Renault 4 Savane 4x4
Wiadomości

Renault 4 E-Tech z napędem 4×4 zaprezentowany. Elektrykiem w teren

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie wyscigu 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie wyścigu

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-19
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
dacia samochody Wiadomości
Wiadomości

Niezawodna jak Dacia. ADAC chwali modele Spring, Sandero i Duster

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
Nowy Peugeot 208
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
mitsubishi motors zaprezentuje nowa generacje suv a eclipse cross z napedem elektrycznym 1 Wiadomości
Wiadomości

Mitsubishi Motors zaprezentuje nową generację SUV-a Eclipse Cross z napędem elektrycznym

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-13
guillaume de la giraudiere Wiadomości
Wiadomości

Ambitne plany rozwoju. Nowy dyrektor Fiat, Abarth i Fiat Professional we Francji: Guillaume de La Giraudière

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: DS 7 360 KM PHEV 4×4 La Premiere – luksusowy SUV w najwyżej wersji

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-03-07
w Testy, DS - testy i opinie
Czas czytania 10 minut
1.3k
A A
5
ds 7 300 km phev 37 Wiadomości

DS 7 to SUV klasy premium marki DS Automobiles, należącej do koncernu Stellantis. Ma klasyczną linie, wnętrze wykończone wysokiej jakości materiałami, zapewnia jednocześnie dynamikę i wysoki komfort jazdy. Mieliśmy okazję jeździć nim w lutym, kiedy na drogach leżał jeszcze śnieg, przydał się więc napęd 4×4.

Test DS 7 zaczniemy od wizualnego porównania – po lewej stronie DS 7 Crossback, który jeździ w redakcji, po prawej DS 7, którego testowaliśmy. Pierwszy ma benzynowy silnik 1.6 PureTech o mocy 180 KM, drugi to 360-konna hybryda ładowalna PHEV, którą napędza silnik 1.6 PureTech 200 KM oraz dwa silniki elektryczne odpowiednio 110 KM z przodu i 113 KM z tyłu. Która wersja Wam się bardziej podoba wizualnie?

Bez nazwy 1 scaled Wiadomości
DS 7 Crossback (po lewej) kontra DS 7 La Premiere

DS 7 to następca modelu DS 7 Crossback, największego hitu marki DS Automobiles. Model ten przeszedł tak naprawdę facelifting i poprawiono w nim kilka istotnych dla kierowcy elementów. Ponieważ DS 7 Crossback jeździ w naszej redakcji, mogliśmy więc porównać oba auta i sprawdzić co się zmieniło na lepsze a co pozostawiono.

ds 7 300 km phev 35 scaled Wiadomości

Do testu otrzymaliśmy najmocniejszą, 360-konną wersję La Premiere.

Wygląd zewnętrzny DS 7

ds 7 300 km phev 34 scaled Wiadomości

Kluczowe zmiany na zewnątrz nie są zbyt wielkie – mamy nową sygnaturę świetlną, reflektory które już nie wykonują powitalnego „tańca” i mniej chromu. Niektórzy to lubią, niektórzy nie – kwestia gustu. Najważniejsze pozostało: elegancki kształt nadwozia oraz bardzo dobre proporcje i spójny design. W przeciwieństwie na przykład do Lexusa, DS. nie ma nic nadmiarowego lub niepasującego do nadwozia. Nie próbuje udawać innego auta niż jest a eleganckie elementy stylistyczne uzupełniają sylwetkę, nie psują jej. Widać rękę projektanta, który ma pojęcie o sztuce.

ds 7 300 km phev 32 scaled Wiadomości

DS 7 z zewnątrz wyróżnia się właśnie ową elegancją i spójnością.

Wnętrze DS 7

ds 7 300 km phev 14 scaled Wiadomości

Wnętrze DS 7 to prawdziwa przyjemność dla zmysłu wzroku i dotyku. To jeden z najlepiej wykończonych samochodów w swojej klasie z wyróżniającym się designem i jakością materiałów. Jeśli ktoś szuka oryginalnego stylu, artystycznego projektu, wykonanego z rzemieślniczą precyzją, ręcznych wykończeni i wyróżnienia się – dobrze trafiliście. DS 7 jest z pewnością czymś wyjątkowym na tle innych marek premium.

ds 7 300 km phev 23 scaled Wiadomości

Począwszy od eleganckiego projektu kokpitu, poprzez centralnie umieszczone przyciski otwierania okien i blokady drzwi, większość elementów jest oryginalna i spójna. Nawet centralnie wkomponowany ekran ma swój styl, pasujący do całości. Uwagę podróżujących zwrócą na pewno jasna skóra z przetłoczeniami, bardzo duże wygodne fotele, rozbudowane opcje masaży i znakomita jakość zestawu audio Focal Electra. Takie dodatki jak elektryczne sterowanie pochyleniem tylnego siedzenia przyjemnie podkreślają charakter premium tego auta.

ds 7 300 km phev 6 scaled Wiadomości

Oprócz tego artystycznego podejścia i unikalnego projektu warto też podkreślić wygodę a właściwie wysoki komfort jazdy, szeroką możliwość regulacji, wiele schowków i praktyczne rozwiązania, ułatwiające podróżowanie.

ds 7 300 km phev 27 scaled Wiadomości

O ile w naszym DS 7 Crossback nie chce się wysiadać i podróż powinna trwać jak najdłużej, to nowy DS 7 przenosi to jeszcze pół poziomu wyżej. Dzieje się tak między innymi dzięki zaktualizowanemu interfejsowi multimedialnemu czy wysokiej rozdzielczości kamerom – dobra zmiana w stosunku do poprzedniego modelu. A uzupełnieniem tego wszystkiego jest 360-konny napęd. W podstawie znajduje się za to 130-konny diesel.

Zobacz: Wiadomości na temat marki DS Automobiles. Codziennie

ds 7 300 km phev 20 scaled Wiadomości

DS 7 – hybrydowy napęd o mocy 360 KM i jazda

Mamy do czynienia z hybrydą ładowalną, więc najlepiej byłoby z niej korzystać ładując ją codziennie wieczorem na kolejny dzień. Nie każdy ma jednak do dyspozycji ładowarkę pod blokiem więc używaliśmy hybrydy trochę z naładowaniem a trochę, wbrew jej charakterowi – bez. Pozwoliło to dobrze poznać zachowanie tej jednostki.

Zobacz: Testy samochodów DS Automobiles. Klasa premium i wyjątkowe wykończenie wnętrza

ds 7 300 km phev 33 scaled Wiadomości

Do dynamiki i zachowania na drodze nie ma zastrzeżeń. Muśnięcie akceleratora powoduje, że auto rusza dynamicznie do przodu a ponieważ ma napęd na wszystkie koła, to odpowiednio dozuje sobie moc na przód i na tył (tylne są napędzane elektrycznie). Silniki elektryczne pracują bezgłośnie, silnik spalinowy włącza się łagodnie, bez odczuwalnych wstrząsów. W kabinie prawie go zresztą nie słychać, bo wyciszenie jest wzorowe. Przyspieszeniem, według producenta, to 5,6 sekundy do setki.

Ponieważ mamy wersję La Premiere, to zawieszenie jest nieco obniżone w stosunku do innych odmian co w połączeniu z 21″ kołami tworzy obraz eleganckiego sportowego samochodu.

ds 7 300 km phev 2 scaled Wiadomości

Auto dysponuje wieloma trybami jazdy, w tym takim, który nazwano 4×4 – testowaliśmy go na śniegu podczas podjazdów pod wzniesienia, w połączeniu z zimowymi oponami poradził sobie bez zarzutu. Działał także przy teoretycznie rozładowanej baterii, wtedy najprawdopodobniej układ ładowania przekazuje nieco energii do akumulatora korzystając z silnika spalinowego.

ds 7 300 km phev 1 scaled Wiadomości

Dynamiczna jazda z utwardzonym zawieszeniem możliwa jest w trybie sport – wtedy auto zmienia swój charakter i chociaż SUV nigdy nie będzie sportowym bolidem, rzeczywiście daje się wykorzystać jego dużą moc i osiągi do zabawy w dynamiczną jazdę.

ds 7 300 km phev 4 scaled Wiadomości

Najlepiej jednak do charakteru DS 7 pasuje tryb komfort, wtedy wszystko jest złagodzone, ale w każdej chwili można skorzystać z całej dostępnej mocy.

ds 7 300 km phev 8 scaled Wiadomości

DS 7 jest znakomicie wyciszony, prowadzi się pewnie, kierownicą można kontrolować cały samochód precyzyjnie i nie ma wątpliwości co do wysokiej klasy auta jakim się poruszamy. Z naładowanym akumulatorem dużo czasu spędzamy w całkowitej ciszy, pracuje tylko elektryk. Zasięg, który udało nam się uzyskać zimą, to 32 kilometry – latem powinno to być około 50 lub więcej.

ds 7 300 km phev 10 scaled Wiadomości

Spalanie w mieście i na trasie

W zimowych warunkach w mieście bez ładowania osiągnęliśmy zużycie paliwa na pozionmie 9,8 litra na 100 kilometrów przy normalnej jeździe w dużym mieście. Średnie zużycie w teście bez ładowania wyniosło 8,5 litra na 100 km, natomiast używając ładowania akumulatora testowaliśmy głównie tryb elektryczny, auto praktycznie nie zużywało benzyny.

Ładowanie czy tryb e-save?

DS 7 posiada możliwość ładowania akumulatora z silnika spalinowego w czasie jazdy. Najlepiej to działa oczywiście mając jakieś rozsądne obroty, jednak zużycie paliwa bardzo mocno wtedy rośnie i cała operacja nie ma większego sensu ekonomicznego. Najlepszym sposobem jest ładowarka w domu lub firmie. Kupowanie ładowalnej hybrydy, żeby jeździć nią bez ładowania jest moim zdaniem pozbawione uzasadnienia ekonomicznego.

Dla kogo jest DS 7?

SUV marki DS Automobiles odniósł duży sukces komercyjny w Europie. Wyróżniający się wygląd, oryginalne i wygodne wnętrze, wysokiej jakości materiały wykończeniowe i styl a do tego bardzo dobre wyposażenie i niezawodne silniki predysponują ten samochód do kupna przez osoby, które chcą wyróżnić. W gronie nabywców DS 7 są artyści, lekarze, osoby wolnych zawodów.

ds 7 300 km phev 28 scaled Wiadomości

Przyjemność obcowania z czymś więcej niż zimnym tworem technologicznym, z pojazdem, w który ktoś włożył nieco serca i zaprojektował inaczej wszystkie, ma swoją cenę. DS 7 daje to poczucie wyróżnienia, ale też odpowiednio kosztuje. W przypadku tego auta trudno mówić o wadach, raczej o pewnych jego cechach – w przypadku tego auta aż prosi się o możliwość wybrania większego diesla lub mocnej benzyny, bo nie każdy może pozwolić sobie na najdroższą wersję hybrydy, która jest po prostu kosztowna.

Zobacz: nowe samochody DS Automobiles w Polsce. Wyjątkowe wrażenia

ds 7 300 km phev 25 scaled Wiadomości

Inwestując w DS 7 otrzymuje auto nietuzinkowe, które każdorazowo cieszy, gdy się do niego wsiada, nawet po długim czasie. I mała jest szansa, że znajomi też będą mieli DS, więc można się mocno odróżnić.

ds 7 300 km phev 36 scaled Wiadomości

Ile kosztuje DS 7?

Najtańszy DS 7 zaczyna się w cenniku od 199.900 zł brutto. E-Tense 360 KM to wydatek rzędu 326 tysięcy złotych brutto – w cenie jest m.in. jasna skórzana tapicerka. Pakiet Focal Electra wymaga dopłaty 5.500 zł, DS Night Vision (noktowizor) 8.000 zł. Samochód można skonfigurować na stronie DS Automobiles.

Tradycyjnie zachęcamy do zwrócenia się po ofertę do dealerów, ponieważ w ramach wyprzedaży rocznika można otrzymać ciekawe oferty.

Gdzie kupić DS 4 w dobrej cenie?

Chcesz otrzymać dobrą ofertę na DS? Grzegorz Łukasik, DS Expert Advisor, chętnie pomoże – telefon  +48 512 351 621, e-mail: [email protected]

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

ds 7 300 km phev 37 Wiadomościds 7 300 km phev 17 Wiadomościds 7 300 km phev 16 Wiadomościds 7 300 km phev 13 Wiadomościds 7 300 km phev 15 Wiadomościds 7 300 km phev 14 Wiadomościds 7 300 km phev 12 Wiadomościds 7 300 km phev 11 Wiadomościds 7 300 km phev 10 Wiadomościds 7 300 km phev 9 Wiadomościds 7 300 km phev 8 Wiadomościds 7 300 km phev 7 Wiadomościds 7 300 km phev 6 Wiadomościds 7 300 km phev 5 Wiadomościds 7 300 km phev 4 Wiadomościds 7 300 km phev 1 Wiadomościds 7 300 km phev 2 Wiadomościds 7 300 km phev 3 Wiadomościds 7 300 km phev 18 Wiadomościds 7 300 km phev 19 Wiadomościds 7 300 km phev 35 Wiadomościds 7 300 km phev 34 Wiadomościds 7 300 km phev 36 Wiadomościds 7 300 km phev 32 Wiadomościds 7 300 km phev 33 Wiadomościds 7 300 km phev 31 Wiadomościds 7 300 km phev 30 Wiadomościds 7 300 km phev 29 Wiadomościds 7 300 km phev 28 Wiadomościds 7 300 km phev 27 Wiadomościds 7 300 km phev 26 Wiadomościds 7 300 km phev 25 Wiadomościds 7 300 km phev 24 Wiadomościds 7 300 km phev 23 Wiadomościds 7 300 km phev 22 Wiadomościds 7 300 km phev 21 Wiadomościds 7 300 km phev 20 WiadomościBez nazwy 1 Wiadomości
3.2 5 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
ds 8 macron 1 Wiadomości

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

2025-05-18

Tokyo E-Prix 2025: DS Automobiles, mistrzowie elektrycznych emocji i walka do końca

2025-05-18

Nowy luksusowy DS 3 będzie SUVem i otrzyma nową platformę

2025-05-18
Tagi: DS AutomobilesDS 7
Udostepnij447Tweet279Udostepnij78
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2084 udostępnienia
    Udostepnij 834 Tweet 521
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4528 udostępnienia
    Udostepnij 1811 Tweet 1132

Testy samochodów

26 Peugeot 208 1.2 VTi Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.2 VTi 86 KM – czy sprawdzi się w roli samochodu rodzinnego? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-08-10
24. Dacia Duster II phase II Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster II 2021 po faceliftingu – raport z jazd nowym wcieleniem popularnego SUV-a. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-05
01. Peugeot 308 1.6 THP 270 GTi Wiadomości
Testy

Peugeot 308 1.6 272 KM – sportowy kompakt z lwem na masce. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-08-11
Citroen C4 2010 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 II 2010 – pierwszy test i wrażenia z jazdy, opinie, silniki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-01-22
01. kobiecy styl Renault Twingo Bizuu test z męskiego punktu widzenia Wiadomości
Testy

Test: Renault Twingo Bizuu 0.9 TCe 90 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-03-28

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Brydż z Renault i samochodami w tle w Warszawie

Renault Clio, Citroën C3, Peugeot 208 – 20 najpopularniejszych samochodów roku 2020 w Belgii

Citroën XM 3.0 V6 Tecnic z przebiegiem 40 tys. kilometrów na sprzedaż

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz