Używany samochód z dużym bagażnikiem, niedrogi w zakupie i eksploatacji? Citroën C-Elysee i bliźniaczy Peugeot 301 spełniają te wymogi z nawiązką. Szeroki wybór aut z drugiej ręki na rynku, często od pierwszego właściciela, LPG, benzyna lub diesel – w ofertach można przebierać. Jakie są największe plusy a jakie minusy tego auta?
Citroën C-Elysee i Peugeot 301 to bardzo podobne konstrukcje. Citroën był produkowany i dostępne od 2003 do 2021 roku. W 2012 r. pojawił się Peugeot 301 i się druga generacja C-Elysee a w 2017 mieliśmy jeszcze face lifting. I właśnie ta druga generacja jest warta uwagi, ponieważ w nadwoziu mierzącym niecałe 4,5 metra zamknięto całkiem sensowne z punktu widzenia kierowcy rozwiązania.

Po pierwsze sylwetka auta może się podobać. Jest to zgrabne nadwozie o długości 4427 mm i szerokości 1748 mm. Auto na szerokość bardziej przypomina segment B, ale da się w nim bez problemu pojechać w pięć dorosłych osób. Prześwit wynosi rozsądne jak na osobówkę 140 mm, natomiast rozstaw osi to 2652 mm, dzięki czemu nie ma w środku problemu z miejscem na kolana. Pod względem przestrzeni, może poza szerokością nadwozia, w środku jest dość wygodnie i przestronnie.
Zobacz: Tani i niezawodny C-Elysee oraz 301
Po drugie bagażnik ma ponad 500 litrów! Jest to sedan, jednak zapakowanie się na wakacje nie przedstawia żadnych problemów. Potężna przestrzeń na bagaże pozwoli spakować siebie i swoją kobietę a nawet dzieci i jeszcze zostanie miejsce.
Zobacz: Sukces C-Elysee Urban Taxi
Trzecia cecha Citroëna C-Elysee i Peugeota 301, która bardzo nam się podoba, to komfort jazdy. Jeśli szukacie prawdziwego francuskiego komfortu, to właśnie tutaj można go znaleźć. Zawieszenie jest stosunkowo miękkie, ma stosunkowo długi skok i nie daje odczuwać tych wszystkich nierówności. Nie próbujcie tylko sportowo tym jeździć.
Wygodne wnętrze, to następny plus – C-Elysee i 301 są nastawione na komfort. Nie ma tutaj niewygodnych twardych foteli, tylna kanapa jest ustawiona pod odpowiednim kątem, siedzi się przyjemnie i wygodnie, także na dłuższych trasach.
Zobacz: Premiera C-Elysee
Piąty plus: sprawdzony przez taksówki – był czas, że Citroëny C-Elysee i Peugeoty 301 królowały jako taksówki nie tylko w Polsce. W Niemczech to auto zdobyło nawet – bijąc na łeb na szyję konkurencje niemiecką i japońską – tytuł taksówki roku!
Szósta zaleta C-Elysee to niedrogi serwis. Samochód jest zbudowany na komponentach koncernu PSA z innych modeli, sprawdzone napędy, elektronika i akcesoria nie sprawiają problemów. A z uwagi na fakt, że na rynku można bez problemu znaleźć samochody od pierwszego właściciela, z udokumentowaną historią, ma się gwarancję przejechania jeszcze wielu kilometrów.
Dobry stosunek ceny do możliwości to siódma zaleta C-Elysee i 301. Używane C-Elysee z udokumentowanym przebiegiem 120-150 tysięcy kilometrów można kupić za nieco ponad 30 tysięcy zł – tutaj oferta jednego z dealerów. Jak za auto z pewnych rąk – rozsądnie!
Ósma pozytywna cecha to niskie koszty eksploatacji – ważna rzecz w przypadku aut używanych. Chociaż oba samochody nie należą do kategorii sportowych wozów wyczynowych, to doskonale nadają się na codzienny pojazd rodzinny, dojazdy do pracy, szkoły, na wycieczki. Dużym plusem będą niskie koszty eksploatacji: bez trudu znaleźć można silniki z fabrycznym LPG lub dieslem. W nowszych oferowany był też benzynowy silnik 1.2 82 KM – ta jednostka bez turbo osiąga bez problemu 300 tysięcy kilometrów i więcej. Dla oszczędnych lubiących trasy polecamy silnik 1.6 HDi.
Zobacz: Test C-Elysee More Life
Minusy? Nie jest to auto dla osób o żyłce sportowca. To klasyczny, stosunkowo prosty i wygodny samochód do przemieszczania się z dużym bagażem o rozsądnych kompaktowych wymiarach. Nie ma tutaj jednak mocnych silników ani sportowych wrażeń. Wygoda, komfort – tak. Emocje sportowe – nie! Uproszczenia wnętrza można przeżyć.
Zobacz: oferta używanych Peugeot 301
Dobry wybór?
Na rynku używanych samochodów Citroën C-Elysee i Peugeota 301 to dobry wybór. Wersje z silnikiem HDi mogą być rozsądne ze względu na niskie spalanie przy dłuższych trasach, LPG to opcja dla osób naprawdę oszczędnych. Warto szukać aut od pierwszego właściciela z udokumentowaną historią.
Jeśli nie oczekujesz cudów a chcesz sprawdzonego auta – warto.
Najnowsze komentarze