poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Peugeot 508 kontra Volvo S60 i BMW 3. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 19/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-11
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
189 8
3
169
UDOSTĘPNIEŃ
562
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Citroën ë-Berlingo. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 18/2022

Alfa Romeo Tonale gości na okładce tygodnika MOTOR. AUTO ŚWIAT na swojej stronie tytułowej też pokazał ten model. Ale MOTOR idzie dalej – prezentuje Peugeota 508, Citroëna C2 i Dacię Duster. Czyżby tym razem warto było kupić to pismo? Sprawdźmy!

 

MOTOR nr 19 (3594) z 09.V.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,2 grosza
Warto kupić?  Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C4 Spacetourer, Evasion, Saxo, Xsara Picasso, 308, 3008, 508, RCZ, Clio, Duster, R4, Trafic, Bigster, Duster

 

Wspomniana Alfa Romeo Tonale jest pierwszym samochodem opisanym na łamach aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Artykuł jej poświęcony znajdziecie na stronach 4-6. Nie zabrakło oczywiście odniesienia do połączenia z Grupą PSA i powstania koncernu Stellantis. W tekście wspomniano też modele Giulietta i Stelvio. Kompaktowy SUV Alfy został oceniony na 4,5 gwiazdki – maksymalna nota, to pięć.

Na stronie 8. wspomniano krótko o zaplanowanym już zakończeniu produkcji Citroëna C4 Spacetourera. W notatce przypomniano też modele Evasion i Xsara Picasso.

W dziale Przyszłe premiery (margines strony 8.) MOTOR wspomina m.in. Fiata Pandę, Alfę Romeo Giulię, Dacię Bigster, Nissana X-Traila oraz Peugeota 3008.

Wiele osób wiesza psy na światowych markach, które zwlekały, albo w ogóle nie wycofały się z Rosji, gdy ta zaatakowała Ukrainę. Ciekawe, czy ci ludzie tak łatwo porzuciliby swoje interesy, zwłaszcza po zainwestowaniu w nie kilku miliardów euro. Takie posunięcie muszą wszak zaakceptować także akcjonariusze. Problem jest nieskomplikowany tylko moralnie. Nie bronię tych, którzy zostali, ale jestem w stanie przynajmniej częściowo ich zrozumieć. O tym, co się działo z Renault na rynku rosyjskim w ostatnich miesiącach, jakie środki zostały tam przez Francuzów (i Japończyków z Nissana i Mitsubishi) zainwestowane, jakie auta produkowano – możecie przeczytać na stronach 10-11. Rosja była dla Renault drugim rynkiem zbytu. Z kolei Renault wraz z Ładą kontrolowały blisko 29% rosyjskiego rynku będąc tegoż rynku liderem.

Porównanie trzech samochodów segmentu D z bazowymi silnikami benzynowymi znajdziecie na stronach 14-19. W szranki stanęły BMW 3, Peugeot 508 oraz Volvo S60 (tutaj mamy miękką hybrydę). Peugeotowi dostało się trochę za przestronność i za wolniejsze działanie systemu infotainment, ale i rywale nie są pozbawieni wad. Nie spodobało się bardzo twarde (acz opcjonalne) zawieszenie BMW, a w Volvo słabe podparcie boczne foteli. Peugeot może zaimponować wyposażeniem, choć Volvo oferuje więcej. Tyle, że jest o 64.000 zł droższe, więc w Peugeocie można dużo rzeczy dokupić i jeszcze pewnie kasy Wam zostanie.

Z tą przestronnością Peugeota wcale nie jest aż trak bardzo źle i uważam, że zabrano mu tu za dużo punktów. Uznano też, że jest najgorzej wyciszony z całej trójki. Skrytykowano ho też za pracę silnika (trzycylindrowy PureTech 130), za to 508-ka zyskała punkty za pojemność bagażnika (liftback) oraz zużycie paliwa. Francuskie auto zapewnia też najwyższy komfort i ma najskuteczniejsze hamulce, wygrywa też pod względem ceny. Niestety Peugeot uciułał tylko 216 punktów i przegrał. Volvo zajęło drugie miejsce z dorobkiem 224 oczek, a na najwyższy stopień podium wjechało BMW (236 punktów).

Fragment tyłu Dacii Duster można dostrzec na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 26.

Z kolei całego Dustera widać na zdjęciu tytułowym do artykułu o teście opon letnich (w rozmiarze 215/60R17) do SUV-a (strony 28-29)..Ów Duster pojawił się też na zdjęciach w dalszej części testu – na stronach 30-33. Drugie miejsce zajęła opona Michelin Primacy 4.

W dziale Używane MOTOR proponuje 15 modeli, którym warto się przyjrzeć na rynku wtórnym. Wśród tych zaprezentowanych na stronach 38-41 znalazły się Citroën C2 VTS (przy okazji przypomniano Saxo VTS), Peugeot RCZ oraz Renault Clio II Sport. RCZ do dziś olśniewa wyglądem, ale wnętrze (kokpit) ma zbliżone do seryjnej 308-ki pierwszej generacji. Clio Sport mogło mieć nawet 182 KM i daje sporo radości z jazdy.

Renault Trafic został wspomniany w roli rywala dla opisanego na stronach 42-45 używanego Volkswagena Caravelle.

Z działu MOTOR Retro wynika, że okładka pisma przed pół wieku prezentowała Renault 4.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008308508Alfa RomeoAwtoWAZBigsterC2C4 SpaceTourerCitroenClioDaciaDusterEvasionFiatGiuliaGiuliettaGrantaŁadaMichelinMOTORNissanNivaPandaPeugeotR4RCZRenaultSaxoStelvioTonaleTraficVestaX-TrailXsara Picasso
Udostepnij68Tweet42Udostepnij12
Poprzedni

DS 7 Crossback Édit10n Limitée, seria specjalna dla uczczenia 10.000 sztuk sprzedanych we Włoszech

Następny

Dacia zmienia dyrektora designu. Styl Bigstera w jego rękach

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Nowa Dacia Bigster 2024

Dacia zmienia dyrektora designu. Styl Bigstera w jego rękach

Od lat związany z Renault Fabrice Cambolive nowym dyrektorem operacyjnym marki

Dane rynkowe można podsumować jednym słowem: spadek. Eksperci o sytuacji na rynku motoryzacyjnym

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
3 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
3
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.