W teście angielskiego magazynu Motor z 1981 roku, Renault 18 Turbo stanęło w szranki przeciwko takim samochodom jak Alfa Romeo Giulietta, BMW 320, Fiat Mirafiori Sport, Saab 99 Turbo Turbo i Volkswagen GTi. Jak wypadło francuskie auto?
Angielscy dziennikarze przetestowali w 1981 roku kilka usportowionych samochodów. Oto wnioski
Renault 18 Turbo
Nowy okręt flagowy Renault w gamie 18 łączy osiągi dobrego 2-litrowego samochodu z elastycznością i potencjałem ekonomicznym 1600, w wyrafinowanym (z wyjątkiem bardzo wysokich obrotów) i dobrze wyposażonym pakiecie. Jazda jest raczej twarda, a układowi kierowniczemu brakuje wyczucia, ale trzymanie się drogi jest doskonałe, a hamulce skuteczne. Nie jest to najbardziej przestronny samochód w swojej klasie, a ogrzewanie i wentylacja mogłyby być lepsze, ale połączenie szybkości, wygody i oszczędności powinno zdobyć wielu przyjaciół.
Alfa Romeo Giuletta 2.0
Z 2-litrową wersją klasycznej dwulitrówki Alfy, Giulietta oferuje dobrą wartość jako sportowa limuzyna. Osiągi są raczej dobre niż zaskakujące, co wynika z wyjątkowo szerokiego zakresu mocy silnika, podczas gdy ekonomia jest dobra jak na tę klasę. Jazda jest przyzwoita, prowadzenie lekko rozczarowujące (choć przyczepność jest dobra), a zmiana biegów nie jest mocną stroną. Słaba wentylacja. Mocne, uspokajające hamulce i duża przestrzeń dla pasażerów pozostają mocnymi stronami, choć bagażnik jest niewielki.
BMW 320
Najmniejszy model BMW wyposażony w nową, dwulitrową, prostą szóstkę. Dobre osiągi, ale słaba ekonomia. Nie jest znacznie płynniejszy ani cichszy niż jego czterocylindrowy poprzednik. Dobre prowadzenie i przyzwoite właściwości jezdne. Stylowy samochód z przyjemnym wnętrzem, doskonałymi instrumentami i dobrą pozycją za kierownicą – choć dobrze wyprofilowane fotele są zbyt twarde. Nie tak sportowy, jak sugeruje jego wizerunek – ale zawsze jest 323i!
Fiat Mirafiori Sport 2.0
Najbardziej sportowa i najdroższa wersja z gamy 131 ma potężny 2-litrowy silnik. Osiągi samochodu testowego wydawały się poniżej normy, ale mimo to są dobre, jeśli nie całkiem w lidze Giulietta. Jazda jest twarda, ale prowadzenie znacznie lepsze niż w innych 131. Pod większością względów jest to przyjemny w prowadzeniu samochód, z wyjątkiem zbyt wysokiego poziomu hałasu we wnętrzu.
Zobacz: Wiadomości motoryzacyjne. Codziennie, aktualne, ciekawe
Saab 99 Turbo 2.0
Dwudrzwiowy 99 Turbo z limitowanej edycji (pierwotnie przeznaczony wyłącznie do celów homologacyjnych, ale obecnie cieszy się dużą popularnością) łączy doskonałe dobre przyspieszenie z doskonałym prowadzeniem, dużą ilością miejsca dla czterech osób dorosłych i ich bagażu oraz wyjątkowym dopracowaniem mechanicznym w pakiecie, który oferuje doskonały stosunek jakości do ceny. Jeden z naszych ulubionych sportowych sedanów, który z pewnością stanie się „samochodem kolekcjonerskim” jeszcze podczas produkcji.
Zobacz: Testy nowych i używanych samochodów. pomiary, spalanie, opinie
VW Golf GTI
Niedawno odnowiony wewnątrz i na zewnątrz, Golf GTi jest kompaktowym sportowym sedanem. Silnik o pojemności 1,6 litra z wtryskiem paliwa zapewnia niezłe osiągi, elastyczność i płynność jazdy, co idzie w parze z dobrą ekonomią. Tylko troje drzwi i skromny bagażnik, ale przestrzeń pasażerska jest rozsądna.
Najnowsze komentarze