W 2022 roku zadebiutuje nowa Dacia Lodgy, która będzie pierwszym modelem marki z napędem hybrydowym, ale na tym nie koniec elektryfikacji. W planach jest również Bigster, którego będzie można ładować z gniazdka.
Głównym sposobem Dacii na redukcję emisji CO2 jest instalacja LPG, ale wraz z podwyższeniem europejskich norm, rozwiązanie może okazać się niewystarczające. Rumuńska marka już przygotowuje się na przyszłość. „Musimy podjąć wiele kroków, aby spełnić standardy zaplanowane na rok 2025” – powiedział Denis Le Vot, dyrektor generalny Dacii w wywiadzie dla magazynu motoryzacyjnego L’argus. „LPG to nasz nowy diesel. Zużywa ok. 10 g CO2 mniej na km przy niższych kosztach”. „Kiedy nadejdzie czas, przejdziemy na lekką elektryfikację, napęd hybrydowy oraz układ plug-in dla większych pojazdów. Na razie, nadchodzące standardy nie są jeszcze jasne, zwłaszcza normy Euro 7” – dodał.
W ubiegłym roku Dacia zaprezentowała swój pierwszy samochód elektryczny Spring, który pojawi się w salonach jeszcze w tym roku. Kolejnym krokiem w kierunku obniżenia emisji będzie wykorzystanie napędów hybrydowych Renault. Nową technologię w pierwszej kolejności otrzyma następca Lodgy. 7-miejscowy model, który zadebiutuje na rynku na początku 2022 roku będzie miękką hybrydą z silnikiem 1.3 TCe oraz instalacją 12V. Lodgy otrzyma również system hybrydowy E-Tech znany z nowego Renault Clio. W Dacii, napęd zostanie uproszczony ze względu na obniżenie kosztów. System wykorzysta również Duster III generacji, który pojawi się na rynku w 2024 roku.
Dacia Bigster plug-in
W 2025 roku do gamy marki dołączy nowy SUV, który powstanie na bazie koncepcyjnego modelu Bigster. Dacia chce oferować pojazd w wersji z napędem 4×4 a dla spełnienia norm emisji Euro 7 – jako hybrydę ładowalną. „Pracujemy nad propozycją 4×4, ale osiągnięcie celu jest bardzo skomplikowane. Rozważamy, jak daleko możemy się posunąć” – powiedział Denis Le Vot. Dacia może wykorzystać zmodyfikowany układ o mocy 160 KM zastosowany w Renault Megane E-Tech. Dodanie do oferty hybryd będzie wiązało się z podwyższeniem ceny modeli, zwłaszcza w wyższej części oferty, ale Dacia Bigster, podobnie jak inne samochody marki, wciąż ma kusić ceną.
Najnowsze komentarze