Jak wynika z najnowszych danych dotyczących rejestracji pojazdów opublikowanych przez Stowarzyszenie Producentów i Sprzedawców Motoryzacyjnych (SMMT), sprzedaż samochodów Peugeot wzrosła w styczniu o 63% rok do roku.
Z udziałem w rynku samochodów osobowych i dostawczych wynoszącym 4,5%, co stanowi wzrost o 1,1 punktu procentowego w porównaniu do roku poprzedniego, Peugeot sprzedał w styczniu w Wielkiej Brytanii łącznie 7.584 pojazdy, osiągając znaczny wzrost o 44% rok do roku na rynku, który wzrósł o 8%. Na rynku aut osobowych Peugeot sprzedał 6.033 pojazdy, w porównaniu z 3.692 w styczniu 2023 roku, co oznacza wzrost o 63%.
Udział Peugeot w rynku pojazdów elektrycznych jest zbliżony do jego całkowitego udziału w rynku wynoszącego 4,5%. Peugeot oferuje już najszerszą gamę samochodów elektrycznych spośród wszystkich głównych marek europejskich, a klienci mogą również korzystać ze wsparcia w wysokości do 4.000 funtów i kredytu 0% RRSO bez minimalnego wkładu własnego w ramach dotacji Peugeot Switch Grant.
Silny wzrost w segmencie B: sprzedaż Peugeot 208 wzrosła o 32%
Peugeot kontynuował rozwój również w wysoce konkurencyjnym segmencie B. Model 208 awansował na trzecie miejsce w segmencie z 10,6% udziałem w rynku i prawie o jedną trzecią (31,7%) większą liczbą sprzedanych egzemplarzy rok do roku, w segmencie, który spadł o 19,5%.
W pełni elektryczny e-208 również znalazł się na szczycie segmentu elektrycznych supermini.
Silny wzrost w segmencie D: wzrost sprzedaży 408 o 112%
Model 408 miał fantastyczny początek roku, odnotowując 112% wzrost rok do roku. 408 zajmuje obecnie drugie miejsce w ogólnym segmencie D z 18,5% udziałem w rynku.
Adam Wood, dyrektor zarządzający Peugeot UK, powiedział: „Te wyniki napawają optymizmem na początek roku – odnotowaliśmy znaczne wzrosty, szczególnie w segmentach B i D, gdzie odpowiednio modele 208 i 408 cieszą się ogromną popularnością wśród klientów. Nasz nowy, wiodący w branży program dotacji na zmianę aut spalinowych na elektryczne również rozpoczął rok bardzo zachęcająco, a e-208 stał się liderem w segmencie B na napędy elektryczne. To wyraźny dowód na to, że nasza strategia działa i aby wykorzystać ten początek, wkrótce wprowadzimy na rynek ekscytujący nowy model e-3008”.
Peugeot był także w styczniu trzecią najlepiej sprzedającą się marką na rynku elektrycznych samochodów dostawczych w Wielkiej Brytanii. Peugeot i siostrzane marki Vauxhall, Citroën i Fiat są obecnie jedynymi mainstreamowymi markami motoryzacyjnymi produkującymi samochody dostawcze w Wielkiej Brytanii. W 2023 roku Ellesmere Port stał się pierwszym w Wielkiej Brytanii zakładem produkującym masowo wyłącznie pojazdy elektryczne, w którym produkowane są małe elektryczne samochody dostawcze Stellantis, w tym Peugeot e-Partner.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze