Chat with us, powered by LiveChat

Nowy DS 7 Crossback 1.2 PureTech 130 – tańsza alternatywa dla Audi Q3 i BMW X1

13 3 384

Nowy DS 7 Crossback So Chic z bazowym silnikiem 1.2 PureTech 130 nie jest ani najszybszy, ani najlepiej wyposażonym kompaktowym SUV-em na rynku, ale to nie oznacza, że brakuje mu zalet. Czym przekona nas konkurent Audi Q3 i BMW X1 wyceniony na 155.300 zł?

Zazwyczaj do redakcyjnych testów trafiają najdroższe, najmocniejsze jednym słowem „wypasione” wersje wyposażeniowe pojazdów i wcale nas to nie dziwi. Ładniejsze wykończenia i ulepszona strefa komfortu są w stanie bardziej przekonać do siebie tego, czy innego redaktora a w cennik przecież niekoniecznie każdy aż tak się zagłębia. Tym razem będzie jednak nieco inaczej ponieważ otrzymaliśmy model w wersji, która niezbyt często jest zamawiana przez klientów marki DS Automobiles sprzedającej głównie topowe wersje swoich pojazdów. Na pierwszy rzut oka nie poznamy, że mamy do czynienia z jednym z najtańszych DS 7 Crossback w Polsce. Nie jest to wprawdzie tzw. „golas”, sprzedawcy luksusowej marki z własnej nieprzymuszonej woli nie wypuściliby takiego pojazdu z salonu, ale egzemplarz, któremu z jednej strony nie odmówimy świetnego wyglądu i komfortu, a z drugiej, nie przerazi nas ceną. Do testu trafiła wersja So Chic z silnikiem 1.2 Pure Tech i manualną 6-biegową skrzynią biegów.

Ulubionym słowem przedstawicieli DS Automobiles określających linię modelową marki jest „awangarda”. Rozumiemy przez to, że samochód ma łamać dotychczasowe konwencje i dać nowy przepis na samochód. Brzmi to bardzo pięknie, choć DS 7 Crossback ma przecież cztery koła, silnik i kierownicę i w tej kwestii Francuzi nie wymyślili niczego nowego, ale faktycznie model jest w pewien sposób inny. Biorąc pod uwagę, że jest całkiem młody na rynku, istnieje niewielka szansa na to, że spotkamy drugiego właściciela SUV-a DS Automobiles na stacji benzynowej. Ta „inność” to jednak nie tylko nadwozie, ale przede wszystkim podejście do projektowania wnętrza. Styliści DS Automobiles zamiast niemieckiej „harmonii”, czy też innymi słowy nudy zadbali o to, by każdy element, każdy przycisk i pokrętło miały swój niepowtarzalny charakter. Być może nie wszystkie funkcje są dla kierowcy ergonomiczne, jak choćby lokalizacja przycisków otwierania szyb, które znajdziemy na konsoli centralnej, ale gdy pojeździmy francuskim SUV-em przez jakiś czas, przyzwyczaimy się i do tego. Wrażenie robią wirtualne zegary i nawet zmiana ustawień na wyświetlaczu za kierownicą będzie miała w sobie odrobinę artystycznego kunsztu.

W centralnej części deski rozdzielczej zainstalowano duży 12,3-calowy ekran dotykowy. Ekran reaguje na dotyk bardzo szybko, interfejs jest przejrzysty i czytelny choć nie możemy powiedzieć, że jest idealnie. Niektóre funkcje niekoniecznie znajdują się tam, gdzie się ich spodziewamy a kamerka cofania mogłaby mieć nieco lepszą rozdzielczość.

DS 7 Crossback doceniam przede wszystkim za dobrze wyprofilowane fotele, komfort na pokładzie i wykończenie wnętrza, któremu nawet w podstawowej inspiracji Bastille ze złoto-brązową tapicerką nie brakuje smaku. Ergonomia rozmieszczenia poszczególnych elementów potrafi prawie rozleniwić, ponieważ zarówno lewarek skrzyni biegów, cup-holdery, jak i ekran dotykowy są dostępne w zasięgu ręki kierowcy. W samochodzie schowków jest wystarczająco a większość z nich jest miękko wyścielona. Sporo zmieści się do podłokietnika, okulary znikną w schowku nad głową kierowcy a smarfton położymy w przestrzeni z opcjonalną ładowarką indukcyjną. Kabina jest dosyć dobrze izolowana od dźwięków z zewnątrz, choć przy wyższych obrotach do naszych uszu będzie docierał niezbyt majestatyczny pomruk 3-cylindrowej jednostki napędowej. Komfort jazdy francuskim SUV-em zapewnia zawieszenie, które bardzo dobrze tłumi większość nierówności nawierzchni.DS 7 Crossback

Napęd testowanego przez nas pojazdu pochodzi od bazowej dla DS 7 Crossback jednostki benzynowej Pure Tech o pojemności 1199 cm3, która generuje 130 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy 230 Nm zobaczymy na kanciastym obrotomierzu przy 1750 obr/min. Nie będziemy oszukiwać, jednostka DS 7 Crossbabck wcale nie dostarczy nam sportowych osiągów, ale przecież nie każdy musi pokonywać swoim samochodem rekordy w sprincie do setki. W przypadku testowanego przez nas modelu, aby dotrzeć do granicy 100 km/h potrzeba 10,8 sekundy, a maksymalna prędkość SUV-a wynosi 195 km/h. Jeździliśmy francuskim SUV-em zarówno w korku, jak i na trasie i nie raz bez problemu wyprzedzaliśmy ciężarówkę, osobówkę, czy motocykl, bo jeśli kierowca chce, to wydobędzie z pojazdu właściwą dynamikę. Silnik został sprzężony z 6-biegową manualną skrzynią biegów, która nie ma żadnych problemów z precyzją. Lewarek jest niewielki, zgrabnie leży pod prawą dłonią i ma krótkie drogi prowadzenia.

Cena DS 7 Crossback, który otrzymaliśmy do testów dzięki uprzejmości DS Store w Krakowie, wynosi 155.300 zł, czyli mniej więcej w cenie bazowej Jaguara E-Pace aczkolwiek egzemplarz demonstracyjny można dostać z rabatem za ok. 130.000 zł. Jest to pojazd w wersji So Chic wycenionej na 138.900 zł z kilkoma opcjami wyposażenia dodatkowego takimi jak: nawigacja, czerwony lakier perłowy, ładowarka bezprzewodowa do smartfona, podgrzewane przednie fotele i przednia szyba oraz reflektory Full LED DS Acitive LED Vision. Za model z porównywalnym wyposażeniem zapłacimy u marki Audi przynajmniej 23 tys. więcej i w BMW ponad 20 tys. zł.

Poniżej zestawienie DS 7 Crossback z trzema konkurentami.

DS 7 CrossbackBMW X1Audi Q3Jaguar E-Pace
Długość4573 mm4439 mm4484 mm4411 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi2098 mm2060 mm2024 mm2088 mm
Wysokość1620 mm1598 mm1616 mm1649 mm
Rozstaw osi2738 mm2670 mm2680 mm2681 mm
Pojemność silnika1199 cm31499 cm31498 cm31999 cm3
Rodzaj silnikabenzynowybenzynowybenzynowydiesel
Moc silnika130 KM140 KM150 KM150 KM
Moment obrotowy230 Nm220 Nm250 Nm380 Nm
Skrzynia biegów6-biegowa manualna6-biegowa manualna6-biegowa manualna6-biegowa manualna
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h10,8 s9,7 s9,6 s10,1 s
Prędkość maksymalna195 km/h205 km/h204 km/h199 km/h
Średnie spalanie (dane producenta)5,4 l/100 km6,5-7,3 l/100 km5,9–5,8 l/100 km6,6 l/100 km
Cena bazowa124.900 zł132.000 zł132.900 zł155.900 zł

 

Wyposażenie standardowe modelu DS 7 Crossback:

  • Aktywny alarm niezamierzonego przekroczenia linii
  • Alarm spadku uwagi kierowcy z kamerą
  • Automatyczny hamulec postojowy z funkcją pomocy przy ruszaniu na wzniesieniu (Hill asist)
  • Chłodzony schowek po stronie pasażera
  • Ekran dotykowy 8″ format SD multitouch
  • Fasada deski rozdzielczej i panele drzwi tworzywo sztuczne
  • Filtr kurzu i zapachu z węglem aktywnym
  • Flokowany schowek w podłokietniku foteli przednich
  • Kolumna kierownicy regulowana w dwóch płaszczyznach
  • Listwa między końcówkami wydechu lakierowana Silver Chrome
  • Plakietka z nazwą „Inspiracji”‚ w dolnej części drzwi przednich
  • Przycisk bekluczykowego uruchamiania silnika
  • Schowek w podłokietniku foteli przednich z podwójnym uchwytem na kubki
  • System kontroli martwego pola SAM
  • System kontroli uwagi kierowcy
  • Szyba czołowa przyciemniana, akustyczna
  • Szyby P+T starowane elektrycznie, sekwencyjne, antyprzytrzaskowe
  • Światła do jazdy dziennej LED (DRL)
  • Relingi dachowe

Bezpieczeństwo i zabezpieczenia antykradzieżowe

  • Airbagi boczne i kurtynowe z przodu
  • Rozszerzony system rozpoznawania znaków drogowych

Koła i opony

  • Felgi aluminiowe18” BUENOS AIRES

Komfort

  • Cyfrowa deska rozdzielcza 12,3″
  • Tempomat z ogranicznikiem prędkości

Nieokreślona

  • Airbagi przednie, poduszka pasażera z możliwością odłączania
  • Lusterko wsteczne elektrochromatyczne bez ramki
  • Reflektory przeciwgłowe LED z funkcją doświetlania zakrętów

Ogrzewanie i klimatyzacja

  • Klimatyzacja automatyczna dwu-strefowa

Pakiety

  • Fotele sterowane mechanicznie
  • Reflektory Xenonowe
  • Wycieraczki szyb „flat blade” sterowane automatycznie z funkcją magic wash

Siedzenia

  • Inspiration DS 1 – BASTILLE

Styl wewnętrzny

  • Oświetlenie nastrojowe LED
  • Systemy audio i komunikacji
  • RCC A2 DS Connect Radio

Wyposażenie dodatkowe modelu DS 7 Crossback:

  • DS CONNECTNAVI 3D ON-LINE, NAC B3 – 4700 zł
  • LAKIER PERŁOWY – 4000 zł
  • ŁADOWARKA BEZPRZEWODOWA DO SMARTFONA – 500 zł
  • PODGRZEWANE FOTELE PRZEDNIE I SZYBA CZOŁOWA – 1700 zł
  • REFLEKTORY FULL LED DS ACTIVE LED VISION – 5500 zł

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
10 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
11 Autorzy komentarzy
ZenonPiotrBreslauerBreslauerGrzegorz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Gregor
Gość
Gregor

Za 130 tys. można mieć paska z 2.0 tsi i 200 km.

Max
Gość
Max

Passat? Czyli dużo gorszy samochód i do tego brzydki

Calypso
Gość
Calypso

De gustibus non est disputandum.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

I rozbijać się – o niedzielnym poranku – po wiejskich drogach, na drodze do kościoła? ;)
Nigdy nie pojmę takiego rozumowania: duży silnik i wielka moc + „niemieckie” auto = wydumany „prestiż”.
Polska to chory kraj….

Breslauer
Gość
Breslauer

No nie wiem. Nie widziałem VW jeżdżących w niedzielę do kościoła po wiejskich drogach. Ale to pewnie dlatego, że jestem mieszkańcem dużego miasta.

Piotr
Gość
Piotr

Jo.

Radek
Gość
Radek

DS 7 bardzo mi odpowiada wizualnie, ale jest niestety jak dla mnie o pół rozmiaru za duży. W tej cenie francuz prawie full opcja, a niemieckie „w tzw. bieda wersji” i na pewno ze słabszymi tworzywami. Niestety DS nie jest pomimo wielu zalet częstym widokiem na drogach, chociaż za jakiś czas wraz z rozwojem sieci salonów może tych aut przybędzie. Czekam z ciekawością na godnego następce DS 4.

Slawo
Gość
Slawo

Za mała sprzedaż na rozwój salonów. Do końca 2019 r. miało powstać 8 salonów, a są tylko 3.

Marek
Gość
Marek

Co to ma być? Tablet walnięty na środku jak g**** w lesie niczym w wieśtuningowych bieda-golfach. Mogli przynajmniej go jakoś ładnie wkomponować w deskę rozdzielczą. Poza tym silnik 1.2? xD Dajcie se siana z tym modelem.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Widzę, ze kolega często obcuje z sianem ;)
Posiadam ten silnik (z EAT8) w P3008 i na serio – to auto nie ma problemów z jazdą i przyspieszaniem w pełnym komplecie osób + bagaż. To nie jest auto sportowe – nie wyrwiesz tzw. „blachary” na światłach :))) To tak na marginesie.

Breslauer
Gość
Breslauer

Skoro mowa o sianie, to pewnie kolega zna to z autopsji. Jak to się mówi: „Wsi spokojna, wsi wesoła”.

Grzegorz
Gość
Grzegorz

Cóż, ilekroć jadę autostradą w kierunku Wrocławia to krajobraz składa się głównie z łąk i pól, nawet za tablicami miasta…;)

Zenon
Gość
Zenon

Rozrząd już wymieniłeś ?