Fiat Tipo
Wiadomości

Fiat Tipo z Dieslem powraca do oferty marki w Czechach. Atrakcyjna cena

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
Peugeot 508 SW II
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

autor Gabi Rusek
2025-05-18
opel 01 1 Wiadomości
Wiadomości

Opel Frontera Hybrid rockuje Nürburgring – debiut SUV-a na Rock am Ring 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
dacia bigster 1 2 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster czeka w polskich salonach. Umów się na jazdę próbną on-line

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
jeep renegade 10 anos seria specjalna na 10 lecie 1 Wiadomości
Wiadomości

Jeep Renegade 10 Anos – seria specjalna na 10-lecie

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-12
Nissan Micra
Wiadomości

Nissan udostępni swoje fabryki Chińczykom? „Rozważamy bardziej elastyczny model współpracy”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
ds automobiles 3 Wiadomości
Wiadomości

Tokyo E-Prix 2025: DS Automobiles, mistrzowie elektrycznych emocji i walka do końca

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Ash - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – to wciąż król funkcjonalności. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Jest komfortowy, przestronny i oszczędny. Silnik benzynowy oferuje sporo dynamiki.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-10-17
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
2.1k
A A
14
Citroen C3 Aircross face lifting Wiadomości

Citroën C3 Aircross trafił do naszej redakcji w najnowszej odsłonie z benzynowym silnikiem o mocy 110 KM. Jest to dobre połączenie, rozsądne koszty zakupu łącza się z przestronnością i komfortem.

Face lifting ma zazwyczaj to do siebie, że skupia się na subtelnościach takich jak drobne poprawki stylistyczne, czy nowa tapicerka. Owszem, obicia francuskiego crossovera są nowe, ale to zdecydowanie najmniej istotna zmiana. Z młodzieżowo wyglądającego modelu Citroën C3 Aircross przeobraził się w dojrzały, samochód o świeżym designie, który wciąż imponuje ilością miejsca w kabinie oraz ogromnym, jak na segment B bagażnikiem.

Projektanci Stellantis mają w ostatnich latach dużo pracy przy odnawianiu gamy modelowej czego przykładem jest chociażby face lifting, głównie wizualny, Peugeot 3008 i Opla Crosslanda. Citroën również nie przespał okazji, by odmienić C3 Aircrossa w połowie ośmioletniego cyklu życia i wykonał zadanie na piątkę.Citroen C3 Aircross 1 8 scaled Wiadomości

Na pierwszy rzut oka auto ma niewiele wspólnego z nieśmiało uśmiechniętym poprzednikiem. Teraz twarz crossovera zdaje się mówić zaczepnie: „jestem już dorosły i lepiej ze mną nie zadzieraj”. Dolne światła są mniejsze, węższe i w ciekawszy sposób dopasowane do powiększonego listwami logo szewronów. Wcięty przedni zderzak otrzymał żebrowanie w kolorze czarnym, które może kojarzyć się z nowym C5 X. Status „nowy” możemy przypisać także nakładce zabezpieczającej nadwozie przed uderzeniami kamieni. Z tyłu, C3 Aircrossa zmian było mniej, Citroën dodał jedynie przeszklony segment za tylnymi siedzeniami, który sprawia, że więcej promieni słońca wpada do wnętrza.Citroen C3 Aircross

Mimo rodzinnego pokrewieństwa z Citroenem C4, C3 Aircross jest inny, poważniejszy i choć w ofercie jest pozycjonowany niżej, ma bardzo wiele do zaoferowania, zwłaszcza jeśli wozimy dużo bagaży. Mniejsze od C4 wymiary (4360 mm kontra 4160 mm) nie przeszkodziły w zagospodarowaniu większego o 30 litrów bagażnika (410 litrów). To zasługa kanciastych kształtów Aircrossa. Po złożeniu oparć uzyskujemy aż 1289 litrów, czego nie powstydziłby się niejeden kompakt, w tym C4, który ma pojemność 1250 litrów. Citroën nie zapomniał o haczykach trzymających pasy przy składaniu oparć oraz podwójnej podłodze, w której górny poziom jest umieszczony prawie na równi z progiem. Pakowanie i wyjmowanie bagaży nie wymaga zatem wielkiego wysiłku.DSC 0568 scaled Wiadomości

Zobacz także: Nowy Citroën C4 kontra Fiat Tipo Cross. Coś pomiędzy kompaktem a SUV-em

Prawdziwy Citroën: przytulnie i komfortowo

C3 Aircross to oryginał i widać to nie tylko na zewnątrz, ale także w kabinie. Citroën pokazał światu, że nawet nawiewy, kształt gałki zmiany biegów i hamulca postojowego mogą wyglądać interesująco, choć w tym ostatnim przypadku bardziej podobała mi się „łopata” poprzednika. O nową zygzakowatą dźwignię hamulca ręcznego lubi zaczepić się pasek plecaka lub torebki.DSC 0580 scaled Wiadomości

Chociaż plastikowych powierzchni wciąż jest w C3 Aircrossie dużo, deskę rozdzielczą i boczki drzwi wykończono miękkim przyjemnym w dotyku materiałem, który sprawia, że wnętrze stało się bardziej przytulne. Fotele pokrywa szara, gustowna tkanina z beżowym pasem w górnej części oparć. Citroën nie omieszkał przypomnieć nam, że siedzimy w samochodzie spod znaku szewronów. Białe szwy na fotelach układają się w daszkowy wzór pochodzący z logo marki. W porównaniu z poprzednikiem poprawiono fotele. Nowe są wygodniejsze, dzięki zastosowaniu bardziej sprężystej pianki oraz lepszego podparcia bocznego. Dla poprawy komfortu Citroën mógłby bardziej popracować nad wyciszeniem. Przy wysokich prędkościach w kabinie jest nieco za głośno. DSC 0575 scaled Wiadomości

Wysokie, kanciaste nadwozie pozwoliło zagospodarować dużo miejsca w kabinie. Przestrzeń z tyłu dopasujemy dodatkowo przesuwanymi w przód i w tył siedzeniami tylnymi, oczywiście jeśli tylko zaznaczymy odpowiednie okienko w konfiguratorze modelu. Jest to bowiem dodatkowo płatna opcja. Podłokietnik z tyłu, tak jak w poprzedniku, po rozłożeniu pozostawia lukę pozwalającą zajrzeć do bagażnika. Zabrakło zaślepki, a także cup-holderów.

Król praktyczności

Nowy Citroën C3 Aircross jest mistrzem praktyczności i mało który crossover na rynku jest w stanie mu pod tym względem dorównać. Lista miejsc do przechowywania jest długa i różnorodna. Znajdziemy na niej obszerne kieszenie w boczkach drzwi, które zmieszczą dużą butelkę z wodą. W segmencie B a nawet C nie jest to takie oczywiste.DSC 0592 scaled Wiadomości

Gdyby o popularności modelu decydowała ilość miejsc do przechowywania, Citroën C3 Aircross okupowałby szczyty rankingów sprzedaży. Tylko pod ekranem dotykowym Citroën umieścił trzy podstawki, ale na tym nie koniec. Rozwiązaniem, które zyskało moje uznanie jest półka na smartfon po stronie pasażera. Antypoślizgowa mata wzorowo trzymała urządzenie podczas szybszej jazdy i w zakrętach. Większe przedmioty włożymy do głębokiego schowka po stronie pasażera a drobiazgi do zasuwanej skrytki na konsoli centralnej. Citroën zmienił w C3 Aircrossie położenie cup-holderów. W nowym modelu znajdują się bliżej prawej dłoni kierowcy.

Zobacz test: Nowy Citroën C4 to świetne auto na polskie drogi. Ale komfort!

Multimedia przyspieszyły

Francuski producent zastosował nowy, 9-calowy wyświetlacz, który znacznie szybciej reaguje na dotyk. Poprzednik zostawiał pod tym względem wiele do życzenia. Obsługa jest prosta i intuicyjna. Zniknęły skróty funkcji znajdujące się po bokach ekranu, ale w zamian dodano fizyczny przycisk aktywujący panel klimatyzacji, który moim zdaniem lepiej sprawdza się od wirtualnego. „Manualnie” zmienimy głośność radia, włączymy nawiew przedniej i ogrzewanie tylnej szyby. Citroën dodał jeszcze jeden przydatny element: klawisz powrotu do menu głównego.DSC 0557 scaled Wiadomości

Jazda C3 Aircrossem to komfortowe doznanie nie tylko na równych, ale również na wyboistych drogach ponieważ zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z nierównościami. Jednostka benzynowa 1.2 PureTech o mocy 110 KM, która współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią zadowala przyspieszeniem, zwłaszcza jeśli uświadomimy sobie, że to najsłabsza opcja w ofercie. Pojazd dobrze reaguje na wciśnięcie pedału gazu, jazda jest przyjemna z dobrym poziomem dynamiki, ale jeśli to nam nie wystarcza, w katalogu Citroena znajdziemy mocniejszą, 130-konną jednostkę benzynową. Nowy C3 Aircross może mieć pod maską także dwa diesle Blue HDi o mocy 110 oraz 120 KM. Na elektryfikację Aircrossa poczekamy jeszcze ok. czterech lat do momentu pojawienia się kolejnej generacji.

Po pokonaniu prawie 700 km komputer pokładowy informował o spalaniu 6,5 l/100 km. Mogło być pod tym względem lepiej zwłaszcza, że jazda odbywała się głównie poza miastem, z jedną osobą na pokładzie i była dosyć ekonomiczna.Citroen C3 Aircross face lifting 1 scaled Wiadomości

Ile kosztuje nowy Citroën C3 Aircross?

Citroëna C3 Aircross w wersji Feel kupimy w polskich salonach za 72.850 zł (zobacz cennik). Cena podstawowa kształtuje się więc na poziomie, który w 2019 roku reprezentowała znacznie bogatsza wersja Shine poprzednika, ale ceny samochodów jak rosły, tak rosną. Cena crossovera kształtuje się już prawie na poziomie kompaktowego SUV-a sprzed kilku lat.

W porównaniu z wieloma konkurentami propozycja spod znaku szewronów i tak wypada całkiem atrakcyjnie. Za Renault Captur musimy zapłacić ponad 3,5 tys. zł więcej, podobny wydatek czeka nas w salonach Opla, gdy zdecydujemy się na bliźniaczego Crosslanda. Znacznie więcej, bo aż 87.100 zł musimy wydać na Peugeot 2008. Wersja Shine C3 Aircrossa kosztuje 83.200 zł a jeśli uwzględnimy dodatki, jakie znalazły się w egzemplarzu testowym, końcowy rachunek wyniesie 93.300 zł.

Nowy Citroën C3 Aircross to praktyczny, oryginalnie wyglądający crossover, któremu nie brakuje charakteru, ale pojazd powinien przypaść do gustu nie tylko klientom, którzy cenią styl, ale również tym, którzy tęsknią za praktycznymi samochodami. Auto imponuje możliwościami transportowymi i zapewnia przyjemną, komfortową jazdę.

Citroën C3 Aircross – wyposażenie opcjonalne:

  • Connect Box BTA
  • Lakier Khaki Grey, szaro-zielony bazowy
  • Tapicerka METROPOLITAN GRAPHITE
  • Przesuwna kanapa tylna
  • Zestaw wskaźników z wyświetlaczem kolorowym 3,5″ LCD
  • Dach bi-ton – Polar White, biały
  • Lusterko wsteczne elektrochromatyczne
  • Czujniki parkowania z przodu, z tyłu + kamera cofania
  • Pakiet kolorystyczny Polar White
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen C3 Aircross 1 4 WiadomościDSC 0580 WiadomościDSC 0576 WiadomościDSC 0575 WiadomościDSC 0574 WiadomościDSC 0573 WiadomościDSC 0568 WiadomościDSC 0563 WiadomościDSC 0562 WiadomościDSC 0581 WiadomościDSC 0582 WiadomościDSC 0607 WiadomościDSC 0606 WiadomościDSC 0605 WiadomościDSC 0603 WiadomościDSC 0602 WiadomościDSC 0592 WiadomościDSC 0584 WiadomościDSC 0583 WiadomościDSC 0561 WiadomościDSC 0560 WiadomościCitroen C3 Aircross face lifting 1 WiadomościCitroen C3 Aircross 7 WiadomościCitroen C3 Aircross 6 WiadomościCitroen C3 AircrossCitroen C3 Aircross 2 WiadomościCitroen C3 Aircross 1 WiadomościCitroen C3 Aircross 1 8 WiadomościCitroen C3 Aircross 1 5 WiadomościCitroen C3 Aircross face lifting WiadomościCitroen C3 Aircross profil WiadomościDSC 0559 WiadomościDSC 0557 WiadomościDSC 0556 WiadomościCitroen C3 AircrossDSC 0553 WiadomościDSC 0546 WiadomościDSC 0541 WiadomościCitroen C3 Aircross wnetrze WiadomościDSC 0592 1 Wiadomości
3.8 8 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Xavier Chardon CEO Citroen

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

2025-05-19

La Croisière Verte: elektryczna podróż przez Afrykę w duchu marki Citroën

2025-05-18

Citroën C6 – samochód, którego nie sposób nie kochać, bo nigdy już taki nie powstanie

2025-05-18
Tagi: CitroenC3 Aircross
Udostepnij729Tweet456Udostepnij128
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3125 udostępnienia
    Udostepnij 1250 Tweet 781
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1418 udostępnienia
    Udostepnij 567 Tweet 355
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4477 udostępnienia
    Udostepnij 1791 Tweet 1119
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    622 udostępnienia
    Udostepnij 249 Tweet 156

Testy samochodów

20180619 112908 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane GT 1.6 TCe 205 KM – sport na co dzień. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-07-09
C2
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C2 1.6 VTS 122 KM 2006 – czterosobowy samochód ze sportowym zacięciem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-04
04. Renault Grand Scenic Bose® dCi 130 Wiadomości
Renault

Test: Renault Grand Scenic Bose dCi 130 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-01-24
04. Nowa Dacia Logan MCV Wiadomości
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM – najtańsze kombi tej wielkości na rynku. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-02-28
06 Peugeot 208 GTi w naszym teście Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200 KM – hot hatch, który jest zbyt szybki na nasze drogi. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-07-12

Najnowsze komentarze

  • Ash - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

Zobacz też

Fiat prezentuje wnętrze nowego modelu na rok 2024. Czy tak będzie wyglądała Panda?

Nowy Opel Mokka najpopularniejszym samochodem elektrycznym 2024 r. w województwie podlaskim

Renault-Nissan-Mitsubishi zwiększa efekt synergii do poziomu 5,7 miliarda euro rocznie

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz