Nowy Citroen C5 Aircross w Polsce
Wiadomości

Citroën C5 Aircross na żywo wywołuje efekt „wow”. Kiedy trafi do sprzedaży w Polsce?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-13
1.2 PureTech Łańcuch
Wiadomości

Dlaczego Stellantis odrzuca wnioski o rekompensatę w sprawie silników 1.0 i 1.2 PureTech?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
citroen berlingo van Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Citroën Berlingo VAN 2025 z silnikiem diesla 1.5 HDi?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
DS_N°4
Wiadomości

Jakie silniki otrzymał nowy DS N°4? DS Automobiles mówi: żegnaj dieslu

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
peugeot 508 5 Wiadomości
Wiadomości

Używany samochód z czystą historią? Peugeot, Citroën i Renault wypadają najlepiej

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
Fiat Panda
Wiadomości

Ile kosztuje Fiat Panda? Nowy polski cennik maj 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-13
miasto budzi sie 2024 3 Wiadomości
Wiadomości

Dokąd zmierza motoryzacja, jeśli jakość staje się opcjonalna?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 508 SW 1.5 BlueHDi 130 KM – ile pali w górach oszczędny diesel? Tysiąc dwieście kilometrów po Bieszczadach (i nie tylko)

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-08-16
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
2.6k
A A
29
peugeot 508 sw hdi 2023 28 Wiadomości

Peugeot 508 SW z silnikiem diesla to idealne rozwiązanie dla osób, które dużo jeżdżą, lub mieszkają w terenie górskim. Korzystając z długiego weekendu, który w tym roku rozciągnął się od piątku aż do wtorku, wybraliśmy się w Bieszczady. Czas człowieka weźmie na góry i co zrobić? Trzeba jechać.

Nie jest najmocniejszy ani najszybszy ale z całą pewnością świetnie wygląda, stabilnie i sprawnie oraz niedrogo się przemieszcza. Łącznie przejechaliśmy w ciągu kilku dni ponad tysiąc dwieście kilometrów.

peugeot 508 sw hdi 2023 11 scaled Wiadomości

Peugeot 508 z silnikiem 1.5 BlueHDi o mocy 130 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm trafił do naszej redakcji w wersji GT, czyli najwyższej opcji wyposażenia z silnikiem spalinowym. Z dieslem współpracuje tu znana i lubiana skrzynia EAT8 a samochód jeździł na 19″ oponach letnich Michelin. Cztery osoby i pełny bagażnik nie robią na tym napędzie żadnego wrażenia, po prostu jedzie. Warto jeszcze dodać, że cena wersji GT zaczyna się aktualnie w konfiguratorze od 197.400 zł (za silnik benzynowy) ale za diesla musimy zapłacić 210.000 zł brutto. Sporo, ale w zamian otrzymujemy nie tylko świetnie wyglądające auto, ale też oszczędny i dynamiczny silnik diesla, jeden z ostatnich w ofercie producentów.

peugeot 508 sw hdi 2023 15 scaled Wiadomości

Zobacz: nowe samochody Peugeot. Promocje, auta dostępne od ręki

W cenie podstawowej wersji GT Peugeot oferuje granatowy lakier Eclipse, pozostałe wymagają dopłaty 3100 zł, natomiast lakier czerwony 3900 zł. I jak już przy cenniku GT ma świetną wysokiej jakości tapicerkę z Alcantary, ale można dopłacić 10000 zł i mieć piękną czerwoną tapicerkę ze skóry, która doskonale pasuje do czarnego nadwozia. Do wersji GT można dokupić jeszcze otwierany elektryczny dach za 6000 zł.

peugeot 508 sw hdi 2023 26 scaled Wiadomości

Główne elementy wyposażenia naszego testowego auta to:

  • Fotele AGR, podgrzewane
  • Elektryczna klapa bagażnika
  • System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia samochodu ADML
  • Deska rozdzielcza i panele drzwiowe wykończone w stylu Carbon,
  • Przeszycia w kolorze Aikinite
  • Lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne, bezramkowe
  • System monitorowania martwego pola (BSD)
  • Peugeot i-Connect Advanced: 4HP + 4TW, Bluetooth, WiFi, Mirror Screen, radio DAB, E-Call/A-Call, nawigacja 3D, ekran dotykowy 10″ HD, 2 x USB-C
  • Pakiet Widoczność,
  • Pakiet Safety Plus,
  • Pakiet Drive Assist

Dużym plusem Peugeot 508 jest wygoda. Możesz nim przejechać jednym ciągiem 500-700 kilometrów i wysiadasz zrelaksowany. Nie ma żadnego objawu znanego z twardych aut konkurencji typu „połamanie” i kłopoty z wyprostowaniem się. Fotele są niesamowicie komfortowe. Mają certyfikat AGR.

peugeot 508 sw hdi 2023 19 scaled Wiadomości

Wygląd zewnętrzny

Większość producentów temat kombi traktuje po macoszemu, ale nie Peugeot. Tutaj samochód może konkurować wyglądem śmiało ze zwykłą wersją. Niski, szeroki, z wąskimi reflektorami z przodu i nowym logo oraz nowym grillem, wygląda po prostu świetnie. Nie od dziś mówi się, że jeśli chodzi o wygląd marka z lwem to zupełnie inna klasa niż zdecydowana większość konkurencji. Wszystko jest tu spójne, przemyślane, zaprojektowane od początku do końca tak, aby pasować. Nie inaczej jest w przypadku 508.

Model 508 wyposażony jest w bezramkowe szyby i trzeba przyznać, że za każdym razem robią one takie samo wrażenie. Świetne rozwiązanie! 508 SW to jedno z najładniejszych kombi na rynku.

peugeot 508 sw hdi 2023 16 scaled Wiadomości

Wnętrze Peugeot 508

Wnętrze naszego testowego GT to poezja dla oczu. Lubimy w redakcji Peugeoty za świetnie zaprojektowaną deskę, i-cockpit. Pod względem wygody ciężko narzekać W przypadku 508 do dyspozycji otrzymujemy bardzo wygodny fotel z certyfikatem AGR. Wersja SW oferuje też w środku sporo miejsca i czterech rosłych pasażerów zmieściło się wraz z bagażem bez problemu. Materiały są bardzo dobrej jakości, zmontowane solidnie – jedynym wyjątkiem, z którym Peugeot nie może sobie poradzić chyba od początku produkcji, jest kwestia zmiany temperatury po wejściu do nagrzanego auta, do momentu gdy kokpit się nie schłodzi lub nie nagrzeje, z okolic centralnego głośnika Focal dobiegają niekiedy sporadyczne odgłosy naprężającego się plastiku.

„Klawiatura fortepianu” pod ekranem centralnym cały czas mi się podoba. Wnętrze 508 to klasa w sama w sobie. Materiały są dobrze spasowane, wysoką jakość widać wszędzie. Dopracowane, solidne wnętrze.

peugeot 408 allure pack 2023 7 scaled Wiadomości

System multimedialny działa szybko i bezproblemowo, dźwięk jest wysokiej jakości, naturalny a subwoofer umieszczony w bagażniku podbija niskie tony dość skutecznie Minusem niskiego nadwozia może być za to wysiadanie, to zdecydowanie nie jest samochód dla osób w podeszłym wieku. Co można by zmienić we wnętrzu? Np. boczki drzwi, szczególnie panel z przyciskami, mogłyby być z innego materiału niż takie gładkie tworzywo sztuczne, chociaż to już czepialstwo.

peugeot 508 sw hdi 2023 8 scaled Wiadomości

Całościowo wnętrze zasługuje na ocenę bardzo dobrą z plusem. Szczególnie ze względu na jakość materiałów, zdecydowanie lepszą niż u wielu konkurentów, nawet wysokiej klasy.

peugeot 508 sw hdi 2023 7 scaled Wiadomości

Zawieszenie i komfort jazdy

Peugeot 508 jeździ znakomicie. Auto trzyma się drogi, oferuje dużą dawkę komfortu (ale mniejszą niż 408 – z którego przesiadaliśmy się wprost do 508). Zachowanie na nierównościach jest bardzo dobre, niewiele ze wstrząsów jest przenoszonych do wnętrza. Na zakrętach, mimo sporej długości 508 klei się do asfaltu, a to za sprawą nisko położonego środka ciężkości.

peugeot 508 sw hdi 2023 23 scaled Wiadomości

Wyciszenie

Oddzielnie słowo warto poświęcić wyciszeniu, ponieważ także tutaj jest Peugeot się postarał i znowu – chociaż w środku jest trochę głośniej niż w 408, to głównie za sprawą napędu. Diesel, przynajmniej na początku, gdy jeszcze się nie rozgrzeje, bywa hałaśliwy, chociaż owa hałaśliwość jest odpowiednio stłumiona.

Praktyczność

Pod względem praktyczności Peugeot 508 SW zaskakuje bardzo pozytywnie: przy rozstawie osi 2800 mm i szerokości 1860 mm w środku jest miejsca pod dostatkiem (w przeciwieństwie do zwykłej 508, która jest jednak ciaśniejsza z tyłu), bagażnik ma 530 litrów i można do niego bez problemu włożyć cztery walizki i jeszcze dopchać mniejszymi torbami.

peugeot 508 sw hdi 2023 13 scaled Wiadomości

Na uwagę zasługuje bardzo dobry tempomat aktywny z utrzymaniem pasa ruchu, który pozwala przez większość trasy nie dotykać gazu. Jedynym minusem może być to niskie nadwozie i przez to wysiadanie jest mniej wygodne.

Zużycie paliwa i dynamika, praca skrzyni biegów

Dochodzimy do najmocniejszego punktu 508. Ponad tysiąc dwieście kilometrów trasy testowej z czego prawie 400 kilometrów po regionie górskim – a więc w Bieszczadach – i spalanie, mierzone przy dystrybutorze, wyniosło 5,9 litra na 100 kilometrów (komputer pokazywał 0,2 litra więcej).

Pod względem dynamiki przyspieszanie i wyprzedzanie nie stanowi problemu, mimo zaledwie 130 KM, jednak warto pamiętać o dwóch rzeczach: przy wyższych prędkościach silnik będzie dawał już odczuć swoją niedużą pojemność a jednocześnie warto używać ręcznej zmiany biegów, wykorzystując do maksimum charakterystykę diesla.

Skrzynia działa miękko, płynnie, nie ma tu żadnych szarpnięć czy niepokojących odgłosów. Jej miękka stonowana charakterystyka dobrze współgra z 1.5 BlueHDi.

Eksploatacja AdBlue zimą i trwałość zbiornika

Peugeot 508 BluehDi wyposażony jest w zbiornik płynu AdBlue. Producent miał z nim w przeszłości kłopoty, dlatego warto przestrzegać kilku zaleceń eksploatacyjnych: po pierwsze płyn AdBlue warto tankować częściej, niż wynika to z komunikatów komputera pokładowego, tak aby w zbiorniku było go zawsze więcej niż połowa. Po drugie warto stosować dodatek zapobiegający krystalizacji się płynu, np. firmy Tunap.

Podsumowanie

Eleganckie kombi, świetne wygodne wnętrze, niskie zużycie paliwa – czego chcieć więcej? Być może tylko tego, żeby diesle były z nami jak najdłużej i to nie tylko w wersji 1.5 BlueHDi ale też te większe. Peugeot 508 jest samochodem zdecydowanie godnym polecenia: oszczędny, wygodny i cieszy oczy.

Więcej zdjęć znajdziecie w galerii poniżej.

Dziękujemy Firmie Peugeot za udostępnienie samochodu do testu.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 508 sw hdi 2023 29 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 13 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 12 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 11 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 10 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 9 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 8 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 7 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 6 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 5 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 4 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 3 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 1 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 14 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 15 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 16 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 28 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 27 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 26 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 25 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 24 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 23 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 22 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 21 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 20 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 19 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 18 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 17 Wiadomościpeugeot 508 sw hdi 2023 2 Wiadomości
2.8 12 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

2025-05-18
Tagi: 508Peugeot
Udostepnij888Tweet555Udostepnij155
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3125 udostępnienia
    Udostepnij 1250 Tweet 781
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1418 udostępnienia
    Udostepnij 567 Tweet 355
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4477 udostępnienia
    Udostepnij 1791 Tweet 1119
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    622 udostępnienia
    Udostepnij 249 Tweet 156

Testy samochodów

001. Citroen Grand C4 SpaceTourer – nowa nazwa doskonałość bez zmian Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 KM – nowa nazwa, doskonałość bez zmian. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-08
dacia sandero stepway cvt automat 1 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway Extreme 1.0 CVT z automatem – rekordzistka Europy

autor Grzegorz Traczewski
2025-03-18
10. Renault Clio IV Grandtour Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio IV – pierwsza jazda miejskim samochodem. Benzyna 0.9 TCe, diesel 1.5 dCi – porównanie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-10-26
Peugeot e-5008
Testy

Test: Peugeot e-5008 – 1400 km elektrycznym, 7-miejscowym SUV-em. Jeździliśmy w trasie, po mieście i byliśmy w górach

autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-02
renault zoe 102 Wiadomości
Testy

Test: Czy opłaca się kupić samochód elektryczny? Tydzień z Renault Zoe Z.E. 40 w wielkim mieście cz.1. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2018-09-17

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

Zobacz też

50 tysięcy hybrydowych silników z fabryki Renault w Hiszpanii. Jubileuszowy 200-konny egzemplarz trafi Espace 6

Citroën, Peugeot i… Leapmotor na stoisku Stellantis na targach AutoShow 2024 w Malezji

Załamanie pogody za kierownicą

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
29
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz