motor 20 2025 Przeglad Prasy
Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2025. „Dacia Bigster to nie jest większy Duster”

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15
jasmine paolini nowa ambasadorka marki alfa romeo 3 Przeglad Prasy
Stellantis

Alfa Romeo świętuje sukces Jasmine Paolini i jej spektakularne podwójne zwycięstwo na Italian Open

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
ds automobiles 2 Przeglad Prasy
Wiadomości

DS Automobiles walczyło o punkty w deszczu. Pierwszy wyścig Tokyo E-Prix pełen emocji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Renault Master
Wiadomości

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
renault 4 4 Przeglad Prasy
Wiadomości

Nowy Renault 4 E-Tech zachwyca brytyjskich dziennikarzy: „Sprawia, że Ford Puma wygląda na przewartościowanego i kiepsko wykończonego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
dacia bigster 2025 1 Przeglad Prasy
Wiadomości

7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
leapmotor 02 Przeglad Prasy
Wiadomości

Toyota w tarapatach? Chińskie marki odbierają japończykom rynek w Polsce. Analiza Wojciecha Drzewieckiego

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Nowa Dacia Sandero TCe 100 LPG. Jedna wizyta na stacji i 1300 km zasięgu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-30
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
3.5k
A A
25
Dacia Sandero LPG

Jakie zalety ma instalacja LPG? Przede wszystkim większy zasięg, niższą emisję CO2 i rachunki za paliwo, które nie przerażają tankującego. Nie bez powodu Dacia, która przez wielu uważana jest za markę dla oszczędnych kierowców, proponuje nowe Sandero z dwupaliwowym silnikiem TCe o mocy 100 KM. Producent obiecuje, że po napełnieniu baku benzyny i LPG przejedziemy nawet 1300 km.

Dacia Sandero, choć rzuca się w oczy o wiele mniej, niż wyposażona w większe koła, relingi dachowe oraz czarne, plastikowe osłony w dolnej części nadwozia wersja Stepway, musimy przyznać, że wciąż wygląda dobrze. Styliści nakreślili bardziej opływową sylwetkę niż u poprzednika z delikatnie opadającą linią dachu i dodali zadziorne reflektory w kształcie litery Y. Model Sandero mierzy 4088 mm, jest więc odrobinę, ale jednak, dłuższy niż technologiczny odpowiednik z gamy Renault. Długość Clio wynosi bowiem 4050 mm. Rumuński hatchback przewyższa wymiarami także Skodę Fabię (3992 mm), Citroena C3 (3996 mm) i Hyundaia i20 (4040 mm), co dostrzeżemy także w kabinie. Wnętrze jest przestronne, zaprojektowane z myślą o transporcie czterech dorosłych osób. Przestrzeni wystarczy, nawet dla wyższych niż moje 172 cm pasażerów.DSC 0113 scaled Przeglad Prasy

Sandero czy Sandero Stepway?

Wykończenie wnętrza Sandero jest pozbawione pomarańczowych dekoracyjnych wstawek z wariantu Stepway, ale czy naprawdę są nam one tak bardzo potrzebne? Nie wnoszą niczego do funkcjonalności pojazdu. Są przyjemne dla oczu i tyle. Wykonanie tych pomarańczowych wstawek pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Dobre wrażenie sprawia obicie deski rozdzielczej i podłokietników na drzwiach, ale materiał zamówimy wyłącznie dla najwyższego poziomu wyposażenia Comfort. Nie możemy narzekać ani na stopień dopasowania materiałów, ani na brak przestrzeni do przechowywania. Dacia zadbała nawet o uchwyt na smartfon oraz rozkładany haczyk na torbę z zakupami po stronie pasażera.20210120 121500 scaled Przeglad Prasy

Pozytywnie zaskoczyła szybkość działania multimediów, 8-calowy ekran jest przyjemny w obsłudze, intuicyjny i czytelny a urządzenie mobilne szybko łączy się z pojazdem za pomocą systemu Android Auto. Reakcja na wciskanie ikonek na wyświetlaczu jest sprawniejsza niż we wcześniejszym modelu i funkcjonuje lepiej niż w niejednym Peugeocie.

Dacia Sandero pozwala zająć wygodną pozycję za kierownicą, fotel ma wystarczający zakres regulacji i na krótkim odcinku, który pokonaliśmy sprawiał wrażenie dobrze wyprofilowanego i wygodnego. Izolacja kabiny od dźwięków z zewnątrz nie jest mocną stroną tego modelu, ale jest zauważalnie lepsza niż w Sandero Stepway. Jazda z wyższą prędkością nie będzie należała do najprzyjemniejszych. Komfortu dostarcza zawieszenie o miękkiej charakterystyce, które poradzi sobie z większością dróg słabszej jakości.DSC 0115 scaled Przeglad Prasy

Z Krakowa do Władysławowa i z powrotem

Podstawowym silnikiem w ofercie Sandero jest jednostka SCe o mocy 65 KM, która powinna zdać egzamin, jeśli model będzie służył głównie w mieście i na krótkich trasach z domu do supermarketu, ale do wyboru mamy także mocniejsze wersje. Nowy model Dacii zamówimy z benzyniakiem o mocy 90 KM oraz w 95-konnej wersji z automatyczną skrzynią CVT. Najbardziej żwawy z całej gamy jest 3-cylindrowy silnik TCe o pojemności 1 litra wyposażony w instalację LPG włoskiej firmy Landi Renzo. Jednostka generuje 100 KM oraz 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sandero zadowala lepszą dynamiką, niż oczekiwalibyśmy od niedrogiego samochodu segmentu B a 6-biegowa manualna skrzynia biegów pracuje poprawnie i co ciekawe, bez problemów z precyzją, które zdarzały się w modelu Stepway. Pierwszą setkę uzyskamy w czasie 11,6 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż w Clio z tym samym silnikiem a maksymalna prędkość Sandero wynosi 183 km/h.20210120 121519 scaled Przeglad Prasy

Najmocniejsza Dacia Sandero jest zarazem najbardziej oszczędną, biorąc pod uwagę, że ceny LPG wciąż są w Polsce o połowę niższe od benzyny. Poza tym, do wersji z gazem dopłacimy tylko 1000 zł, co deklasuje ceny w niezależnych warsztatach zajmujących się montażem instalacji gazowej. Dacia przekonuje, że po jednej wizycie na stacji paliw przejedziemy nawet 1300 km, czyli Krakowa do Władysławowa i z powrotem. Na ile dane pokrywają się ze stanem faktycznym, przyjdzie nam jeszcze sprawdzić przy dłuższym obcowaniu z pojazdem, może nawet skusimy się na wyjazd nad morze ;-) Sandero wyposażono w 50 litrowy bak benzyny oraz zbiornik gazu o pojemności 50 litrów umieszczony we wnęce na koło zapasowe. Ze względu na ograniczenia związane z bezpieczeństwem zatankujemy 80% pojemności, czyli ok. 40 litrów gazu. Łącznie mamy więc do dyspozycji imponujące 90 litrów paliwa. Korki obu zbiorników umieszczono pod jedną klapką w tylnej części pojazdu.

Instalacja pracuje bez zarzutu, przełączanie pomiędzy gazem a benzyną odbywa się płynnie, właściwie niezauważalnie, bez niepotrzebnych szarpnięć. Poziom paliwa oraz spalanie na benzynie i LPG możemy śledzić na komputerze pokładowym pojazdu.20210120 131011 scaled Przeglad Prasy

Dacia Sandero z LPG w cenie C3

Dacia Sandero z silnikiem TCe o mocy 100 KM oraz instalacją gazową kosztuje na polskim rynku minimum 50.900 zł bez opcji dodatkowych. To dokładnie tyle samo, ile wydamy na podstawową wersję Citroena C3 z benzynową jednostką 1.2 PureTech o mocy 83 KM. Citroen, podobnie jak większość konkurentów nie oferuje fabrycznego LPG, za to kusi stylistyką i kilkoma standardowymi systemami wspomagającymi bezpieczeństwo (alarm niezamierzonego przekroczenia linii, rozpoznawanie znaków prędkości i Coffee Brake Alert). Za 50.900 zł żaden z modeli nie uraczy nas klimatyzacją. U Dacii wyposażenie wymaga dopłaty 1700 zł a u Citroena jest oferowane od drugiego poziomu Feel (54.600 zł).

Do testów otrzymaliśmy Sandero w wersji Comfort, która kosztuje w polskich salonach 53.900 zł. W cenie, która jest podstawowa dla wielu konkurentów w segmencie B, Dacia oferuje 100-konny silnik z instalacją LPG oraz bardzo przyzwoite wyposażenie.DSC 0113 scaled Przeglad Prasy

Podczas sesji zdjęciowej nowej Dacii Sandero za plecami usłyszeliśmy ciche pytanie: „Czy to będzie się sprzedawać?” Widząc zainteresowanie, jakie samochód budzi w mediach, konkurencyjną cenę oraz fakt, że Dacia poprawiła większość niedociągnięć poprzednika, nie mamy wątpliwości, że producent nie będzie miał żadnego problemu ze sprzedażą pojazdu. Poprzednia generacja nosiła miano bestsellera marki i nie widzę przeszkód, by taki sam tytuł uzyskała generacja trzecia. Choć model jest droższy od poprzednika, zadowoli zarówno oszczędnych kierowców, jak i klientów wymagających od modelu więcej niż tylko czterech kół, silnika i kierownicy. Dacia Sandero to prosty, ale nowoczesny model, przejrzysta oferta i jasna polityka cenowa. A co do podwyżek, wzrosty cen obserwujemy nie tylko w salonach Dacii, jednak rumuński producent niezmiennie proponuje najtańszy samochód w segmencie.

Dacia Sandero Comfort wyposażenie standardowe:

  • Elektrycznie sterowane lusterka boczne
  • Światła przeciwmgłowe
  • 8-calowy ekran z systemem Media Display
  • Radio DAB
  • Klonowanie ekranu smartfona przez przewód USB
  • Złącze Bluetooth
  • 4 głośniki
  • Lusterka boczne i zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
  • Elektrycznie podnoszone szyby przednie z sekwencyjnym podnośnikiem po stronie kierowcy (elektryczne szyby tylne +350 zł)
  • Tkaninowe obicie deski rozdzielczej i podłokietników w przednich drzwiach
  • Tylna kanapa ze składanym oparciem dzielona w układzie 1/3 – 2/3
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z geometrycznymi wzorami po bokach
  • Automatycznie włączane światła mijania i wycieraczki
  • Elektrycznie sterowany centralny zamek na fale radiowe
  • Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy
  • Kierownica z regulacją w pionie i w poziomie
  • Lampka do czytania z przodu po stronie kierowcy / pasażera
  • Gniazdo USB
  • Gniazdo 12 V z przodu i z tyłu

Bezpieczeństwo:

  • ABS i wspomaganie hamowania awaryjnego
  • System automatycznego nagłego hamowania (AEBS) na długich trasach
  • ESP (Electronic Stability Program) + HSA (wspomaganie ruszania pod górę)
  • Funkcja połączenia alarmowego eCall
  • Czołowa poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczne poduszki powietrzne i poduszki kurtynowe
  • Zestaw do naprawy uszkodzonej opony
  • System mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych bocznych siedzeniach
Czytaj nas w Google News:
google news Przeglad Prasy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20210120 121500 Przeglad PrasyDSC 0115 Przeglad PrasyDSC 0113 Przeglad PrasyDSC 0111 Przeglad Prasy20210120 132521 Przeglad Prasy20210120 131011 Przeglad Prasy20210120 130931 Przeglad Prasy20210120 130914 Przeglad Prasy20210120 130837 Przeglad Prasy20210120 121519 Przeglad PrasyDacia Sandero LPG
3.6 14 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Dacia Bigster zapakowana po dach bez stresu. Kilka wskazówek i aplikacja Boot Organiser

2025-05-20
Citroen Basalt,

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

2025-05-20

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

2025-05-20

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

2025-05-20
Tagi: RenaultDaciaCitroenClioC3Sandero
Udostepnij1242Tweet777Udostepnij217
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
25 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4120 udostępnienia
    Udostepnij 1648 Tweet 1030
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1156 udostępnienia
    Udostepnij 462 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    355 udostępnienia
    Udostepnij 142 Tweet 89
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

Citroen C3 Aircross
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – przestronne wnętrze to jego wielki atut. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-04-29
dacia jogger 2022 7 Przeglad Prasy
Testy

Test: Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy.

autor Tomasz Nowicki
2022-05-15
12. Renault Talisman S Edition 1.8 TCe 225 Przeglad Prasy
Testy

Test: Renault Talisman S-Edition 1.8 TCe 225 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-03-25
Test Peugeot 508 SW II generacji 2.0 BlueHDi 180 EAT8 01 Przeglad Prasy
Testy

Test: Peugeot 508 SW II generacji 2.0 HDi 180 KM. Kombi wyższej klasy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-09-22
dacia jogger hybrid 140 zima 7 Przeglad Prasy
Testy

Test: Dacia Jogger Full Hybrid 140 – jakie ma opinie? Wady i zalety napędu hybrydowego

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-12

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Dacia Duster lepsza niż Toyota RAV4. Polscy klienci zdecydowali!

Nowy Peugeot 308 korzysta z technologii druku 3D

Auto Shanghai 2019 – Renault (relacja własna)

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
25
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz