Citroën – sprawdź ofertę
Alfa Romeo – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: DS 7 360 KM PHEV 4×4 La Premiere – luksusowy SUV w najwyżej wersji

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-03-07
w Testy, DS - testy i opinie
Czas czytania 10 minut
1.4k
A A
5
ds 7 300 km phev 37 scaled Testy

DS 7 to SUV klasy premium marki DS Automobiles, należącej do koncernu Stellantis. Ma klasyczną linie, wnętrze wykończone wysokiej jakości materiałami, zapewnia jednocześnie dynamikę i wysoki komfort jazdy. Mieliśmy okazję jeździć nim w lutym, kiedy na drogach leżał jeszcze śnieg, przydał się więc napęd 4×4.

Test DS 7 zaczniemy od wizualnego porównania – po lewej stronie DS 7 Crossback, który jeździ w redakcji, po prawej DS 7, którego testowaliśmy. Pierwszy ma benzynowy silnik 1.6 PureTech o mocy 180 KM, drugi to 360-konna hybryda ładowalna PHEV, którą napędza silnik 1.6 PureTech 200 KM oraz dwa silniki elektryczne odpowiednio 110 KM z przodu i 113 KM z tyłu. Która wersja Wam się bardziej podoba wizualnie?

Peugeot 408 – reklama
Bez nazwy 1 scaled Testy
DS 7 Crossback (po lewej) kontra DS 7 La Premiere

DS 7 to następca modelu DS 7 Crossback, największego hitu marki DS Automobiles. Model ten przeszedł tak naprawdę facelifting i poprawiono w nim kilka istotnych dla kierowcy elementów. Ponieważ DS 7 Crossback jeździ w naszej redakcji, mogliśmy więc porównać oba auta i sprawdzić co się zmieniło na lepsze a co pozostawiono.

ds 7 300 km phev 35 scaled Testy

Do testu otrzymaliśmy najmocniejszą, 360-konną wersję La Premiere.

Wygląd zewnętrzny DS 7

ds 7 300 km phev 34 scaled Testy

Kluczowe zmiany na zewnątrz nie są zbyt wielkie – mamy nową sygnaturę świetlną, reflektory które już nie wykonują powitalnego „tańca” i mniej chromu. Niektórzy to lubią, niektórzy nie – kwestia gustu. Najważniejsze pozostało: elegancki kształt nadwozia oraz bardzo dobre proporcje i spójny design. W przeciwieństwie na przykład do Lexusa, DS. nie ma nic nadmiarowego lub niepasującego do nadwozia. Nie próbuje udawać innego auta niż jest a eleganckie elementy stylistyczne uzupełniają sylwetkę, nie psują jej. Widać rękę projektanta, który ma pojęcie o sztuce.

ds 7 300 km phev 32 scaled Testy

DS 7 z zewnątrz wyróżnia się właśnie ową elegancją i spójnością.

Wnętrze DS 7

ds 7 300 km phev 14 scaled Testy

Wnętrze DS 7 to prawdziwa przyjemność dla zmysłu wzroku i dotyku. To jeden z najlepiej wykończonych samochodów w swojej klasie z wyróżniającym się designem i jakością materiałów. Jeśli ktoś szuka oryginalnego stylu, artystycznego projektu, wykonanego z rzemieślniczą precyzją, ręcznych wykończeni i wyróżnienia się – dobrze trafiliście. DS 7 jest z pewnością czymś wyjątkowym na tle innych marek premium.

ds 7 300 km phev 23 scaled Testy

Począwszy od eleganckiego projektu kokpitu, poprzez centralnie umieszczone przyciski otwierania okien i blokady drzwi, większość elementów jest oryginalna i spójna. Nawet centralnie wkomponowany ekran ma swój styl, pasujący do całości. Uwagę podróżujących zwrócą na pewno jasna skóra z przetłoczeniami, bardzo duże wygodne fotele, rozbudowane opcje masaży i znakomita jakość zestawu audio Focal Electra. Takie dodatki jak elektryczne sterowanie pochyleniem tylnego siedzenia przyjemnie podkreślają charakter premium tego auta.

ds 7 300 km phev 6 scaled Testy

Oprócz tego artystycznego podejścia i unikalnego projektu warto też podkreślić wygodę a właściwie wysoki komfort jazdy, szeroką możliwość regulacji, wiele schowków i praktyczne rozwiązania, ułatwiające podróżowanie.

ds 7 300 km phev 27 scaled Testy

O ile w naszym DS 7 Crossback nie chce się wysiadać i podróż powinna trwać jak najdłużej, to nowy DS 7 przenosi to jeszcze pół poziomu wyżej. Dzieje się tak między innymi dzięki zaktualizowanemu interfejsowi multimedialnemu czy wysokiej rozdzielczości kamerom – dobra zmiana w stosunku do poprzedniego modelu. A uzupełnieniem tego wszystkiego jest 360-konny napęd. W podstawie znajduje się za to 130-konny diesel.

Zobacz: Wiadomości na temat marki DS Automobiles. Codziennie

ds 7 300 km phev 20 scaled Testy

DS 7 – hybrydowy napęd o mocy 360 KM i jazda

Mamy do czynienia z hybrydą ładowalną, więc najlepiej byłoby z niej korzystać ładując ją codziennie wieczorem na kolejny dzień. Nie każdy ma jednak do dyspozycji ładowarkę pod blokiem więc używaliśmy hybrydy trochę z naładowaniem a trochę, wbrew jej charakterowi – bez. Pozwoliło to dobrze poznać zachowanie tej jednostki.

Zobacz: Testy samochodów DS Automobiles. Klasa premium i wyjątkowe wykończenie wnętrza

ds 7 300 km phev 33 scaled Testy

Do dynamiki i zachowania na drodze nie ma zastrzeżeń. Muśnięcie akceleratora powoduje, że auto rusza dynamicznie do przodu a ponieważ ma napęd na wszystkie koła, to odpowiednio dozuje sobie moc na przód i na tył (tylne są napędzane elektrycznie). Silniki elektryczne pracują bezgłośnie, silnik spalinowy włącza się łagodnie, bez odczuwalnych wstrząsów. W kabinie prawie go zresztą nie słychać, bo wyciszenie jest wzorowe. Przyspieszeniem, według producenta, to 5,6 sekundy do setki.

Ponieważ mamy wersję La Premiere, to zawieszenie jest nieco obniżone w stosunku do innych odmian co w połączeniu z 21″ kołami tworzy obraz eleganckiego sportowego samochodu.

ds 7 300 km phev 2 scaled Testy

Auto dysponuje wieloma trybami jazdy, w tym takim, który nazwano 4×4 – testowaliśmy go na śniegu podczas podjazdów pod wzniesienia, w połączeniu z zimowymi oponami poradził sobie bez zarzutu. Działał także przy teoretycznie rozładowanej baterii, wtedy najprawdopodobniej układ ładowania przekazuje nieco energii do akumulatora korzystając z silnika spalinowego.

ds 7 300 km phev 1 scaled Testy

Dynamiczna jazda z utwardzonym zawieszeniem możliwa jest w trybie sport – wtedy auto zmienia swój charakter i chociaż SUV nigdy nie będzie sportowym bolidem, rzeczywiście daje się wykorzystać jego dużą moc i osiągi do zabawy w dynamiczną jazdę.

ds 7 300 km phev 4 scaled Testy

Najlepiej jednak do charakteru DS 7 pasuje tryb komfort, wtedy wszystko jest złagodzone, ale w każdej chwili można skorzystać z całej dostępnej mocy.

ds 7 300 km phev 8 scaled Testy

DS 7 jest znakomicie wyciszony, prowadzi się pewnie, kierownicą można kontrolować cały samochód precyzyjnie i nie ma wątpliwości co do wysokiej klasy auta jakim się poruszamy. Z naładowanym akumulatorem dużo czasu spędzamy w całkowitej ciszy, pracuje tylko elektryk. Zasięg, który udało nam się uzyskać zimą, to 32 kilometry – latem powinno to być około 50 lub więcej.

ds 7 300 km phev 10 scaled Testy

Spalanie w mieście i na trasie

W zimowych warunkach w mieście bez ładowania osiągnęliśmy zużycie paliwa na pozionmie 9,8 litra na 100 kilometrów przy normalnej jeździe w dużym mieście. Średnie zużycie w teście bez ładowania wyniosło 8,5 litra na 100 km, natomiast używając ładowania akumulatora testowaliśmy głównie tryb elektryczny, auto praktycznie nie zużywało benzyny.

Ładowanie czy tryb e-save?

DS 7 posiada możliwość ładowania akumulatora z silnika spalinowego w czasie jazdy. Najlepiej to działa oczywiście mając jakieś rozsądne obroty, jednak zużycie paliwa bardzo mocno wtedy rośnie i cała operacja nie ma większego sensu ekonomicznego. Najlepszym sposobem jest ładowarka w domu lub firmie. Kupowanie ładowalnej hybrydy, żeby jeździć nią bez ładowania jest moim zdaniem pozbawione uzasadnienia ekonomicznego.

Dla kogo jest DS 7?

SUV marki DS Automobiles odniósł duży sukces komercyjny w Europie. Wyróżniający się wygląd, oryginalne i wygodne wnętrze, wysokiej jakości materiały wykończeniowe i styl a do tego bardzo dobre wyposażenie i niezawodne silniki predysponują ten samochód do kupna przez osoby, które chcą wyróżnić. W gronie nabywców DS 7 są artyści, lekarze, osoby wolnych zawodów.

ds 7 300 km phev 28 scaled Testy

Przyjemność obcowania z czymś więcej niż zimnym tworem technologicznym, z pojazdem, w który ktoś włożył nieco serca i zaprojektował inaczej wszystkie, ma swoją cenę. DS 7 daje to poczucie wyróżnienia, ale też odpowiednio kosztuje. W przypadku tego auta trudno mówić o wadach, raczej o pewnych jego cechach – w przypadku tego auta aż prosi się o możliwość wybrania większego diesla lub mocnej benzyny, bo nie każdy może pozwolić sobie na najdroższą wersję hybrydy, która jest po prostu kosztowna.

Zobacz: nowe samochody DS Automobiles w Polsce. Wyjątkowe wrażenia

ds 7 300 km phev 25 scaled Testy

Inwestując w DS 7 otrzymuje auto nietuzinkowe, które każdorazowo cieszy, gdy się do niego wsiada, nawet po długim czasie. I mała jest szansa, że znajomi też będą mieli DS, więc można się mocno odróżnić.

ds 7 300 km phev 36 scaled Testy

Ile kosztuje DS 7?

Najtańszy DS 7 zaczyna się w cenniku od 199.900 zł brutto. E-Tense 360 KM to wydatek rzędu 326 tysięcy złotych brutto – w cenie jest m.in. jasna skórzana tapicerka. Pakiet Focal Electra wymaga dopłaty 5.500 zł, DS Night Vision (noktowizor) 8.000 zł. Samochód można skonfigurować na stronie DS Automobiles.

Tradycyjnie zachęcamy do zwrócenia się po ofertę do dealerów, ponieważ w ramach wyprzedaży rocznika można otrzymać ciekawe oferty.

Gdzie kupić DS 4 w dobrej cenie?

Chcesz otrzymać dobrą ofertę na DS? Grzegorz Łukasik, DS Expert Advisor, chętnie pomoże – telefon  +48 512 351 621, e-mail: [email protected]


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Bez nazwy 1 scaled Testyds 7 300 km phev 37 scaled Testyds 7 300 km phev 35 scaled Testyds 7 300 km phev 34 scaled Testyds 7 300 km phev 36 scaled Testyds 7 300 km phev 32 scaled Testyds 7 300 km phev 33 scaled Testyds 7 300 km phev 31 scaled Testyds 7 300 km phev 30 scaled Testyds 7 300 km phev 29 scaled Testyds 7 300 km phev 28 scaled Testyds 7 300 km phev 27 scaled Testyds 7 300 km phev 26 scaled Testyds 7 300 km phev 25 scaled Testyds 7 300 km phev 24 scaled Testyds 7 300 km phev 23 scaled Testyds 7 300 km phev 22 scaled Testyds 7 300 km phev 21 scaled Testyds 7 300 km phev 20 scaled Testyds 7 300 km phev 19 scaled Testyds 7 300 km phev 18 scaled Testyds 7 300 km phev 17 scaled Testyds 7 300 km phev 16 scaled Testyds 7 300 km phev 13 scaled Testyds 7 300 km phev 15 scaled Testyds 7 300 km phev 14 scaled Testyds 7 300 km phev 12 scaled Testyds 7 300 km phev 11 scaled Testyds 7 300 km phev 10 scaled Testyds 7 300 km phev 9 scaled Testyds 7 300 km phev 8 scaled Testyds 7 300 km phev 7 scaled Testyds 7 300 km phev 6 scaled Testyds 7 300 km phev 5 scaled Testyds 7 300 km phev 4 scaled Testyds 7 300 km phev 1 scaled Testyds 7 300 km phev 2 scaled Testyds 7 300 km phev 3 scaled Testy
3.2 5 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

ds3 2025 Testy

Nowy DS 3 ÉDITION FRANCE 2025 gwiazdą w Pałacu Elizejskim

2025-11-15
ds 7 Testy

DS N°7 – nowy rozdział francuskiej elegancji. Nadchodzi najważniejszy model DS Automobiles w 2026 roku

2025-11-15

Stellantis rośnie na polskim rynku w październiku. Citroën, Opel i Fiat w górę

2025-11-14

Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.

2025-11-11
Tagi: DS AutomobilesDS 7
Udostepnij509Tweet318Udostepnij89
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pandina

    To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

    2939 udostępnienia
    Udostepnij 1176 Tweet 735
  • Nowy Renault Boreal doceniony przez dziennikarzy. Najlepszy kompaktowy SUV

    2022 udostępnienia
    Udostepnij 809 Tweet 506
  • 3-4 l/100 km? Weekend z Dacią Bigster 1.8 Full Hybrid

    1094 udostępnienia
    Udostepnij 438 Tweet 274
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    6429 udostępnienia
    Udostepnij 2572 Tweet 1607

Testy samochodów

Peugeot 308 SW
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130. Nie ma to, jak wygodne kombi z oszczędnym dieslem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-12
Peugeot 208
Testy

Test: Peugeot 208 PureTech 1.2 130 KM – czy lepszy od Renault Clio? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-08-17
0474 05 Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroën ZX Volcane 1.9 120 KM 1998 automat – szybki kompakt Citroena z mocnym silnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-05-08
leapmotor t03 test 18 Testy
Testy

Test: Nowy Leapmotor T03 2025 – czy Dacia Spring może się bać konkurencji ze Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2025-08-13
Peugeot e 308 GT 156 KM test 01 Testy
Testy

Test: Peugeot e-308 GT 156 KM – elektryczna wersja dobrego kompaktu. Zalety, wady, pomiary i opinie

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-07-31

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof - Te modele Peugeot z silnikiem HDi są długowieczne. Duże przebiegi to żaden problem
  • Anonimowo - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • seb - Europa chce ratować swoją motoryzację. Oto szczegóły planu, ale czy on zadziała?
  • Roman - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • E D - Producenci wracają do silników spalinowych V6 i V8. Co na to Europa?
  • Roman - DS N°7 – nowy rozdział francuskiej elegancji. Nadchodzi najważniejszy model DS Automobiles w 2026 roku
  • Maciej - To najtańszy fabrycznie nowy Fiat Pandina w Polsce. Cena kusi a co z wyposażeniem?

Zobacz też

Autostrad na razie nie będzie

Peugeot 308, 308 SW i 408 z najnowszym napędem PHEV

Niski przebieg? Ten Citroën Saxo ma na liczniku zaledwie 35 tys. km.

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz