• Najnowsze

Test: nowy Peugeot 3008 1.6 PureTech 180 KM EAT8 – 1000 kilometrów z SUVem, którego warto poznać

2019-07-07
Peugeot e-208

Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie

2021-02-24

Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!

2021-02-24
Citroen e-Berlingo

Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny

2021-02-24
Renault Kadjar

Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii

2021-02-24
CItroen C5

Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach

2021-02-24

Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!

2021-02-24
Citroen 2CV

Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku

2021-02-24
Renault 5

Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”

2021-02-24

Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg

2021-02-24

Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!

2021-02-24
środa, 24 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: nowy Peugeot 3008 1.6 PureTech 180 KM EAT8 – 1000 kilometrów z SUVem, którego warto poznać

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2019-07-07
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania12min
614 39
8
664
UDOSTĘPNIEŃ
1.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Citroën CX 25 TRD Turbo 2 kontra Audi 100 CC, Fiat Croma i Mercedes 300D W124

Test: Nowy Opel Crossland – twarz Mokki i wyjątkowo przestronne wnętrze (pierwsza jazda)

Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu

Nowy Peugeot 3008 jest z nami od trzech lat na rynku. W tym czasie zyskał uznanie klientów i znalazł się w TOP 3 najchętniej wybieranych aut tej klasy w Europie. Wracamy na pokład jednej z lepszych wersji: pod maską 1.6 PureTech o mocy 180 KM, sprzężony z automatem EAT8.

Doskonale pamiętam początki nowego Peugeot 3008. Samochód zapowiadał się fantastycznie, ale zanim się pojawił w salonach, w sieci pojawiło się dużo rozmaitych wróżbitów. Patrząc w szklaną kulę twierdzili, że ten SUV się nie przyjmie, wymieniając wszystkie możliwe wady bez oglądania samochodu. A to, że drogi, a to, że to Peugeot, więc się nie sprzeda, a to… Było tego dużo. Jednak czarnowidztwo się nie sprawdziło.

Nowy Peugeot 3008 w TOP 3 w Europie w klasie SUV

Nowy Peugeot 3008 tak szybko zagościł na szczycie europejskiej listy przebojów, że konkurencja przecierała oczy ze zdumienia. Jak to możliwe – pytali dziennikarze, blogerzy i komentatorzy. I od razu podawali przykłady „lepszej” według nich konkurencji. Nie pomagało, Peugeot 3008 sprzedaje się do dzisiaj świetnie a my szykujemy się do testów wersji po faceliftingu, bo pojawi się wkrótce na rynku.

Jaki model testowaliśmy?

Do naszej redakcji na początku tego tygodnia trafił nowy Peugeot 3008 z silnikiem 1.6 PureTech o mocy 180 KM, sprzężonym z automatyczną skrzynią biegów EAT8. Bardzo bogate wyposażenie obejmowało pełną elektrykę, szklany, podświetlany i otwierany dach czy elektryczną klapę bagażnika. Do tego półskórzana tapicerka i czarny, elegancki lakier, piekielnie trudny w utrzymaniu w czystości, ale robiący wrażenie w połączeniu z przyciemnianymi tylnymi szybami.

Wygląd zewnętrzny Peugeot 3008. Ładniejszy od 5008!

Moim zdaniem to jeden z najładniejszych SUVów na rynku a na pewno najładniejszy w swojej klasie. Linie są tak skomponowane, że auto po prostu zachwyca. Jest zgrabny, ma idealne proporcje – dużo lepsze niż 5008 – i linie, które przemawiają. Mimo premiery w 2016 roku dzisiaj wiele osób uważnie przygląda się 3008, gdy przejeżdża ulicą. Z przodu mamy klasyczny grill dla aktualnych modeli Peugeot, bok to szerokie listwy na dole, świetnie chroniące auto przed zarysowaniem na parkingu i zabłoceniem progów, z tyłu niewielka szyba i charakterystyczne pazury lwa. To robi wrażenie. W naszej wersji mieliśmy jeszcze chromowane dodatki, które dodają nadwoziu elegancji.

Wnętrze, które niezmiennie mnie zachwyca

W środku mamy wszystko na wskroś nowoczesne. Dwa ekrany – jeden z zegarami, których wygląd można ustawiać według swoich preferencji, drugi pośrodku, do sterowania samochodem. Menu PSA znam na pamięć, więc poruszanie się po nim jest proste oraz intuicyjne. Szybki dostęp do wybranych funkcji, między innymi radia, nawigacji, nawiewu czy ustawień, mamy poprzez klawisze pod ekranem. Nawet osoba, która nie miała do tej pory styczności z tabletem, poradzi sobie z tym po krótkiej lekcji.

Jednym z moich ulubionych elementów wnętrza nowych Peugeot jest ta mała kierownica. Zwiększa ona poczucie przestrzeni a ponieważ zegary są nad nią, to skraca się też czas reakcji. Przesiadka do zwykłego samochodu powoduje pojawienie się w głowie pytania – kto wymyślił takie wielkie koło? Peugeot zrobił to po prostu dobrze. Kolejnym elementem wnętrza są wyjątkowo wygodne fotele. Przejechałem w ciągu kilku dni ponad tysiąc kilometrów i jeśli czegoś w nich brakowało, to tylko funkcji „kołyska” czyli możliwości odchylenia całego fotela (oparcia wraz z siedziskiem) nieco do tyłu.  Na wyposażeniu był też szklany otwierany dach z podświetleniem LED – polecam ten dodatek każdemu. Zwiększa poczucie przestronności i doświetla wnętrze.

Wnętrze jest na tyle przestronne, że czwórka lub nawet piątka dorosłych osób podróżuje w komfortowych warunkach. Podsumowując, wnętrze 3008 to dla mnie dzisiaj wzór tego jak projektować nowocześnie. Jest spójne, projekt podoba się nawet kilka lat od premiery, wszystko mamy pod ręką – to prawdziwy współczesny samochód. Dużym plusem jest jakość materiałów i jakość wykonania. Mamy w redakcji taki samochód z 2017 roku w wersji Allure – po dwóch latach nadal wygląda jak nowy. Duży plus dla Peugeot!

No to jazda!

Po naciśnięciu przycisku start&stop silnik ożywa, ale w środku jeszcze nic nie słychać. Wyciszenie kabiny zasługuje na duże uznanie. Nawet przy sporych prędkościach na autostradzie w środku jest bardzo cicho. Auto rusza lekko, płynnie i dynamicznie. Na ciepłe słowa zasługuje tutaj skrzynia EAT8, która w połączeniu z tym silnikiem działa naprawdę dobrze. Jest płynnie, miękko – dokładnie tak, jak oczekujemy od francuskiego samochodu. Skrzynia ma aż osiem biegów, dzięki czemu nawet przy wysokiej prędkości jedziemy z dość niskimi obrotami, przykładowo dla 180 km/h jest to około 3,5 tysiąca.

Odpowiada mi też zachowanie zawieszenia. Chociaż wychowałem się na hydropneumatyce, potrafię docenić zestrojenie klasycznych rozwiązań. W nowym 3008 jest znacznie przyjemniej niż w Tiguanie czy Sportage, Peugeot ma zawieszenie wyjątkowo sprężyste, dając jednocześnie sporą izolację od drogi i kontrolę nad autem, gdy ktoś chce szybciej jeździć w zakrętach.

Reflektory LED, zamontowane w samochodzie, dawały mocny, jasny strumień światła – co dobrze widać na poniższym zdjęciu, zrobionym w środku nocy w lesie. Zasięg świateł to dobrze ponad 120 metrów.

Wyposażenie wspomagające jazdę

Nowy Peugeot 3008 ma dużo systemów wspomagających, ale wymienię tylko trzy, które najbardziej były przydatne. Przede wszystkim radar z tempompatem, który pozwala bezpiecznie i wygodnie podróżować w bardziej gęstym ruchu. Steruje samochodem aż do zatrzymania i chociaż na pokładzie była jego starsza wersja, jeszcze bez autopilota, to przyznam, że działa bez zarzutu i co ważne, do 180 km/h – przydatne w czasie przejazdu przez Niemcy. Tempomatu używałem zarówno w mieście jak i na drogach poza miastem.

Drugim elementem, który bardzo przydał się podczas testów, były kamery – przednia jak i tylna. Ułatwiają one parkowanie w ciasnych miejscach w mieście i chociaż ja zwykle robię to na lusterka, to muszę przyznać, że były przydatne. I ostatnia rzecz, drobna, ale niezwykle pomocna w nocy – doświetlanie zakrętów. Kiedy testowałem 3008 w lesie, okazało się to wyjątkowo przydatne.

Natomiast już czysto w kategoriach przyjemności można traktować możliwość zmiany „nastroju” – powiązane ze zmianą zapachu i kolorystyki zegarów w kabinie. Z tego gadżetu skorzystałem może ze dwa razy i szybko zapomniałem, że jest na pokładzie.

A to mi się nie podobało

Peugeot 3008 ma kilka drobnych wad, które można by łatwo usunąć w kolejnych wersjach. Przycisk Sport i związany z nim dźwięk z głośników budził chyba największą irytację. Ten dźwięk powinno dać się wyłączyć w opcjach! Zbiornik mógłby mieć z 10 litrów więcej w wersji benzynowej, przynajmniej jako opcja – szybka jazda na autostradzie oznacza konieczność częstszego tankowania. No i w roku 2019 rozdzielczość kamery tylnej i przedniej zasługuje na zmianę – 640×480 to standard sprzed dwóch epok. Brakuje też autopilota, który ma się pojawić dopiero w nowej wersji po faceliftingu. To jednak tak naprawdę drobiazgi.

A w czasie, gdy robiliśmy sesję zdjęciową w pewnym momencie pojawił się bocian, którego postanowiliśmy uwiecznić, w efekcie czego powstała taka oto fotografia.

Ile pali 3008 z silnikiem 1.6 PureTech? Średnia z 1.000 kilometrów

Nowy 3008 z silnikiem 1.6 PureTech spalił mi średnio 7,9 litra na 100 kilometrów, uwzględniając w tym 600 kilometrów trasy, 200 kilometrów dróg podmiejskich i ponad 200 kilometrów w mieście. Uzyskana średnia to wynik z ponad tysiąca kilometrów podróży po Polsce.

Ile kosztuje nowy Peugeot 3008?

Testowana przez nas wersja (bez doposażenia) to wydatek ponad 130 tysięcy złotych brutto. To oczywiście cena detaliczna z cennika, którą w salonie należy ostro negocjować. Najtańszy Peugeot 3008 kosztuje 92.200 zł, najdroższy GT z dieslem to wydatek ponad 160.000.

SamochódSilnikWyposażenieSkrzynia biegówCena brutto
Peugeot 30081.2 PureTech 130 KMACCESSmanualna, 6 biegów92.200 PLN
Peugeot 30081.2 PureTech 130 KMACTIVEmanualna, 6 biegów104.300 PLN
Peugeot 30081.2 PureTech 130 KMALLUREmanualna, 6 biegów112.300 PLN
Peugeot 30081.2 PureTech 130 KMACTIVEautomat, EAT 8112.800 PLN
Peugeot 30081.5 BlueHDi 130 KMACTIVEmanualna, 6 biegów115.400 PLN
Peugeot 30081.2 PureTech 130 KMALLUREautomat, EAT 8120.800 PLN
Peugeot 30081.5 BlueHDi 130 KMALLUREmanualna, 6 biegów123.400 PLN
Peugeot 30081.5 BlueHDi 130 KMACTIVEautomat, EAT 8123.900 PLN
Peugeot 30081.6 THP 180 KMACTIVEautomat, EAT 8124.900 PLN
Peugeot 30081.5 BlueHDi 130 KMALLUREautomat, EAT 8131.900 PLN
Peugeot 30081.6 THP 180 KMALLUREautomat, EAT 8132.900 PLN
Peugeot 30082.0 BlueHDi 180 KMGTautomat, EAT 8160.200 PLN

 

Podsumowanie – nowy 3008 jest wart swojej ceny

Niezależnie od ceny warto się wybrać na jazdę 3008 i sprawdzić samemu, dlaczego ten samochód dostaje tak wysokie oceny w testach i tak wiele nagród. To dość wyjątkowa pozycja na rynku podobnych do siebie propozycji konkurencji i jedno z tych aut, które chciałbym mieć w swojej kolekcji.

Peugeot 3008 – dane techniczne

Długość4.447 mm
Szerokość1.841 mm
Wysokość bez / z relingami dachowymi (mm)1.620/1.624 mm
Rozstaw osi (mm)2.675 mm
Kąt natarcia / zejścia (stopnie)20/29
Prześwit219 mm
Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami10,67 m
Min. pojemność bagażnika520 dm3
Max. pojemność bagażnika1.482 dm3
Pojemność schowków w przedziale pasażerskim32 litry
Pojemność zbiornika paliwa53 litry
Pojemność skokowa1.598 cm3
Moc maksymalna  (kW/KM przy obr.)133/180 przy 5.500
Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr.)250 przy 1.650
Skrzynia biegów: typ / ilość przełożeńAutomatyczna / 8
Prędkość maksymalna222 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 8 sekund
Masa własna1.300 kg
Dopuszczalna masa całkowita1.950 kg

A więcej zdjęć znajdziecie tradycyjnie w galerii pod artykułem.

Na koniec jeszcze film z testów 3008:

 

Galeria

Newsletter

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 3008Peugeot
Udostepnij328Tweet140Udostepnij39
Poprzedni

Wielkie szewrony na 100-lecie Citroëna w Düsseldorfie

Następny

T High 1894 – limitowana edycja jubileuszowa

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

T High 1894 - limitowana edycja jubileuszowa

DS Automobiles partnerem „Tour de Düsseldorf” 2019

Test: Peugeot Rifter w wersji 7-osobowej Long. Komfortowo z lwem

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Sławomir o Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Aq o Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • tomek o Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 2021 – wyciekły zdjęcia modelu produkcyjnego?
    • Piotr001 o Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!
    • Piotr001 o Nowy Citroën C5 2021 – wyciekły zdjęcia modelu produkcyjnego?
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie
    • Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!
    • Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii
    • Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!
    • Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku
    • Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg
    • Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    8
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.