poniedziałek, 23 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Citroën ë-Berlingo. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 18/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-10
w Przeglad Prasy
Czas czytania 3 minut
97 2
4
85
UDOSTĘPNIEŃ
284
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Peugeot 508 kontra Volvo S60 i BMW 3. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 19/2022

Na okładce aktualnego numeru tygodnika AUTO ŚWIAT nie ma zbyt wielu interesujących nas samochodów. Francuską motoryzację reprezentuje jedynie Peugeot 3008 na maleńkim zdjęciu, któremu trochę  sukurs przychodzi większa fotka Alfy Romeo Tonale, ale to auto włoskie, tyle że pozostaje w jakimś tam kręgu naszych zainteresowań z uwagi na powstały w ubiegłym roku koncern Stellantis.

 

AUTO ŚWIAT nr 18 (1333) z 9.V.2022
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 60 (z okładką)
Cena: 3,99 zł
Koszt 1 strony:  ponad 6,6 grosza
Warto kupić? Nie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: ë-Berlingo, 3008, Django

 

Alfę wspomniał też w zamieszczonym na stronie 3. „wstępniaku” Redaktor Sewastianowicz.

Jeep, także wchodzący w skład Stellantis, pokazał niedawno odświeżonego Grand Cherokee, AUTO ŚWIAT opisuje to auto – w hybrydowej wersji – na stronach 8-9.

Z kolei na stronach 14-15 zaprezentowano Alfę Romeo Tonale i jest to całkiem sensowny materiał. Oczywiście doszukano się pewnych niedogodności, ale generalnie materiał jest całkiem OK. W tekście wspomniano też modele Stelvio i Giulia.

Na stronie 16. opisano najnowszego Mercedesa klasy T. Wspomniano tu Renault, ale nie zająknięto się na temat Kangoo.

Kolejna strona przynosi maleńką notatkę o samochodach przekazanych Ukrainie w ramach pomocy przez polski oddział Nissana.

Dopiero na stronie 29. pojawił się jakiś faktycznie francuski samochód. To Citroën ë-Berlingo. Redaktor Karczmarczyk uznał, że elektryczna wersja jeździ lepiej, niż spalinowa (!), której nie ustępuje funkcjonalnością. Ale tylko dopóki do grupy cech określanych tym mianem nie wrzuci się zasięgu. Bo 220-230 km zadowoli niejednego przedsiębiorcę, ale żeby myśleć o wyjeździe takim samochodem na wczasy w odleglejsze rejony naszego kraju, o zagranicy nie wspominając, to już trudno myśleć. W samochodzie nie brakuje schowków, wyposażenie też jest całkiem bogate, silnik zapewnia niezłe osiągi, a samochód dobrze się prowadzi. Autor narzeka na szerokie słupki A ograniczające widoczność. Niestety nie jest już dostępna wersja spalinowa, więc nawet rozsądna, jak na elektryka, cena nie okazuje się tu wielką zaletą. Wspomniano też Peugeota i Opla, które oferują bliźniacze modele.

Na stronie 39. wśród wielu innych motocykli i skuterów, wspomniano Peugeota Django.

Peugeot 3008 w 300-konnej wersji hybrydowej (plug-in) podlega testowi długodystansowemu. Parę zdań na jego temat zamieszczono na stronie 46. Pochwalono styl i materiały wykończeniowe, trochę skrytykowano i-Cockpit®, pomarudzono też na spalanie, gdy skończy się prąd. Tyle, że to norma w hybrydach tego typu.

Cztery strony dalej, ale w tym samym materiale, skrytykowano Captura – za to, że trzeba go było odpalić z kabli, że wyczerpała się bateria w karcie hands free, za dziwne odgłosy z okolic przedniej osi oraz dziwną pracę skrzyni biegów. Pytanie, ile z tego sprowokowali sami dziennikarze Auto Bilda, bo pamiętam różne kwiatki z testów na długim dystansie.

I to już wszystko, co o francuskich samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT..

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008Alfa RomeoAuto ŚwiatCitroenDjangoe-BerlingoGiuliaGrand CherokeeJeepOpelPeugeotRenaultStelvioTonale
Udostepnij34Tweet21Udostepnij6
Poprzedni

Auta zdrożały o 24% – kto zamówił rok temu, oszczędza miesięcznie 388 zł (raport)

Następny

Nowy Peugeot Landtrek w wersji podstawowej przechodzi testy przed debiutem

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Peugeot Landtrek

Nowy Peugeot Landtrek w wersji podstawowej przechodzi testy przed debiutem

Renault

21 Ogólnopolski Zlot Renault odwołany!

Stellantis zobowiązał się do utrzymania miejsc pracy w czasie transformacji na elektromobilność

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Łukasz - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Yaro - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Paweł - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Darek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • wolny człowiek - Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Arek - Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?
  • Krzysztof - Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM Comfort. Dobrze i tanio? Wnioski z podróży – polemika
  • 308 sw 2022 - Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • 43443 - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Tak - Mazda 3 2.0 Skyactive 165 KM kontra Renault Mégane 1.3 TCe 160 KM. Który lepszy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie
  • Norma Euro 7 to głupota. Renault wzywa do przemyślenia strategii ochrony środowiska
  • Brak części w fabryce w Trémery z powodu kradzieży. Pracownicy wynieśli 200 wtryskiwaczy
  • Fabryka Stellantis w Charleville odzyskuje ciepło i ogrzewa nimi pomieszczenia oraz domy
  • Peugeot 308, 3008 i 5008 mają nowe cenniki. 1.2 PureTech 130 w górę
  • Ile kosztuje najtańsza Dacia z klimatyzacją? Sprawdzamy ceny popularnych modeli: Duster, Jogger i Sandero 2022
  • Kolejki w warsztatach zakładających instalacje LPG
  • Czy to nowy Citroën 2CV 2022?
  • Citroën ogłasza plany na swój pierwszy samochód elektryczny dla Indii
  • Silnikovoodoo czyli hejt na małe silniki. Dlaczego Polacy nie lubią litrowych jednostek turbo?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.