Citroen Visa Plein Air
Wiadomości

Citroën Visa Plein Air, czyli jeden z zaledwie 3000 wyprodukowanych egzemplarzy na sprzedaż

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
Renault Laguna II i III
Wiadomości

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

autor Maciej Mokwiński
2025-05-22
Emmanuel Macron 1 Wiadomości
Wiadomości

Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
citroen cx athena 2 Wiadomości
Wiadomości

Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Leapmotor T03,
Wiadomości

Leapmotor T03 drugim najchętniej kupowanym miejskim elektrykiem w Polsce

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Renault Vel Satis
Wiadomości

Kupił Renault Vel Satis za 1.500 zł i zrobił kompletny remont. Auto wygląda pięknie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
Peugeot 508
Wiadomości

Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Megane GT 2.0 TCe 180 KM 2012 – sportowy kompakt z odrobiną szaleństwa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2012-07-26
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 11 minut
1.5k
A A
7
megane renault 2012 gt Wiadomości

Renault Mégane GT z mocną benzyną 180 KM turbo. Silnik TCe chętnie wkręca się na obroty.

Zacznijmy jednak nietypowo. Od przyspieszenia. Jak powinno przyspieszać auto sportowe? Błyskawicznie. Megane GT przyspiesza do stu w 7,8 sekundy. I gdyby nie znaczki z przodu i z tyłu auta, mało kto by się zorientował, że ma do czynienia z tak mocnym samochodem. Kierowca, który nie chciałby się wyróżniać z tłumu, mógłby je zdjąć, zamontować jakiś napis typu „1.6 slow edition” a potem obserwować mocno zdumione miny innych kierowców ;-) Megane GT przyspiesza fantastycznie. Obserwacja szybko oddalających się samochodów, po ruszaniu na światłach, to bonus, jaki otrzymuje się z autem. Przyjemność studzi odrobinę napis na wyświetlaczu, informujący o spalaniu. Średnia nie chciała zejść poniżej 15 litrów na 100 kilometrów. Zapewne z powodu znaczka GT na tylnej klapie noga kierowcy pracowała w systemie 0-1.

No dobrze, test samochodu powinniśmy jednak zacząć od opisu tego co na zewnątrz. Megane GT nie szokuje swoim wyglądem. Owszem, jest masywny, nisko zawieszony, pręży do oglądającego swoje muskuły i małymi znaczkami informuje o tym, że jest to Renault Sport, ale to wszystko. Różnice między GT a zwykłą „cywilną” wersją nie są aż takie duże. W oczy mogą się rzucać większe, 18-calowe koła. Jednak nie są tak krzykliwe, by rzucać się w oczy jak na przykład Citroen DS3 racing, który krzyczy całym sobą i pomarańczowym kolorem oznajmia „oto jestem – szybki, silny i zwinny”. Wręcz przeciwnie, GT (zamówiony w odpowiedniej wersji kolorystycznej) będzie dyskretniej podkreślał uroki sportowej jazdy, ale bez ostentacyjnego oznajmiania. Nie ma tej krzykliwości projektu, którą znamy z innych aut. Mi się to podobało, ale są tacy, którzy chcą więcej sportowych dodatków. Dla nich Renault przewidziało np. wściekle czerwone zaciski hamulcowe, które doskonale widać przez wzór alu-felg. Sylwetka auta jest zwarta, zgrabna i spójna stylistycznie. Wiele marek mogłoby się uczyć od Renault jak to robić.

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

180 koni przekazywanych jest na przód. Klasycznie, po europejsku. Silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów wyposażony jest w turbosprężarkę i to ona, w połączeniu z zaawansowanym układem sterowania wtryskami, daje 300 niutonometrów do dyspozycji kierowcy. Maksymalna moc uzyskiwana jest przy 5500 obrotach na minutę (maksymalny moment przy 2250), dlatego auto lubi, kiedy mocno wciska się pedał gazu. Miałem wręcz wrażenie, że tak mniej więcej do trzech tysięcy obrotów jest to prawie zwykły samochód. Szybki, zwinny, mocny, ale… zwykły. Dopiero po przekroczeniu tych trzech tysięcy zaczyna się istna orgia mocy. Oczywiście nie jest to gwałtowna zmiana, która wystrzeliwuje auto do przodu niczym z procy, moc pojawia się szybko, ale bardzo łagodnie. To zasługa dobrze dobranej skrzyni biegów. A jak już jesteśmy przy skrzyni, to powiem tylko, że największą radochę daje używanie drugiego i trzeciego biegu. Jedynka służy w zasadzie do nadania jakiejkolwiek prędkości, potem dwójka i można ciągnąć auto do ponad stu na godzinę. GT błyskawicznie nabiera wtedy prędkości a ciało przyjemnie wciska się w fotel. Zmiana biegów działa idealnie.

Wnętrze Megane GT to pewnego rodzaju mieszanka. Jest bowiem klasyczne wyposażenie, znane z modelu cywilnego, jest sporo sportowych akcentów. Chyba najmocniejszym punktem GT są fotele. Są tak nieprawdopodobnie wygodne, że nie chce się wysiadać z tego auta. Nie jestem jakimś wielkim miłośnikiem sportowego stylu, wolę komfort. Jednak tutaj zmieniam zdanie i jeśli miałbym wybierać siedzenia do samochodu, to wygodniejszych od tych, zamontowanych w Megane, nie spotkałem. Są świetnie wyprofilowane, doskonale trzymają i są bardzo ale to bardzo komfortowe. I to właśnie one, w połączeniu z doskonale zestrojonym zawieszeniem, powodują, że jeździ się świetnie. Nie tylko dlatego, że auto przyspiesza, ale właśnie z powodu komfortowej pozycji za kierownicą. W naszej wersji fotele były obite szarą skórą w dwóch tonacjach. Materiał o wzorowej jakości a perforacja skóry powodowała, że mimo upałów, kierowca czy pasażer nie pocą się (pomaga też klimatyzacja). Megane GT jest samochodem, w którym można przewieźć nawet pięć osób i o ile ta piąta może przesadnie dużo miejsca mieć nie będzie, to cztery jadą całkiem wygodnie. Co jest wielką zaletą, mimo sportowego charakteru auta. To zasługa sporego rozstawu osi – ponad 260 centymetrów czyli dużo. Co ciekawe, czy jedna czy pięć osób, kierowca nie odczuwa spadku mocy. Ale są też minusy. Najmniej do całego wnętrza pasował mi niewielki wyświetlacz nawigacji. Zamontowany jest on w obudowie, która sugeruje, że zmieści się tam urządzenie przynajmniej o cal większe, to jeszcze część ekranu zajmują jakieś mało istotne informacje. Drugim minusem była jakość dźwięku z wbudowanego radia. Szczerze mówiąc spodziewałem się czegoś naprawdę dobrego, a tutaj dostaliśmy przeciętne brzmienie. Przeciętność wyraża się w płaskim i mało wyraźnym basie, bo jeśli chodzi o wysokie i średnie tony nie można było specjalnie narzekać. W konfiguratorze jest dostępne lepsze radio, może to by pomogło? Albo dobry dźwiękowy tuning. I jeszcze miękki materiał z którego wykonana jest górna część deski rozdzielczej mógłby zostać zastąpiony skórą. Nadałoby to wnętrzu dodatkowej szlachetności. Ale też i dodało parę złotych do ceny ;-) Trochę dziwnie wyglądają krótkie przełączniki od świateł i kierunkowskazów.

Wróćmy jeszcze do brzmienia… Zastanawiam się na ile świetne wyciszenie Megane GT przyczyniło się do wyciszenia przyjemnego basu silnika. To można zrobić naprawdę lepiej i tutaj odniosę się do genialnego dźwięku emitowanego do wnętrza przez Citroena DS3 racing. Niski pomruk, który przedostaje się tam do kabiny nie drażni, a mocno sugeruje sportowe doznania. W Megane GT taki dźwięk jest, ale jakby mocno stłumiony, gdzieś za daleką bariera. Miałem wrażenie, że gdzieś za grubą warstwą waty pracuje mocna jednostka napędowa. Trochę jakby w innym aucie. Wyciszenie to z mojego punktu widzenia zaleta, niemniej jednak oczekiwałbym odrobine więcej pomruku w środku. Pozycja za kierownicą? Proszę bardzo – siedzi się perfekcyjnie, wygodnie i bardzo nisko. Ale nie jest to pozycja, która sprawia problemy z obserwacją drogi. Wręcz przeciwnie. Potężne powierzchnie szklane z przodu i z boku ułatwiają obserwowanie drogi. Jedynie do tyłu – ach te szerokie designerskie słupki! – patrzy się zdecydowanie gorzej. Mocno przydają się lusterka, które szczerze mówiąc mogłyby być nieco większe. Najmniej podobał mi się system sterowania radiem. Jak na rocznik 2012 mogłoby być zdecydowanie lepiej.

Nasz testowy samochód był wyposażony w bezkluczykowy system otwierania i zamykania samochodu. W środku – jak na sportowe auto przystało – jest oczywiście przycisk start-stop. Obok znajduje się miejsce na kartę, jeśli chcemy ją mieć pod ręką. Obsługa tych wszystkich systemów jest intuicyjna i bezproblemowa. „Kluczyków” nie trzeba mieć na wierzchu, mogą leżeć w torbie czy być schowane w kieszeni. To bardzo wygodne. I na koniec w temacie wnętrza warto wspomnieć o funkcjonalnym bagażniku. Auto sportowe mogłoby teoretycznie bagażnika (prawie) nie mieć, ale Megane GT oferuje aż 377 litrów pojemności. Dwie osoby i bagaż na wakacje się zmieszczą a przy odrobinie zmysłu do pakowania można by zapakować się rodzinnie – nawet w konfiguracji 2+2 ;-) pod warunkiem, że partnerka i dzieciaki zniosłyby fantazję kierowcy.

To wszystko powyżej to dopiero wstęp do dobrej zabawy, jaką oferuje Megane GT na drodze. Można nim jeździć powoli i statecznie, bo tak jak wspomniałem powyżej, turbina daje kopa w okolicach trzech tysięcy obrotów, ale taką jazdę zostawmy na razie na boku. Prędkość maksymalna tego auta to aż 250 kilometrów na godzinę! Oczywiście w Polsce nie można tyle jeździć a ja nie miałem tyle czasu, żeby pojechać na niemieckie autostrady, niemniej jednak autostrada w okolicach Warszawy pozwoliła na kilka testów. Zacznijmy od tego, że dzięki stosunkowo szeroko rozstawionym kołom i świetnie zestrojonemu zawieszeniu, samochód świetnie trzyma się w zakrętach. Ostry zakręt, pokonywany nawet z bardzo dużą prędkością, nie powoduje nadmiernego stresu u kierowcy. Jedzie się pewnie, auto nie ma tendencji do nerwowych zachowań. Oczywiście jeżdżąc na codzień nie używa się aż takich możliwości samochodu, by to sprawdzać, ale warto wiedzieć, że samochód daje duże poczucie pewności prowadzenia a zakręty po prostu lubi. Jadąc z ekipą, która zna smak górskich zakrętów, stwierdziliśmy, że świetnie byłoby przetestować GT właśnie w takich warunkach.

Megane GT przyspiesza w siedem i osiem dziesiątych sekundy do setki. To wystarcza, by 99% samochodów jadących po polskich ulicach zostawić z tyłu. Przyspiesza nie tylko na długich prostych, bo równie przyjemnie jest szybko jechać między wolniej poruszającymi sie autami. W tym miejscu musze wspomnieć o wkurzającym, ale bardzo użytecznym dodatku. Auto posiada system ostrzegania o przekroczeniu linii i jeśli się zapomnimy w szaleństwach drogowych to dość denerwujący brzęczyk brutalnie przypomni, że GT posiada nie tylko mocny silnik ale i kierunkowskazy. A zapomnieć się tutaj jest bardzo łatwo. Potężny napęd oznacza też konieczność posiadania dobrych hamulców i tutaj Megane wypada bardzo dobrze. Gdzieś przeczytałem, że dziennikarz testujący narzekała za to na zmianę biegów. Że niby mało precyzyjna. Nic takiego nie zauważyłem, biegi zmienia się szybko i nie ma wątpliwości, że ten element auta jest dopracowany.

W komentarzach na naszym facebookowym profilu pojawił się cytat z innego testu, gdzie autor pisał, że jeśli nie ma się pieniędzy na prawdziwe sportowe auto, to Megane GT jest namiastką takiego samochodu. Moim zdaniem nie jest to namiastka. To pełnoprawny członek sportowej rodziny, w wersji wejściowej do tej klasy. Sportowi puryści i miłośnicy ogromnych silników może się w tym miejscu oburzą, ale GT daje już poczucie sportowej jazdy i przy swojej cenie umożliwia wejście w ten świat. A jeśli chcemy więcej i szybciej? Różnica między GT a 265 konnym RS nie jest też znów taka duża i można zaszaleć, kupując 265 konną Megankę, co znakomicie zwiększy radochę z jazdy.

Te wszystkie zalety okupione są dość wysokim spalaniem. Nie udało mi się zejść w jeździe mieszanej poniżej 15 litrów na 100 kilometrów. Producent podaje co prawda spalanie na poziomie 10,8 litra w mieście, ale nie ma co wierzyć w te dane. To nie jest auto, w którym pedał gazu się muska. Wręcz przeciwnie. Aluminiowe pedały gazu, hamulca i sprzęgła, wręcz proszą się o mocne traktowanie. I dlatego zasięg w mieście wynosi niecałe 400 kilometrów. Sześćdziesiąt litrów paliwa znika w tempie zastraszającym. No ale jak się kupuje sportowy samochód, to należy się liczyć. Mam tylko nadzieję, że nikt nie będzie profanował tego silnika gazem.

Pokuśmy się teraz o krótkie podsumowanie plusów i minusów:

Plusy:
+ spójny projekt, stonowany stylistycznie
+ świetne prowadzenie i wysoki komfort jazdy mimo sportowego zawieszenia
+ bardzo BARDZO wygodne fotel
+ przyspieszenie
+ duży bagażnik i miejsce dla 4 osób w środku

Minusy
– przeciętna jakość dźwięku i mało przyjazne menu radia
– niektóre elementy wnętrza z cywilnej wersji Clio / Megane (nie pasują do sportowej charakterystyki auta)
– mały wyświetlacz nawigacji

Dane techniczne Renault Megane GT (Renault Sport)

Silnik
Moc – 180 KM

Nadwozie:
Rozstaw osi [mm] 2640
Promień zawracania [m] 6
Szerokość całkowita [mm] 1808
Rozstaw kół osi przedniej [mm] 1546
Rozstaw kół osi tylnej [mm] 1547
Długość [mm] 4299
Pojemność bagażnika [litry] 377
Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń[litry] 1024

Radość z jazdy: 110%

Cena testowanego modelu: 102 tysiące złotych (

Samochód testowali: J. Jeziorski, J. Chmielewski
Pomoc przy realizacji testu: Jola Leszczyńska

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testów.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościbig Wiadomościmegane renault 2012 gt Wiadomości
4 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: RenaultMegane
Udostepnij536Tweet335Udostepnij94
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

10. Test Renault Clio R.S. Trophy z roku 2018 Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio RS Trophy 1.6 220 KM – szybki, mały, zwinny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-06-03
DS 9 – pierwsza jazda 34 Wiadomości
Testy

Test: DS 9 – pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-15
Dacia Sandero Stepway: test opinia
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway TCe 90 KM – najtańszy crossover na rynku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-04-20
renault master 2025 8 Wiadomości
Testy

Test: Nowy Renault Master 2.0 dCi 170 KM. Zalety, wady, polski cennik, opinie, jazda i spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-12
07. Renault Megane GrandCoupe Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GrandCoupe 1.2 TCe 130 KM – atrakcyjny sedan w dobrej cenie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-12-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Kangoo Z.E. wybrane „Vanem Roku” przez brytyjski magazyn „What Van?”

Wartość akcji koncernów motoryzacyjnych w USA dramatycznie spadła. Zapowiedź wysokich ceł na samochody z Meksyku, Kanady i Chin

Na czele stawki dwa Citroëny

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz