Wiadomości

Peugeot 405 Style – seria limitowana. „Izolacja akustyczna jest wyrafinowana”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
Wiadomości

Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-29
Wiadomości

Używana Dacia Dokker – tani niezawodny samochód do wszystkiego

autor Maciej Mokwiński
2023-09-29
Opel Corsa i Peugeot 3008
Wiadomości

Opel, Peugeot, Jeep? Tajemnicze, zamaskowane auta w Hiszpanii

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Wiadomości

Gdy policjant kieruje ruchem

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27
Citroen

Citroën świętuje 75. urodziny swojego najbardziej kultowego modelu: 2 CV

autor Tomasz Nowicki
2023-09-25
Wiadomości

Drugi dzień Rally di Como potwierdził mocne tempo polskiej załogi Clio S1600 z Michałem Streer za kierownicą

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-26

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy DS - testy i opinie

Test: nowy DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 KM EAT8 oczami inżyniera. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-03
w DS - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
286 3
A A
1
DS 3 Crossback

Nowy DS 3 Crossback pojawił się w końcu sprzedaży a pierwsze egzemplarze trafiają już do klientów. DS Automobiles jest marką premium koncernu PSA, a DS 3 Crossback to drugi opracowany od podstaw samochód, tym razem w segmencie crossover B premium. Oddaliśmy je w ręce inżyniera – miłośnika motoryzacji, który od kilku lat jeździ francuskimi samochodami. Co miał do powiedzenia o tym aucie? 

Zachwycający wygląd i kolor, który podoba się kobietom.

Nowy DS 3 Crossback zachwyca przede wszystkim wyglądem. Zwraca uwagę, wyróżnia się na ulicy, jest ekstrawagancki. Trudno go określić, przynajmniej w tym kolorze, jako auto dla mężczyzny, ale na pewno zwraca uwagę kobiet. Niesamowite są te przetłoczenia na nadwoziu z boku, masywny grill i bardzo ładne, wysoko położone tylne światła.  Najbardziej uderzająca cecha to… brak klamek. Dopiero po zbliżeniu się do samochodu klamki się wysuwają i to robi wrażenie, bo DS 3 Crossback jest chyba pierwszym tak niedużym samochodem z tym rozwiązaniem. Klamki mogą tylko budzić obawy właściciela sąsiedniego auta o rysę, ponieważ wystają naprawdę mocno. Na szczęście mnie się nic takiego nie przytrafiło.

DS 3 Crossback jest też zaskakująco duży – w szczególności wysoki. Sprawia wyjątkowo masywne wrażenie z przodu i to dało się odczuć też podczas jazdy, kierowcy chętnie zjeżdżali na prawy pas, ustępując miejsca DS3. Bardzo przypadły mi do gustu animowane kierunkowskazy i te wszystkie drobne elementy stylistyczne na nadwoziu. Całość na bardzo duży plus.

DS 3 ma świetne reflektory LED. Byłem zaskoczony jak dobrze doświetlają drogę i jak dobrze mogą pracować. Jazda przez ciemny las w nocy – bezproblemowa i bezpieczna, podobnie przejażdżki po ciemnych drogach pozamiejskich.DS3 Crossback

Wygoda w środku i jeszcze więcej ekstrawagancji

O ile na zewnątrz jest oryginalnie, to w środku mamy po prostu feerię luksusu. Nie widziałem jeszcze auta, które byłoby tak wykonane. Oczywiście są standardowe elementy, takie jak ekran zamiast liczników, czy ekran nawigacji, ale tak naprawdę największe wrażenie robi kokpit pokryty skórą (czuć jakość!), wspaniałe wygodne fotele czy wykończenia boczków. Design kabiny jest niesamowity. To taka elegancja połączona z luksusem, która oszałamia i zachwyca, a przy tym auto nie traci na funkcjonalności. Z przodu jest bardzo dużo miejsca, ale co zaskakujące, dzięki wyprofilowaniu oparcia i kanapy także z tyłu… nie można narzekać. Wysoki kierowca i wysoki pasażer się zmieszczą.DS3 Crossback

Kabina zachwyca jakością wykończenia i designem i to jej najmocniejszy punkt. Najsłabszym jest chyba wolna praca systemu menu i zegarów, tutaj PSA musi natychmiast zmienić dostawcę procesora lub wymienić go na lepszy model, bo wszystko działa trochę za wolno. Mamy 2019 rok, nie powinno być z tym problemu.

Najmniejszych problemów nie miałem za to z obsługą – sam jeżdżę nowym modelem Peugeot, więc wszystko było dla mnie jasne i przejrzyste od samego początku, czułem się jak w domu – zazdroszcząc tylko lepszego ekranu i zdecydowanie większej ilości funkcji.

Mnie i moim pasażerom podobały się jeszcze podświetlenie podłogi – zarówno z przodu jak i dla pasażerów to niesłychanie przydatna rzecz. Już nie trzeba szukać po ciemku czegoś, co spadnie na podłogę. Moja towarzyszka zwróciła uwagę na fakt, że samochód  podpowiada na ekranie jak należy go uruchomić, łącznie z pokazanym pedałem hamulca, który trzeba przycisnąć.

Dużym plusem w DS 3 Crossback jest zestaw hi-fi z głośnikami Focal Electra. Brzmienie jest naturalne, bez tego nachalnego mocnego basu. Subwoofer gra miękko, a duża naturalność brzmienia pozwala słuchać klasyki lub jazzu bez narażania uszu. Disco polo też będzie brzmiało dobrze, ale raczej nie pasuje do wizerunku DS 3 Crossback i jego właściciela lub właścicielki.

Przypadły mi też do gustu klawisze szybkiego dostępu, które są ładnie rozłożone w symbole rombu na konsoli środkowej. Jednak czasem odbija się od nich słońce (ach to słoneczne lato!) i wtedy lepiej pamiętać jaki jest na nich symbol. 

Silnik PureTech 1.2 130 KM – Małe serce, wielki duch

Mały silnik o pojemności 1.2 litra i mocy 130 KM jest doskonale wyciszony. Trudno zorientować się, że mamy do czynienia z jednostką trzycylindrową. W zasadzie czuć to gdy do akcji wkracza system Start&Stop – ja go po prostu wyłączam. Najprzyjemniejsza jazda jest oczywiście w trybie Sport. Tutaj nie ma wątpliwości, auto jest żwawe i szybkie.DS 3 Crossback

Oprócz doskonałego wyciszenia podkreślić muszę wyjątkową płynność skrzyni EAT8. Działa praktycznie niezauważalnie.

Wrażenia z jazdy

Przyjemne, miękkie i sprężyste zawieszenie, cisza w środku, bardzo dobra dynamika – z tego samochodu naprawdę nie chce się wysiadać. Widoczność do przodu i na boku bardzo dobra, natomiast pewne zastrzeżenia mam do widoczności pod kątem do tyłu – konstrukcja szyby i płata drzwi lekko utrudnia taką obserwację. Samochód sprawnie połyka nierówności, nie daje odczuć, że jest jakiś problem z nawierzchnią.

W mieście wzorowa zwrotność, łatwość parkowania niedużym autem jest sporym plusem. Na autostradzie nawet powyżej 140 km/h jest bardzo cicho, można normalnie rozmawiać bez podnoszenia głosu.

Klimatyzacja działa bardzo wydajnie i szybko. Stosuję zasadę, że latem nie ustawiam mniej niż 21 stopni i zostawiam działanie automatowi. DS 3 schładzał się błyskawicznie i utrzymywał temperaturę niezależnie od nasłonecznienia. Duży plus, bo w pewnym konkurencyjnym samochodzie premium mój kolega ma z tym nieustający problem – albo lekko za zimno, albo lekko za ciepło i ostatecznie ciągle steruje klimą ręcznie…

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 EAT8 – spalanie 

Samochód testowałem w największe upały, jakie panowały w Polsce. Codziennie było pomiędzy 30 a 36 stopni w cieniu. Klimatyzacja działała non-stop a średnie zużycie paliwa wyniosło 8,1 litra na 100 kilometrów, przy czym w czasie tysiąca kilometrów trasy testowej pokonałem mniej więcej 700 kilometrów autostrady (głównie z prędkością 140 km/h+) oraz około 300 kilometrów w mieście. Dynamikę samochodu uważam za wystarczającą, nie miałem ani razu kłopotu z wyprzedzaniem, czy bardziej dynamicznymi manewrami.DS 3 Crossback

Nowy DS3 Crossback – podsumowanie

DS Automobiles zrobiło kolejny krok we właściwą stronę. Samochód świetnie wygląda i bardzo dobrze się prowadzi, osobiście zmieniłbym tylko kilka elementów w tym aucie, żeby w pełni się odróżnić od klasycznych aut Grupy PSA – w szczególności dźwignię zmiany biegów i kluczyk.

DS3 Crossback – dane techniczne:

Długość
4.118 mm
Szerokość
1.791 mm
Wysokość
1.534 mm
Pojemność skokowa
1.199 cm³
Moc silnika
131 KM
Maksymalny moment obrotowy
230 Nm przy 1.750 obr/min
Skrzynia biegów
8-biegowy automat EAT8
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h
9,2 sekundy
Prędkość maksymalna
196 km/h
Średnie spalanie (dane producenta)
5 l/100 km
Pojemność bagażnika
350/1050 l
Pojemność zbiornika paliwa
44 l

 

Dariusz, Jędrzej Chmielewski

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DS 3 CrossbackDS3 Crossback
0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

DS Automobiles przedłuża współpracę ze swoimi kierowcami

2023-10-01

Lyon 2023 – Stellantis prezentuje swoje najnowsze produkty i gamę pojazdów elektrycznych

2023-09-26

Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry

2023-09-25

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

2023-09-23
Tagi: DS Automobiles
Udostepnij115Tweet62Udostepnij17
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?

    3091 udostępnienia
    Udostepnij 1236 Tweet 773
  • Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408

    8427 udostępnienia
    Udostepnij 3371 Tweet 2107
  • Peugeot i Citroën zapłacą za problem z AdBlue. Zwycięstwo konsumentów we Włoszech

    3566 udostępnienia
    Udostepnij 1426 Tweet 892
  • Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji

    904 udostępnienia
    Udostepnij 362 Tweet 226

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 2008 Style 1.2 PureTech 130 KM. Stylowo, komfortowo i wygodnie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-02-04
Peugeot 3008
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 1.6 180 KM – moda na SUV-y nie jest wcale taka zła. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-06-01
Peugeot - testy i opinie

Test: nowy Peugeot 208 Allure 100 KM – pierwsza jazda. Mistrz komfortu w mieście. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-05-12
Renault - testy i opinie

Test: Renault Espace Initiale Paris dCi 160 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-11-29
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM – wzór do naśladowania. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-10-09

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

Zobacz też

Samochody Peugeot 107 do serwisu

Jak działa nowoczesny zawór recyrkulacji spalin i co się w nim psuje?

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 47/2009

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.