środa, 17 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: nowy Peugeot 3008 1.6 PureTech 180 KM EAT8 – 1000 kilometrów z SUVem, którego warto poznać

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2019-07-07
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania 12 minut
1.2k 79
8
1.2k
UDOSTĘPNIEŃ
3.8k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Nowy Peugeot 3008 jest z nami od trzech lat na rynku. W tym czasie zyskał uznanie klientów i znalazł się w TOP 3 najchętniej wybieranych aut tej klasy w Europie. Wracamy na pokład jednej z lepszych wersji: pod maską 1.6 PureTech o mocy 180 KM, sprzężony z automatem EAT8.

Doskonale pamiętam początki nowego Peugeot 3008. Samochód zapowiadał się fantastycznie, ale zanim się pojawił w salonach, w sieci pojawiło się dużo rozmaitych wróżbitów. Patrząc w szklaną kulę twierdzili, że ten SUV się nie przyjmie, wymieniając wszystkie możliwe wady bez oglądania samochodu. A to, że drogi, a to, że to Peugeot, więc się nie sprzeda, a to… Było tego dużo. Jednak czarnowidztwo się nie sprawdziło.

Nowy Peugeot 3008 w TOP 3 w Europie w klasie SUV

Nowy Peugeot 3008 tak szybko zagościł na szczycie europejskiej listy przebojów, że konkurencja przecierała oczy ze zdumienia. Jak to możliwe – pytali dziennikarze, blogerzy i komentatorzy. I od razu podawali przykłady „lepszej” według nich konkurencji. Nie pomagało, Peugeot 3008 sprzedaje się do dzisiaj świetnie a my szykujemy się do testów wersji po faceliftingu, bo pojawi się wkrótce na rynku.

Jaki model testowaliśmy?

Do naszej redakcji na początku tego tygodnia trafił nowy Peugeot 3008 z silnikiem 1.6 PureTech o mocy 180 KM, sprzężonym z automatyczną skrzynią biegów EAT8. Bardzo bogate wyposażenie obejmowało pełną elektrykę, szklany, podświetlany i otwierany dach czy elektryczną klapę bagażnika. Do tego półskórzana tapicerka i czarny, elegancki lakier, piekielnie trudny w utrzymaniu w czystości, ale robiący wrażenie w połączeniu z przyciemnianymi tylnymi szybami.

Wygląd zewnętrzny Peugeot 3008. Ładniejszy od 5008!

Moim zdaniem to jeden z najładniejszych SUVów na rynku a na pewno najładniejszy w swojej klasie. Linie są tak skomponowane, że auto po prostu zachwyca. Jest zgrabny, ma idealne proporcje – dużo lepsze niż 5008 – i linie, które przemawiają. Mimo premiery w 2016 roku dzisiaj wiele osób uważnie przygląda się 3008, gdy przejeżdża ulicą. Z przodu mamy klasyczny grill dla aktualnych modeli Peugeot, bok to szerokie listwy na dole, świetnie chroniące auto przed zarysowaniem na parkingu i zabłoceniem progów, z tyłu niewielka szyba i charakterystyczne pazury lwa. To robi wrażenie. W naszej wersji mieliśmy jeszcze chromowane dodatki, które dodają nadwoziu elegancji.

Wnętrze, które niezmiennie mnie zachwyca

W środku mamy wszystko na wskroś nowoczesne. Dwa ekrany – jeden z zegarami, których wygląd można ustawiać według swoich preferencji, drugi pośrodku, do sterowania samochodem. Menu PSA znam na pamięć, więc poruszanie się po nim jest proste oraz intuicyjne. Szybki dostęp do wybranych funkcji, między innymi radia, nawigacji, nawiewu czy ustawień, mamy poprzez klawisze pod ekranem. Nawet osoba, która nie miała do tej pory styczności z tabletem, poradzi sobie z tym po krótkiej lekcji.

Jednym z moich ulubionych elementów wnętrza nowych Peugeot jest ta mała kierownica. Zwiększa ona poczucie przestrzeni a ponieważ zegary są nad nią, to skraca się też czas reakcji. Przesiadka do zwykłego samochodu powoduje pojawienie się w głowie pytania – kto wymyślił takie wielkie koło? Peugeot zrobił to po prostu dobrze. Kolejnym elementem wnętrza są wyjątkowo wygodne fotele. Przejechałem w ciągu kilku dni ponad tysiąc kilometrów i jeśli czegoś w nich brakowało, to tylko funkcji „kołyska” czyli możliwości odchylenia całego fotela (oparcia wraz z siedziskiem) nieco do tyłu.  Na wyposażeniu był też szklany otwierany dach z podświetleniem LED – polecam ten dodatek każdemu. Zwiększa poczucie przestronności i doświetla wnętrze.

Wnętrze jest na tyle przestronne, że czwórka lub nawet piątka dorosłych osób podróżuje w komfortowych warunkach. Podsumowując, wnętrze 3008 to dla mnie dzisiaj wzór tego jak projektować nowocześnie. Jest spójne, projekt podoba się nawet kilka lat od premiery, wszystko mamy pod ręką – to prawdziwy współczesny samochód. Dużym plusem jest jakość materiałów i jakość wykonania. Mamy w redakcji taki samochód z 2017 roku w wersji Allure – po dwóch latach nadal wygląda jak nowy. Duży plus dla Peugeot!

No to jazda!

Po naciśnięciu przycisku start&stop silnik ożywa, ale w środku jeszcze nic nie słychać. Wyciszenie kabiny zasługuje na duże uznanie. Nawet przy sporych prędkościach na autostradzie w środku jest bardzo cicho. Auto rusza lekko, płynnie i dynamicznie. Na ciepłe słowa zasługuje tutaj skrzynia EAT8, która w połączeniu z tym silnikiem działa naprawdę dobrze. Jest płynnie, miękko – dokładnie tak, jak oczekujemy od francuskiego samochodu. Skrzynia ma aż osiem biegów, dzięki czemu nawet przy wysokiej prędkości jedziemy z dość niskimi obrotami, przykładowo dla 180 km/h jest to około 3,5 tysiąca.

Odpowiada mi też zachowanie zawieszenia. Chociaż wychowałem się na hydropneumatyce, potrafię docenić zestrojenie klasycznych rozwiązań. W nowym 3008 jest znacznie przyjemniej niż w Tiguanie czy Sportage, Peugeot ma zawieszenie wyjątkowo sprężyste, dając jednocześnie sporą izolację od drogi i kontrolę nad autem, gdy ktoś chce szybciej jeździć w zakrętach.

Reflektory LED, zamontowane w samochodzie, dawały mocny, jasny strumień światła – co dobrze widać na poniższym zdjęciu, zrobionym w środku nocy w lesie. Zasięg świateł to dobrze ponad 120 metrów.

Wyposażenie wspomagające jazdę

Nowy Peugeot 3008 ma dużo systemów wspomagających, ale wymienię tylko trzy, które najbardziej były przydatne. Przede wszystkim radar z tempompatem, który pozwala bezpiecznie i wygodnie podróżować w bardziej gęstym ruchu. Steruje samochodem aż do zatrzymania i chociaż na pokładzie była jego starsza wersja, jeszcze bez autopilota, to przyznam, że działa bez zarzutu i co ważne, do 180 km/h – przydatne w czasie przejazdu przez Niemcy. Tempomatu używałem zarówno w mieście jak i na drogach poza miastem.

Drugim elementem, który bardzo przydał się podczas testów, były kamery – przednia jak i tylna. Ułatwiają one parkowanie w ciasnych miejscach w mieście i chociaż ja zwykle robię to na lusterka, to muszę przyznać, że były przydatne. I ostatnia rzecz, drobna, ale niezwykle pomocna w nocy – doświetlanie zakrętów. Kiedy testowałem 3008 w lesie, okazało się to wyjątkowo przydatne.

Natomiast już czysto w kategoriach przyjemności można traktować możliwość zmiany „nastroju” – powiązane ze zmianą zapachu i kolorystyki zegarów w kabinie. Z tego gadżetu skorzystałem może ze dwa razy i szybko zapomniałem, że jest na pokładzie.

A to mi się nie podobało

Peugeot 3008 ma kilka drobnych wad, które można by łatwo usunąć w kolejnych wersjach. Przycisk Sport i związany z nim dźwięk z głośników budził chyba największą irytację. Ten dźwięk powinno dać się wyłączyć w opcjach! Zbiornik mógłby mieć z 10 litrów więcej w wersji benzynowej, przynajmniej jako opcja – szybka jazda na autostradzie oznacza konieczność częstszego tankowania. No i w roku 2019 rozdzielczość kamery tylnej i przedniej zasługuje na zmianę – 640×480 to standard sprzed dwóch epok. Brakuje też autopilota, który ma się pojawić dopiero w nowej wersji po faceliftingu. To jednak tak naprawdę drobiazgi.

A w czasie, gdy robiliśmy sesję zdjęciową w pewnym momencie pojawił się bocian, którego postanowiliśmy uwiecznić, w efekcie czego powstała taka oto fotografia.

Ile pali 3008 z silnikiem 1.6 PureTech? Średnia z 1.000 kilometrów

Nowy 3008 z silnikiem 1.6 PureTech spalił mi średnio 7,9 litra na 100 kilometrów, uwzględniając w tym 600 kilometrów trasy, 200 kilometrów dróg podmiejskich i ponad 200 kilometrów w mieście. Uzyskana średnia to wynik z ponad tysiąca kilometrów podróży po Polsce.

Ile kosztuje nowy Peugeot 3008?

Testowana przez nas wersja (bez doposażenia) to wydatek ponad 130 tysięcy złotych brutto. To oczywiście cena detaliczna z cennika, którą w salonie należy ostro negocjować. Najtańszy Peugeot 3008 kosztuje 92.200 zł, najdroższy GT z dieslem to wydatek ponad 160.000.

Samochód Silnik Wyposażenie Skrzynia biegów Cena brutto
Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 KM ACCESS manualna, 6 biegów 92.200 PLN
Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 KM ACTIVE manualna, 6 biegów 104.300 PLN
Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 KM ALLURE manualna, 6 biegów 112.300 PLN
Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 KM ACTIVE automat, EAT 8 112.800 PLN
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 KM ACTIVE manualna, 6 biegów 115.400 PLN
Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 KM ALLURE automat, EAT 8 120.800 PLN
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 KM ALLURE manualna, 6 biegów 123.400 PLN
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 KM ACTIVE automat, EAT 8 123.900 PLN
Peugeot 3008 1.6 THP 180 KM ACTIVE automat, EAT 8 124.900 PLN
Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 KM ALLURE automat, EAT 8 131.900 PLN
Peugeot 3008 1.6 THP 180 KM ALLURE automat, EAT 8 132.900 PLN
Peugeot 3008 2.0 BlueHDi 180 KM GT automat, EAT 8 160.200 PLN

 

Podsumowanie – nowy 3008 jest wart swojej ceny

Niezależnie od ceny warto się wybrać na jazdę 3008 i sprawdzić samemu, dlaczego ten samochód dostaje tak wysokie oceny w testach i tak wiele nagród. To dość wyjątkowa pozycja na rynku podobnych do siebie propozycji konkurencji i jedno z tych aut, które chciałbym mieć w swojej kolekcji.

Peugeot 3008 – dane techniczne

Długość 4.447 mm
Szerokość 1.841 mm
Wysokość bez / z relingami dachowymi (mm) 1.620/1.624 mm
Rozstaw osi (mm) 2.675 mm
Kąt natarcia / zejścia (stopnie) 20/29
Prześwit 219 mm
Średnica zawracania pomiędzy krawężnikami 10,67 m
Min. pojemność bagażnika 520 dm3
Max. pojemność bagażnika 1.482 dm3
Pojemność schowków w przedziale pasażerskim 32 litry
Pojemność zbiornika paliwa 53 litry
Pojemność skokowa 1.598 cm3
Moc maksymalna  (kW/KM przy obr.) 133/180 przy 5.500
Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr.) 250 przy 1.650
Skrzynia biegów: typ / ilość przełożeń Automatyczna / 8
Prędkość maksymalna 222 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h  8 sekund
Masa własna 1.300 kg
Dopuszczalna masa całkowita 1.950 kg

A więcej zdjęć znajdziecie tradycyjnie w galerii pod artykułem.

Na koniec jeszcze film z testów 3008:

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 3008Peugeot
Udostepnij556Tweet283Udostepnij79
Poprzedni

Wielkie szewrony na 100-lecie Citroëna w Düsseldorfie

Następny

T High 1894 – limitowana edycja jubileuszowa

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

T High 1894 - limitowana edycja jubileuszowa

DS Automobiles partnerem „Tour de Düsseldorf” 2019

Test: Peugeot Rifter w wersji 7-osobowej Long. Komfortowo z lwem

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Giileniek - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Aaaaaa - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Tomek - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Anonimowo - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Anonimowo - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Roman - Ile realnie spala hybrydowy DS 9 E-Tense 225 KM?
  • Mateusz - Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Radek - Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Saks - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Citroën DS – najbardziej komfortowy samochód świata. „Jedziesz po szutrowej drodze i tego nie czujesz”
  • Nowy Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130: „dają radę te 3 cylindry”
  • Nowa Dacia Jogger odebrana. Pierwsze wrażenia i pierwsza awaria
  • Nowy DS 7 – polski cennik luksusowego SUV-a z Francji
  • (Nie) zdążyć przed szlabanem. Uwaga na przejazdach!
  • Poczuj się jak profesjonalny kolarz z akcesoriami AG2R Citroën Team
  • Diesel czy benzyna? Ten ranking używanych samochodów nie pozostawia wątpliwości
  • Nowe Renault Mégane E-tech i Michelin na Olsztyn Green Festiwal. Ale się działo!
  • Przegląd rynku: używane oszczędne auto do długich podróży do 30 tysięcy złotych. Laguna, Scenic, 308
  • Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.