© Arnaud Taquet @ ContinentalProductions
Wiadomości

Ruszają zamówienia na nowego 7-miejscowego Citroëna C3 Aircross w Indiach. Cena od 51 tysięcy zł

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

Citroën CX wchodzi jak nóż w masło. Dziwi cię to sformułowanie?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-22
Historia

Co te dziwne pojazdy robiły w fabryce Citroëna już w 1915 roku?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-21
Wiadomości

Pierwsze w Polsce Renault Kangoo przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych wydane

autor Tomasz Nowicki
2023-09-20
Wiadomości

Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Jeep Avenger – zaawansowane technologie i elektryfikacja już od 1.050 zł miesięcznie w abonamencie

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Dacia - testy i opinie

Test: Nowa Dacia Sandero TCe 100 LPG. Jedna wizyta na stacji i 1300 km zasięgu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-01-30
w Dacia - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
3.1k 131
A A
25
Dacia Sandero LPG

Jakie zalety ma instalacja LPG? Przede wszystkim większy zasięg, niższą emisję CO2 i rachunki za paliwo, które nie przerażają tankującego. Nie bez powodu Dacia, która przez wielu uważana jest za markę dla oszczędnych kierowców, proponuje nowe Sandero z dwupaliwowym silnikiem TCe o mocy 100 KM. Producent obiecuje, że po napełnieniu baku benzyny i LPG przejedziemy nawet 1300 km.

Dacia Sandero, choć rzuca się w oczy o wiele mniej, niż wyposażona w większe koła, relingi dachowe oraz czarne, plastikowe osłony w dolnej części nadwozia wersja Stepway, musimy przyznać, że wciąż wygląda dobrze. Styliści nakreślili bardziej opływową sylwetkę niż u poprzednika z delikatnie opadającą linią dachu i dodali zadziorne reflektory w kształcie litery Y. Model Sandero mierzy 4088 mm, jest więc odrobinę, ale jednak, dłuższy niż technologiczny odpowiednik z gamy Renault. Długość Clio wynosi bowiem 4050 mm. Rumuński hatchback przewyższa wymiarami także Skodę Fabię (3992 mm), Citroena C3 (3996 mm) i Hyundaia i20 (4040 mm), co dostrzeżemy także w kabinie. Wnętrze jest przestronne, zaprojektowane z myślą o transporcie czterech dorosłych osób. Przestrzeni wystarczy, nawet dla wyższych niż moje 172 cm pasażerów.

Sandero czy Sandero Stepway?

Wykończenie wnętrza Sandero jest pozbawione pomarańczowych dekoracyjnych wstawek z wariantu Stepway, ale czy naprawdę są nam one tak bardzo potrzebne? Nie wnoszą niczego do funkcjonalności pojazdu. Są przyjemne dla oczu i tyle. Wykonanie tych pomarańczowych wstawek pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Dobre wrażenie sprawia obicie deski rozdzielczej i podłokietników na drzwiach, ale materiał zamówimy wyłącznie dla najwyższego poziomu wyposażenia Comfort. Nie możemy narzekać ani na stopień dopasowania materiałów, ani na brak przestrzeni do przechowywania. Dacia zadbała nawet o uchwyt na smartfon oraz rozkładany haczyk na torbę z zakupami po stronie pasażera.

Pozytywnie zaskoczyła szybkość działania multimediów, 8-calowy ekran jest przyjemny w obsłudze, intuicyjny i czytelny a urządzenie mobilne szybko łączy się z pojazdem za pomocą systemu Android Auto. Reakcja na wciskanie ikonek na wyświetlaczu jest sprawniejsza niż we wcześniejszym modelu i funkcjonuje lepiej niż w niejednym Peugeocie.

Dacia Sandero pozwala zająć wygodną pozycję za kierownicą, fotel ma wystarczający zakres regulacji i na krótkim odcinku, który pokonaliśmy sprawiał wrażenie dobrze wyprofilowanego i wygodnego. Izolacja kabiny od dźwięków z zewnątrz nie jest mocną stroną tego modelu, ale jest zauważalnie lepsza niż w Sandero Stepway. Jazda z wyższą prędkością nie będzie należała do najprzyjemniejszych. Komfortu dostarcza zawieszenie o miękkiej charakterystyce, które poradzi sobie z większością dróg słabszej jakości.

Z Krakowa do Władysławowa i z powrotem

Podstawowym silnikiem w ofercie Sandero jest jednostka SCe o mocy 65 KM, która powinna zdać egzamin, jeśli model będzie służył głównie w mieście i na krótkich trasach z domu do supermarketu, ale do wyboru mamy także mocniejsze wersje. Nowy model Dacii zamówimy z benzyniakiem o mocy 90 KM oraz w 95-konnej wersji z automatyczną skrzynią CVT. Najbardziej żwawy z całej gamy jest 3-cylindrowy silnik TCe o pojemności 1 litra wyposażony w instalację LPG włoskiej firmy Landi Renzo. Jednostka generuje 100 KM oraz 170 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sandero zadowala lepszą dynamiką, niż oczekiwalibyśmy od niedrogiego samochodu segmentu B a 6-biegowa manualna skrzynia biegów pracuje poprawnie i co ciekawe, bez problemów z precyzją, które zdarzały się w modelu Stepway. Pierwszą setkę uzyskamy w czasie 11,6 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż w Clio z tym samym silnikiem a maksymalna prędkość Sandero wynosi 183 km/h.

Najmocniejsza Dacia Sandero jest zarazem najbardziej oszczędną, biorąc pod uwagę, że ceny LPG wciąż są w Polsce o połowę niższe od benzyny. Poza tym, do wersji z gazem dopłacimy tylko 1000 zł, co deklasuje ceny w niezależnych warsztatach zajmujących się montażem instalacji gazowej. Dacia przekonuje, że po jednej wizycie na stacji paliw przejedziemy nawet 1300 km, czyli Krakowa do Władysławowa i z powrotem. Na ile dane pokrywają się ze stanem faktycznym, przyjdzie nam jeszcze sprawdzić przy dłuższym obcowaniu z pojazdem, może nawet skusimy się na wyjazd nad morze ;-) Sandero wyposażono w 50 litrowy bak benzyny oraz zbiornik gazu o pojemności 50 litrów umieszczony we wnęce na koło zapasowe. Ze względu na ograniczenia związane z bezpieczeństwem zatankujemy 80% pojemności, czyli ok. 40 litrów gazu. Łącznie mamy więc do dyspozycji imponujące 90 litrów paliwa. Korki obu zbiorników umieszczono pod jedną klapką w tylnej części pojazdu.

Instalacja pracuje bez zarzutu, przełączanie pomiędzy gazem a benzyną odbywa się płynnie, właściwie niezauważalnie, bez niepotrzebnych szarpnięć. Poziom paliwa oraz spalanie na benzynie i LPG możemy śledzić na komputerze pokładowym pojazdu.

Dacia Sandero z LPG w cenie C3

Dacia Sandero z silnikiem TCe o mocy 100 KM oraz instalacją gazową kosztuje na polskim rynku minimum 50.900 zł bez opcji dodatkowych. To dokładnie tyle samo, ile wydamy na podstawową wersję Citroena C3 z benzynową jednostką 1.2 PureTech o mocy 83 KM. Citroen, podobnie jak większość konkurentów nie oferuje fabrycznego LPG, za to kusi stylistyką i kilkoma standardowymi systemami wspomagającymi bezpieczeństwo (alarm niezamierzonego przekroczenia linii, rozpoznawanie znaków prędkości i Coffee Brake Alert). Za 50.900 zł żaden z modeli nie uraczy nas klimatyzacją. U Dacii wyposażenie wymaga dopłaty 1700 zł a u Citroena jest oferowane od drugiego poziomu Feel (54.600 zł).

Do testów otrzymaliśmy Sandero w wersji Comfort, która kosztuje w polskich salonach 53.900 zł. W cenie, która jest podstawowa dla wielu konkurentów w segmencie B, Dacia oferuje 100-konny silnik z instalacją LPG oraz bardzo przyzwoite wyposażenie.

Podczas sesji zdjęciowej nowej Dacii Sandero za plecami usłyszeliśmy ciche pytanie: „Czy to będzie się sprzedawać?” Widząc zainteresowanie, jakie samochód budzi w mediach, konkurencyjną cenę oraz fakt, że Dacia poprawiła większość niedociągnięć poprzednika, nie mamy wątpliwości, że producent nie będzie miał żadnego problemu ze sprzedażą pojazdu. Poprzednia generacja nosiła miano bestsellera marki i nie widzę przeszkód, by taki sam tytuł uzyskała generacja trzecia. Choć model jest droższy od poprzednika, zadowoli zarówno oszczędnych kierowców, jak i klientów wymagających od modelu więcej niż tylko czterech kół, silnika i kierownicy. Dacia Sandero to prosty, ale nowoczesny model, przejrzysta oferta i jasna polityka cenowa. A co do podwyżek, wzrosty cen obserwujemy nie tylko w salonach Dacii, jednak rumuński producent niezmiennie proponuje najtańszy samochód w segmencie.

Dacia Sandero Comfort wyposażenie standardowe:

  • Elektrycznie sterowane lusterka boczne
  • Światła przeciwmgłowe
  • 8-calowy ekran z systemem Media Display
  • Radio DAB
  • Klonowanie ekranu smartfona przez przewód USB
  • Złącze Bluetooth
  • 4 głośniki
  • Lusterka boczne i zewnętrzne klamki drzwi w kolorze nadwozia
  • Elektrycznie podnoszone szyby przednie z sekwencyjnym podnośnikiem po stronie kierowcy (elektryczne szyby tylne +350 zł)
  • Tkaninowe obicie deski rozdzielczej i podłokietników w przednich drzwiach
  • Tylna kanapa ze składanym oparciem dzielona w układzie 1/3 – 2/3
  • Tapicerka materiałowa w kolorze czarnym z geometrycznymi wzorami po bokach
  • Automatycznie włączane światła mijania i wycieraczki
  • Elektrycznie sterowany centralny zamek na fale radiowe
  • Automatyczna blokada drzwi podczas jazdy
  • Kierownica z regulacją w pionie i w poziomie
  • Lampka do czytania z przodu po stronie kierowcy / pasażera
  • Gniazdo USB
  • Gniazdo 12 V z przodu i z tyłu

Bezpieczeństwo:

  • ABS i wspomaganie hamowania awaryjnego
  • System automatycznego nagłego hamowania (AEBS) na długich trasach
  • ESP (Electronic Stability Program) + HSA (wspomaganie ruszania pod górę)
  • Funkcja połączenia alarmowego eCall
  • Czołowa poduszka powietrzna kierowcy
  • Poduszka powietrzna pasażera
  • Boczne poduszki powietrzne i poduszki kurtynowe
  • Zestaw do naprawy uszkodzonej opony
  • System mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych bocznych siedzeniach
Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Dacia Sandero LPG
3.5 13 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nissan Concept 20-23

Nowy Nissan Concept 20-23: kiedy projektanci dostają wolną rękę

2023-09-25

Salon Citroëna w Warszawie uwieczniony w przedwojennej polskiej komedii

2023-09-25

Test: Renault Kangoo Van E-Tech electric – elektryczny dostawczak i kilometrów i 260 zasięgu w mieście

2023-09-25

Citroën świętuje 75. urodziny swojego najbardziej kultowego modelu: 2 CV

2023-09-25
Tagi: C3CitroenClioDaciaRenaultSandero
Udostepnij1122Tweet701Udostepnij196
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

25 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

    2308 udostępnienia
    Udostepnij 923 Tweet 577
  • AdBlue powoduje liczne problemy. Klienci mają tego dość

    8419 udostępnienia
    Udostepnij 3368 Tweet 2105
  • Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!

    2368 udostępnienia
    Udostepnij 947 Tweet 592
  • Stellantis wyśle na przymusowy urlop 2400 pracowników we Włoszech. Cięcia kosztów trwają

    1044 udostępnienia
    Udostepnij 418 Tweet 261

Testy samochodów

Renault Express, Dacia Dokker
Renault - testy i opinie

Test: Renault Express dCi i TCe – pierwsza jazda. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-16
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso oczami użytkownika. Za co lubię ten samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-10
Dacia - testy i opinie

Test: Nowa Dacia Duster 100 KM z LPG. Na gazie jeździ się taniej. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-12-11
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Jogger ECO-G 100 KM z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-22
Peugeot 3008
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 3008 1.6 180 KM – moda na SUV-y nie jest wcale taka zła. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-06-01

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023
  • Roman - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Arek - Stellantis zadowolony ze swoich wyników po 8 miesiącach 2023 r.
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Arek - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Bodzio - Luksusowy DS 7 E-Tense dla selekcjonera polskiej kadry
  • Wujek - Ale promocja! Nowy, komfortowy i maksymalnie wyposażony SUV z dieslem i automatem za 135 tys zł

Zobacz też

Dlaczego nowa Dacia Jogger nie dostała nowego logo?

W którym kraju w Europie jest najmniej ładowarek samochodowych? Zaskakujące wyniki badania

Nowe problemy Stellantis. Urzędnicy USA zbadają warunki pracy w jednej z fabryk koncernu w Meksyku

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
25
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.