renault austral 2 Wiadomości
Wiadomości

Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

autor Tomasz Nowicki
2025-05-19
gse Wiadomości
Wiadomości

Nowy Opel z oznaczeniem GSE. Sport i emocje!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
renault clio v6 Wiadomości
Wiadomości

Renault Clio V6 – dziki, bezkompromisowy i dla odważnych

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
peugeot 3008 1 Wiadomości
Wiadomości

Toyota ponosi dotkliwą porażkę. Stellantis królem hybryd w Europie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-13
f1 grand prix emilii romanii 2025 podsumowanie wyscigu 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – podsumowanie wyścigu

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-19
opel 01 1 Wiadomości
Wiadomości

Opel Frontera Hybrid rockuje Nürburgring – debiut SUV-a na Rock am Ring 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
przyciagajacy wzrok na drodze nowy opel mokka lsni w nowych kolorach opel mokka e 1 Wiadomości
Wiadomości

Przyciągający wzrok na drodze: Nowy Opel Mokka lśni w nowych kolorach!

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-13

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM w podstawowej wersji – czy warto? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-03-27
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
2.2k
A A
4
Renault Kadjar Life

Nowy Renault Kadjar jest praktycznym, przestronnym modelem o podwyższonym zawieszeniu o czym przekonaliśmy się już wielokrotnie podczas redakcyjnych testów. Być może w podstawowej wersji nie zachwyca nowinkami technicznymi, ale może zachęcać ceną i to zarówno klientów prywatnych, jak i firmy. Czy warto zdecydować się na bazowy model?

Jeśli znudziło Wam się czytanie o pojazdach w najbogatszych wersjach wyposażenia, które najczęściej trafiają do redakcyjnych testów, proponujemy pewną odmianę. Tym razem zasiedliśmy za kierownicą najbardziej oszczędnego w zakupie wariantu Renault Kadjar. Lista wyposażenia, którego podstawowa wersja pojazdu nie posiada, może być w porównaniu z najbogatszym Kadjarem dosyć długa, ale przecież nie każdy jest zwolennikiem niezliczonej ilości systemów bezpieczeństwa i dodatków i co ważniejsze: nie każdy chce za nie dodatkowo dopłacać. Renault w podstawie może skłonić do zakupu roztropnych klientów prywatnych i szukające oszczędności firmy. Renault Kadjar w momencie premiery kosztował 78.900 zł, ale polski importer wycofał z oferty wariant Life. Obecnie cennik rozpoczyna droższy o 8 tys. zł Kadjar w wykończeniu Zen. Jak prezentują się ceny konkurencji? Jeśli zdecydujemy się na Citroena C5 Aircross z naszego konta bankowego zniknie przynajmniej 90.900 zł, Skoda Karoq została wyceniona jeszcze o ok. 1.000 zł więcej z kolei Kią Sportage odjedziemy z polskiego salonu wydając minimum 79.900 zł.IMG 5341 scaled Wiadomości

Praktyczny Renault Kadjar

Renault Kadjar w wersji Life oferuje wszystkie zalety SUV-a takie jak: atrakcyjny wygląd nadwozia, podwyższone zawieszenie oraz komfortowa pozycja za kierownicą. Bez dopłaty otrzymaliśmy LED-owe światła do jazdy dziennej, elektrycznie składane lusterka oraz obecne w odświeżonym modelu zintegrowane z lusterkami kierunkowskazy. Jeśli chodzi o kolor, to jedynie nadwozie w Bieli Alpejskiej nie wymaga dodatkowych nakładów finansowych, ale model jak na podstawę i tak wygląda bardzo dobrze. Stalowe 16-calowe felgi może nie przyciągają specjalnie naszej uwagi, ale 17-tki otrzymamy w wariancie Zen już w standardzie. W wyposażeniu nie brakuje klimatyzacji, elektrycznie sterowanych szyb oraz tempomatu.

Jeśli chodzi o ułożenie moich pleców, fotel Kadjara podczas dłuższego dystansu zdał egzamin na piątkę. Miejsce kierowcy posiada odpowiednio miękkie siedzisko oraz spory zakres regulacji oparcia, dzięki któremu osoby o różnym wzroście będą mogły cieszyć się porównywalnym poziomem komfortu. Kierowcy hojniej obdarzeni wzrostem docenią dużą wnękę w drzwiach, która pozwoli na wygodne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Na tylnej kanapie z odpowiednią ilością miejsca na nogi i nad głową będą podróżowały dwie dorosłe osoby. Pasażerowie siedzący z tyłu mają do dyspozycji gniazdko zapalniczki oraz niewielką półeczkę.20190825 125905 scaled Wiadomości

Oczy kierowcy bez pomocnika

Widoczność za kierownicą Renault Kadjar jest poprawna, choć przy niektórych manewrach pole widzenia zostaje ograniczone przez szerokie przednie słupki przednie oraz niewielką tylną szybę. Wjazd w przestrzeń parkingową tyłem będzie utrudniony zwłaszcza, gdy uświadomimy sobie, że nie mamy zarówno kamery cofania, jak i czujników, które w wyższych wersjach wyposażenia ostrzegą kierowcę, gdy pojazd niebezpiecznie zbliży się do przeszkody. Manewrowanie ułatwi natomiast miękko zestrojony układ kierowniczy, który działa z lekkością porównywalną z modelami miejskimi.20190825 125016 scaled Wiadomości

Design wnętrza jest prosty, w modelu nie zabrakło charakterystycznych dla Kadjara uchwytów, które bardzo lubię a materiały wykorzystane w wersji Life przylegają do siebie dokładnie. Do wykończenia foteli wykorzystano szarą, solidną tapicerkę, natomiast obicia kierownicy i uchwytów zostały wykonane ze skóry ekologicznej i przeszyte białą nicią. Wnętrze mimo prostoty, jest przyjemne dla oczu.

Wszystkie przyciski i funkcje w Renault Kadjar znajdują się na wyciągnięcie ręki, choć ze względu na brak ekranu dotykowego obsługującego multimedia będziemy sięgać do nich nieco rzadziej niż podczas jazdy modelami w wyższych wersjach wyposażenia, a co za tym idzie nie będą odwracać naszej uwagi od sytuacji na drodze. W modelu po face liftingu Renault oferuje system R-Link 2 kompatybilny z systemami Apple Car Play oraz Android Auto, ale wraz z 7-calowym ekranem dotykowym i nawigacją znajdziemy je dopiero w pakiecie Multimedia do wariantu Zen. Za pakiet zapłacimy dodatkowo 3.450 zł. Uruchamianie pojazdu odbywa się za pomocą tradycyjnego kluczyka. Model nie posiada znanej z modeli Renault karty Hands Free. Jest to wyposażenie, poprawiające wygodę użytkowania pojazdu, ale bez niego można się spokojnie obejść i nawet nie brakowało mi go specjalnie podczas testu.

Jeśli zatęsknimy za nowoczesnością możemy jeszcze doposażyć naszego Kadjara na własną rękę, o czym niedługo również przeczytacie na łamach naszego dziennika. Podczas testu musieliśmy zadowolić się malutkim wyświetlaczem monochromatycznym, uzbroiliśmy się także w uchwyt, aby korzystać z aplikacji nawigacyjnej zainstalowanej na smartfonie. Na pokładzie możemy korzystać z zestawu głośnomówiącego podłączając nasz telefon przez Bluetooth.

Ile zmieścimy do bagażnika?

Zaletą Kadjara jest przestronne, praktyczne wnętrze. Na pokładzie nie zabrakło miejsc do przechowywania drobiazgów. Do dyspozycji mamy pojemny schowek w podłokietniku, dwa cup-holdery z przodu, natomiast w boczkach drzwi z łatwością zmieścimy 1,5-litrową butelką z wodą. W samochodzie podstawowym zamontowano radio, odtwarzacz CD oraz podstawowe nagłośnienie, które brzmi dobrze a wręcz nadspodziewanie dobrze. Kadjar oferuje przestronny bagażnik, którego pojemność wynosi w konfiguracji 5-osobowej 472 litry. Praktyczne haczyki pozwolą na utrzymanie w ryzach toreb z zakupami. Po złożeniu oparć foteli, co zresztą wykonuje się bez użycia siły, uzyskamy 1.478 litrów przestrzeni. Próg załadunku jest niski, dlatego umieszczenie pudeł, czy walizek wewnątrz nie będzie stanowiło problemu.20190825 130141 scaled Wiadomości

Napęd testowego pojazdu pochodzi od jednostki benzynowej o pojemności 1.332 cm³, która generuje moc 140 KM oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm, kiedy wskazówka obrotomierza trafi na wartość 1.600 obr/min. Pojazdowi nie brakuje werwy, Kadjar płynnie rusza z miejsca i bez ociągania będzie służył podczas dynamicznych manewrów. Jeśli jednak komuś 140 KM nie wystarczy w ofercie znajdziemy jeszcze mocniejszą 160-konną wersję silnika 1.3 TCe, ale nie będzie to już wersja dla oszczędnych. Model jest oferowany wyłącznie w wariancie Intens. Aby ujrzeć na liczniku pierwsze 100 km/h potrzeba 10,4 sekundy, natomiast maksymalna prędkość francuskiego SUV-a wynosi 203 km/h.

4-cylindrowy silnik współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią. Jej działanie jest precyzyjne, choć drogi prowadzenia lewarka w moim odczuciu mogłyby być nieco krótsze. Pojazd służył przede wszystkim do jazdy w pojedynkę, drogą ekspresową oraz pozamiejską. Spalanie, jakie pokazał komputer po pokonaniu dystansu 800 km wynosiło 7,6 l/100 km, czyli o ok. litr więcej niż zobaczymy w danych katalogowych Renault Kadjar. Układ zawieszenia radzi sobie z wyboistą drogą i progami zwalniającymi i jak na model z podniesionym zawieszeniem zachowuje się stabilnie podczas szybszej jazdy.Renault Kadjar

Czy warto kupić Renault Kadjar?

Renault Kadjar w podstawowej wersji jest dobrym wyborem dla klientów, którzy chcą przeznaczyć swoje pieniądze na wygodny, dobrze wyglądający samochód. Komfort nawet w wersji Life zapewnia fotel kierowcy, zawieszenie oraz dobrze dopasowane materiały wykończeniowe. Model posiada ergonomicznie rozplanowane, przestronne wnętrze oraz dynamiczny silnik, ale kierowcy, którzy przyzwyczaili się już do mnogości systemów wspomagających prowadzenie będą musieli wykazać się większą uwagą podczas codziennych manewrów. Jeśli jednak jesteśmy gotowi zrezygnować z kilku nowoczesnych dóbr, Renault Kadjar jest samochodem godnym polecenia.

Plusy:

  • Dobry stosunek jakości do ceny
  • Komfortowe, przestronne wnętrze
  • Pojemny bagażnik
  • Zawieszenie
  • Dynamiczna jednostka napędowa

Minusy:

  • Słaba widoczność podczas niektórych manewrów
  • Brak asystentów wzmaga czujność podczas parkowania
  • W dobie smartfonów przydałby się system R-Link 2

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20190825 123259 Wiadomości20190825 130141 WiadomościIMG 5330 WiadomościIMG 5332 WiadomościRenault Kadjar LifeIMG 5341 WiadomościIMG 5344 WiadomościRenault logoIMG 5346 WiadomościIMG 5349 WiadomościIMG 5351 WiadomościIMG 5353 WiadomościIMG 5355 WiadomościIMG 5356 Wiadomości20190825 130122 Wiadomości20190825 125905 Wiadomości20190825 123334 Wiadomości20190825 123439 Wiadomości20190825 124903 Wiadomości20190825 124910 Wiadomości20190825 124958 Wiadomości20190825 125016 Wiadomości20190825 125033 Wiadomości20190825 125046 Wiadomości20190825 125106 Wiadomości20190825 125202 Wiadomości20190825 125341 Wiadomości20190825 125405 Wiadomości20190825 125556 WiadomościRenault logo

Originally posted 2019-12-10 10:14:51.

4.3 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19
Tagi: RenaultKadjar
Udostepnij802Tweet478Udostepnij134
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2192 udostępnienia
    Udostepnij 877 Tweet 548
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1493 udostępnienia
    Udostepnij 597 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3298 udostępnienia
    Udostepnij 1319 Tweet 825
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    494 udostępnienia
    Udostepnij 198 Tweet 124

Testy samochodów

1008 44 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 807 2.2 HDi 170 KM – oszczędny duży samochód dla sporej rodziny.Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-01-11
30 Citroen C3 1.6 VTi Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 1.6 VTi 120 KM 2013 – miejski samochód z dobrym widokiem na przyszłość. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-08-11
peugeot 3008 gt hev 145 km 023 Wiadomości
Testy

Test: nowy Peugeot 3008 GT HEV 145 KM 2025. Hybrydowy SUV

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-04-21
001. Citroën Grand C4 Picasso Exclusive 2.0 BlueHDi 150 EAT6 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën Grand C4 Picasso 2.0 blueHDi Exclusive – czy może być jeszcze lepszy? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-02-03
renault master 2025 8 Wiadomości
Testy

Test: Nowy Renault Master 2.0 dCi 170 KM. Zalety, wady, polski cennik, opinie, jazda i spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-04-12

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Nowości Peugeot na rok 2025: 4×4, mocne napędy i facelifting lubianego modelu

Peugeot najchętniej wyszukiwaną marką we Francji, Renault na Ukrainie, Audi w Polsce. Ranking 2021

Jak wyglądał szyld salonów Citroën w 1919 roku?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz