Alfa Romeo Tonale gości na okładce tygodnika MOTOR. AUTO ŚWIAT na swojej stronie tytułowej też pokazał ten model. Ale MOTOR idzie dalej – prezentuje Peugeota 508, Citroëna C2 i Dacię Duster. Czyżby tym razem warto było kupić to pismo? Sprawdźmy!
MOTOR nr 19 (3594) z 09.V.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 3,49 zł
Koszt 1 strony: ponad 7,2 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C2, C4 Spacetourer, Evasion, Saxo, Xsara Picasso, 308, 3008, 508, RCZ, Clio, Duster, R4, Trafic, Bigster, Duster
Wspomniana Alfa Romeo Tonale jest pierwszym samochodem opisanym na łamach aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Artykuł jej poświęcony znajdziecie na stronach 4-6. Nie zabrakło oczywiście odniesienia do połączenia z Grupą PSA i powstania koncernu Stellantis. W tekście wspomniano też modele Giulietta i Stelvio. Kompaktowy SUV Alfy został oceniony na 4,5 gwiazdki – maksymalna nota, to pięć.
Na stronie 8. wspomniano krótko o zaplanowanym już zakończeniu produkcji Citroëna C4 Spacetourera. W notatce przypomniano też modele Evasion i Xsara Picasso.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 8.) MOTOR wspomina m.in. Fiata Pandę, Alfę Romeo Giulię, Dacię Bigster, Nissana X-Traila oraz Peugeota 3008.
Wiele osób wiesza psy na światowych markach, które zwlekały, albo w ogóle nie wycofały się z Rosji, gdy ta zaatakowała Ukrainę. Ciekawe, czy ci ludzie tak łatwo porzuciliby swoje interesy, zwłaszcza po zainwestowaniu w nie kilku miliardów euro. Takie posunięcie muszą wszak zaakceptować także akcjonariusze. Problem jest nieskomplikowany tylko moralnie. Nie bronię tych, którzy zostali, ale jestem w stanie przynajmniej częściowo ich zrozumieć. O tym, co się działo z Renault na rynku rosyjskim w ostatnich miesiącach, jakie środki zostały tam przez Francuzów (i Japończyków z Nissana i Mitsubishi) zainwestowane, jakie auta produkowano – możecie przeczytać na stronach 10-11. Rosja była dla Renault drugim rynkiem zbytu. Z kolei Renault wraz z Ładą kontrolowały blisko 29% rosyjskiego rynku będąc tegoż rynku liderem.
Porównanie trzech samochodów segmentu D z bazowymi silnikami benzynowymi znajdziecie na stronach 14-19. W szranki stanęły BMW 3, Peugeot 508 oraz Volvo S60 (tutaj mamy miękką hybrydę). Peugeotowi dostało się trochę za przestronność i za wolniejsze działanie systemu infotainment, ale i rywale nie są pozbawieni wad. Nie spodobało się bardzo twarde (acz opcjonalne) zawieszenie BMW, a w Volvo słabe podparcie boczne foteli. Peugeot może zaimponować wyposażeniem, choć Volvo oferuje więcej. Tyle, że jest o 64.000 zł droższe, więc w Peugeocie można dużo rzeczy dokupić i jeszcze pewnie kasy Wam zostanie.
Z tą przestronnością Peugeota wcale nie jest aż trak bardzo źle i uważam, że zabrano mu tu za dużo punktów. Uznano też, że jest najgorzej wyciszony z całej trójki. Skrytykowano ho też za pracę silnika (trzycylindrowy PureTech 130), za to 508-ka zyskała punkty za pojemność bagażnika (liftback) oraz zużycie paliwa. Francuskie auto zapewnia też najwyższy komfort i ma najskuteczniejsze hamulce, wygrywa też pod względem ceny. Niestety Peugeot uciułał tylko 216 punktów i przegrał. Volvo zajęło drugie miejsce z dorobkiem 224 oczek, a na najwyższy stopień podium wjechało BMW (236 punktów).
Fragment tyłu Dacii Duster można dostrzec na jednym ze zdjęć zamieszczonych na stronie 26.
Z kolei całego Dustera widać na zdjęciu tytułowym do artykułu o teście opon letnich (w rozmiarze 215/60R17) do SUV-a (strony 28-29)..Ów Duster pojawił się też na zdjęciach w dalszej części testu – na stronach 30-33. Drugie miejsce zajęła opona Michelin Primacy 4.
W dziale Używane MOTOR proponuje 15 modeli, którym warto się przyjrzeć na rynku wtórnym. Wśród tych zaprezentowanych na stronach 38-41 znalazły się Citroën C2 VTS (przy okazji przypomniano Saxo VTS), Peugeot RCZ oraz Renault Clio II Sport. RCZ do dziś olśniewa wyglądem, ale wnętrze (kokpit) ma zbliżone do seryjnej 308-ki pierwszej generacji. Clio Sport mogło mieć nawet 182 KM i daje sporo radości z jazdy.
Renault Trafic został wspomniany w roli rywala dla opisanego na stronach 42-45 używanego Volkswagena Caravelle.
Z działu MOTOR Retro wynika, że okładka pisma przed pół wieku prezentowała Renault 4.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze