Dacia zaszalała z ceną i zamierza szturmem zdobyć rynek aut elektrycznych w Polsce. Nowy Spring cenowo pokonuje wszystkich konkurentów a z pomocą rządowego programu Mój Elektryk model jest tańszy także od samochodów spalinowych. Czy atrakcyjnie wyceniona Dacia Spring potrafi przekonać wyposażeniem?
Kiedy Citroën zaprezentował model e-C3 był przedstawiany jako cenowy konkurent Springa, ale Dacia pokazała, że nie przejmuje się ani szewronami, ani konkurentami z Chin i potrafi wprowadzić na rynek jeszcze tańsze auto. I to znacznie. Ile kosztuje? Nowa Dacia Spring w podstawowej wersji Essential to wydatek 76.900 zł (zobacz cennik). Po odjęciu dopłaty z programu Mój Elektryk z kwoty pozostaje już tylko 58.150 zł a jeśli jesteśmy posiadaczami karty dużej rodziny to kupimy bazowego Springa za mniej niż 50 tys. zł. W tej kwocie innego nowego samochodu bez względu na rodzaj napędu, na polskim rynku nie znajdziemy.
Do wyboru silnik o mocy 45 oraz 65 KM
W podstawie dostępna jest wyłącznie wersja z silnikiem o mocy 45 KM i maksymalnym momencie obrotowym 125 Nm. Mocniejszy 65-konny układ napędowy to przywilej wyższych poziomów wyposażenia Expression i Extreme. Jest dostępny od 86 tys. zł. Gama jest prosta: do wyboru mamy dwa silniki i trzy wersje wyposażenia plus dodatkowo opcję „Cargo” dostawczą odmianę Springa wycenioną na 92.400 zł.
Zobacz także: Dacia wprowadzi 7 lat gwarancji na swoje samochody. Także w Polsce!
Aby uzyskać tak atrakcyjną cenę, Dacia musiała gdzieś zaoszczędzić. Spring w podstawie to model z 14-calowymi stalówkami w białym kolorze nadwozia. Inny lakier, a jest tu w czym wybierać, bo w konfiguratorze widnieje odcień czerwony, zielony, beżowy, szary i niebieski, zamówimy w cenie 2300 zł. Najtańsza Dacia Spring jest wyposażona w system Media Control z obsługą radia z kierownicy, Bluetooth, 2 głośniki, uchwyt na telefon oraz cyfrowy konfigurowalny zespół zegarów o przekątnej 7”.

Na liście znajdziemy również elektrycznie otwierane szyby przednie, ogranicznik i regulator prędkości oraz aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych i rowerzystów (AEBS). To by było na tyle. A gdzie klimatyzacja? Jest dostępna od drugiego poziomu wyposażenia podobnie jak 15-calowe stalowe obręcze kół, oklejenie w kolorze pomarańczowym i kieszenie w tylnej części oparcia foteli.
Zobacz także: Nowy Citroën ë-C3 w centrum designu marki. Co zobaczyli dziennikarze?
Jeśli zamiast smartfona preferujemy samochodowy ekran dotykowy, to otrzymamy akcesorium o przekątnej 10 cali w topowej wersji Extreme wycenionej na 90.600 zł, co i tak wypada atrakcyjnie w porównaniu do wspomnianego Citroëna e-C3, który startuje od 110.650 zł. W najwyższej wersji dostaniemy również bezprzewodową replikację smartfona, nawigację, kamerę cofania oraz przewód ładowania typu 2 do terminali typu Wallbox i terminali publicznych. W pozostałych wersjach jest dodatkowo płatny. Cena wynosi 1500 zł. Za gniazdo (30kW) do szybkiego ładowania prądem stałym zapłacimy niezależnie od wersji 2750 zł.
Dacia Spring Essential – wyposażenie:
- kluczyk z dwoma przyciskami
- centralny zamek
- fotel bez regulacji wysokości
- oparcie tylnej kanapy składane w całości
- automatyczna blokada drzwi po ruszeniu
- ręcznie sterowane szyby tylne
- szyby przednie regulowane elektrycznie
- ręcznie sterowane lusterka
- 2 zagłówki z tyłu
- światła do jazy dziennej LED
- światła automatyczne, wycieraczki manualne
- ogranicznik i regulator prędkości
- tryb ECO
- tylne czujniki parkowania
- elektryczne wspomaganie kierownicy
- system utrzymania pasa ruchu (LKA)
- system rozpoznawania znaków drogowych oraz ostrzegania o nadmiernej prędkości
- czujnik niezapięcia pasów bezpieczeństwa
- ABS
- system wspomagania nagłego hamowania AFU
- poduszka powietrzna czołowa kierowcy
- poduszka powietrzna czołowa pasażera
- boczne poduszki i kurtynowe
- system mocowania fotelika dla dziecka ISOFIX na bocznych miejscach z tyłu
- ESP / system wspomagania ruszania pod górę
- czujnik ciśnienia w oponach pośredni
- zestaw do naprawy opony
- system połączeń alarmowych eCall
- 3 punktowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości
- przycisk „My Safety”
- aktywny system wspomagania nagłego hamowania z funkcją wykrywania pieszych, rowerzystów (AEBS)
- system kontroli zmęczenia kierowcy (UTA)
- przygotowanie do montażu blokady alkoholowej
- stalowe obręcze kół 14″
- pełny kołpak 14″ w kolorze srebrnym
- lusterka zewnętrzne w kolorze czarnym
- tapicerka materiałowa „Jean”
- kabel do ładowania z gniazda domowego
Najnowsze komentarze