Peugeot 2008
Wiadomości

Peugeot 2008 ma nowy polski cennik. Z oferty znika jeden silnik

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Road trip to Renault Douai Factory
Wiadomości

Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
leapmotor 1 Wiadomości
Wiadomości

Leapmotor prezentuje swoje samochody na targach w Barcelonie. Jakie modele zobaczymy?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
Jeep Avenger
Wiadomości

Jeep Avenger nie tylko z Tychów. Stellantis ogłasza nowe miejsce produkcji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
citroen zegrze 2025 9 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C5 Aircross w już w Polsce! Pierwsza prezentacja za nami, opinie i wrażenia

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-13
Renault Master
Wiadomości

Renault Master zdobywa uznanie ekspertów i czytelników „Trade Van Driver”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143
Wiadomości

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Kwid 1.0 Sce AMT, czyli tani model do miasta. Czy benzynowy kuzyn Dacii Spring to dobry wybór?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-03-10
w Testy, Wyprawy, Renault - testy i opinie, Indie
Czas czytania 10 minut
2.7k
A A
2
Nowy Renault Kwid 1.0 Sce - test

Mały na zewnątrz, wielki w środku i w dodatku w przystępnej cenie. Podczas pobytu w Indiach testowaliśmy Renault Kwid, który jest najtańszym samochodem producenta spod znaku rombu i jednym z najbardziej przystępnych modeli z automatem na rynku indyjskim. Jeśli chcielibyśmy porównać Kwida do europejskiej oferty, model mógłby być spalinowym odpowiednikiem Dacii Spring.

W roku 2015, a więc na długo przed debiutem Dacii Spring Grupa Renault zaprezentowała światu prosty i przystępny samochód oparty o platformę CMF-A aliansu Renault Nissan. Na rynku indyjskim Kwid zdobył duże zainteresowanie ze względu na nowoczesną względem konkurentów stylistykę, dla której inspiracją stał się segment SUV-ów. Nie bez znaczenia okazała się również atrakcyjna cena. Nawet po face liftingu i wzbogaceniu wyposażenia pod względem technologii i bezpieczeństwa pasażerów Renault Kwid pozostaje atrakcyjną propozycją na lokalnym rynku.

Renault Kwid Climber 1.0 AMT 036 Wiadomości
Renault Kwid w Indiach

Gdyby w ofercie Dacii Spring znajdował się silnik benzynowy, model najprawdopodobniej nie miałby sobie równych pod względem ceny, ale spalinowy segment A to w dobie wygórowanych norm emisji spalin i nastawienia na elektryfikację gatunek skazany na wyginięcie. Jeśli mała Dacia miałaby szansę na sukces rynkowy, rumuńska marka z pewnością znalazłaby już sposób, na przemycenie do salonów swojej wersji Renault Kwid. Na razie nie ma planów na wzbogacenie oferty Dacii o Springa bez wtyczki, a szkoda bo kuzyn spod znaku rombu choć niewielki i prosty, jest wyjątkowo funkcjonalny i z łatwością zdaje egzamin z jazdy w mieście. Elektryczną wersję Renault Kwid mieliśmy okazję testować w ubiegłym roku w Brazylii, przyszła kolej na test w Indiach i samochód napędzany 3-cylindrowym silnikiem Sce o pojemności 999 cm3.

Zwinność Renault Kwid jest godna podziwu

Plan był prosty. Odbieramy samochód w salonie dealerskim w Guduvanchery i testujemy auto w dwóch etapach. W pierwszej kolejności kierowca Renault demonstruje możliwości samochodu w mieście oraz podczas szybszej jazdy a po dotarciu do Chennai zajmę miejsce za kierownicą w ramach etapu drugiego. Nasza ekipa wsiadła ochoczo i nie podejrzewając, że po drodze coś może pójść nie tak. Salon Renault, z którego odebraliśmy auto znajduje się ok. 40 km od zatłoczonego Chennai, dlatego nie brakowało okazji do tego, by rozpędzić Kwida do nieco wyższych wartości prędkościomierza w dodatku ze sporym obciążeniem, bo na pokładzie znajdowały się trzy dorosłe osoby.

Zobacz test: Renault Espace VI Full Hybrid 200 KM. Ile pali ten 7-osobowy praktyczny SUV dla rodziny?

Kwid zadziwiał zwinnością. Nasz kierowca nie oszczędzał auta i dociskał pedał gazu do podłogi, kiedy tylko nadarzyła się okazja. Od czasu do czasu na liczniku bez większych problemów pojawiała się wartość 100 km/h, ale przy szybszej jeździe objawiał się mankament Kwida – niedostateczne wytłumienie kabiny. Hałas silnika i odgłosy ulicy dawały się w małym modelu we znaki. Nasz kierowca z kamiennym wyrazem twarzy i godną podziwu zwinnością antylopy lawirował pomiędzy pojazdami na drodze i na szerokość główki od zapałki wciskał się pomiędzy motocyke i samochody nie oszczędzając przy tym klaksonu. Nadużywanie sygnałów dźwiękowych jest w Indiach na porządku dziennym. Chyba nie da się tu wyjechać na drogę w ciszy.

Dodatkowa runda testów

Renault Kwid Climber 1.0 AMT 004 Wiadomości
Renault Kwid prezentuje się bardzo elegancko

Pierwszy etap testu lekko się przedłużał i zaczęły ogarniać nas wątpliwości: czy przypadkiem nie powinniśmy już dotrzeć do Chennai? Kilometrów przybywało, ale dopiero po kontroli w nawigacji wszystko stało się jasne. Miejsce docelowe wcale nie znajdowało się bliżej, wręcz przeciwnie. Po chwili za szybą wyłonił się salon, z którego wyjechaliśmy 40 minut wcześniej… Nasz kierowca oddalił się od salonu Renault a następnie wrócił w to samo miejsce, tylko inną drogą. Po wyjaśnieniu małego nieporozumienia, dotarliśmy w końcu do Chennai ;)

Renault Kwid Climber 1.0 AMT 006 Wiadomości
Skąd my to znamy? Zegary w Renault Kwid są cyfrowe

Renault Kwid rzeczywiście łatwo reaguje na przyspieszenie, przy ruszaniu z miejsca nawet zbyt łatwo i moim zdaniem brakuje mu nieco płynności. Kiedy zależy nam na spokojnym, powolnym wyjeździe z miejsca parkingowego granica pomiędzy powolną jazdą a szarpnięciem jest bardzo cienka a wręcz nie istnieje. Autko potrafi wyrwać się do przodu. Powyżej 10 km/h już stopniowo nabiera prędkości. Mocy nie ma wprawdzie wiele, ale nie zapominajmy, że samochód służy gównie do jazdy po mieście i do tego celu zasoby jednostki napędowej w zupełności wystarczą, nawet jeśli podróżujemy z towarzystwem obok i na tylnej kanapie. Jednostka generuje 68 KM mocy i 91 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 4250 obr./min.

Renault Kwid w wersji Climber – na sportowo

Do testów otrzymaliśmy mały rarytas a dokładniej samochód w wersji Climber po odnowieniu na rok 2024. Nadwozie wykończono w kolorze czerwonym „Fiery Red” w połączeniu z czarnym dachem i białymi lusterkami. Schemat kolorystyczny to świeżynka w katalogu. Na tle innych modeli na drodze, Renault Kwid wygląda bardzo dobrze. Atrakcyjności dodają proste, poziome linie LED-owych świateł do jazdy dziennej będące przedłużeniem chromowanej listwy na grillu. Pomysł może kojarzyć się z rozwiązaniem Citroena, z tym że tutaj mamy jedną prostą linię zamiast dwóch formujących logo marki, ale efekt i tak zdaje egzamin. Niższy poziom na przodzie pojazdu to duże reflektory otoczone czarnymi ramkami.

Renault Kwid Climber 1.0 AMT 027 Wiadomości
Estetyczna kabina Renault Kwid

Skoro Kwida wzorowano na segmencie crossoverów i SUV-ów nie mogło zabraknąć plastikowych osłon na nadkolach oraz nakładek na zderzaki. Renault chwali się większym niż w tradycyjnym hatchbacku prześwitem wynoszącym 184 mm. Jeśli zamierzamy często wjeżdżać na wyższe krawężniki, Kwid może okazać się dobrym wyborem.

Skąd tu tyle miejsca? Mały Renault Kwid a jednak…

Renault Kwid Climber 1.0 AMT 029 Wiadomości
Bagażnik Renault Kwid

W aucie o długości 3731 mm trudno spodziewać się wielkich przestrzeni, ale dobre rozplanowanie wnętrza potrafi czynić cuda. Miejsca w Kwidzie jest pod dostatkiem. Zresztą „naszej” Dacii Spring również nie mamy wiele do zarzucenia w tym względzie. Przednie fotele mają duży zakres regulacji w płaszczyźnie przód i tył. Pozwala to lepiej dopasować pozycję w zależności od gabarytów kierowcy, bo nad głową i tak pozostaje luz. A jak jest z tyłu? Tylną kanapę zajął mężczyzna o wzroście 191,5 cm i tylko z aprobatą kiwał głową. „Nie jest to samochód, którym chciałbym jechać w daleką trasę, ale w żadnym wypadku nie jest mi tu ciasno” – powiedział. Tylna kanapa jest jednoczęściowa dlatego jednym ruchem położymy oparcie, aby powiększyć przestrzeń bagażnika. Pod tylną klapą zmieści się od 279 do 620 litrów naszego ekwipunku.

Renault ograniczyło zbędne wyposażenie do minimum. Konsola środkowa jest przejrzysta i znajduje się nisko dlatego nie ogranicza swobody ruchów. Pod względem ilości przestrzeni do przechowywania jest nieźle, ale nie idealnie. Pod lewą ręką zlokalizowano półkę na smartfon i drobiazgi oraz pokrętło zautomatyzowanej skrzyni Easy-R. Sięgając prawą ręką natkniemy się na kieszeń na butelkę z wodą. Ze swojej strony dodałabym jeszcze cup-holder.

Zobacz także: Dacia Spring MY2024 – jak wygląda?

Wyposażenie i poziom bezpieczeństwa Renault Kwid

Wykończenie wnętrza wersji Climber sprawia przyjemne wrażenie ze względu na obecność białych i żółtych elementów kolorystycznych, karbowanego materiału w środkowej części foteli oraz linii nadających sportowego smaku. Poza tapicerką, większość powierzchni jest wykonana z surowego plastiku, brakuje choćby miękkich obić na boczkach drzwi, ale ma to swoje odzwierciedlenie w cenie. Marce Renault chodziło o oszczędności i większą przystępność przy zakupie.

Renault Kwid Climber 1.0 AMT 005 Wiadomości
Ciekawy wzór tapicerki Renault Kwid

Wraz z rozwojem modelu oraz zwiększeniem wymagań odnośnie bezpieczeństwa, samochód otrzymuje coraz więcej. Renault Kwid został wyposażony w poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera z przodu, system kontroli trakcji, dodano również asystenta ruszania pod górkę, system monitorowania ciśnienia w oponach, napinacz pasa kierowcy, ABS i EBD z asystentem hamowania oraz przypomnienie o zapięciu pasów bezpieczeństwa dla osób siedzących z przodu. W Europie lista obowiązkowego wyposażenia jest znacznie dłuższa, ale coś za coś – auta są także znacznie droższe.W 2024 roku w Renault Kwid zadebiutował nowy, 8-calowy ekran dotykowy, który wyświetla m.in. obraz z kamery cofania z liniami naprowadzającymi oraz ikonki z naszego smartfona po sparowaniu z systemami Android Auto lub Apple Car Play. Interfejs wygląda znajomo. Możemy poczuć się tu jak w Dacii.

Cena robi swoje

Renault Kwid to miejski zwinny model, który ilością miejsca w kabinie potrafi zadziwić. Wygląda ładnie i daje przyjemne odczucia podczas jazdy a jego dużą zaletą jest cena. Podstawowy model kosztuje w Indiach 469.500 rupii co daje nam ok. 22 tys. zł. Cena wydaje się prawie jak z bajki. Dopiero równowartość trzech Kwidów pozwoliłaby nam na zakup Sandero – najtańszego modelu Dacii. Wersja ze skrzynią Easy-R to wydatek zaledwie 26 tys. zł, co czyni Kwida jednym z najtańszych samochodów z automatem. Kwid Climber, którego otrzymaliśmy do testów to już samochód z wyższej półki, którego cena wynosi w przeliczeniu ok. 30 tys. zł.

Nowe samochody Renault. Promocje i wyprzedaż rocznika

Kwid cieszy się popularnością w Indiach i często spotykaliśmy ten model na ulicach Chennai i okolicy. Szkoda, że klienci w Europie nie mają możliwości zakupu samochodu w realnie niskiej cenie. Za pojazdy płacimy coraz więcej a dolny zakres cenowy ciągle się przesuwa. Z jednej strony zwiększają się wymagania klientów a z drugiej lista obowiązkowego wyposażenia nowych aut jest coraz dłuższa.

Renault Kwidem jeździliśmy z lekkim sentymentem, bo auto pod względem wykończenia i wyposażenia przypomina samochody oferowane w Europie przed laty a z drugiej, żałujemy że modelu nie ma na polskim rynku pod marką Dacia. Więcej klientów mogłoby sobie pozwolić na nowy samochód z salonu.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Kwid Climber 1.0 AMT 036 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 016 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 017 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 018 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 019 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 020 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 007 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 008 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 009 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 010 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 011 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 012 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 013 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 001 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 002 e1710097525166 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 003 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 004 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 005 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 015 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 014 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 037 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 039 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 040 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 029 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 030 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 031 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 032 WiadomościNowy Renault Kwid 1.0 Sce - testRenault Kwid Climber 1.0 AMT 034 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 021 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 022 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 023 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 024 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 025 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 026 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 027 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 028 WiadomościRenault Kwid Climber 1.0 AMT 006 Wiadomości
4.2 5 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Renault Master

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19
Tagi: SpringRenaultDaciaAzjaKwid
Udostepnij966Tweet604Udostepnij169
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3113 udostępnienia
    Udostepnij 1245 Tweet 778
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1410 udostępnienia
    Udostepnij 564 Tweet 353
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4471 udostępnienia
    Udostepnij 1788 Tweet 1118
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    617 udostępnienia
    Udostepnij 247 Tweet 154

Testy samochodów

citroen c4 130 km 2022 1 3 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 PureTech 130 KM: praktyczny test. Toyota C-HR, Kia Ceed i Volkswagen Golf mogą się schować! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-02-20
ds 7 performance line francuskie pl 103 Wiadomości
Testy

Test: DS 7 Crossback 2.0 BlueHDi 180 KM – luksusowa awangarda w klasie premium. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-05-23
Citroen C4 Grand Picasso 2009 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C4 Grand Picasso 2009 2.0 HDi 136 KM – wesoły autobus dla rodziny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-12-07
alpine a110 gt 2022 grudziadz 8 Wiadomości
Testy

Test: Alpine A110 GT – 300 KM zwinnej radości Grand Touring. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-10-14
006. Dacia Jogger z LPG – sposob na wygodne i tanie podrozowanie Wiadomości
Testy

Test: Dacia Jogger ECO-G 100 KM z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-22

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

Zobacz też

Dekalog bezpiecznego wyprzedzania

Renault sprzedało w styczniu 1800 sztuk Zoe na rynku niemieckim

Limitowana seria Peugeota RCZ: Brownstone

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz