niedziela, 3 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Opel - testy i opinie

Test: Opel Grandland X 2.0 177 KM – niemiecki krewny Peugeot 3008

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-09
w Opel - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
176 1
1
Opel Grandland X 2.0 177 KM
184
UDOSTĘPNIEŃ
507
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Na portalu Francuskie.pl prawdziwy przełom. Do naszych redakcyjnych testów po raz pierwszy trafił model niemiecki, aczkolwiek produkowany przez francuski koncern PSA i wyposażony w silniki tejże Grupy. Opel Grandland X to komfortowy SUV, który bazuje na tej samej platformie co Peugeot 3008 oraz Citroen C5 Aircross. Sprawdziliśmy, jak się spisał.

Gdyby kilka lat temu ktoś powiedział, że Francuskie.pl będzie publikować artykuły o Oplu pewnie popukalibyście się w głowę. Sytuacja na rynku motoryzacyjnym zmienia się jednak w bardzo szybkim tempie i coś, co kiedyś było nie do pomyślenia, obecnie staje się rzeczywistością: Opel trafił w 2017 roku pod skrzydła francuskiego koncernu PSA. Początkowo traktowaliśmy informacje o niemieckim producencie z dużą dozą nieśmiałości, ale zainteresowanie naszych czytelników zmierza również w kierunku najmłodszej marki Grupy PSA, dlatego rozwinęliśmy nieco zakres treści, podobnie zresztą, jak miało to miejsce w przypadku rumuńskiej marki Dacia należącej do koncernu Renault. Być może znajdą się tu głosy oburzenia mówiące, że: francuskie musi być francuskie, ale trudno, przyzwyczailiśmy się do krytyki. Poza tym, wcale nie próbujemy przekonać, że Opel nagle stał się francuzem, ale nie da się ukryć, że technologia PSA w samochodach z Rüsselsheim pojawia się i będzie pojawiać coraz częściej, a jednym z modeli, który wykorzystuje francuskie podzespoły jest Opel Grandland X, który powstał na tej samej platformie co Peugeot 3008 i Citroen C5 Aircross.

Dwa kompaktowe SUV-y należące do Grupy PSA już testowaliśmy i bardzo cieszymy się, że otrzymaliśmy również możliwość dłuższego obcowania z trzecim z nich. Z zewnątrz pojazd prezentuje się atrakcyjnie, choć trzeba przyznać, że w porównaniu z Citroenem i Peugeotem jest to styl nieco zachowawczy, ale w końcu niemiecki producent jest znany z konserwatywnego podejścia do designu i tenże design również ma swoich zwolenników. Co może podobać się w Oplu? Ciekawie prezentują się zakrzywione linie LED-owych reflektorów oraz spójny charakter przednich i tylnych świateł, a także listwy na grillu, które wskazują nam logo marki. Charakteru nadaje dolna część przedniego zderzaka i duże wnęki świateł przeciwmgielnych. Obserwatorzy wielokrotnie zwracali uwagę również na kolor pojazdu. Podczas jazd testowych spotkaliśmy panią, która wraz z mężem zamierza kupić właśnie Grandlanda X i to w tej samej niebieskiej barwie nadwozia. Na pytanie dlaczego akurat Opel, a nie na przykład Peugeot 3008 odpowiedziała, „jest ładny, wygodny, a tamten jest przecież francuski…” Ciekawe, czy Opel wkrótce również padnie ofiarą podobnych stereotypów.

Niemiecki wygląd, francuski komfort

Po otwarciu drzwi do Grandlanda X naszym oczom ukazuje się proste, zachowawcze wnętrze stworzone po to, by kierowca miał wszystko pod ręką i nie musiał długo szukać odpowiedniego przycisku. Pod względem estetycznym brakuje mi tu trochę ekstrawagancji Citroena i elegancji Peugeota, a niektóre przyciski są trochę mało nowoczesne, ale wnętrze jest wygodne i ergonomiczne. Nie trzeba specjalnie się gimnastykować, by sięgnąć do panelu dwustrefowej klimatyzacji, dostosowanego do najczęściej wykorzystywanych ustawień. Jeśli chcemy bardziej zaawansowanych ustawień, w szybki sposób znajdziemy się w menu i dokonamy dalszych zmian. Kierowca ma w pobliżu również przyciski do wyłączania trybu Eco, asystenta parkowania oraz ESP.

Nowy Opel Grandland X oferuje sporo miejsc do przechowywania przedmiotów. Na pokładzie znajdziemy duży schowek po stronie pasażera oraz mniejszy, na dokumenty lub karty płatnicze po lewej stronie kierownicy. Przydatna okazuje się niewielka wnęka w boczkach drzwi oraz półeczka, na której umieścimy mniejsze i średniej wielkości modele smartfonów, większe można ulokować w schowku w podłokietniku, który opcjonalnie  wyposażymy w ładowarkę bezprzewodową (cena 700 zł). Telefon z łatwością podłączymy do systemu multimedialnego, dzięki czemu możemy korzystać z aplikacji zainstalowanych na naszym urządzeniu. Ekran dotykowy działał bez żadnych opóźnień. Z kierownicy obsłużymy tempomat, radio, głośność oraz funkcje głosowe. Niezbyt wygodna okazała się zmiana ustawień wyświetlacza za kierownicą ponieważ wymagało to zdjęcia jednej ręki z kierownicy.

Wygoda kierowcy przede wszystkim

Wykończenia wnętrza pojazdu w większości były dobrze dopasowane, wyjątek stanowią elementy drzwi, które lekko skrzypiały podczas użytkowania. Kierownica oraz elementy deski rozdzielczej zostały obszyte skórzaną tapicerką, a plastikowy obszar w wersji testowej jest niewielki. Wyprofilowanie fotela kierowcy zasługuje na pochwałę, posiada duże podparcie boczne i lędźwiowe, a do tego zapewnia dogodną pozycję podczas długiej jazdy. Szeroki zakres regulacji sprawia, że Grandlanda komfortowo będą prowadziły osoby o różnym wzroście. Możemy zmienić odległość od kierownicy, pochylenie oparcia, wysokość, a także wyregulować podparcie lędźwiowe i pochylenie siedziska, które w zależności od potrzeb można również wydłużyć lub skrócić. Opel Grandland X

Przestrzeni jest sporo zarówno w przedniej, jak i tylnej części pojazdu i nawet kierowcy hojniej obdarzeni wzrostem nie powinni narzekać na brak cm nad głową. Na tylnej kanapie miejsca również nie brakuje, a tunel środkowy został ograniczony do minimum. Bagażnik pojazdu ma pojemność 514 litrów, a jeśli złożymy oparcia wszystkich foteli, czego dokonamy również z poziomu bagażnika, uzyskamy 1652 litry przestrzeni. Miejsce na nasze walizki ma równomierne kształty, a przy maksymalnej pojemności, prawie płaską podłogę.

Komfortowa jazda, dynamiczny silnik

Opel Grandland X dobrze trzyma się drogi i przyjemnie prowadzi zarówno w miejskiej, jaki  autostradowej jeździe. Pod maską umieszczono jednostkę wysokoprężną PSA o pojemności 1997 cm3, która napędza także Peugeota 3008. Silnik generuje 177 KM mocy oraz 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2000 obr/min. SUV-owi Opla nie możemy odmówić dynamiki. Pojazd bardzo dobrze przyspiesza i nie trzeba specjalnie siłować się z pedałem gazu, by w szybki sposób zwiększyć wartość na prędkościomierzu. Mocniejszy ruch prawą stopą w dół spowoduje błyskawiczną redukcję 8-biegowej automatycznej skrzyni EAT8. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,5 sekundy i potrafi rozpędzić się maksymalnie do 211 km/h.

Spalanie podawane przez producenta wynosi 6,6 – 6,1 l/100 km, a jak w tej kategorii poradził sobie w naszym w teście? Jeździliśmy we wszelkich możliwych warunkach, była autostrada, miasto i trasa poza obszarem zabudowanym. Na koniec testu, po pokonaniu ponad 800 km komputer pokładowy przekonywał, że Grandland potrzebuje 6,5 l/100 km, czyli wynik do zaakceptowania. SUV Opla dobrze znosi nierówności nawierzchni, śpiący policjanci również nie dokuczają pasażerom na pokładzie pojazdu, a do tego pojazd zachowuje się całkiem stabilnie w zakrętach. Manewrowanie w mieście nie stanowi problemu. W parkowaniu pomagają elektroniczne systemy oraz kamera cofania z różnymi opcjami widoku. Układ kierowniczy otrzymał duże wspomaganie, dlatego nawet ostrzejsze skręty odbywają się z lekkością.

Ile kosztuje Opel Grandland X?

Grandlanda X można zamówić w cenie rozpoczynającej się od 99.200 zł. Pod maską podstawowej wersji znajduje się jednostka 1.2 Turbo o mocy 130 KM. Jak wycenione zostały pozostałe modele Grupy PSA? Peugeot 3008 w podstawie kosztuje 92.200 zł, natomiast najtańszym z trójcy PSA jest Citroen C5 Aircross, którego można mieć już za 89.900 zł. Grandland X z silnikiem 2.0 o mocy 177 KM jest dostępny od drugiego poziomu wyposażenia Design Line i kosztuje w polskich salonach przynajmniej 137.300 zł. Na szczycie cennika odnajdziemy Grandlanda X Ultimate z testowaną przez nas jednostką wysokoprężną. Samochód kosztuje 158.400 zł. Jest to o 1800 zł mniej niż Peugeot 3008 w topowej wersji GT z tym samym silnikiem.

Czy warto?

Trzeba przyznać, że niemiecki model z francuskim sercem to mocna propozycja na rynku, w którym segment kompaktowych SUV-ów rośnie w błyskawicznym tempie. Na plus zasługuje komfortowy fotel kierowcy, przestrzeń wewnątrz kabiny, ergonomia wnętrza i dynamiczna jednostka napędowa. Na pokładzie Opla brakowało mi francuskiej estetyki wykończenia wnętrza. Skromne, mało nowoczesne wnętrze Grandlanda X nie specjalnie zachwyca w obliczu konkurencji, a ogólny obraz pojazdu psuły skrzypiące elementy drzwi.

 

 

Tekst: Małgorzata Kozikowska
Zdjęcia: Małgorzata Kozikowska, Jędrzej Chmielewski

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Opel Grandland X 2.0 177 KMTest: Opel Grandland X 2.0 177 KM
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008C5 AircrossGrandland XOpelPSA
Udostepnij93Tweet38Udostepnij11
Poprzedni

Konkurs RTEC 2019 wyzwanie i uznanie dla działów posprzedażnych

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 28/2019

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 28/2019

Nowe Renault Megane RS Trophy-R

Nowe Renault Megane R.S. Trophy-R "driftuje" w Goodwood

Citroen

Citroen C6E Lictoria Sex – samochód papieża Piusa XI

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Marek - Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Witia - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Mirek - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Kierowca - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Nowy Renault Trafic SpaceNomad: wszechstronny kamper z miejscem do spania dla 4 osób
  • Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”
  • Dacia Duster 4×4 przejechała 13 tysięcy kilometrów po Maroku wspierając rozwój edukacji. Karawana Jadara


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.