W obliczu rosnącego rynku kompaktowych SUV-ów, Peugeot 3008 II niezmiennie utrzymuje wysoką pozycję sprzedaży wśród francuskich konsumentów, nawet pomimo wprowadzenia nowego modelu. Tymczasem Renault Austral nadal zmaga się z wypracowaniem swojej pozycji. W pierwszym kwartale bieżącego roku, pomimo intensywnych działań promocyjnych, Austral odnotował nieco niższą liczbę rejestracji niż jego rywal z Peugeot, co pokazuje jak dobrze postrzegany jest lew. Ale Renault ma tajną broń.
Peugeot 3008 znalazł w pierwszym kwartale 2024 roku we Francji 7946 nabywców podczas gdy Austral 7256. Skąd bierze się ta różnica?
Wygląda na to, że Peugeot 3008 II nadal cieszy się uznaniem klientów dzięki swojemu znakomitemu designowi oraz nowoczesnym technologiom. Popularność ta może się również brać z faktu, że nowa generacja 3008 oferuje na razie tylko jeden model z silnikiem spalinowym, czyli hybrydowym PureTechem 136 KM, co może wywoływać mieszane uczucia wśród klientów przyzwyczajonych do bardziej zróżnicowanej oferty.
Renault Austral ma tutaj więcej do powiedzenia – do dyspozycji klientów są napędy MHEV i Full Hybrid o większych mocach niż u konkurencji. Efekt? Coraz więcej osób przychylnym okiem patrzy ma markę z rombem.
Co ciekawe, Peugeot 5008 II sprzedaje się we Francji lepiej (3943 szt.) niż Espace (2520 szt.). To również dane za pierwszy kwartał 2024 r.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
Szansą Renault jest jednak fakt, że Peugeot zdaje się stawiać na elektryfikację swojego portfolio, co może otworzyć drogę Renault do skoncentrowania się na bardziej tradycyjnych i hybrydowych rozwiązaniach napędowych. W obliczu tych zmian, przyszłe miesiące pokażą, czy Renault zdoła wykorzystać potknięcia konkurencji i ostatecznie wyprzedzić Peugeota w wyścigu o dominację na rynku SUV-ów w Europie wśród klientów kupujących francuskie samochody.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
Najnowsze komentarze