peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Peugeot 408? Polski cennik – czerwiec 2025, jest też wyprzedaż

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-14
dacia duster uzywana Wiadomości
Wiadomości

Dacia Duster: 10 najtańszych ofert używanego SUV-a od pierwszego właściciela w Polsce. Czerwiec 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-15
letni start alpine w 24h le mans 2025 Wiadomości
Wiadomości

Letni start Alpine w 24h Le Mans 2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-15
renault 5 twoj styl 2025 2 Wiadomości
Wiadomości

Renault Polska świętuje z „Twoim Stylem” – elektryzująca premiera nowego Renault 5 E-Tech electric

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
ds 8 4 Wiadomości
Wiadomości

Trwają międzynarodowe testy dziennikarskie nowej flagowej limuzyny DS N°8 francuskiej marki premium. Jakie zbiera opinie?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
peugeot rabat Wiadomości
Wiadomości

Ale wyprzedaż: Nowy Peugeot z rabatem aż do 23%. Do kiedy trwa promocja? AKTUALIZACJA

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
renault megane e tech electric 2026 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Mégane E-Tech 2026 nadjeżdża. Oto kluczowe zmiany, jedna zaskakuje!

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10

Najnowsze komentarze

  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
  • Krzysztof Gregorczyk - Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 KM – plus za komfort, minus za… cenę. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-05
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 10 minut
1.1k
A A
15
Peugeot 2008 1.2 PureTech 155

„Drogi” – to najczęstszy komentarz dotyczący nowego modelu spod znaku lwa i faktycznie, Peugeot 2008 do najtańszych propozycji na polskim rynku nie należy. Za co tyle płacimy? Za komfort, wyposażenie, a może napęd? Model z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 155 KM w najwyższej wersji wyposażenia GT trafił do naszej redakcji na tygodniowy test. Sprawdziliśmy, czy warto zapłacić za model prawie 140 tys. zł.

Ale on ładny! Już za sam wygląd nowy Peugeot 2008 ma u mnie na wstępie plus 10 punktów, jak nie więcej. Patrzenie na ten samochód może okazać się nawet większą przyjemnością niż popołudniowa kawa ;-) Samochód na pewno kusi stylem, ale czy oprócz wyglądu zewnętrznego mniejszy brat Peugeot 3008 ma nam coś do zaoferowania i czy wart jest swojej ceny? 2008 można kupić w podstawowej wersji za 79.900 zł. Za wariant GT ze 155-konnym silnikiem zapłacimy już 126.200 zł. Testowy egzemplarz ze wszystkimi dodatkami wyceniono na 139.700 zł. A wśród dodatków znajdziemy:

  • Pakiet Skórzany + Pakiet elektryczny + funkcja masażu w fotelu kierowcy: 3.500 zł
  • Alarm: 700 zł
  • Bezprzewodowe ładowanie smartfona w standardzie Qi: 400 zł
  • Podgrzewana przednia szyba: 400 zł
  • Otwierany panoramiczny szklany dach z manualną roletą: 4.000 zł
  • System Park Assist: 1.000 zł
  • Felgi aluminiowe 18″ EVISSA i opony 215/55 R18 + HiFi FOCAL: 3.500 zł

U konkurencyjnej marki z Francji znajdziemy w ofercie Renault Captur, który z porównywalnym silnikiem kupimy za 93.900 zł. Wersja „na wypasie” nie przekroczy 120 tys. zł. Zakup czeskiego konkurenta, Skody Kamiq ze 150-konnym silnikiem 1.5 TSI bez dodatków wiąże się z wydatkiem 97.600 zł a porównywalnie wyposażona wersja zmieści się cenowo pomiędzy Peugeotem i Renault.Peugeot 2008

Cena 2008 budzi wiele emocji i muszę przyznać, że we mnie też krew lekko się zagotowała po pierwszym przejrzeniu cennika. To przecież prawie 140 tys. zł za model, który klasyfikuje się do segmentu B. Po tygodniu spędzonym z tym samochodem wciąż uważam, że 2008 tani nie jest, ale nie da się ukryć, że jest także dopracowany i bardzo, bardzo komfortowy. Odwiedzając salon Peugeota i stojąc przed wyborem 3008 czy 2008 chyba miałabym duży dylemat zwłaszcza, że za niewiele wyższą kwotę (142.100 zł) mogę stać się posiadaczką dobrze wyposażonego 3008 w wersji GT Line z silnikiem PureTech 180.Peugeot 2008

Warto przeczytać!

peugeot le mans Wiadomości

Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę

2025-06-16
peugeot e 5008 Wiadomości

Zużył mniej niż deklaruje producent. Nowy Peugeot e-5008 pokazał, że jest zaskakująco oszczędny!

2025-06-15

Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

2025-06-15

Peugeot VLV – francuski elektryk z czasów okupacji: jak marka z lwem oszukała Niemców

2025-06-15

Brawa za wnętrze

Nie ważne czy jeździmy miejskim samochodem, czy SUV-em miękkie, dobrze dopasowane materiały są bardzo mile widziane w czasie podróży i wygląda na to, że Peugeot doskonale to rozumie. Styliści francuskiej marki potrafią zaprojektować świetne wnętrze. Ba! Wnętrze, które sprawi, że z naszych ust wydobędzie się głośne „wow”. Brawa należą się za design i-Cockpitu z malutką kierownicą, klawiszami pod ekranem, zegarami 3D i oryginalnie wyświetlanymi strzałkami kierunkowskazów. 2008 zasłużył na pochwałę także za dopasowanie i jakość wykorzystanych materiałów.

Peugeot zastosował bezramkowe lusterko, imitację włókna węglowego na desce rozdzielczej oraz plastiki w fortepianowej czerni. Te ostatnie na początku wyglądają wspaniale, ale nie da się ukryć, że w realnym użytkowaniu przy każdym spojrzeniu dostrzeżemy na nich nawet najmniejszy kłaczek kurzu i fragment odcisku palca. Pozostają nam dwa wyjścia: albo przyzwyczaić się do tego widoku, albo z uporem maniaka doprowadzać kokpit do czystości. Istnieje jeszcze możliwość rzadszego dotykania czarnych powierzchni, ale przynajmniej w początkowej fazie testu, trudno było się powstrzymać ;-)Peugeot 2008 II generacji - wnętrze

Kolorystyka wnętrza różni się od tego co widzimy na zewnątrz pojazdu. Nie znajdziemy tu pomarańczowych elementów, tylko czarną skórzaną tapicerkę, którą przeszyto zieloną nicią. W kabinie możemy wyregulować również barwę podświetlenia wnętrza spośród ośmiu kolorów, ale przy dobieraniu „tego właściwego” doszłam w końcu do wniosku, że do zielonych szwów pasuje wyłącznie zielone światło.

Na desce rozdzielczej umieszczono 10-calowy ekran, który nie miał problemów ani z reakcją na dotyk, ani naciśnięcie umieszczonych poniżej klawiszy. Dostęp do wszystkich funkcji jest możliwy w pozycji wyprostowanej bez pochylania ciała, dlatego nie mogę narzekać na ergonomię obsługi. Peugeot zadbał o odpowiednią liczbę schowków, cup-holderów, jest także podstawka na smartfon. Opcjonalnie możemy zamówić także ładowarkę indukcyjną. Bardzo spodobały mi się zdjęcia prasowe 208 i 2008, na których telefon jest ustawiony na otwieranej podstawce ekranem zwróconym do kierowcy. Nie ma możliwości, aby  urządzenie przetrwało w tej pozycji trudy podróży. Konsekwentnie lądowało na podłodze, nawet przy niespecjalnie dynamicznej jeździe. Lepiej skorzystać z tej opcji na postoju. Peugeot 2008

Mało miejsca? Niekoniecznie

Na przednich fotelach przestrzeni jest pod dostatkiem, prawie jak w 3008. Początkowo coś mi tu jednak nie pasowało. Zazwyczaj ustawienie właściwej pozycji w samochodzie zajmuje chwilę, ale w 2008 trwało jak na mój standard o wiele zbyt długo. Albo kierownica zasłaniała zegary, albo fotel był zbyt blisko lub zbyt daleko. Gdy już wydawało się, że jest ok, po chwili znów trzeba było wprowadzić korektę. Ciekawe, zwłaszcza że nie zdarzyło mi się nic podobnego ani w 508, ani w 208. Na szczęście, w końcu udało mi się wypracować „idealne” ułożenie ;-)

W komentarzach wspominaliście, że model ma krótkie siedzisko fotela kierowcy, co może być mało wygodne dla wysokiej osoby. Mam 172 cm wzrostu i jeśli chodzi o część podpierającą cztery litery nie mogę się do niczego przyczepić. Modelem podróżował także kierowca o wzroście ponad 1,9 m i również nie skarżył się na krótkie siedzisko. Zdaniem „wysokiego”: model ma sporo miejsca za kierownicą i zapewnia dużo komfortu.

Boki ciała kierowcy mają solidne podparte, ale do pełnej wygody brakowało mi regulacji odcinka lędźwiowego. Jeśli już jesteśmy przy brakach, model nie posiada też podgrzewanej kierownicy. Obie opcje wybrałabym chętniej niż drgania fotela powszechnie uznawane za masaż, a ten akurat na liście wyposażenia testowanego samochodu się znalazł. IMG 7049 scaled Wiadomości

Gdy przeniesiemy się na tylne siedzenia, mała wnęka w drzwiach przypomni, że 2008 wcale kompaktem nie jest. Na kanapie nie brakuje miejsca na kolana, stopy można wsunąć pod przednie siedzenie, jedynie pasażerowie hojniej obdarzeni przez matkę naturę wzrostem mogą martwić się o przestrzeń nad głową. Optymalna liczba osób na pokładzie Peugeota 2008 to cztery.

Plus bagaż

Bagażnik pojazdu ma regularne kształty i wysoko podnoszoną klapę a jego pojemność wynosi 434 litry. Gdy złożymy oparcia (w stosunku 1/3-2/3) wartość powiększy się do 1.467 litrów. Nie uzyskamy wprawdzie całkowicie płaskiej podłogi przestrzeni ładunkowej, ale nie powinniśmy mieć problemu ze wsunięciem bagaży do głębszej części bagażnika. Peugeot 2008 nie posiada przesuwanej tylnej kanapy jak Renault Captur, dlatego konfiguracji będzie mniej niż u konkurenta, brakuje też haczyków na zakupy. Praktyczne zastosowanie mają wystające elementy, które podtrzymują górną podłogę bagażnika, gdy chcemy wyjąć coś spod spodu.IMG 7068 scaled Wiadomości

Peugeot 2008 1.2 PureTech 155 – dynamiczna opcja

Do naszej redakcji trafiła 155-konna wersja modelu. 3-cylindrowa jednostka benzynowa o pojemności 1199 cm³ generuje 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jest to pełna werwy i przyjemna w prowadzeniu opcja nie tylko na krótkich odcinkach, ale także w liczącej kilkaset km trasie. Aby na liczniku zobaczyć wartość 100 km/h samochód potrzebuje 8,2 sekundy. Wysokie prędkości nie męczą naszych uszu. Izolacja akustyczna 2008 jest bowiem na wysokim poziomie.

Jazdę wspomagają liczne systemy bezpieczeństwa takie jak: adaptacyjny tempomat, system aktywnego utrzymywania pasa ruchu, system awaryjnego hamowania czy ostrzegania przed kolizją. Przyciskiem po lewej stronie od kierownicy uruchamiamy system autonomicznej jazdy poziomu 2, który przez chwilę samodzielnie poprowadzi samochód na autostradzie lub drodze ekspresowej. Jeśli nie przejmiemy kontroli nad pojazdem, system będzie alarmował sugerując, że prowadzenie samochodu, to chyba jednak działka kierowcy. Gdy będziemy uparci, system również: nie wyłączy się i nie spowoduje, że samochód zjedzie na pobocze, jak to miało miejsce w DS 7 Crossback.IMG 7042 scaled Wiadomości

Jazda przez studzienki i progi zwalniające nie będzie utrapieniem, zawieszenie 2008 świetnie sobie z nimi radzi. Pojazdowi nie brakuje też stabilności przy szybszej jeździe. Na liście zalet 2008 znalazła się płynna praca 8-biegowej przekładni, którą możemy obsługiwać za pomocą łopatek zlokalizowanych przy kierownicy. 2008 spędził więcej czasu na drogach szybkiego ruchu niż w mieście. Łącznie pokonał 950 km. Spalanie, jakie pokazał komputer na koniec testu wyniosło 7,5 l/100 km, czyli o 1,3 l/100 km więcej niż uzyskano w cyklu WLTP.

Werdykt

Możemy sobie narzekać na cenę nowego Peugeot 2008, ale jednego nie możemy temu modelowi odmówić: ma charakter. Być może właśnie za to Peugeot policzył sobie dodatkową stawkę ;-) I co z tego, że na rynku znajdziemy tańsze propozycje? Peugeot i tak przekonał mnie do siebie pod wieloma względami i muszę przyznać, że to dopracowany model o świetnym designie nadwozia oraz pięknie zaprojektowanym i komfortowym wnętrzu.

Peugeot 2008 – dane techniczne:

  • Długość: 4.300 mm
  • Szerokość: 1.770 mm
  • Wysokość: 1.530-1.550 mm
  • Rozstaw osi: 2.605 mm
  • Masa własna: 1.205 kg
  • Pojemność zbiornika paliwa: 44 litry
  • Pojemność bagażnika: 434 / 1.467 l
  • Silnik: 1.2 PureTech 155
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm przy 1.750 obr/min
  • Skrzynia biegów: EAT8
  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8,2 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 206 km/h
  • Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP): 6,2 l/100 km
  • Emisja CO2 w cyklu mieszanym (g/km): 140 – 141

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 7007 WiadomościIMG 7054 WiadomościIMG 7056 WiadomościIMG 7057 WiadomościIMG 7058 WiadomościIMG 7059 WiadomościIMG 7060 WiadomościIMG 7062 WiadomościIMG 7063 WiadomościIMG 7064 WiadomościIMG 7065 WiadomościIMG 7067 WiadomościIMG 7068 WiadomościIMG 7052 WiadomościIMG 7050 WiadomościIMG 7009 WiadomościIMG 7011 WiadomościPeugeot 2008 1.2 PureTech 155IMG 7016 WiadomościIMG 7020 WiadomościIMG 7027 WiadomościIMG 7030 WiadomościPeugeot 2008IMG 7042 WiadomościIMG 7044 WiadomościIMG 7045 WiadomościIMG 7049 WiadomościIMG 7071 Wiadomości

Originally posted 2020-03-13 15:02:25.

3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008Peugeot
Udostepnij417Tweet232Udostepnij65
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
15 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2801 udostępnienia
    Udostepnij 1120 Tweet 700
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    3988 udostępnienia
    Udostepnij 1595 Tweet 997
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1585 udostępnienia
    Udostepnij 634 Tweet 396
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    11978 udostępnienia
    Udostepnij 4791 Tweet 2995

Testy samochodów

11. Pobudzajacy i slodki. Test Opla Mokki Wiadomości
Testy

Pobudzający i słodki. Test Opla Mokki. Wersja 1.2 130 KM

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-30
Citroen C5 Aircross FL PureTech 130 EAT8 najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie 01 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C5 Aircross FL PureTech 130 EAT8 – najbardziej komfortowy SUV w swojej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-09-23
Citroën C6 – Frontansicht 1 26. März 2011 Düsseldorf Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C6 2.7 V6 HDi biturbo 208 KM 2008 – najbardziej komfortowa limuzyna świata? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-01-17
22. Nowy Peugeot 408 – pierwsza jazda Wiadomości
Testy

Test: Nowy Peugeot 408 – pierwsza jazda

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-04-27
Citroen C3 You
Testy

Test: Citroen C3 1.2 83 KM tańszy niż Dacia Sandero. Jeździliśmy wersją You, czyli samochodem „widmo”

autor Małgorzata Kozikowska
2024-08-10

Najnowsze komentarze

  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
  • Krzysztof Gregorczyk - Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

Zobacz też

Alfa Romeo Giulia wybrana „Najlepszym samochodem 2022”

Citroen nagrodzony za dynamikę sprzedaży. Francuska marka lepsza niż Skoda

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 48/2015

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
15
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz