citroen xantia Wiadomości
Wiadomości

Citroën Xantia – test na dystansie 20.000 kilometrów! „Latający dywan”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
01 opel kadett city ma 50 lat to byla wersja dla mlodych ludzi Wiadomości
Historia

Opel Kadett City ma 50 lat – to była wersja dla młodych ludzi

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-16
uokik 8 egzemplarzy ds 7 do serwisu 2 Wiadomości
Wiadomości

Wyjeżdżam z salonu samochodem, jaki zawsze chciałem – to niedoścignione marzenie Polaków

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Fiat Tipo
Wiadomości

Fiat Tipo z Dieslem powraca do oferty marki w Czechach. Atrakcyjna cena

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
dacia spring Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Sprawdzamy ceny taniego, miejskiego elektryka – maj 2025

autor Gabi Rusek
2025-05-19
Renault Master
Wiadomości

Renault Master zdobywa uznanie ekspertów i czytelników „Trade Van Driver”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy DS - testy i opinie

Test: nowy DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 KM EAT8 oczami inżyniera. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-03
w DS - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
550
A A
1
DS 3 Crossback

Nowy DS 3 Crossback pojawił się w końcu sprzedaży a pierwsze egzemplarze trafiają już do klientów. DS Automobiles jest marką premium koncernu PSA, a DS 3 Crossback to drugi opracowany od podstaw samochód, tym razem w segmencie crossover B premium. Oddaliśmy je w ręce inżyniera – miłośnika motoryzacji, który od kilku lat jeździ francuskimi samochodami. Co miał do powiedzenia o tym aucie? 

Zachwycający wygląd i kolor, który podoba się kobietom.

Nowy DS 3 Crossback zachwyca przede wszystkim wyglądem. Zwraca uwagę, wyróżnia się na ulicy, jest ekstrawagancki. Trudno go określić, przynajmniej w tym kolorze, jako auto dla mężczyzny, ale na pewno zwraca uwagę kobiet. Niesamowite są te przetłoczenia na nadwoziu z boku, masywny grill i bardzo ładne, wysoko położone tylne światła.  Najbardziej uderzająca cecha to… brak klamek. Dopiero po zbliżeniu się do samochodu klamki się wysuwają i to robi wrażenie, bo DS 3 Crossback jest chyba pierwszym tak niedużym samochodem z tym rozwiązaniem. Klamki mogą tylko budzić obawy właściciela sąsiedniego auta o rysę, ponieważ wystają naprawdę mocno. Na szczęście mnie się nic takiego nie przytrafiło.ds 3 crossback 2019 109 Wiadomości

DS 3 Crossback jest też zaskakująco duży – w szczególności wysoki. Sprawia wyjątkowo masywne wrażenie z przodu i to dało się odczuć też podczas jazdy, kierowcy chętnie zjeżdżali na prawy pas, ustępując miejsca DS3. Bardzo przypadły mi do gustu animowane kierunkowskazy i te wszystkie drobne elementy stylistyczne na nadwoziu. Całość na bardzo duży plus.

DS 3 ma świetne reflektory LED. Byłem zaskoczony jak dobrze doświetlają drogę i jak dobrze mogą pracować. Jazda przez ciemny las w nocy – bezproblemowa i bezpieczna, podobnie przejażdżki po ciemnych drogach pozamiejskich.DS3 Crossback

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
ds automobiles 3 Wiadomości

Tokyo E-Prix 2025: DS Automobiles, mistrzowie elektrycznych emocji i walka do końca

2025-05-18

Nowy luksusowy DS 3 będzie SUVem i otrzyma nową platformę

2025-05-18

DS Automobiles walczyło o punkty w deszczu. Pierwszy wyścig Tokyo E-Prix pełen emocji

2025-05-18
Wygoda w środku i jeszcze więcej ekstrawagancji

O ile na zewnątrz jest oryginalnie, to w środku mamy po prostu feerię luksusu. Nie widziałem jeszcze auta, które byłoby tak wykonane. Oczywiście są standardowe elementy, takie jak ekran zamiast liczników, czy ekran nawigacji, ale tak naprawdę największe wrażenie robi kokpit pokryty skórą (czuć jakość!), wspaniałe wygodne fotele czy wykończenia boczków. Design kabiny jest niesamowity. To taka elegancja połączona z luksusem, która oszałamia i zachwyca, a przy tym auto nie traci na funkcjonalności. Z przodu jest bardzo dużo miejsca, ale co zaskakujące, dzięki wyprofilowaniu oparcia i kanapy także z tyłu… nie można narzekać. Wysoki kierowca i wysoki pasażer się zmieszczą.DS3 Crossback

Kabina zachwyca jakością wykończenia i designem i to jej najmocniejszy punkt. Najsłabszym jest chyba wolna praca systemu menu i zegarów, tutaj PSA musi natychmiast zmienić dostawcę procesora lub wymienić go na lepszy model, bo wszystko działa trochę za wolno. Mamy 2019 rok, nie powinno być z tym problemu.

Najmniejszych problemów nie miałem za to z obsługą – sam jeżdżę nowym modelem Peugeot, więc wszystko było dla mnie jasne i przejrzyste od samego początku, czułem się jak w domu – zazdroszcząc tylko lepszego ekranu i zdecydowanie większej ilości funkcji.

Mnie i moim pasażerom podobały się jeszcze podświetlenie podłogi – zarówno z przodu jak i dla pasażerów to niesłychanie przydatna rzecz. Już nie trzeba szukać po ciemku czegoś, co spadnie na podłogę. Moja towarzyszka zwróciła uwagę na fakt, że samochód  podpowiada na ekranie jak należy go uruchomić, łącznie z pokazanym pedałem hamulca, który trzeba przycisnąć.ds 3 crossback 2019 106 Wiadomości

Dużym plusem w DS 3 Crossback jest zestaw hi-fi z głośnikami Focal Electra. Brzmienie jest naturalne, bez tego nachalnego mocnego basu. Subwoofer gra miękko, a duża naturalność brzmienia pozwala słuchać klasyki lub jazzu bez narażania uszu. Disco polo też będzie brzmiało dobrze, ale raczej nie pasuje do wizerunku DS 3 Crossback i jego właściciela lub właścicielki.

Przypadły mi też do gustu klawisze szybkiego dostępu, które są ładnie rozłożone w symbole rombu na konsoli środkowej. Jednak czasem odbija się od nich słońce (ach to słoneczne lato!) i wtedy lepiej pamiętać jaki jest na nich symbol. 

Silnik PureTech 1.2 130 KM – Małe serce, wielki duch

Mały silnik o pojemności 1.2 litra i mocy 130 KM jest doskonale wyciszony. Trudno zorientować się, że mamy do czynienia z jednostką trzycylindrową. W zasadzie czuć to gdy do akcji wkracza system Start&Stop – ja go po prostu wyłączam. Najprzyjemniejsza jazda jest oczywiście w trybie Sport. Tutaj nie ma wątpliwości, auto jest żwawe i szybkie.DS 3 Crossback

Oprócz doskonałego wyciszenia podkreślić muszę wyjątkową płynność skrzyni EAT8. Działa praktycznie niezauważalnie.

Wrażenia z jazdy

Przyjemne, miękkie i sprężyste zawieszenie, cisza w środku, bardzo dobra dynamika – z tego samochodu naprawdę nie chce się wysiadać. Widoczność do przodu i na boku bardzo dobra, natomiast pewne zastrzeżenia mam do widoczności pod kątem do tyłu – konstrukcja szyby i płata drzwi lekko utrudnia taką obserwację. Samochód sprawnie połyka nierówności, nie daje odczuć, że jest jakiś problem z nawierzchnią.

W mieście wzorowa zwrotność, łatwość parkowania niedużym autem jest sporym plusem. Na autostradzie nawet powyżej 140 km/h jest bardzo cicho, można normalnie rozmawiać bez podnoszenia głosu.ds 3 crossback 2019 112 Wiadomości

Klimatyzacja działa bardzo wydajnie i szybko. Stosuję zasadę, że latem nie ustawiam mniej niż 21 stopni i zostawiam działanie automatowi. DS 3 schładzał się błyskawicznie i utrzymywał temperaturę niezależnie od nasłonecznienia. Duży plus, bo w pewnym konkurencyjnym samochodzie premium mój kolega ma z tym nieustający problem – albo lekko za zimno, albo lekko za ciepło i ostatecznie ciągle steruje klimą ręcznie…

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 EAT8 – spalanie 

Samochód testowałem w największe upały, jakie panowały w Polsce. Codziennie było pomiędzy 30 a 36 stopni w cieniu. Klimatyzacja działała non-stop a średnie zużycie paliwa wyniosło 8,1 litra na 100 kilometrów, przy czym w czasie tysiąca kilometrów trasy testowej pokonałem mniej więcej 700 kilometrów autostrady (głównie z prędkością 140 km/h+) oraz około 300 kilometrów w mieście. Dynamikę samochodu uważam za wystarczającą, nie miałem ani razu kłopotu z wyprzedzaniem, czy bardziej dynamicznymi manewrami.DS 3 Crossback

Nowy DS3 Crossback – podsumowanie

DS Automobiles zrobiło kolejny krok we właściwą stronę. Samochód świetnie wygląda i bardzo dobrze się prowadzi, osobiście zmieniłbym tylko kilka elementów w tym aucie, żeby w pełni się odróżnić od klasycznych aut Grupy PSA – w szczególności dźwignię zmiany biegów i kluczyk.

DS3 Crossback – dane techniczne:

Długość
4.118 mm
Szerokość
1.791 mm
Wysokość
1.534 mm
Pojemność skokowa
1.199 cm³
Moc silnika
131 KM
Maksymalny moment obrotowy
230 Nm przy 1.750 obr/min
Skrzynia biegów
8-biegowy automat EAT8
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h
9,2 sekundy
Prędkość maksymalna
196 km/h
Średnie spalanie (dane producenta)
5 l/100 km
Pojemność bagażnika
350/1050 l
Pojemność zbiornika paliwa
44 l

 

Dariusz, Jędrzej Chmielewski

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

ds 3 crossback 2019 148 Wiadomościds 3 crossback 2019 135 Wiadomościds 3 crossback 2019 134 Wiadomościds 3 crossback 2019 133 Wiadomościds 3 crossback 2019 132 Wiadomościds 3 crossback 2019 131 WiadomościDS3 Crossbackds 3 crossback 2019 129 Wiadomościds 3 crossback 2019 128 WiadomościDS 3 Crossbackds 3 crossback 2019 126 Wiadomościds 3 crossback 2019 136 Wiadomościds 3 crossback 2019 137 Wiadomościds 3 crossback 2019 147 Wiadomościds 3 crossback 2019 146 Wiadomościds 3 crossback 2019 145 Wiadomościds 3 crossback 2019 144 Wiadomościds 3 crossback 2019 143 Wiadomościds 3 crossback 2019 142 Wiadomościds 3 crossback 2019 141 Wiadomościds 3 crossback 2019 140 Wiadomościds 3 crossback 2019 139 Wiadomościds 3 crossback 2019 138 Wiadomościds 3 crossback 2019 125 Wiadomościds 3 crossback 2019 124 Wiadomościds 3 crossback 2019 123 Wiadomościds 3 crossback 2019 110 Wiadomościds 3 crossback 2019 109 Wiadomościds 3 crossback 2019 108 Wiadomościds 3 crossback 2019 107 Wiadomościds 3 crossback 2019 106 Wiadomościds 3 crossback 2019 105 Wiadomościds 3 crossback 2019 104 Wiadomościds 3 crossback 2019 103 Wiadomościds 3 crossback 2019 102 Wiadomościds 3 crossback 2019 101 Wiadomościds 3 crossback 2019 111 Wiadomościds 3 crossback 2019 112 Wiadomościds 3 crossback 2019 122 Wiadomościds 3 crossback 2019 121 Wiadomościds 3 crossback 2019 120 Wiadomościds 3 crossback 2019 119 Wiadomościds 3 crossback 2019 118 Wiadomościds 3 crossback 2019 117 Wiadomościds 3 crossback 2019 116 Wiadomościds 3 crossback 2019 115 Wiadomościds 3 crossback 2019 114 Wiadomościds 3 crossback 2019 113 Wiadomościds 3 crossback 2019 100 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DS Automobiles
Udostepnij206Tweet119Udostepnij33
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3080 udostępnienia
    Udostepnij 1232 Tweet 770
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1383 udostępnienia
    Udostepnij 553 Tweet 346
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4462 udostępnienia
    Udostepnij 1785 Tweet 1116
  • Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?

    1197 udostępnienia
    Udostepnij 479 Tweet 299

Testy samochodów

IMG 3947 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Berlingo XL 1.5 BlueHDi 130 – przewiezie wszystko. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-23
peugeot 207 sw 01 Wiadomości
Testy

Peugeot 207 SW 1.6 120 KM – małe kombi dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-12-24
Peugeot 508 PSE
Wiadomości

Test: Peugeot 508 PSE o mocy 360 KM. Szybki, zwinny i komfortowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-25
09. Peugeot 301 LPG Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 301 1.6 LPG – najtańsze podróże z lwem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-03-10
10. Peugeot 3008 2.0 HDi test Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM – oszczędne auto z dieslem i pierwszy crossover Peugeot. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-12-31

Najnowsze komentarze

  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Daniel - Dacia Jogger kontra Toyota Proace City Verso i Ford Tourneo Connect. Który samochód wygrał?
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

Zobacz też

Opel mianuje Vanessę Repp na stanowisko szefa działu „Produktów przyszłości”. Tobias Gubitz zostaje dyrektorem sprzedaży globalnej

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 30/2013 (3135

Citroen i jego strategia 2014-2016

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz