jan ptacek mianowany wiceprezesem dzialu renault lcv business unit Wiadomości
Wiadomości

Jan Ptacek mianowany wiceprezesem działu Renault LCV Business Unit

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-23
f1 grand prix monako 2025 zapowiedz weekendu wyscigowego 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Monako 2025 – zapowiedź weekendu wyścigowego

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-22
Peugeot LGBTQ+
Wiadomości

Peugeot e-3008 i e-5008 w tęczowym malowaniu na Birmingham Pride Parade 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot nie będzie producentem taniego elektryka za 20 tys. euro – mówi szef marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
Dacia Logan
Wiadomości

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

autor Gabi Rusek
2025-05-20
Renault 4 E-Tech EuroNCAP
Wiadomości

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
renault clio v6 Wiadomości
Wiadomości

Renault Clio V6 – dziki, bezkompromisowy i dla odważnych

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: ile pali nowy Citroën C3 1.2 110 KM na autostradzie? Zaskakujący wynik. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-10-23
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 4 minut
5.8k
A A
50
citroen c3 2020 110 4 Wiadomości

Nowy Citroën C3 jeździ od środy w naszej redakcji. Wczoraj wykonaliśmy nim próby autostradowe na odcinku Warszawa – Poznań – Warszawa.  Przejechaliśmy ponad 650 kilometrów, z czego około 50 przypadło na miasto, a pozostała część na autostradę. Jak wypadł C3?

Nowy Citroën C3 jest samochodem bardzo wygodnym i komfortowo zawieszonym. Jazda nim będzie bardziej relaksująca i przyjemna od wielu aut konkurencji w tej klasie. To zasługa zaawansowanego zawieszenia, które zdecydowanie zmniejsza odczuwanie w środku nierówności oraz bardzo wygodnych foteli i niezłego wyciszenia. Jednak warto sobie to powiedzieć wprost – samochody klasy B nie są pojazdami stworzonymi do jazdy na autostradzie. Zdecydowanie lepiej czują się w mieście. Okazjonalne wypady kilka razy w roku nie będą problemem, ale już jazda co kilka dni na większe odległości może być trochę uciążliwa. Dlaczego?

citroen c3 2020 110 2 scaled Wiadomości
nowy C3 i piękna jesienna pogoda w Poznaniu

Nowy Citroën C3 trafił do naszej redakcji w bardzo bogato wyposażonej wersji Shine z najmocniejszym silnikiem benzynowym w ofercie – 110 konnym 1.2 PureTech. Napęd to duża zaleta tego samochodu. Citroën zachowuje się z nim jak mała rakieta (wg. danych technicznych 9,6s do setki), sprawnie wyprzedza i przyspiesza, nawet na autostradzie. Polskie autostrady, szczególnie na zatłoczonych odcinkach, to ciągłe przyspieszanie i zwalnianie, tu elastyczność silnika (dzięki turbo) pozwala w zasadzie jechać cały czas na szóstym biegu.

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Citroën Mehari, ikona, która wciąż inspiruje, ma 57 lat

2025-05-23

Citroën Visa Plein Air, czyli jeden z zaledwie 3000 wyprodukowanych egzemplarzy na sprzedaż

2025-05-23

Jednak dłuższa jazda na autostradzie z dużymi prędkościami może być męcząca. Przy wyższych prędkościach Citroën C3 pokazuje swoje miejskie korzenie. Od 140 km/h w środku zaczyna być już po prostu głośno a pudełkowate nadwozie jest podatne boczne podmuchy wiatru. Producent deklaruje maksymalną prędkość samochodu na 196 km/h, jednak optymalnie na takiej drodze jedzie się w przedziale 120-140.  I z taką też się poruszaliśmy, zwalniając od czasu do przy wyprzedzających się ciężarówkach, stając na bramkach. C3 okazał się bardzo oszczędnym autem. Ile spalił?

citroen c3 2020 110 6 scaled Wiadomości
Po powrocie z Poznania musieliśmy zatankować – samochód okazał się niezwykle oszczędny

Gdy odbieraliśmy samochód z parku prasowego stan licznika wynosił 2387 kilometrów a spalanie 6,6 litra. Zresetowaliśmy liczniki i dzisiaj, według komputera, średnie spalanie na odcinku 679 kilometrów wyniosło zaledwie 5,8 litra na 100.

spalanie 01 scaled Wiadomości
Po lewej stan licznika i spalanie przed resetem licznika, po prawej po teście na autostradzie, na dystansie 650 km.

Przy okazji mogliśmy się przekonać jak skuteczne są reflektory LED w nowym C3. Droga przed samochodem była bardzo dobrze i równomiernie oświetlona.

citroen c3 2020 110 1 2 scaled Wiadomości
Reflektory LED równomiernie oświetlają drogę przed samochodem

Według producenta poprawiono je w stosunku do poprzedniego modelu. Porównując je oba można odnieść wrażenie, że nowy model jest dojrzalszy i wygląda bardziej masywnie.

citroen c3 stary nowy Wiadomości
Po lewej nowy model C3. Sylwetka zyskała na zmianach. Salon firmowy Citroen Polska Al. Krakowska, fot. Ryszard Olszewski.

Nowy Citroën C3 okazuje się więc być całkiem oszczędnym samochodem. Na tak niski wynik złożyły się prawdopodobnie dobre warunki pogodowe, jazda głównie ze stałą prędkością, niewielkie obciążenie – jeden kierowca i nieduży bagaż. C3 świetnie spisze się w mieście i na drogach lokalnych, na autostradzie nie będzie jednak ani najszybszy ani najwygodniejszy. Do częstych długich szybkich podróży warto wybrać coś innego.

To nie koniec naszych przygód z C3. Samochód zostaje z nami jeszcze kilka dni, w czasie których będzie spędzał czas w mieście na drogach podmiejskich. Pełen test opublikujemy za tydzień.

Tu znajdziecie specyfikację naszego testowego C3.

Warto też zajrzeć do konfiguratora Citroena, by zobaczyć ile może kosztować optymalna wersja do miasta.

https://www.facebook.com/francuskiepl/posts/3766463340039984

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen c3 2020 110 1 Wiadomościcitroen c3 2020 110 2 Wiadomościcitroen c3 2020 110 3 Wiadomościcitroen c3 2020 110 4 Wiadomościcitroen c3 2020 110 5 Wiadomościcitroen c3 2020 110 6 Wiadomościcitroen c3 2020 110 7 Wiadomościcitroen c3 2020 110 1 2 Wiadomościspalanie 01 Wiadomościcitroen c3 stary nowy Wiadomości
3 22 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenC3
Udostepnij2049Tweet1281Udostepnij359
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
50 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3467 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1762 udostępnienia
    Udostepnij 705 Tweet 441
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1380 udostępnienia
    Udostepnij 552 Tweet 345
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3269 udostępnienia
    Udostepnij 1308 Tweet 817

Testy samochodów

peugeot 408 gt 2023 13 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 408 GT 1.2 130 KM – prawdopodobnie najlepszy samochód w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-14
DS 3 Crossback
Testy

Test: luksusowy DS 3 Crossback 1.2 130 KM w wielkim mieście. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-10
001. DS 5 Be Chic BlueHDi 180 EAT6 Wiadomości
Testy

Test: DS 5 Be Chic 2.0 BlueHDi 180 EAT6

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-10-20
citroen xantia 2000 109 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën Xantia 1.8 8V 90 KM – tani sposób na kupno hydropneumatyka. Pierwsze wrażenia po kilkuset kilometrach. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-02-03
01. Renault Megane Grandtour GT Line TCe 130 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane Grandtour GT Line TCe 130 – rodzinne kombi z benzyną. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-17

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

Zobacz też

DS wprowadza limitowaną serię specjalną 1955

Peugeot nie weźmie udziału w targach w Genewie!

Nowy Renault Austral – pierwsza jazda: dopracowane zawieszenie, dobre czucie drogi

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
50
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz