Nowy Peugeot 508 jest najnowszym flagowym samochodem francuskiego producenta. Piękne nadwozie i wystawne wnętrze sprawiają, że ma szansę zdobyć serca klientów na całym świecie. Tym razem dziennikarze testowali były trzy wersje silnikowe i wyposażenia. Oddajmy więc głos angielskim żurnalistom:
Nowy Peugeot 508 – niesamowite zaskoczenie
Gdy spodziewałeś się kolejnego SUVa, na rynku pojawia się nieoczekiwanie nowy pretendent do miana króla klasy D. To nowy, elegancki Peugeot 508. Będzie flagowym modelem marki i ma ambicje stać się liderem segmentu. Jednym z celów, jakie stawia sobie Peugeot jest zmiana wizerunku marki w Europie.
„Odnieśliśmy ogromny sukces z naszymi SUVami. Peugeot 3008 zdobył aż 45 nagród w tym Europejski Samochód Roku. 508 ma pomóc nam zbudować na nowo wizerunek marki. Został zaprojektowany przez Gillesa Vidala, projektanta 3008 i 5008.” – mówił na premierze prasowej David Peel, dyrektor zarządzający Peugeot w Wielkiej Brytanii.
Ambicje by być liderem segmentu
To bardzo ambitne wyzwanie i 508 ma pełnić w tym kluczową rolę. Vidal zaprojektował naprawdę niezwykłe nadwozie. Na żywo robi dużo większe wrażenie, niż na zdjęciach. Za to w środku czujesz się jakby Peugeot Cię otaczał, zapraszał do swojego świata. Wykończenie wnętrza jest na najwyższym poziomie. Świetnym rozwiązaniem są klawisze szybkiego dostępu. Samochód powitał nas komunikatami w języku francuskim. Trzy naciśnięcia klawisza i mieliśmy swojską mowę.
Mieliśmy okazję jeździć trzema wersjami. 1.5 litrowym dieslem o mocy 130 KM w wersji Allure, 1.6 litrowym PureTech 180 KM oraz 2 litrowym dieslem również 180 konnym. I trzeba przyznać, że diesle w PSA są na najwyższym poziomie, trudno dzisiaj o lepsze silniki w tej technologii. Największą niespodziankę sprawił nam wydawałoby się najsłabszy diesel. Co prawda zimny silnik było nieco słychać, ale potem była błoga cisza. No i ta nowa manualna skrzynia biegów pracowała zaskakująco gładko.
Samochód wygląda naprawdę dobrze. Dużo lepiej niż na zdjęciach. Z tyłu witają nas lwie pazury w postaci świateł. Z przodu mamy symbol 508, który nawiązuje do wspaniałej tradycji modelu 504. Logo w samo w sobie jest dziełem sztuki. No i te opływowe linie. Nie ma na rynku auta, które by w tej klasie tak dobrze wyglądał. Serio!
Wyposażenie nowego Peugeot 508 na najwyższym poziomie
Producent mocno popracował nad wyposażeniem. W wersji Allure trudno prosić o więcej. Mieliśmy kolorowe oświetlenie wnętrza, tylną kamerę, detekcję pojazdów z boku, rozpoznawanie znaków połączoną z ograniczaniem prędkości, alarm odległości od poprzedzającego pojazdu, asystenta pasa ruchu i tempomat. Konkurencja będzie musiała się tutaj dużo nauczyć! Wszystkie samochody mają standardowo dwa złącza USB z przodu. Im wyższa wersja wyposażenia tym będzie ich więcej. Era smartfonów jest tu wyraźnie widoczna. Oczywiście im wyższa wersja, tym lepiej. Bardzo podobał nam się schowek, wyściełany czymś w rodzaju miękkiego pluszu, bardzo dobry system audio czy ekstremalnie wygodne fotele.
Automatyczna skrzynia biegów EAT8 ma nowe oprogramowanie, które zapewnia bardzo płynną jazdę. Jest sporo trybów do dyspozycji, Eco, Comfort, Sport. Ogromne wrażenie robi podświetlany szklany dach. A dla wygody można zamówić elektryczną klapę bagażnika, sterowaną bez używania rąk. Spore wrażenie zrobiło na nas automatyczne parkowanie. To jest coś dla każdego, kto ceni wygodę.
Podsumowanie
Okazuje się, że nowy Peugeot 508 to nie tylko marketingowe zapowiedzi ale realnie nowa jakość w segmencie D. A my czekamy na jazdy w Polsce.
źródło: Daily Record
Najnowsze komentarze