W 2022 roku koncern Stellantis umocnił swoją pozycję lidera w sprzedaży LEV, czyli niskoemisyjnych pojazdów typu plug-in, z udziałem na poziomie 32,4%, co oznacza wzrost o 1,6 punktu procentowego (samochody osobowe plus lekkie pojazdy użytkowe) we Włoszech.
W elektrycznych pojazdach użytkowych liderem jest Stellantis z udziałem 48,2%, co oznacza wzrost o 21 punktów procentowych w stosunku do roku 2021, a dwa pierwsze miejsca na rynku zajmują odpowiednio Fiat i Opel. Na rynku samochodów osobowych marka Jeep jest liderem w segmencie LEV z udziałem 16,3%, co oznacza wzrost o 5 punktów procentowych w stosunku do roku 2021, a FIAT jest liderem w segmencie BEV (Battery Electric Vehicles).
W segmencie BEV PEUGEOT prowadzi z modelem e-208 w segmencie B, a crossover e-2008 zajmuje pierwsze miejsce wśród B-SUV.
Francuskie premium cieszy się dużym powodzeniem: wśród nowych premier, na rynku hybryd plug-in, DS 4 już w pierwszym roku obecności na rynku zajmuje miejsce na podium z ponad 12% udziałem wśród sedanów segmentu C.
Flagowa limuzyna marki Citroën, model C5 X, zajął drugie miejsce wśród sedanów segmentu D z udziałem 17,6%. Z kolei Citroën Ami -100% elektryczny mały 2-osobowy samochód zajął pierwsze miejsce w swoim segmencie z ponad 55% udziałem.
Alfa Romeo Stelvio i Giulia nadal cieszą się dużym uznaniem zarówno wśród klientów indywidualnych, jak i biznesowych. W szczególności, Stelvio potwierdził swoje przywództwo w segmencie D-SUV czwarty rok z rzędu, z udziałem w rynku na poziomie 16,2%, rosnącym dalej od 2021 roku.
Absolutną gwiazdą roku była niewątpliwie Alfa Romeo Tonale, pierwszy w historii marki zelektryfikowany kompaktowy SUV. Tonale zamyka rok 2022 z rekordowym portfelem zamówień, który pozwala marce przewidywać rok 2023 z najwyższymi ambicjami w segmencie, również dzięki gamie teraz kompletnej dzięki wprowadzeniu wersji Plug-In Hybrid Q4 280 KM.
Dzięki 41 tysiącom rejestracji Lancia Ypsilon nadal dominuje w segmencie B, potwierdzając swoją pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu w swojej kategorii czwarty rok z rzędu, a także drugiego najlepiej sprzedającego się samochodu na rynku włoskim z udziałem 15,3%, najlepszym w historii. Lancia Ypsilon nadal fascynuje włoskich klientów, potwierdzając się jako autentyczna ikona stylu.
Źródło: Stellantis, dane: Dataforce
Najnowsze komentarze