poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Nowy Renault Kadjar w podstawowej wersji – czy warto?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-03-27
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
721 7
4
Renault Kadjar Life
662
UDOSTĘPNIEŃ
2.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Nowy Renault Kadjar jest praktycznym, przestronnym modelem o podwyższonym zawieszeniu o czym przekonaliśmy się już wielokrotnie podczas redakcyjnych testów. Być może w podstawowej wersji nie zachwyca nowinkami technicznymi, ale może zachęcać ceną i to zarówno klientów prywatnych, jak i firmy. Czy warto zdecydować się na bazowy model?

Jeśli znudziło Wam się czytanie o pojazdach w najbogatszych wersjach wyposażenia, które najczęściej trafiają do redakcyjnych testów, proponujemy pewną odmianę. Tym razem zasiedliśmy za kierownicą najbardziej oszczędnego w zakupie wariantu Renault Kadjar. Lista wyposażenia, którego podstawowa wersja pojazdu nie posiada, może być w porównaniu z najbogatszym Kadjarem dosyć długa, ale przecież nie każdy jest zwolennikiem niezliczonej ilości systemów bezpieczeństwa i dodatków i co ważniejsze: nie każdy chce za nie dodatkowo dopłacać. Renault w podstawie może skłonić do zakupu roztropnych klientów prywatnych i szukające oszczędności firmy. Renault Kadjar w momencie premiery kosztował 78.900 zł, ale polski importer wycofał z oferty wariant Life. Obecnie cennik rozpoczyna droższy o 8 tys. zł Kadjar w wykończeniu Zen. Jak prezentują się ceny konkurencji? Jeśli zdecydujemy się na Citroena C5 Aircross z naszego konta bankowego zniknie przynajmniej 90.900 zł, Skoda Karoq została wyceniona jeszcze o ok. 1.000 zł więcej z kolei Kią Sportage odjedziemy z polskiego salonu wydając minimum 79.900 zł.

Praktyczny Renault Kadjar

Renault Kadjar w wersji Life oferuje wszystkie zalety SUV-a takie jak: atrakcyjny wygląd nadwozia, podwyższone zawieszenie oraz komfortowa pozycja za kierownicą. Bez dopłaty otrzymaliśmy LED-owe światła do jazdy dziennej, elektrycznie składane lusterka oraz obecne w odświeżonym modelu zintegrowane z lusterkami kierunkowskazy. Jeśli chodzi o kolor, to jedynie nadwozie w Bieli Alpejskiej nie wymaga dodatkowych nakładów finansowych, ale model jak na podstawę i tak wygląda bardzo dobrze. Stalowe 16-calowe felgi może nie przyciągają specjalnie naszej uwagi, ale 17-tki otrzymamy w wariancie Zen już w standardzie. W wyposażeniu nie brakuje klimatyzacji, elektrycznie sterowanych szyb oraz tempomatu.

Jeśli chodzi o ułożenie moich pleców, fotel Kadjara podczas dłuższego dystansu zdał egzamin na piątkę. Miejsce kierowcy posiada odpowiednio miękkie siedzisko oraz spory zakres regulacji oparcia, dzięki któremu osoby o różnym wzroście będą mogły cieszyć się porównywalnym poziomem komfortu. Kierowcy hojniej obdarzeni wzrostem docenią dużą wnękę w drzwiach, która pozwoli na wygodne wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Na tylnej kanapie z odpowiednią ilością miejsca na nogi i nad głową będą podróżowały dwie dorosłe osoby. Pasażerowie siedzący z tyłu mają do dyspozycji gniazdko zapalniczki oraz niewielką półeczkę.

Oczy kierowcy bez pomocnika

Widoczność za kierownicą Renault Kadjar jest poprawna, choć przy niektórych manewrach pole widzenia zostaje ograniczone przez szerokie przednie słupki przednie oraz niewielką tylną szybę. Wjazd w przestrzeń parkingową tyłem będzie utrudniony zwłaszcza, gdy uświadomimy sobie, że nie mamy zarówno kamery cofania, jak i czujników, które w wyższych wersjach wyposażenia ostrzegą kierowcę, gdy pojazd niebezpiecznie zbliży się do przeszkody. Manewrowanie ułatwi natomiast miękko zestrojony układ kierowniczy, który działa z lekkością porównywalną z modelami miejskimi.

Design wnętrza jest prosty, w modelu nie zabrakło charakterystycznych dla Kadjara uchwytów, które bardzo lubię a materiały wykorzystane w wersji Life przylegają do siebie dokładnie. Do wykończenia foteli wykorzystano szarą, solidną tapicerkę, natomiast obicia kierownicy i uchwytów zostały wykonane ze skóry ekologicznej i przeszyte białą nicią. Wnętrze mimo prostoty, jest przyjemne dla oczu.

Wszystkie przyciski i funkcje w Renault Kadjar znajdują się na wyciągnięcie ręki, choć ze względu na brak ekranu dotykowego obsługującego multimedia będziemy sięgać do nich nieco rzadziej niż podczas jazdy modelami w wyższych wersjach wyposażenia, a co za tym idzie nie będą odwracać naszej uwagi od sytuacji na drodze. W modelu po face liftingu Renault oferuje system R-Link 2 kompatybilny z systemami Apple Car Play oraz Android Auto, ale wraz z 7-calowym ekranem dotykowym i nawigacją znajdziemy je dopiero w pakiecie Multimedia do wariantu Zen. Za pakiet zapłacimy dodatkowo 3.450 zł. Uruchamianie pojazdu odbywa się za pomocą tradycyjnego kluczyka. Model nie posiada znanej z modeli Renault karty Hands Free. Jest to wyposażenie, poprawiające wygodę użytkowania pojazdu, ale bez niego można się spokojnie obejść i nawet nie brakowało mi go specjalnie podczas testu.

Jeśli zatęsknimy za nowoczesnością możemy jeszcze doposażyć naszego Kadjara na własną rękę, o czym niedługo również przeczytacie na łamach naszego dziennika. Podczas testu musieliśmy zadowolić się malutkim wyświetlaczem monochromatycznym, uzbroiliśmy się także w uchwyt, aby korzystać z aplikacji nawigacyjnej zainstalowanej na smartfonie. Na pokładzie możemy korzystać z zestawu głośnomówiącego podłączając nasz telefon przez Bluetooth.

Ile zmieścimy do bagażnika?

Zaletą Kadjara jest przestronne, praktyczne wnętrze. Na pokładzie nie zabrakło miejsc do przechowywania drobiazgów. Do dyspozycji mamy pojemny schowek w podłokietniku, dwa cup-holdery z przodu, natomiast w boczkach drzwi z łatwością zmieścimy 1,5-litrową butelką z wodą. W samochodzie podstawowym zamontowano radio, odtwarzacz CD oraz podstawowe nagłośnienie, które brzmi dobrze a wręcz nadspodziewanie dobrze. Kadjar oferuje przestronny bagażnik, którego pojemność wynosi w konfiguracji 5-osobowej 472 litry. Praktyczne haczyki pozwolą na utrzymanie w ryzach toreb z zakupami. Po złożeniu oparć foteli, co zresztą wykonuje się bez użycia siły, uzyskamy 1.478 litrów przestrzeni. Próg załadunku jest niski, dlatego umieszczenie pudeł, czy walizek wewnątrz nie będzie stanowiło problemu.

Napęd testowego pojazdu pochodzi od jednostki benzynowej o pojemności 1.332 cm³, która generuje moc 140 KM oraz maksymalny moment obrotowy 240 Nm, kiedy wskazówka obrotomierza trafi na wartość 1.600 obr/min. Pojazdowi nie brakuje werwy, Kadjar płynnie rusza z miejsca i bez ociągania będzie służył podczas dynamicznych manewrów. Jeśli jednak komuś 140 KM nie wystarczy w ofercie znajdziemy jeszcze mocniejszą 160-konną wersję silnika 1.3 TCe, ale nie będzie to już wersja dla oszczędnych. Model jest oferowany wyłącznie w wariancie Intens. Aby ujrzeć na liczniku pierwsze 100 km/h potrzeba 10,4 sekundy, natomiast maksymalna prędkość francuskiego SUV-a wynosi 203 km/h.

4-cylindrowy silnik współpracuje z 6-biegową manualną przekładnią. Jej działanie jest precyzyjne, choć drogi prowadzenia lewarka w moim odczuciu mogłyby być nieco krótsze. Pojazd służył przede wszystkim do jazdy w pojedynkę, drogą ekspresową oraz pozamiejską. Spalanie, jakie pokazał komputer po pokonaniu dystansu 800 km wynosiło 7,6 l/100 km, czyli o ok. litr więcej niż zobaczymy w danych katalogowych Renault Kadjar. Układ zawieszenia radzi sobie z wyboistą drogą i progami zwalniającymi i jak na model z podniesionym zawieszeniem zachowuje się stabilnie podczas szybszej jazdy.Renault Kadjar

Czy warto kupić Renault Kadjar?

Renault Kadjar w podstawowej wersji jest dobrym wyborem dla klientów, którzy chcą przeznaczyć swoje pieniądze na wygodny, dobrze wyglądający samochód. Komfort nawet w wersji Life zapewnia fotel kierowcy, zawieszenie oraz dobrze dopasowane materiały wykończeniowe. Model posiada ergonomicznie rozplanowane, przestronne wnętrze oraz dynamiczny silnik, ale kierowcy, którzy przyzwyczaili się już do mnogości systemów wspomagających prowadzenie będą musieli wykazać się większą uwagą podczas codziennych manewrów. Jeśli jednak jesteśmy gotowi zrezygnować z kilku nowoczesnych dóbr, Renault Kadjar jest samochodem godnym polecenia.

Plusy:

  • Dobry stosunek jakości do ceny
  • Komfortowe, przestronne wnętrze
  • Pojemny bagażnik
  • Zawieszenie
  • Dynamiczna jednostka napędowa

Minusy:

  • Słaba widoczność podczas niektórych manewrów
  • Brak asystentów wzmaga czujność podczas parkowania
  • W dobie smartfonów przydałby się system R-Link 2

 

Małgorzata Kozikowska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Kadjar LifeRenault logoRenault logo

Originally posted 2019-12-10 10:14:51.

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: KadjarRenault
Udostepnij288Tweet156Udostepnij44
Poprzedni

Nowa Dacia Sandero 2021: szykuje się rynkowy hit?

Następny

Dacia Duster kontra Land Rover Defender w terenie

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Dacia Duster kontra Land Rover Defender w terenie

Peugeot 308

Nowy Peugeot 308 – nadchodzi pogromca Volkswagena Golfa

Peugeot 3008

Peugeot 3008 to najpopularniejszy SUV w Europie! Nissan Qashqai drugi

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Tomasz O - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Sebastian - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Jakman - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Radek - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?
  • Peugeot liderem rynku w czerwcu w Holandii. Jaki samochód najlepiej się tam sprzedaje?
  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.