• Najnowsze
Test używanego: Dacia Sandero Stepway

Używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe

2021-01-15

Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021

2021-02-26
Fiat Punto Cross

Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?

2021-02-26
Peugeot, logo, dealer

Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa

2021-02-26
Peugeot 308 2021

Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!

2021-02-26
Citroen C4

Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie

2021-02-25
Peugeot 308

Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni

2021-02-25

Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru

2021-02-25

Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku

2021-02-25

Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!

2021-02-25

Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021

2021-02-25
piątek, 26 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Używana Dacia Sandero Stepway i 100.000 km z silnikiem 0.9 TCe

Tomasz Nowicki Tomasz Nowicki
2021-01-15
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania7min
985 21
19
Test używanego: Dacia Sandero Stepway
862
UDOSTĘPNIEŃ
2.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Citroën C5 Exclusive 2.7 HDi – najbardziej komfortowy samochód klasy D?

Citroën CX 25 TRD Turbo 2 kontra Audi 100 CC, Fiat Croma i Mercedes 300D W124

Test: Nowy Opel Crossland – twarz Mokki i wyjątkowo przestronne wnętrze (pierwsza jazda)

Dacia Sandero Stepway to odmiana popularnego modelu Sandero. Główne różnice sprowadzają się aspektów wizualnych, Stepway jest trochę wyższy, ma aluminiowe felgi i relingi, które sprawiają, że auto wygląda bardzo zgrabnie, dużo ładniej niż standardowy model. Taki używany samochód z benzynowym silnikiem 0.9 TCe kupił w 2015 roku nasz Czytelnik z Krakowa. W ciągu trzech lat przejechał blisko 100 tysięcy kilometrów i podzielił się z nami swoimi wrażeniami z eksploatacji. 

Dlaczego używana Dacia Sandero Stepway?

Wraz z żoną jesteśmy już na emeryturze. Mimo to jesteśmy dość aktywni. Trochę chodzimy po górach, mamy też pod Krakowem niewielką działkę, na którą regularnie jeździmy. Szukaliśmy niedrogiego samochodu, który będzie pełnił rolę naszego codziennego pojazdu. Wymagania miałem dość skromne a budżet nieduży, bo wysokość naszych emerytur niespecjalnie pozwala nam szaleć z wydatkami. Chciałem kupić jak najnowszy, używany pojazd, z silnikiem benzynowym.

Co ciekawe, na początku Dacii w ogóle nie braliśmy pod uwagę, chociaż nie raz widziałem te samochody w salonie, w którym kupowałem i serwisowałem swoje Clio. Można więc powiedzieć, że większość czasu jeździłem Renault. Gdy przyszedł czas na sprzedaż Clio, odkupił go ode mnie znajomy mechanika z ASO, w którym go serwisowałem. I właśnie nasz mechanik zwrócił moją uwagę na srebrną Dacię Sandero Stepway, którą oddał jakiś klient w rozliczeniu.

Przyznam, że początkowo byłem nastawiony dość sceptycznie. Auto miało dwa lata i przejechane ponad trzydzieści tysięcy kilometrów. Pod maską znjadował się silnik 0.9 TCE, jednostka zupełnie mi nieznana, miałem obawy co do turbiny, której nigdy nie posiadałem  w swoim samochodzie, mała pojemność silnika też nie budziła zaufania. Ale dałem się namówić na jazdę próbną, na którą zabrałem też żonę. Pojeździliśmy trochę po Krakowie i decyzja zapadła na tak.

Co było przekonujące dla wyboru tego modelu?

Byłem bardzo pozytywnie zaskoczony wyglądem samochodu. Dacia Sandero Stepway wygląda dużo dużo lepiej niż zwykłe Sandero! Już same relingi robią dużą różnicę, auto staje się jakby dojrzalsze. Do tego fabryczne felgi aluminiowe, wysoki prześwit, wygodne wsiadanie. To wszystko bardzo mi się podobało. Żona trochę narzekała na srebrny kolor, bo w salonie widziała takie Sandero w kolorze granatowym i rzeczywiście prezentował bardzo ładnie. W środku Stepway też jest zrobiony trochę inaczej niż zwykły model. Do dzisiaj mam tylko kłopoty z obsługą dotykowego panelu radia, nie używam tempomatu czy ogranicznika prędkości. Chyba jestem trochę za konserwatywny na te rozwiązania. No ale mam wnuki i one uczą mnie obsługi nawigacji i wszystkich tych zaawansowanych funkcji. Polubiłem za to klawisz ECO.

A co z jakością materiałów i ogólnym poczuciem jakości?

No klasa premium to nie jest ale mam wrażenie, że wnętrze jest wykonane bardzo solidnie. Nic nie stuka, nie puka, nie trzeszczy. Owszem, te materiały są tanie z wyglądu, ale z drugiej strony łatwo je utrzymać w czystości i nie rysują się. Mój Stepway wygląda wciąż prawie jak nowy. Nasze podróże sprowadzają się do jeżdżenia po zakorkowanym mieście a teraz, w sezonie wiosenno-letnim sporo podróżujemy na działkę, co daje dziennie około 80 kilometrów w obie strony. Do takich celów nasz Stepway sprawdza się znakomicie i i bardzo mało pali. Przy moim spokojnym trybie jazdy zwykle jest to około 5,5 litra w mieście. W Krakowie używam przycisku ECO, natomiast wyłączam to, gdy jedziemy w góry.

Dacia Sandero Stepway

W ciągu trzech lat Stepway ma na liczniku prawie 100 tysięcy kilometrów. Jak sprawuje się auto?

Nie wiem co to awarie. Jeżdżę regularnie na przeglądy, mechanicy wymieniają wszystko co trzeba. Auto miało przedłużony pakiet gwarancyjny, więc nie martwiłem się, że coś trzeba wymieć. Stepway nigdy mnie nie zawiódł, nigdy nie zdarzyło się nic poważniejszego niż przepalona żarówka. To bardzo dobrze świadczy o tej firmie. Raz auto miało regulowane drzwi kierowcy, raz między przeglądami dolewałem trochę oleju.

Jeździ pan po górach. Czy ten silnik 0.9 TCe nie jest za słaby do tego auta?

Była to jedna z moich większych obaw. Ale ku mojemu zdziwieniu tak mały silnik daje sobie w górach dobrze radę, wioząc dwoje pasażerów i trochę bagażu. Ma 90 koni, chociaż mistrzem dynamiki na pewno nie jest a momentami wysilony dźwięk silnika przypomina mi starego malucha, ale jedzie! Dacia Sandero Stepway nie jest zbyt ciężka i taka kombinacja bardzo dobrze się sprawdza. Wciąż zadziwia mnie niskie spalanie, jakie udaje mi się osiągnąć. On ma dość nisko dostępny maksymalny moment obrotowy, o ile pamiętam w okolicach 2200 obrotów, i to pomaga sprawnie się poruszać, bez nadmiernego zużycia paliwa. Bardzo mi się podoba, że zimą szybko się nagrzewa. Dzięki temu w aucie jest stosunkowo ciepło kilka chwil po ruszeniu. To bardzo duży plus.

Dla mnie jako dla emeryta istotne też jest tańsze OC. Silnik o tak małej pojemności kosztuje w OC dość mało a do tego mam maksymalne zniżki.

A jak jest z przestronnością wnętrza?

Dla mnie i dla żony ten samochód wystarcza aż nadto. Przewoziłem nie raz i nie dwa więcej osób, na krótkich dystansach, maksymalnie kilkadziesiąt kilometrów – nikt nie narzekał. Bagażnik zawsze mógłby być większy, żona potrafi zrobić zakupów dużo więcej niż jego pojemność. Dyskonty spożywcze powinny być zakazane!

Jakie pan zauważył wady Dacii Sandero Stepway?

Trudno wskazać coś poważnego. Jedna rzecz, która mnie do dzisiaj irytuje, to nieproporcjonalnie długa dźwignia zmiany biegów. Mogłaby być trochę mniejsza i bardziej zgrabna. Do tego dodałbym jeszcze głośność silnika przy wyższych obrotach. Dacia Sandero Stepway nie jest dobrze wyciszona. Poza tym chyba nie mam więcej zastrzeżeń. Leję benzynę, jeżdżę. Może zmieniłbym radio na klasyczne. Natomiast nie ma żadnej rdzy, którą straszyli mnie znajomi „fachowcy” czy problemów z osprzętem.

Czy zakup takiego używanego samochodu z perspektyw czasu się opłacał?

Cena jaką zapłaciłem za używane Sandero Stepway była znacząco niższa niż nowego auta. Po ponad trzech latach jazdy myślę, że to dobry wybór. Być może następna też będzie Dacia, chociaż są też inne interesujące modele, którym chętnie się przyjrzę, w tym Renault Captur, który bardzo się podoba żonie. Za rok, za dwa lata zobaczymy. Na razie Stepway zostaje w rodzinie. Daję mu mocną czwórkę.

Dziękujemy za rozmowę.

Galeria

Test używanego: Dacia Sandero Stepway

Newsletter

Originally posted 2018-06-25 21:58:32.

2.8 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DaciaSandero
Udostepnij345Tweet216Udostepnij60
Poprzedni

Nowe Renault 5 w wersji seryjnej zadebiutuje w 2023 roku (zdjęcia, film, informacje)

Następny

Renault zaprezentuje 14 nowych modeli w latach 2021 – 2025

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Renault zaprezentuje 14 nowych modeli w latach 2021 - 2025

Citroen prezentuje model e-Berlingo Van. Debiut rynkowy w II połowie 2021 roku

Portugalczycy już ósmy rok z rzędu uhonorowali Peugeot tytułem „Marka numer 1 – wybór konsumentów”

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
19 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • bartekp o Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021
    • Anonimowo o Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Rajender o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Radek o Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 – trzy poziomy wyposażenia, rekordowa przestronność, przedsprzedaż już od marca w niektórych krajach?
    • Zawsze o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Zawsze o Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Zb. o Nowy Citroën C5 – trzy poziomy wyposażenia, rekordowa przestronność, przedsprzedaż już od marca w niektórych krajach?
    • mctk o Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Piotrek o Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Peugeot e-208 Elektrycznym Biznesowym Samochodem Roku 2021
    • Nowy Fiat Punto Cross na wizualizacji. Czy tak będzie wyglądał model?
    • Peugeot: nowe logo, wygląd salonów dealerskich i nowa strona internetowa
    • Nowy Peugeot 308 2021 – mamy zdjęcia prezentujące konkurenta Golfa i Corolli!
    • Tajemniczy Citroën C4 sfotografowany w Częstochowie
    • Peugeot ujawnił nowe logo! Powrót do korzeni
    • Grupa Renault i Faurecia łączą siły w dziedzinie magazynowania wodoru
    • Nowy Citroën CC24 w przygotowaniu. Rozpoczęcie produkcji w 2022 roku
    • Dacia pozostaje marką budżetową. Przystępne ceny, jeszcze lepszy stosunek kosztów do możliwości!
    • Marki francuskie w Polsce – sprzedaż w dwóch pierwszych dekadach lutego 2021


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    19
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.