pierwsze 100 km/h poczekamy 11,6 sekundy. Nie o szybkość jednak chodzi w tym modelu, ale o ekonomię.

Zobacz test: Citroën ë-C4 – relaksująca elektromobilność DSC 0187 scaled Wiadomości

Dacia Logan poruszała się po wszelkich możliwych rodzajach dróg, przeważnie po autostradach i ekspresówkach. Próbowaliśmy też różnych prędkości. Na dłuższym dystansie optymalna okazała się wartość 120 km/h, która umożliwiła sprawne przemieszczanie się bez konieczności przesadnego zwiększania głośności radia. Szumy powietrza dochodzące z zewnątrz zniechęcały do szybszej jazdy. Nie licząc niezbyt idealnego wyciszenia, Logan to komfortowy samochód. Układ kierowniczy zestrojono lekko dla sprawniejszych manewrów w mieście, natomiast zawieszenie niweluje niewygody spowodowane jazdą po nadszarpniętym asfalcie.

Sposób na nieporęczny bagaż

Dacia jest mistrzem prostych i niedrogich rozwiązań. Mimo niewysokiej ceny, auto ma wszystko, czego można wymagać od czterech kółek: przestrzeń, wygodny fotel z podłokietnikiem, klimatyzację, ergonomiczne rozplanowanie przestrzeni i sprawnie działające multimedia. Jest gdzie umieścić butelkę z wodą, kubek z gorącym napojem (z przodu są dwa cup-holdery: płytszy i głębszy), nie brakuje też zamykanych schowków. W tylnej części umieszczono nawet stoliki lotnicze. Logan może pochwalić się również ogromnym bagażnikiem, którego pojemność wynosi aż 528 litrów.DSC 0147 scaled Wiadomości

Sedan Dacii mógłby pomieścić naprawdę dużo, ale podczas testu służył wyłącznie do transportu małej walizki i pięknego, ale mało poręcznego bagażu roślinnego, który w żaden sposób nie zamierzał samoistnie trzymać się pionu. Doniczkowy kwiat zdołał jakimś cudem przeżyć długą podróż, ale nie obyło się bez odkurzania wnętrza. Swoją drogą, mało skomplikowane ułożenie kabiny i niewielka liczba zakamarków pozwalają na łatwe utrzymanie auta w czystości.

Gdy ziemia w samochodzie była już praktycznie wszędzie (z niewielką pomocą silnego wiatru nawet na desce rozdzielczej) w bagażniku zmaterializował się tajemniczy, czarny pokrowiec z plastikowymi elementami układanki w środku. Po krótkiej burzy mózgów i małej gimnastyce udało się umocować całkiem stabilną konstrukcję w bagażniku. Przegródki utrzymały nie tylko doniczkę z kwiatkiem, ale także walizkę, laptop i siatki z zakupami.20210417 093314 scaled Wiadomości

Bagażnik choć ogromny i funkcjonalny ma swoje mankamenty, takie jak brak oświetlenia, haczyków oraz surowe wykończenie. Nawet uchwyt służący do zamykania klapy to po prostu goła blacha. Plastikowe wykończenie sprawiałoby przyjemniejsze wrażenie a chyba nie podniosłoby aż tak bardzo ceny samochodu.

Multimedia

Kabina sprawia przyjemne i solidne wrażenie, zwłaszcza jeśli porównamy pojazd do poprzednika. Elementy takie jak panel klimatyzacji, czy drążek zmiany biegów są wspólne z opartym na tej samej platformie Renault Clio. Plastiku jest dużo, ale o estetykę dba czarno-biała tkanina na desce rozdzielczej i bocznych podłokietnikach oraz aluminiowe elementy przy kierownicy i drążku zmiany biegów.

Standardowym systemem multimedialnym Logana jest Media Control, który jako ekran wykorzystuje smartfon. 8-calowy wyświetlacz dotykowy z możliwością klonowania urządzenia mobilnego dostaniemy w wyższej wersji Comfort. Opcjonalnie zamówimy również nawigację, która w menu znajduje się pod hasłem „Ustawienia”. Dotyk działał bez spowolnień czy zawieszania a system połączył się z Android Auto za pierwszym podejściem. Obok wyświetlacza na desce rozdzielczej możemy zamocować uchwyt, który pozwala mieć telefon cały czas w zasięgu wzroku. Dacia pomyślała również o wejściu USB w pobliżu. Drugi port USB, który służy już wyłącznie do ładowania umieszczono na konsoli centralnej. Z przodu i z tyłu znajdziemy także po jednym gnieździe 12V.Dacia Logan, wnętrze, interior

Czy warto kupić Logana?

Nowa Dacia Logan LPG to niedrogi zakup. Cena modelu startuje od 52.900 zł (zobacz cennik) a do tego oszczędzimy na dużo tańszym od benzyny paliwie. Dla przedstawicieli handlowych oraz innych osób, które chcą jak najtaniej pokonywać długie trasy, wybór powinien być strzałem w dziesiątkę.

Sedan segmentu B nie jest aktualnie częstym widokiem w salonach dealerskich. Ten gatunek to relikt przeszłości, nawet nowy Logan to już właściwie kompakt. Wśród konkurencji nie ma zbyt wielu propozycji i na próżno będziemy szukać wersji z gazem. W ofercie Fiata znajdziemy Tipo, którego cena w wersji Classic (dostępnej tylko od ręki u dealerów) rozpoczyna się od 57.200 zł. Wyżej w cenniku jest wersja Tipo napędzana 1-litrowym silnikiem o mocy 100 KM, która kosztuje już 62.200 zł. Marka Renault oferuje model Megane Grancoupe, który w ubiegłym roku przeszedł face lifting, ale jest to znacznie większy wydatek prawie 80 tys. zł.DSC 0193 scaled Wiadomości

Dacia stosuje politykę krótkiej, ale konkretnej listy wyposażenia. W ofercie Logana mamy tylko jeden wariant napędowy 1.0 TCe 100 LPG oraz dwie wersje wykończenia: Essential oraz Comfort. Podstawowy model to opcja dla bardzo mało wymagających, zabraknie m.in. klimatyzacji, regulacji fotela na wysokość, podłokietnika oraz centralnego ekranu dotykowego, ale za 56.400 zł zamówimy przyzwoicie zaopatrzonego Logana w wersji Comfort, do którego w razie potrzeby możemy dokupić jeszcze kilka opcji poprawiających komfort użytkowania samochodu i nie zapłacimy za nie wiele.

Auto pozytywnie zaskakuje zarówno ceną, jak i tym, co w tej cenie oferuje. Nie brakuje przestrzeni dla pasażerów, dobrze działających multimediów a instalacja LPG pozwoli na tanie tankowanie. Logan zrobił ogromny postęp w porównaniu do poprzednika i mimo wkroczenia w świat nowoczesności wciąż nie ma sobie równych jeśli chodzi o cenę.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20210417 093314 WiadomościDSC 0193 WiadomościDSC 0194 WiadomościDSC 0196 WiadomościDSC 0199 WiadomościDSC 0200 WiadomościDSC 0206 WiadomościDSC 0209 WiadomościDSC 0224 WiadomościDSC 0228 WiadomościDSC 0231 WiadomościDSC 0233 WiadomościDSC 0236 WiadomościDSC 0237 WiadomościDSC 0239 WiadomościDSC 0240 WiadomościDSC 0192 WiadomościDSC 0188 Wiadomości20210422 142944 Wiadomości20210422 142950 WiadomościDacia LoganDSC 0150 WiadomościDacia Logan 1.0 TCe LPGDSC 0158 WiadomościDSC 0162 WiadomościDSC 0167 WiadomościDSC 0168 WiadomościDSC 0172 WiadomościDSC 0176 WiadomościDSC 0177 WiadomościDSC 0181 WiadomościDSC 0184 WiadomościDSC 0187 WiadomościDSC 0215 Wiadomości
3.5 11 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

symbioz espace Wiadomości

Dwa nowe silniki E-Tech 160 i 200 KM Full Hybrid dla Renault Symbioz i Espace!

2025-06-16
luca de meo Wiadomości

PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie

2025-06-16

Czy elektrycznym Renault Mégane można dojechać z Polski do Hiszpanii? „Zwykle pokonujemy ok 5000km w ciągu 9 dni”

2025-06-15

Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

2025-06-15
Tagi: RenaultDaciaLoganMeganeClioSandero
Udostepnij2072Tweet1295Udostepnij363
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2854 udostępnienia
    Udostepnij 1142 Tweet 714
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4013 udostępnienia
    Udostepnij 1605 Tweet 1003
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1609 udostępnienia
    Udostepnij 644 Tweet 402
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    11998 udostępnienia
    Udostepnij 4799 Tweet 3000

Testy samochodów

04. Nowa Dacia Logan MCV Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM – najtańsze kombi tej wielkości na rynku. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-02-28
01. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GT Line TCe 160 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-04-17
04. Citroen DS4 Sport Chic 2.0 HDi 160 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS4 Sport Chic 2.0 HDi 160 KM 2013 – kompakt z odrobiną luksusu i niskim spalaniem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-06-30
citroen c3 aircross Wiadomości
Testy

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM – crossover dla kobiety? Test kobiecym okiem. Opinie, spalanie, komfort, jazda, wady i zalety.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-19
Renault Clio
Testy

Test: Nowe Renault Clio 1.0 TCe 100 – czym przekona nas rywal Peugeot 208 i VW Polo? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-05

Najnowsze komentarze

  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA

Zobacz też

Logan podbija Indie – początek produkcji w fabryce w Nashik

N-Gine Renault F1 Team Show, czyli dzień z Kubicą

Używany Peugeot 5008 I. Najtańsze bezwypadkowe egzemplarze

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
20
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz