sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Dacia

Dacia: „LPG to nasz nowy diesel”. Napęd hybrydowy zadebiutuje w 2022 roku

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-02
w Dacia, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
2.6k 109
8
Dacia Bigster
2.3k
UDOSTĘPNIEŃ
7.7k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

W 2022 roku zadebiutuje nowa Dacia Lodgy, która będzie pierwszym modelem marki z napędem hybrydowym, ale na tym nie koniec elektryfikacji. W planach jest również Bigster, którego będzie można ładować z gniazdka.

Głównym sposobem Dacii na redukcję emisji CO2 jest instalacja LPG, ale wraz z podwyższeniem europejskich norm, rozwiązanie może okazać się niewystarczające. Rumuńska marka już przygotowuje się na przyszłość. „Musimy podjąć wiele kroków, aby spełnić standardy zaplanowane na rok 2025” – powiedział Denis Le Vot, dyrektor generalny Dacii w wywiadzie dla magazynu motoryzacyjnego L’argus. „LPG to nasz nowy diesel. Zużywa ok. 10 g CO2 mniej na km przy niższych kosztach”. „Kiedy nadejdzie czas, przejdziemy na lekką elektryfikację, napęd hybrydowy oraz układ plug-in dla większych pojazdów. Na razie, nadchodzące standardy nie są jeszcze jasne, zwłaszcza normy Euro 7” – dodał.

W ubiegłym roku Dacia zaprezentowała swój pierwszy samochód elektryczny Spring, który pojawi się w salonach jeszcze w tym roku. Kolejnym krokiem w kierunku obniżenia emisji będzie wykorzystanie napędów hybrydowych Renault. Nową technologię w pierwszej kolejności otrzyma następca Lodgy. 7-miejscowy model, który zadebiutuje na rynku na początku 2022 roku będzie miękką hybrydą z silnikiem 1.3 TCe oraz instalacją 12V. Lodgy otrzyma również system hybrydowy E-Tech znany z nowego Renault Clio. W Dacii, napęd zostanie uproszczony ze względu na obniżenie kosztów. System wykorzysta również Duster III generacji, który pojawi się na rynku w 2024 roku.

Dacia Bigster plug-in

W 2025 roku do gamy marki dołączy nowy SUV, który powstanie na bazie koncepcyjnego modelu Bigster. Dacia chce oferować pojazd w wersji z napędem 4×4 a dla spełnienia norm emisji Euro 7 – jako hybrydę ładowalną. „Pracujemy nad propozycją 4×4, ale osiągnięcie celu jest bardzo skomplikowane. Rozważamy, jak daleko możemy się posunąć” – powiedział Denis Le Vot. Dacia może wykorzystać zmodyfikowany układ o mocy 160 KM zastosowany w Renault Megane E-Tech. Dodanie do oferty hybryd będzie wiązało się z podwyższeniem ceny modeli, zwłaszcza w wyższej części oferty, ale Dacia Bigster, podobnie jak inne samochody marki, wciąż ma kusić ceną.

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.2 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: BigsterClioDaciaDusterLodgyRenault
Udostepnij930Tweet581Udostepnij163
Poprzedni

Nowy Nissan Qashqai debiutuje na polskim rynku. Jaka cena?

Następny

Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Dzisiaj Światowy Dzień Staroci. Dlaczego ludzie kochają oldtimery?

Dacia Sandero Stepway

Francja: nowa Dacia Sandero popularniejsza niż Renault Clio

Renault Zoe

Renault Zoe – rusza nowa kampania reklamowa. 395 km to wcale nie tak mało

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Johnny - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Anonimowo - Nowy Fiat Uno nadjeżdża? Nowy model będzie crossoverem klasy B


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.